.[ ČeskéHry.cz ].
Vícevláknový server a client - potebuji navod
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 13:11:58    Předmět: Vícevláknový server a client - potebuji navod Odpovědět s citátem

Dobry den rad bych se naucil vytvorit vicevlaknovy server a client v c++. Jenze kazdy navod a open-source ktery jsem nasel nefungoval.

Ja chapu jak to funguje ale mam problem to sestrojit. A kdyz sezenu navod udelam to presne podle nej, dopadne to tak ze to nejede.


Naposledy upravil mival dne 2. říjen 2011, 14:05:49, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 13:42:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč vícevláknový server? Na co potřebuješ ta další vlákna?
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vlatom



Založen: 29. 03. 2011
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 14:01:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi myslíš asynchroní:

kód:

TcpListener listener;
Thread listenForClients;
void Main(string[] args)
        {
            listener = new TcpListener(new IPEndPoint(IPAddress.Any, 28960)); //inicializuješ TcpListenera 28960 - port - můžeš použít jinej, někde bych si našel použitelnej rozsah
            listenForClients = new Thread(new ThreadStart(ListenForClients));

            listenForClients.Start();
        }

void ListenForClients()
        {
            listener.Start();

            while (true)
            {
                TcpClient client = listener.AcceptTcpClient(); //metoda vlakno zablokuje dokud se nepřipojí klient

                Thread clientThread = new Thread(new ParameterizedThreadStart(handleCom));
                clientThread.Start(client); //pro klienta vytvoříš nový vlákno, použiješ parametrizedthreadstart a jako parametr hodíš klienta
            }
        }

void handleCom(Object o)
        {
            TcpClient clnt = (TcpClient)o;
            NetworkStream NS = clnt.GetStream();

            byte[] message = new byte[4096];
            int bytesRead;

            while (true)
            {
                bytesRead = 0;

                try
                {
                    bytesRead = NS.Read(message, 0, 4096); //přešte zprávu ze streamu
                }
                catch
                {
                    break;
                }

                if (bytesRead == 0)
                {
                    break;
                }

            }
tady s tou zprávou něco uděláš (pro dekonování do stringu vem např UTF8encoding.UTF8.GetString(message, 0, bytesRead) - myslim že je to správně...


            clnt.Close();
        }


To je taková ukázka kde vytvoříš tcpListenera a potom při příchozim spojení (listener.AcceptTcpClient()Wink si vytvoříš klienta a pro něj nový vlákno, který ho zpracuje, je to jen takovej ukázkovej, kod, mělo by to stačit Smile (v C#, podobně to bude i v C++)... Stačí hledat a podívat se třeba i na http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms123401


Naposledy upravil Vlatom dne 2. říjen 2011, 14:08:19, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 14:06:52    Předmět: Odpovědět s citátem

to je sice pekne, ale ja potrebuji v C++. Kdyby mi stacilo C# tak uz jsem si navod nasel ale ja to nedokazu predelat na C++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vlatom



Založen: 29. 03. 2011
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 14:10:08    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.codeproject.com/KB/IP/winsockintro01.aspx si zkoušel?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 14:26:00    Předmět: Odpovědět s citátem

mival napsal:
to je sice pekne, ale ja potrebuji v C++. Kdyby mi stacilo C# tak uz jsem si navod nasel ale ja to nedokazu predelat na C++.


hele laskave se prestan vztekat a snaz se - programovani je o hodinach a hodinach zkouseni nez se zadari - ne o zkuseni dvou copy&paste tutorialu a pak prudit na foru!!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 15:03:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Moje veta byla klidna, to ty ted nadavas a zuris Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 15:57:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Co třeba zkusit pořádně pogooglit...já toho našel...

V tomhle článku by jsi se určitě mohl dozvědět vše co pottřebuješ:
http://www.builder.cz/art/cpp/tcp_server_windows.html
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 16:44:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Bud jsem uplne hloupy, nebo na to nemam vek, nebo to maji spatne, nebo uz nwm Sad. ani jedno z toho mi nejede
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 16:55:59    Předmět: Odpovědět s citátem

1) ukaz kod
2) ukaz buildovaci chyby (pokud jsou)
3) popis kde mas problem

jak ti mame asi radit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vlatom



Založen: 29. 03. 2011
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 16:56:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak sem napiš jak ti to nejde, co to (ne)dělá popř. sem hod ten kod...

