Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Chrono741
Založen: 27. 12. 2011 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 19:09:34 Předmět: Jak se dostat do herního průmyslu ? |
|
|
Nazdar lidi, nikdy jsem sem nepsal, tohle je můj první příspěvek. Každopádně by mě zajímalo jak se tak nějak dostat do toho vývojářství. Já osobně jsem začínal někdy v 10 letech na Game Makeru, stále ho mám nainstalovaný, ale poslední "velký" projekt sem dělal tak 3 roky zpět, od té doby tam zkouším spíš jen různý fígle a "programátorské" jednohubky. Někdy v 15 letech jsem měl sen, že půjdu prostě na školu kde učí programování, naučí mě programovat, a já budu umět dělat hry. No asi jste tušili, že jsem se krutě spletl, ke všemu jsem si taky představoval, že když půjdu na tu školu tak tam budou takový "případi" jako já a bude je bavit programování, někoho třeba i ty hry atd. to jsem se taky spletl, vůbec nikdo tam neumí programovat, a ani to umět nechtějí. No každopádně když jsem zjistil co je programování zač a jak to všechno vznikalo, všechny ty knihovny, které vůbec zvládnou vykreslování pixelů až po 3D grafiku s efektama, tak jsem se nějak začal zajímat více o hry a narazil jsem různě na články o Gamedesignu, od té doby pravidelně navštěvuji gamedesign.cz, mám i koupený Game Industry (ikdyž mě ta kniha zklamala) a často tam čtu, že spousta vývojářů začínala na moddingu her. Tak jediný co jsem "modoval" byl Warcraft 3, tak jsem zkusil Unreal Engine podle 7 článků (tutoriálů) ale stejně to nikam nevedlo, protože nebyla žádná komunita se kterou jsem si o tom mohl povídat, učit se nové věci atd. ( česká komunita). No časem sem začal hrát Minecraft, Skyrim a takové ty hry kde vychází pro hru mody, tak jsem byl zvědavý jak to ty lidi dělají, to umí všichni programovat a "ztrácejí" čas s nějakýma modama pro hru a nemají z toho v podstatě nic (kromě těch populárních módů)? Každopádně předchozí věta byla můj tehdější názor, a já bych byl dneska strašně rád kdybych uměl modovat, kdybych měl o tom s kým kecat, kdybych měl co na práci a byl prostě blíže hrám. Sice topic zní "Jak se dostat do herního průmyslu" ale já tím spíše myslím, jak vůbec začít dělat hry na nějaké úrovni (nemyslím jako udělat hru roku, ale způsob, jakým hry vytvářet), tak abyste byli schopni pracovat i v professionálním týmu (pochybuju, že mě sice zdatného Game Makeráka, ale co sotva naprogramuje kalkulačku v programovacím jazyce, nebo tupě zírá do enginů a bojí se něco zmáčknout by nějak vzali). Prostě jak začít, jak jste začali vy ? To jste vzali knížku, naučili se programovat a začali jste dělat hry ? Pochybuji. To spíš já jsem prostě slepý, slepý, že nedokážu najít českou komunitu kde vytváříme hry, néé se učíme programovat. Nebo to se prostě musím naučit anglicky, jinudy cesta nevede ? To já nevím, to mi musíte říct vy, zkušenější. No jinak mimo téma už jen doufám, že jsem trefil správnou sekci, a že se budete bavit k tématu. Tak prosím hustěte do mě moudra (nemyslím to ironicky, opravdu budu rád za každou přínosnou radu). |
|
Návrat nahoru |
|
|
MartinKase
Založen: 14. 10. 2010 Příspěvky: 84
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 20:46:22 Předmět: |
|
|
Otázka: Jak se dostat do herního průmyslu?
Odpověď: Začal bych výběrem nějakého jazyka.
Takhle, když si to přečtu, zní to docela úsměvně.
