Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Chjoodge

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 30. leden 2012, 05:09:11 Předmět: Spider |
|
|
SPIDER
Hráč se vžívá do role elitního hackera ve světovém bezpečnostním institutu, který se vydělil z běžné policie a který dohlíží ve světě nedaleké budoucnosti na bezpečnost ve virtuálním prostoru. Hra začíná ve chvíli, kdy v institutu vzniká speciální útvar pro práci s novým terminálem Spider pro pronikání do počítačových sítí: terminál dokáže cílovou síť vizualizovat do podoby symbolických uzlů, a umožnit tak útočníkovi soustředit se na sledování skutečného cíle, kterého se v síti snaží dosáhnout, díky tomu, že nemusí věnovat tolik pozornosti technické stránce útoku.
Status
Původně byla hra navržená coby přibližně 10-hodinová hra se silným vyprávěním, nicméně časem se pochopitelně ukázalo, že to znamená více práce, než kolik tomu budu mít podmínky věnovat. Každopádně protože mám na hře poměrně velké množství práce hotovo, zdálo se mi škoda neuvolnit ke hraní alespoň část, kterou mám v podstatě dokončenou. Ve verzi, kterou dávám k dispozici, si tak můžete zahrát začátek hry, přibližně první pětinu: intro, tutorial a první tři úrovně.
Hra měla mít silný příběh, protože jsem si chtěl vyzkoušet vytvořit něco výpravného - od vymyšlení celého příběhu, přes postavy až po rozepsání scénáře. Příběh se nakonec podařilo myslím vymyslet vážně celkem chytlavý, ale bohužel ve verzi, kterou dávám k dispozici, z něho uvidíte pouze náznaky, protože první tři mise měly sloužit v podstatě akorát coby expozice, nahození světa a představení postav. Konkrétně hned v další misi by se příběh v dramatickém momentě zlomil, začalo by samotné vyprávění a věci by nabraly spád, ale hra v současné verzi zkrátka končí tam, kde končí .)
Verze, kterou dávám k dispozici, tedy nicméně není ostrá a není dotažená do detailu, takže k ní musíte mít trochu shovívavosti, nicméně měla by být hratelná bez problémů. Všemu, co se do současné verze dostalo, byla věnovaná pečlivá pozornost, a pokud místy nebyl čas některou část dokončit, tak do hry nebyla zařazená vůbec.
Technická stránka
OGRE, 2D UI v HTML/JavaScriptu a renderované do textury (Awesomium, NaviLibrary), Lua, OpenAL.
Všechny knihovny pracovaly skvěle a můžu doporučit.
Download
Spider installer v4.1
Naposledy upravil Chjoodge dne 31. leden 2012, 03:35:19, celkově upraveno 4 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Slappy

Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 30. leden 2012, 06:41:27 Předmět: |
|
|
Velmi pekne, OGRE3D je moj oblubeny engine a daju sa s nim robit uzasne veci...
Planujes este na vyvoji pokracovat alebo to bola len taka bokovka popri fulltime praci? _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. leden 2012, 15:43:35 Předmět: |
|
|
Jak se ku*va přeskakujou ty texty? Nejdřív jsem během úvodního textu zkusil psát tenhle příspěvek, ale když jsem se přepnul do hry, tak spadla. Pak jsem se zkusil vykecávat s kolegyní, ale po úvodním textu bylo to zvednutí telefonu a zas se tam pooomaaalinkuuu vykreslovaly písmenka, tak jsem to zavřel. V pořádných hrách se texty daj přeskočit (např. vůbec neznám příběh Mirror's Edge, protože mě prostě zajímá vlastní hra). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 30. leden 2012, 17:22:32 Předmět: |
|
|
Souhlas, také jsem chtěl rovnou skočit do hry a střílet, to vykecávání je fakt přehnané. Chvíli jsem si krátil označováním textu myší (i v tom intru), předpokládám, že to není záměrná feature.
- po objevení ve hře jsem jako první věc pravým tlačítkem odsunul mřížku mimo obrazovku a už se nešlo vrátit zpět, ani WSAD ani jinak, tak jsem to zavřel
- po alt-tabu se nepřepnul fullscreen do původního rozlišení systému
- velké mínus za instalaci VC redist |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 30. leden 2012, 21:43:18 Předmět: |
|
|
V čem je velké mínus za instalaci VC redist? Jestli to chápu správně, pokud někdo udělá hru ve VS, tak jinou možnost nemá (nechat DLL ve složce hry není myslím doporučený postup). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 30. leden 2012, 22:29:26 Předmět: |
|
|
taky nechapu - VC redist je bezny zpusob instalace ... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 30. leden 2012, 23:22:15 Předmět: |
|
|
Mám dokonce pocit, že v licenci od M$ je přímo napsáno, že šíření DLL jinak než pomocí redist balíku se nesmí... (nebo to byly DLL od DirectX?) Nicméně v nastavení projektu ve visual studiu se mi nějak povedlo tyhle knihovny přilinkovat napevno přímo do výstupního EXE souboru. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 30. leden 2012, 23:55:37 Předmět: |
|
|
já to prostě nenávidím... proto mínus za mě
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 31. leden 2012, 00:29:08 Předmět: |
|
|
LOL v Microsoftu ani neumí udělat rozumně verzovanou knihovnu se zpětnou kompatibilitou, co se sama aktualizuje. Místo toho jich radši udělají 50 a všechny vám je vedle sebe naserou do systému. FAIL. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chjoodge

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 31. leden 2012, 04:22:29 Předmět: |
|
|
V úvodním příspěvku můžete stahovat novou verzi, ve které můžete měnit rychlost zobrazování textu pomocí Ctrl+HOME/END. Vyprávění nicméně tvoří myslím celkem důležitou součást hry, v podstatě se ty konverzace snaží dodat smysl tomu abstraktnímu zobrazení, takže pokud někoho nebaví číst, tak to pro něho nebude možná zrovna ideální hra. Každopádně zkusit to můžete .)
Co se týče kamery, tak vím o tom, že se může celkem snadno stát, že se s ní člověk ztratí. Docela na začátku hned první výukové sítě proto taky hra píše, že kameru můžete resetovat (double stisknutím kolečka myši), v nové verzi nyní také Ctrl+R. Hra u mě přežívá Alt+Tab bez problémů, s rozlišením zatím taky nikdo problém neměl, takže to snad narážíte akorát na anomálie. Každopádně říkám znova, není to ostrá verze, takže v podstatě pokud si to budete chtít zahrát, tak se nesmíte nechat odradit detaily; to, co by na hře případně mohlo stát za řeč, není myslím to, že si skvěle poradí s přepínáním do Windows, a celkově by to mělo být myslím hratelné v pohodě - většina lidí, kteří to zatím hráli, to vcelku normálně dohrála do konce (kdyby náhodou něco, máte tam autosave).
V instalátoru nové verze se před instalací VC Redist nyní zobrazí dotaz.
@Slappy: Nebyla to úplně bokovka, nicméně myslím že to uzavřu v téhle současné podobě, případně kromě doladění několika drobností .. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 31. leden 2012, 11:25:43 Předmět: |
|
|
Chjoodge napsal: |
rychlost zobrazování textu pomocí Ctrl+HOME/END ... kameru resetovat double stisknutím kolečka myši |
To je divné, proč nepoužít ovládání, na které by člověk přišel intuitivně? Text mít možnost odklikat a pro reset R. Odklikání textu nemusí nutně znamenat pohrdání příběhem, ale když už to třeba hraju podruhé, tak můžu příběh vynechat. Ostatně proto jsem to už včera po pádu neměl chuť znova zkoušet.
Chjoodge napsal: |
pokud někoho nebaví číst |
mě to nebaví překládat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Chjoodge

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 3. duben 2012, 10:58:02 Předmět: |
|
|
Videa z průchodu konečné verze :
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|