Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
BX
Založen: 19. 12. 2010 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 17. říjen 2011, 21:32:07 Předmět: Výběr knihovny |
|
|
Zdravím vývojáře
Stojím nad rozhodnutím, v čem udělat 2D hru na Winows.
Rád bych dostal do rukou nějaký nástroj podobný cocos2D, s kterým dělám na iOS. Vím, že cocos je původně na python, jenže učit se nový jazyk mi přijde jako poslední možnost
Ideální by bylo něco do C++, nebo C#. V těchto znám Allegro, SFML a XNA.
Byl bych rád, kdyby to byla herní knihovna/framework, ať sou tam věci jako vrstvy, nějaké datové soubory, databáze a podobné věci přímo dělané na vývoj her v jednom. (Allegro a SFML sem tedy vyloučil)
XNA mě zaujal, ale tam se chci zeptat, jestli je možné udělat v něm aplikaci, která poběží na windows XP SP2 a víc bez toho, abych musel dodávat taky instalaci frameworku.
Nebo samozřejmně uvítám další rady, kritiku, nebo cokoli, co uznáte za vhodné mi říct. |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 17. říjen 2011, 22:16:16 Předmět: Re: Výběr knihovny |
|
|
BX napsal: |
Zdravím vývojáře
XNA mě zaujal, ale tam se chci zeptat, jestli je možné udělat v něm aplikaci, která poběží na windows XP SP2 a víc bez toho, abych musel dodávat taky instalaci frameworku.
|
XNA je pohodlny na psani her, ale spoustu veci, i z tech jmenovanych by jsi si musel udelat sam. Bohuzel ale nova verze XNA 4 vyzaduje k behu kartu s DX 10, cimz je XNA limitovano jen na Windows Vista a Windows 7. Ale muzes hru delat soucasne na Windows Phone 7, na ktery muzes pouzit pripadne i Silverlight, coz by na jednodussi 2D hru taky nemuselo byt spatne. Pripadne to jeste muze bezet na Xbox 360, k tomu je ale problem u nas sehnat "licenci". |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 17. říjen 2011, 22:26:00 Předmět: Re: Výběr knihovny |
|
|
[quote="Manox]
Bohuzel ale nova verze XNA 4 vyzaduje k behu kartu s DX 10, cimz je XNA limitovano jen na Windows Vista a Windows 7.[/quote]Tak moment, ako je potom mozne, ze ja si doma developim XNA 4 pod WinXP ? DX10 karta to v dobe ked som zacinal isto nebola... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 17. říjen 2011, 23:07:42 Předmět: |
|
|
K čemu podpora Windows Phone 7, když to (úplně skoro) nikdo nemá? _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 17. říjen 2011, 23:51:54 Předmět: |
|
|
To je blby graf, nedavno som videl iny, kde mal o vyse 200% viac... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 18. říjen 2011, 06:56:25 Předmět: Re: Výběr knihovny |
|
|
VladR napsal: |
[quote="Manox]
Bohuzel ale nova verze XNA 4 vyzaduje k behu kartu s DX 10, cimz je XNA limitovano jen na Windows Vista a Windows 7. |
Tak moment, ako je potom mozne, ze ja si doma developim XNA 4 pod WinXP ? DX10 karta to v dobe ked som zacinal isto nebola...[/quote]
Mas pravdu, ja pracuju uz na 7 a Vistach takze jsem si to nemohl overit a spatne pochopil vetu o tom omezeni DX 10. DX 10 je potreba jen Windows Phone Emulator, XNA teda jede i na XP a DX 9. A ja doted zil v domeni, ze na XP uz to nepujde |
|
Návrat nahoru |
|
|
BX
Založen: 19. 12. 2010 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 18. říjen 2011, 07:41:46 Předmět: |
|
|
Na SDL sem úplně zapoměl
Takže vypadá to tak, že se budu rozhodovat mezi XNA a SDL. Diki |
|
Návrat nahoru |
|
|
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 18. říjen 2011, 11:07:39 Předmět: Re: Výběr knihovny |
|
|
BX napsal: |
Byl bych rád, kdyby to byla herní knihovna/framework, ať sou tam věci jako vrstvy, nějaké datové soubory, databáze a podobné věci přímo dělané na vývoj her v jednom. (Allegro a SFML sem tedy vyloučil)
|
Eh, nechapu. Bud jsem spatne pochopil tu vetu, nebo, proc jsi vyloucil Allegro? To datove soubory a dalsi podpurne veci pro vyvoj her obsahuje. |
|
Návrat nahoru |
|
|
BX
Založen: 19. 12. 2010 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 18. říjen 2011, 16:34:11 Předmět: |
|
|
Yossarian: Ano, v podstaťe bych ale rád přešel z Allegro na něco jiného - lepšího. Možná sem mohl napsat, že v Allegro sem toho udělal dost. Jenže tahle knihovna mi zdaleka nedává to, co bych potřeboval - mám stále větśí nároky.
Imo, Allegro je moc dobrá na začátek, ale rozsáhlou hru bych v tom určitě nedělal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|