Já bych radil: Nauč se pořádně programovat a nech se zaměstnat u nějaké firmy z oboru. Tam pochopíš, jak se to v praxi doopravdy dělá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chrono741
Založen: 27. 12. 2011 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 21:12:21 Předmět: |
|
|
A nějaké to modování a skriptování by nebylo ? Mě právě ani tak moc nejde o programování enginů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 21:22:44 Předmět: |
|
|
Pak bych asi doporucil mrknout na Unreal Engine 3, presneji jeho "Free" verzi UDK http://udk.com/.
Muzes v nem udelat prakticky cokoli, pro scriptovani pouziva vlastni jazyk UnrealScript.
Jako bonus by se mnel dat rozchodit i na iOSu (ma pro nej podporu, ale nezkousel jsem to).
EDIT: Koukam ze ten jsi uz zkousel... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 22:04:14 Předmět: |
|
|
O spoustě jazycích se dá říct, že jsou "nejrozšířenější" a "nejjednodušší", takže si stačí vybrat dostatečně rozšířený a jednoduchý pro danou oblast (zde vývoj her). K tomu programování, nějdřív se podle mě člověk musí naučit algoritmicky myslet. A pak nemusí jít dělat ani enginy, ani mody, je tu i prostor mezi tím - free opensource enginy, nebo aspoň high level knihovny, kde si ten engine člověk poslepuje hned. Možností je spousta, vyber si cestu, jakou chceš, osobně doporučuju takovou, kde člověk rychle vidí ty výsledky. Takže ze začátku udělat klidně i ty nejjednodušší hry (já sám začínal se střílejícími kolečky v QBasicu). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chrono741
Založen: 27. 12. 2011 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 22:13:20 Předmět: |
|
|
2Deluxe: UDK by byla nejkrásnější volba, kdyby byla nějaká rozšířená česká komunita, stále ho mám v kompu a tak nějak pročítám oficiální fórum, ale mateřština je mateřština... |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 22:29:24 Předmět: |
|
|
Chrono741> Nejdriv by ses asi mel rozhodnout, co bys v hernim prumyslu chtel delat. Jestli spis design her, skriptovani, nebo radeji nejake vazne programovani. Podle toho pak jsou ruzne cesty, jak se v hernim prumyslu uchytit... i kdyz v zasade to jde cele shrnout do "delej hry a pak uz to nejak pujde". Ale to plati asi vsude - pokud mas neco, co muzes ukazat (vlastni tvorbu, praci pro komunitu, ...), tak je vsechno mnohem jednodussi.
Jinak je na tobe, jestli te vic bude bavit delat grafiky, navrhovat levely pro quake/unreal/..., vymyslet a skriptovat questy do rpg (makeru), nebo si psat vlastni engine. Ale to zjistis jedine tak, ze si to vyzkousis...
Jinak pokud jde o lidi, co delaji mody - rekl bych, ze motivace vetsiny z nich je "zjistit, co se da s hrou udelat" a nebo "mam skvely napad, ktery bych opravdu chtel realizovat". O slavu nebo zisk zas az tak moc nejde...
A posledni vec - at uz se v hernim prumyslu rozhodnes skoro pro cokoliv, bez anglictiny to proste nepujde. Ale to neplati jenom pro herni prumysl. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 23:41:07 Předmět: |
|
|
Paul Steed, ex-idSoftware: http://www.loonygames.com/content/1.12/totb/ - clanek se v podstate zabyva tim, jak proniknout do herniho prumyslu, byt z hlediska grafika. Jde to aplikovat obecne.
Krome toho prave probiha "soutez" na gamedesign.cz, cehoz sis uz asi vsiml I kdyz delat hry se da i bez soutezi.