//EDIT: Rezna mě předběhl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 17:02:38    Předmět: Odpovědět s citátem

kód:
#undef UNICODE

#define WIN32_LEAN_AND_MEAN

#include <WinSock2.h>
#include <ws2tcpip.h>
#include <stdlib.h>
#include <WinError.h>
#include "StdAfx.h"
#include <stdio.h>

// Need to link with Ws2_32.lib
#pragma comment (lib, "Ws2_32.lib")
// #pragma comment (lib, "Mswsock.lib")



#define DEFAULT_BUFLEN 512
#define DEFAULT_PORT "27015"
using namespace std;
int __cdecl main(void)
{
    WSADATA wsaData;
    int iResult;

    SOCKET ListenSocket = INVALID_SOCKET;
    SOCKET ClientSocket = INVALID_SOCKET;

    struct addrinfo *result = NULL;
    struct addrinfo hints;

    int iSendResult;
    char recvbuf[DEFAULT_BUFLEN];
    int recvbuflen = DEFAULT_BUFLEN;
   
    // Initialize Winsock
    iResult = WSAStartup(MAKEWORD(2,2), &wsaData);
    if (iResult != 0) {
        printf("WSAStartup failed with error: %d\n", iResult);
        return 1;
    }

    ZeroMemory(&hints, sizeof(hints));
    hints.ai_family = AF_INET;
    hints.ai_socktype = SOCK_STREAM;
    hints.ai_protocol = IPPROTO_TCP;
    hints.ai_flags = AI_PASSIVE;

    // Resolve the server address and port
    iResult = getaddrinfo(NULL, DEFAULT_PORT, &hints, &result);
    if ( iResult != 0 ) {
        printf("getaddrinfo failed with error: %d\n", iResult);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    // Create a SOCKET for connecting to server
    ListenSocket = socket(result->ai_family, result->ai_socktype, result->ai_protocol);
    if (ListenSocket == INVALID_SOCKET) {
        printf("socket failed with error: %ld\n", WSAGetLastError());
        freeaddrinfo(result);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    // Setup the TCP listening socket
    iResult = bind( ListenSocket, result->ai_addr, (int)result->ai_addrlen);
    if (iResult == SOCKET_ERROR) {
        printf("bind failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
        freeaddrinfo(result);
        closesocket(ListenSocket);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    freeaddrinfo(result);

    iResult = listen(ListenSocket, SOMAXCONN);
    if (iResult == SOCKET_ERROR) {
        printf("listen failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
        closesocket(ListenSocket);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    // Accept a client socket
    ClientSocket = accept(ListenSocket, NULL, NULL);
    if (ClientSocket == INVALID_SOCKET) {
        printf("accept failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
        closesocket(ListenSocket);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    // No longer need server socket
    closesocket(ListenSocket);

    // Receive until the peer shuts down the connection
    do {

        iResult = recv(ClientSocket, recvbuf, recvbuflen, 0);
        if (iResult > 0) {
            printf("Bytes received: %d\n", iResult);

        // Echo the buffer back to the sender
            iSendResult = send( ClientSocket, recvbuf, iResult, 0 );
            if (iSendResult == SOCKET_ERROR) {
                printf("send failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
                closesocket(ClientSocket);
                WSACleanup();
                return 1;
            }
            printf("Bytes sent: %d\n", iSendResult);
        }
        else if (iResult == 0)
            printf("Connection closing...\n");
        else  {
            printf("recv failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
            closesocket(ClientSocket);
            WSACleanup();
            return 1;
        }

    } while (iResult > 0);

    // shutdown the connection since we're done
    iResult = shutdown(ClientSocket, SD_SEND);
    if (iResult == SOCKET_ERROR) {
        printf("shutdown failed with error: %d\n", WSAGetLastError());
        closesocket(ClientSocket);
        WSACleanup();
        return 1;
    }

    // cleanup
    closesocket(ClientSocket);
    WSACleanup();

    return 0;
}


Tohle je kod a momentalne to hlasi tyto chyby:
'freeaddrinfo': identifier not found
'getaddrinfo': identifier not found
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 17:04:15    Předmět: Odpovědět s citátem

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms737931(VS.85).aspx

na konci stranky je, ktere knihovny treba prilinkovat do projektu a co je treba includnout za *.h

pouzivej google!!!

tutorialy z webu nejedou 'as is' jsou to navody jak to udelat

tupym copy&paste se stejne nic nenauci
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mival



Založen: 28. 08. 2010
Příspěvky: 85

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 17:08:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Je to na me moc tezke, protoze anglicky moc nemumim. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 2. říjen 2011, 17:14:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Programovat cokoli stylem copy&paste je největší "prasečina" co jde... Nic se nenaučíš, většinou to nefunguje a popř. porušíš nějaká autorská práva.

Btw... to že přihodíš *.h nemusí stačit, pokud nemáš v systému také požadovanou knihovnu...
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> C / C++ Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna