Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Draik
Založen: 17. 11. 2011 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 17. listopad 2011, 15:52:58 Předmět: Enzym - textbase online RPG |
|
|
Zdravim,
jiz delsi dobu pracuji na konceptu textbase online hry s postapokalyptickym nametem. Myslim ze spoustu z nas nikdy neomrzi "koseni zombiku" v jakekoliv podobe a me osobne podobny typ hry na internetu chybi.
Hra je zamyslena tak aby se v podstate nikdy nedosahlo konce a stale bylo o co usilovat. Klasicke ziskavani zkusenosti a nasledne dosahnuti urovne odmeni hrace nekolika body, ktere vyuzije na vylepseni schopnosti z jednoho ze tri stromu dovednosti (bojove, technicke a vedecke). Kdyz hrac dosahne maximalni kapacity, coz je 100 uroven, nabidne se mu moznost "Znovuzrozeni", ktera ho vrati na uroven 1 a vynuluje mu veskere dovednosti. Ziska vsak moznost vybrat si tzv. "perk", ktery mu zustane nastalo (i po dalsich "znovuzrozeni") a bude jej podle vyberu nejak zvyhodnovat (navyseni zpusobeneho poskozeni, snizeni potrebnych zkusenosti k ziskavani urovni, snizeni ceny u obchodniku atd. - perku bude cca 50 a nektere budou mit vice stupnu). Krome perku hrac dostane i pet bodu k rozdeleni za kazde "znovuzrozeni" kterym uz prosel (10 znovuzrozeni = 50 bodu do zacatku). Zkusenosti se budou ziskavat za boj a plneni ukolu.
Hra bude mit nekolik zakladnich ukazatelu a nezbytnych surovin:
Zdravi - klasicke zivoty ktere hrac ztraci pri boji nebo neuspesnem ukolu a bez kterych neni mozne narocnejsi akce zapocit
Vitalita - energie ktera se spotrebovava na trenink, zapoceti ukolu nebo jine akce, v realnem case se bude dobijet v prubehu dne
Zkusenosti a Uroven - viz predchozi odstavec
Benzin - potrebny pro akce pri nichz se pouzivaji vozidla nebo pro vyrobu elektriny z benzinoveho generatoru
Elektrina - dulezita predevsim ve vetsich ukrytech, jednotky elektriny napaji pristroje (odpocet jednotek bude probihat jednou za den)
Voda a jidlo - krom toho ze je bezne hrac muze pouzivat k doplneni zivotu a vitality (v omezene mire samozrejme) jsou potreba i pro rozsirovani Enklavy (popsano nize)
Plisky - penize po rozpadu spolecnosti ztraci svou hodnotu a papirova mena je nahrazena plisky cennych kovu (stribro, zlato a platina), nalezena korist a ceny predmetu se tak budou pocitat v techto pliscich, stribro a zlatou jsou zakladni platidlo, platina je vzacna ale lze za ni poridit specialni predmety
Zasoby - tech bude nekolik druhu, elektronicke soucastky, technicke soucastky, stavebni material, zdravotnicke zasoby a zbranove soucastky (kazda bude mit vyznam v jinem odvetvi cinnosti a budou nezbytnou surovinou pro vylepsovani a opravy predmetu nebo tvorbu novych)
Body - nyni jsou myslene tzv. Technicke body, Vedecke body a Vojenske body (tyto se budou generovat pri specialnich akcich, nebo budou jako odmena za nektere ukoly, napr. akce "Vedecky vyzkum" ktera bude stat 70 vitality prida 100 Vedeckych bodu ktere se spotrebuji na "Vyrobu obvazu" (take 100 bodu), nebo se budou setrit na "polni lekarnicku" ktera bude stat 1000 bodu. Body bude mozne stradat jak na postave, tak je i ukladat do Ukrytu aby je mohl vyuzit Velitel Enklavy nebo poverena osoba (specialni funkce pro urcite ukony sverena jinemu hraci - napr. Hlavni inzenyr, Vedouci lekar atd.)
Jelikoz ve hre bude velky duraz kladeny na survival cili preziti, jeji znacna cast bude venovana i osidleni a vylepsovani Ukrytu. O to se hrac muze snazit sam nebo zalozit nebo vstoupit do tzv. Enklavy ktera je jakousi obdobou klanu ci guild. Sdruzovani hracu do Enklav je prirozenym vyustenim postupu hry a jejich existence bude hrat dulezitou roli. V jejich ramci se bude dat delat mnoho ukonu a specialnich misi, nehlede na to ze kazdy hrac v ni bude mit trochu odlisnou roli (vojak bude lepsi pri organizaci bojovych akci, medik osetri tezsi zraneni, inzenyr bude rychleji realizovat bezpecnostni upravy Ukrytu ci vozidel). Ano i vozidla budou rozebrana podrobneji, budou slouzit k preprave a predevsim "lovu zasob" (benzinu od cerpacich stanic, jidla a piti ze supermarketu, soucastek ze skladu atd). K temto ucelum budou mit danou kapacitu ale budou mit i ukazatele odolnosti ktery urcuje kolik toho vydrzi pri napadeni a zaroven ukazatel rychlosti/manevrovatelnosti ktery urcuje zda se podari s vozidlem ujet a propletat se ulicemi (Autobus ktery ma odmontovane sedacky a okovana okna toho vydrzi a uveze hodne, ale muze ho zastavit uzka postrani ulicka, kterou projede mensi auto), bude proto dulezite volit vhodna vozidla pro mise aby se zajistila jejich co nejvetsi uspesnost.
V ukrytech s vetsi kapacitou mistnosti (jedna ze statistik Ukrytu) bude mozne zridit specialni "koutky" jako napriklad dilnu, osetrovnu, serverovnu nebo laborator, ktere budou ovlivnovat kvalitu ruznych praci toho typu (zvysovani poctu vygenerovanych bodu) nebo je budou zpristupnovat. Napr. v malem bytu bude mozne zaridit si pracovni stul, ale na nem opravovana zbran nikdy nedosahne takoveho stavu jako zbran ktera projde udrzbou v perfektne zarizene dilne a treba namontovat radlici na terenni vuz tam nebude narozdil od dilny logicky mozne vubec.
Trochu dilema jsem mel o tom, jestli zaradit nebo ne soupereni hracu s hraci. Nekdo to miluje a jiny nenavidi. Nakonec jsem usoudil ze pro spoustu lidi je to koreni her a vynechat to proste nelze. Ovsem aby tito hraci nekazili zabavu jinym, kteri chteji jen "farmarit" zasoby a v klidu si vylepsovat dum, rozhodl jsem se to udelat oddelene. Kazda Enklava bude primarne zalozena na okraji mesta nebo v jeho blizkosti. Pokud se jeji clenove ale rozhodnou ukazat svou silu, bude jim nabidnuta moznost "Postavit ukryt Enklavy v prumyslove ctvrti". Tam si musi opet vybudovat ukryt a mohou souperit s ostatnimi co si vybrali totez. Prumyslova ctvr bude nabizet krom souboju i moznost vyssiho zisku ruznych bodu nebo zkusenosti a nove moznosti souvisejici se souperenim Enklav (najezdy a kradeni zasob mohou byt znacnym zdrojem zisku). Bude tedy jen na hracich, zda vsadi na jistotu rozvoje v okrajovych castech mesta nebo se vrhnou do rizika slibujicicho tucnou korist ale i nebezpeci s tim spojene.
Jednou z moznosti hry bude i navsteva tzv. "Utociste" coz bude neco jako velka Enklava neutralniho charakteru, nabizejici obchody, aukce predmetu, ukryt za poplatek a nebo prohozeni nekolika slov s jinym hracem. tato Utociste nebudou ovladana hraci, nektera z nich budou za povoleni vstupu vyzadovat poplatek, nektera napriklad protisluzbu jako zachranu jejich clenu nebo neco podobneho. Za to vsak budou nabizet unikatni moznosti (at uz lepsi ceny v obchodech nebo predmety ktere jinde koupit nelze). Vetsi Enklavy pak budou mit moznost "vytvorit obchodni stezku" ktera jim umozni prodavat korist bez nutnosti navstevy Utociste ktera bude stat 5-10 vitality
Co se tyka boju at uz s jinym hracem nebo NPC (zombie, bandita atd.), tak ten bude probihat na zaklade vyhodnocivani statistik postavy hrace. Jakou ma zbran a zbroj, jake ma schopnosti a dovednosti. Defacto se v nekolika kolech bude porovnavat temito staty vytvorene Utocne a Obrane cislo ke kteremu se prida jakysi nahodny hod, jehoz rozmezi se urci z techto zakladnich statu. Pujde v podstate o skrytou hru cisel, ktera urci vysledek (drtiva vyhra, vyhra, remiza, prohra, drtiva prohra).
Jednou z veci dokreslujicich pribeh budou tzv. Kapitoly, kterych bude celkem 10 (po kazdem desatem levelu jedna), a budou odhalovat dej pribehu a zadavat hraci spacialni ukoly. Toto ovsem bude mit vyznam predevsim do prvniho Znovuzrozeni.
*********
Myslim ze zakladni princip hry je ve strucnosti popsany. Jedna se o ponekud vetsi projekt i z hlediska casove narocnosti, ale myslim ze vysledek by stal za to.
Rad bych touto cestou nasel lidi, kteri jsou schopni pracovat v tymu. Prace by asi mela probihat ve vlnach, tvorba zakladniho core hry a databaze s postupnym nabalovanim dalsich funkci v nekolika etapach. Myslim ze odpovidajici pocet by byl 1-2 lidi na tvorbu samotne online databaze a "generatoru" porovnavani cisel, 1 clovek na tvorbu systemu plneni ukolu a pridelovani odmen plus 1 clovek na system vylepsovani ukrytu, vozidel a zbrani a 1 webmaster pokud by si to netroufl pribrat nikdo z predchazejicich. Postupem casu pravdepobodne jeste jeden grafik ilustracnich obrazku pro dokresleni dojmu ze hry.
Ted prijde, jak jsem si samozrejme vedom, kamen urazu. Ja osobne jsem bohuzel schopny koordinovat praci a delat v podstate jakoukoliv monotonni cinnost (neustale opisovani radku s menicich se malou casti obsahu - cislem nebo nazvem, proste podle jasneho klice) ale moje technicke schopnosti jsou pro samotne jadro ruznych cinnosti nedostacujici.
Za jakekoliv ohlasy i pripominky jsem vdecny a vsechny dotazy ke svetu Enzymu rad zodpovim, idealne na skypu (DraikWolf) nebo pres email Draik@stream.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Draik
Založen: 17. 11. 2011 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 17. listopad 2011, 15:55:26 Předmět: |
|
|
Pridavam Prolog hry, ktery nastinuje pribeh a jak vubec k te situaci doslo:
Prolog
Ve středu 29. února 2012 v 2:24 v noci proniklo do atmosfery Země několik větších úlomků meteoritu. Všechny shořely v atmosféře až na jeden jediný, který dopadl do polí v řídce osídlené oblasti kdesi ve střední evropě a vytvořil kráter o průměru 17 metrů. Když jej ráno lidé z nedaleké vesnice našli, jistě netušili že se právě otačí list nové kapitoly v dějinách lidstva...
Povolaný vědecký tým zajistil okolí a odvezl úlomek do výzkumné laboratoře. Výsledky prvních analýz, které nasledně obletěly celý svět šokovaly celou veděckou obec tím, že uvnitř tělesa se nacházela neznámá látka, podle všecho nový neznámý druh enzymu.
Po serii výzkumů a testování látky nazvané pracovně E827X19M přišla jasná zpráva: jedná se o převratný objev který způsobí revoluci v medicíně. Sestavený tým špičkových expertů z celého světa už po několika měsících hlásí: našli jsme lék na rakovinu, aids a žloutenku v jednom!
Syntaticky rozmnožený enzym se použil pro naočkování skupiny 200 dobrovolníků a výsledky předčily všechna očekávání, po několika měsících se začala vakcína již oficiálně nazvaná Ethial-vl celoplošně aplikovat.
Následující zprávy jsou dost chaotické, světem se začala po několika týdnech šířit nevysvětllitelná nákaza. Nemocní upadali do zvláštní letargie, bez příciny u nich docházelo k výbuchům zuřivosti a naprosté nekontrolovatelnosti a co bylo nejhorší, bylo to vysoce nakažlivé. Kvůli neuveřitelné podobnosti s klišé zombie hororů se dokonce několik dní mnozí domnívali, že se jedná o masivní reklamu na zatím neznámou hru nebo film a zjištění že to tak není mnoho z nich krutě zaplatilo. Jednoznačné důkazy, že za to může vakcína Ethial nebyly, ale o jiné příčině se v podstatě neuvažovalo. Některé zprávy hovoří snad i o tom, že se nákaza objevila už před celoplošným očkováním, ale brzy to zapadlo ve všeobecném chaosu. Civilizace se začala hroutit, ekonika se zbortila během dvou týdnů, Severní Korea dokonce odpálila několik atomových střel na severní ameriku v domnění že se jedná o úmyslný útok. Začátek konce a Apokalypsa jak mnozí tvrdili se snesla na zem... |
|
Návrat nahoru |
|
|
costa
Založen: 10. 10. 2011 Příspěvky: 29 Bydliště: u hranic s malým 'h'
|
Zaslal: 17. listopad 2011, 20:15:20 Předmět: |
|
|
Zdravím... je vidět, že koncept máš docela promyšlený ... Napíšu pár svých zcela amatérských a zcela subjektivních názorů... Zaprvé, text máš stráášně dlouhý, nechci být pesimista, ale 80% lidí to do konce nedočte. Zadruhé, pokud hledáš kvalitní, dlouhodobou a mizerně () placenou pracovní sílu, "jenom" konceptem nezaujmeš. Ty potřebuješ lidi pro svůj projekt něčím nadchnout, a obávám se, že jenom textem to nebude... Co můžeš kromě nápadu a konceptu nabídnout? .... Tohle by byl tvůj první projekt takového rozměru? Jinými slovy, možná bych přehodnotil rozsah projektu, eventuelně bych nejdřív nějaký čas věnoval studiu něčeho "hmatatelného", čím bys případné budoucí zájemce mohl navnadit
Moje slova ber jako od velmi zkušeného začínače a nedokončovače rozsáhlých a zupa her , každopádně ti přeju hodně štěstí a hlavně nadšení, páč bez toho to nejde... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 17. listopad 2011, 20:33:28 Předmět: |
|
|
Moc z toho nechápu, jak se to bude vlastně hrát.. jak dojde na souboje? Jak bude plynout čas?
Představuju si to teď takto:
- zaloguji se jménem a heslem
- uvidím stránku se stavem surovin, hromadou reklam a odkazama do dalších menu
- uvidím nové příspěvky na fóru od mladíků plné gramatických chyb a gtfo
- co udělám pak? kliknu na jiného hráče z příhlášených a dozvím se "porážka?" nebo přijmu úkol a za 10 hodin se dozvím jak dopadl? nebo dám stavět barák a kliknu na další kolo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Draik
Založen: 17. 11. 2011 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 17. listopad 2011, 23:50:41 Předmět: |
|
|
To Costa:
Ano je to dlouhe, snazil jsem se o co nejkomplexnejsi podani toho co ma hra zahrnovat ikdyz tam jeste par mensich veci chybi. A ano je to muj prvni projekt takoveho rozsahu a prvni projekt vubec verte mi ze jsem zvazil dost moznosti a zkoumal jsem tvorbu jako takovou ale bohuzel proste nejsem technicky typ a tohle neumim ... lidi rikaji ze pisu dobre povidky a mam dorbe napady ale to je bohuzel vsechno ... tohle je takvoy vystrel do tmy ... myslim si ze jsem sebekriticky do takvoe miry abych videl ze to neni jen neco co ma nadmout moje ego, verim ze ta hra jak ji vidim v hlave sanci na uspech skutecne ma, prosel jsem dosti druhama her abych videl co hrace zajima a co je na hre tahne a to se tam snazim zakomponovat... a proto to vubec zkousim hodit takhle verejne... bohuzel je to tak ze potrebuju alespon jednoho cloveka co by riskl jit do neznama, mel odvahu a pustil se do toho se mnou ... myslim ze pak uz by se to nabalilo
To Franz:
Zalogujes jmenem a heslem, ano, uvidis obrazovku s menu na prave a leve strane popisujici moznosti, uprostred jaksi "home" stranka ... sumarizace, zpravy o nove ingame poste nebo eventy ... reklamy bych zatim neresil, az by se to pustilo naostro tak na normalni domene druhe urovne a ne treti urovne se spoustou banneru, forko ke hre pokud by bylo by bylo absolutne oddelene, pro debatu hracu mezi sebou outofgame a nebude vubec nutne ho navstevovat ... jeslti jsi ten text cetl cely psal jsem tam ze utoky na jine hrace budou probihat v jine "zone", forma vypoctu bude v kolech ... treba deseti kde se budou porovnavat ona generovana cisla, sectou a porovnaji se vysledky tech deseti kol a urcie se vitez ... s ukolem zhruba tak jak pises jen ne na deset hodin, ty normalni budou v radu jednotek nebo desitek minut ... ano odpocet by probihal v realnem case ale nektere akce by byli instantni ... kola budou jen v boji jinak vse probiha v realnem case, hodne v budoucnu by se do hry jako takove zaimplementovaly nejaky minihry pro momentalni spestreni casu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|