Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 09:55:15 Předmět: SDL_mixer :: distribuce dll :: vlastní komprese |
|
|
Zdravím, mám takový (s)prostý dotaz, momentálně jsem se pustil (tak trochu) do implementace sound/music-systému a protože jsem zkrátka SDL zavislák, šáhl jsem po SDL_mixeru, ale vrtá mi hlavou, když budu používat pouze WAV a OGG, zda-li musím k binárce přikládat všechny ty knihovny (kromě SDL_mixer.dll, je tam ještě asi dalších 6 knihoven), protože se mi to zdá strašně nekompaktní. Skvělé by bylo, kdybych ke svým (win) binárkám připojil SDL_mixer.dll a libogg-0.dll a chodilo to...
_________________ Opravdovost se pojí s trýzní...
Naposledy upravil VODA dne 21. červen 2012, 15:44:18, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 18. červen 2012, 10:06:37 Předmět: |
|
|
IMHO na ogg potřebuješ knihovny
libogg-0.dll
libvorbisfile-3.dll
libvorbis-0.dll
Tzn. by to teoreticky mělo jít bez
libFLAC-8.dll
libmikmod-2.dll
smpeg.dll _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 10:12:26 Předmět: |
|
|
Hm, takže se stejně nevyhnu tomu poměrně velkému počtu knihoven...
Ale to nevadí...
Teď jsem koukal, že Eufloria používá také SDL_mixer a má tam jen ty tři knihovny, jak jsi uvedl...
Tak moc díky. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 18. červen 2012, 10:15:55 Předmět: |
|
|
Ještě dodám, že si možná budeš muset to SDL_mixer.dll sám zkonfigurovat (vypnout nepotřebné závislosti) a zbuildovat. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 10:31:43 Předmět: |
|
|
Jj, díky, zkusím to a uvidíme. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 14:41:26 Předmět: |
|
|
Akorát jak na to tak koukám...já chci 3D zvuk...to co mi tu mixer nabízí, z toho bych blil.
Možná asi zkusím FMOD, ale já mám do budoucna v plánu komerční projekty postavené na AquacoreAiry a licence se mi zrovna dvakrát platit nechce...a ani bych na to neměl...
Asi si vše zase budu muset nakódit sám...ach jo... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 18. červen 2012, 14:47:10 Předmět: |
|
|
Sorry že do toho vstupuji, ale co takhle zkusit OpenAL? Je to sice starší, ale není nutná instalace a stačí přidat OpenAL.dll a wrap_oal.dll a je to... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 14:49:25 Předmět: |
|
|
To momentálně řeším teď, ale zatím neumím streamovat ogg... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 18. červen 2012, 14:56:44 Předmět: |
|
|
Hardwarový 3D zvuk je od Visty nahoru jen přes OpenAL (DirectX už jej nepodporuje, když nepočítám hacky mála ovladačů zvukových karet). Takže buď OpenAL, nebo nějakou nadstavbu nad tím (která má třeba i softwarovou verzi se všemi efekty). Nicméně dneska už jsou CPU tak výkonné, že se nemusíš bát počítat 3D zvuk softwarově. Pokud jde o SDL_mixer, tak ten nemá 3D zvuk, možná proto je pro tebe problém tam něco použitelného najít . _________________ Award-winning game developer
Naposledy upravil Ladis dne 18. červen 2012, 14:58:12, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 18. červen 2012, 14:57:45 Předmět: |
|
|
V OpenAL se to řeší myslím přes alQueueBuffers, myslím že jsou na to tutoriály. Bude to na to chtít vlákno. A na dekódování oggu by mohl stačit i tremor, který to má all-in-one pokud se nepletu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 18. červen 2012, 15:08:31 Předmět: |
|
|
viděl jsem pár her, co si žádaly instalaci OpenAL samostatným instalátorem, to jsem samozřejmě zuřivě vypnul... možná to byl ten frcův racer? |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 15:12:54 Předmět: |
|
|
Koukám, že se ještě u sound systému zapotím... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 18. červen 2012, 15:14:35 Předmět: |
|
|
Racer naštěstí né, byla to jiná hra, ke které už se moc nehlásím
Edit: Jak se tak dívám, tak v MultiRaceru mám pouze jedno DLL na zvuk - OpenAL32.dll. I bez toho wrapu. Už nevím, jestli to je v pohodě licenčně, ale snad jo. Na vlastní nebezpečí to lze vykrást odtamtud.
Edit2: Matně si vzpomínám, že jsem OpenAL32.dll získal přejmenováním z wrap_oal.dll. Původní OpenAL32.dll jsem zahodil. Toto je už samozřejmě dávno, takže bez záruky.
Edit3: OpenAL používám teda až v poslední verzi, předtím jsem používal knihovnu audiere, která je ale shit, nebrat. _________________ www.FRANTICWARE.com
Naposledy upravil frca dne 18. červen 2012, 15:26:44, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 18. červen 2012, 15:24:05 Předmět: |
|
|
No tak wrap_oal.dll potřeba je. Pokud je tam jenom OpenAL.dll, tak se sice aplikace spustí, ale pojede to beze zvuků, pokud tedy není OpenAL už nainstalováno (nedávno jsem zkoušel).
A ten wrapper pak jede myslím přes DirectSound nebo WaveOut, ale to bych kecal. Nevím, jak je to na Vistách (viz to, co psal Ladis).
A s licencí bych si hlavu nelámal, protože OpenAL je open source. Creative má zdrojáky k dispozici na svých stránkách.
Edit: přejmenování na OpenAL.dll vyzkouším, díky za tip |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. červen 2012, 15:25:42 Předmět: |
|
|
No já moc možností nemám, když vytvářím engine pro Windows i Linux... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|