P. S. ten clanek od Steeda je klasika, tu anglictinu ber jako domaci ukol _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
tommy
Založen: 04. 06. 2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 27. prosinec 2011, 23:54:19 Předmět: Re: Jak se dostat do herního průmyslu ? |
|
|
Chrono741 napsal: |
To jste vzali knížku, naučili se programovat a začali jste dělat hry ? Pochybuji. |
Tak nepochybuj, jelikoz by jsi se krute mylil. Programovani je tezke (vyvoj her asi vubec nejtezsi) a pokud tomu neco nedas, tak to umet nebudes. To plati obecne ve vsem (kupodivu). Take se divim ze ocekavas neco v ceskem jazyce. Musis si uvedomit na jak malem pisecku jmenem CR zijes . Vse je anglicky, tak se ji nauc (uff, jsem si vzpomnel na leta nemciny ve skole, to ta AJ je super easy proti tomu). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chrono741
Založen: 27. 12. 2011 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 28. prosinec 2011, 00:02:16 Předmět: |
|
|
2tommy: tou větou jsem myslel jako že jste vzali jednu knížku a hned jste dělali hry, myslel jsem tím že to je delší proces vzdělávání a není to hned
btw: mám od základky něminu a AJ jsem se začal učit až na střední a taky bych řekl že je to oproti němině Xtreme Easy |
|
Návrat nahoru |
|
|
tommy
Založen: 04. 06. 2008 Příspěvky: 31 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 28. prosinec 2011, 00:08:07 Předmět: |
|
|
S tou knihou/tutorialem/google to tak ale je. Zkratka nejak zacit musis. Precist nejake zaklady, pustit IDE a pak to teprve zacne byt zajimave
Ptej se az nebudes vedet, for je na netu tuna. Hromada otazek se neustale opakuje (zvlast na jistem CZ programatorskem foru se opakuje jedna otazka uz asi 4roky - k cemupak je asi to zahadne tlacitko search?), zaklady nejsou tak hrozne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. prosinec 2011, 00:18:45 Předmět: Re: Jak se dostat do herního průmyslu ? |
|
|
Chrono741 napsal: |
To jste vzali knížku, naučili se programovat a začali jste dělat hry ? Pochybuji. |
Snad úplně všichni programátoři, co se teď hrami živí, takhle začali. Jiná cesta není. Pokud nechceš programovat, doporučuju se zaměřit na grafiku. Jako game designer se hodí umět i něco z ostatních oborů. Setkal jsem se s jedním game designerem pro větší herní společnost, co měl normálně vystudovanou informatiku (tzn. byl Mgr.).
Ze začátku má asi smysl ještě něco v češtině hledat, ale od určité úrovně zkušeností je to spíš jen ztráta času. AJ je základ. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 28. prosinec 2011, 00:23:26 Předmět: |
|
|
No jo, vývoj her je fakt náročná věc. Já bych to srovnal třeba s vrcholovým sportem. Podívejte se na takovýho Jágra - myslíte, že v 15 viděl v televizi nějaký pořad o hokejkách a začal se o to zajímat? Houby! Od dětství dlouhodobě drsně makal, jinak by se nikdy tam, kam se dostal, neprobojoval. A tak i s vývojem her.
Na druhou stranu když to chci dělat jen pro zábavu, mělo by to jít zvládnout (jako hokej, tak tvorba počítačových her). Ale na rozdíl od některých kolegů si já osobně nemyslím, že by člověk měl na začátku mít jasno v tom, co přesně chce v tom herním průmysu dělat. Když chlap neví, která bije, těžko může mít jasnou představu, která přesně profese ho bude bavit a v čem umí být dobrej.
A chtít něco dělat bez angličtiny, to fakt nejde. To je totiž stejně omezující jako třeba nemít počítač. |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 28. prosinec 2011, 00:51:22 Předmět: |
|
|
<offtopic> zajimavy je, ze anglictina a nemcina jsou ve stejne jazykove skupine ja treba nemecky trochu rozumim, ale nerad mluvim, coz je problem v te nemcine pokrocit</offtopic>
Jestli chces nejakej "quickstart", tak zkus Python a PyGame, ci uz drive nabizene C# a XNA. Nebo proste jakykoliv prog. jazyk ktery se ti pozdava Jak uz bylo receno, dulezitty je proste jen zacit. _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|