.[ ČeskéHry.cz ].
Kontroverzni temata v soutezi "Otevrete oci hrou!"
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
shipo



Založen: 05. 11. 2007
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 22. únor 2012, 18:56:35    Předmět: Kontroverzni temata v soutezi "Otevrete oci hrou!" Odpovědět s citátem

MODERÁTOR: Vytrženo z vlákna Smutky a jine tragedie 2012.

Jsem zvědav co z té soutěže nakonec vypadne. Osobně mám problém s:
citace:
Soutěžní hry musejí spadat či souviset s některým (jedním či více) ze soutěžních témat: Ekologie a životní prostředí, Humanitární a rozvojová problematika, Lidská práva, Život s postižením.

Která jsou v realizačním rozporu s:
citace:
Ze soutěže mohou být vyřazeny hry, které:
3) budou zpracovávat daná témata hanlivým, urážlivým či jinak neadekvátním způsobem
4) budou obsahovat extrémně brutální prvky.

Pokud je hlavním cílem uspěch "Otevřete oči hrou", tak je z mého pohledu(pro hráče v tomto světě) potřeba náznaku urážek a brutality.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 09:43:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale vsak si pozorne precitaj, co si sam ocitoval. Ja tam nevidim NIJAKY rozpor. Podla tvojho vnimania musi byt narazka na brutalitu hned extremna? A dane temy snad nutne nadabadaju na hanlive, urazlive ci neadekvatne spracovanie? Nemyslim si. Rozpor nie je.
Rozporvidia len ti, ktori si nevedia predstavit veci spravene "inak". Okrem toho, ak sa komukolvek ta sutaz nepozdava, tak co sa nou vobec zaobera?

Dovolim si pouzit analogiu: Ked bude v Bille vyvesena sutaz o nakupnu poukazku na 50 kg ryze a 400 roliek hajzloveho papiera, aby som ako decko nakreslil obrazok na temu integracie ciganov a jedine, co si viem predstavit je, ako ich skini kopu kanadami do hlav, tak sa pojdem stazovat, ze mne nevyhovuje zadanie? Smile Nemal by som sa na to radsej vysrat a drzat hubu, pretoze som obmedzeny? Smile
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 12:43:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Vcelku souhlasím se shipo. Takhle z toho vyleze akorát podivná pseudohra, která bude o ničem. Bude se tvářit, že je hrozně korektní, naučná a morální, ale myšlenka tam nebude.

Podle mě, když chce někdo dělat poučnou hru o problémech lidstva, tak musí v člověku vyvolat snahu se nad tím zamýšlet. Ne mu lít do hlavy etiku a říkat mu, jak se má chovat správně.

Tohle je takový můj všeobecný názor a mám obavy, že to zadání nabádá příspěvky právě spíše k tomu moralizování, než k tomu zamýšlení se.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 12:52:17    Předmět: Odpovědět s citátem

To je v poriadku, ked to prezentujes ako svoj sukromny nazor. Ja by som teda tiez napravil moznu chybu a moj vlastny tiez prezentoval ako subjektivny.

Kazdopadne objektivne z toho vyplyva, ze ak sa ti to nepaci, tak od toho daj ruky prec, namiesto vykecavania... Sutazi je kopec.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kidd.sadam



Založen: 11. 06. 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 13:02:00    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Vcelku souhlasím se shipo. Takhle z toho vyleze akorát podivná pseudohra, která bude o ničem. Bude se tvářit, že je hrozně korektní, naučná a morální, ale myšlenka tam nebude.

Podle mě, když chce někdo dělat poučnou hru o problémech lidstva, tak musí v člověku vyvolat snahu se nad tím zamýšlet. Ne mu lít do hlavy etiku a říkat mu, jak se má chovat správně.

Tohle je takový můj všeobecný názor a mám obavy, že to zadání nabádá příspěvky právě spíše k tomu moralizování, než k tomu zamýšlení se.


Uf...
Bud neumis cist nebo nechapes veci.. stejne tak i shito..
Nepisou ze hra nemuze bejt extremni, jen nesmi byt hanliva, urazliva, pripadne extremne brutalni (krvava). A pokud vas nenapada jakykoliv napad jak poukazat na nejaky problem inteligentne (tedy bez urazek apod.), tak jste tupy jak kuzelkarna..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 13:17:27    Předmět: Odpovědět s citátem

No já se samozřejmě nesnažím dosáhnout nějaké změny pravidel nebo tak. Dělám teď na něčem jiném, tak bych stejně neměl čas. Jen se snažím zamyslet se nad tím, jaké důsledky a proč vyvolají tato pravidla.

kidd.sadam: A který ze zákonů vesmíru říká, že nemůže být zajímavým zamyšlením, podívat se na věc ze strany například teroristy? Hra může být poučná i když je hlavním hrdinou třeba i vážně narušená sadistická osoba se kterou se hráč prostě neztotožní. Vše záleží na tom, jak se to zpracuje a podá. Proto by se podle mě hra měla posuzovat spíše podle myšlenky nebo poselství a ne podle toho, kolik je v ní krve. Třeba by mi přišlo zajímavé zahrát si hru, která by mě přímo urážela. Opět se člověk zamyslí nad věcmi úplně jinak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 13:31:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky se mi formulace "temata zpracovana neadekvatnim zpusobem" moc nelibi, ale hlavne kvuli tomu, ze o tom, co je a co neni adekvatni, budou rozhodovat lidi, kterych se to primo tyka a kteri v cele veci maji hodne zajmu (projektu, publicity, prace a penez), takze je dost tezke uverit, ze budou veci posuzovat nestranne a je otazka jak budou reagovat na upozorneni na problemy na jejich strane barikady nebo ktere nezapadaji do bezneho stereotypu (chudaci postizeni/nemocni/znevyhodneni, vetsinova spolecnost co je ignoruje/sikanuje a hodne organizace co se jim snazi pomoct).

Jak by asi porotci nebo jejich nadrizeni z nejake neziskovky reagovali treba na (jinak dobre hratelny) tycoon na tema "vedeni falesne neziskovky a prizivovani se na pomoci rozvojovym zemim/postizenym/komukoliv", prestoze zrovna ta jejich je poctiva, vetsinu penez dava potrebnym a vsechno ciste a presne vykazuje? Pritom ale IMO jde o aktualni a celkem realny problem dotykajici se uvedeneho tematu, protoze organizaci co zvladnou mezi potrebne rozdelit 50k Kc za rok, ale pritom celou dobu zivi 5+ lidi na fulltime, uz jsem videl vic nez bych chtel.

Ale mozna nejlepsi, co s tim muzeme udelat, je pustit se do prace na hrach a zjistit, kde presne ta hranice mezi adekvatnim a neadekvatnim lezi.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
zapytchu



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 352
Bydliště: čechy i chacharov

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 15:32:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Nenasilne ci neteroristicke muze byt originalni, vtipne, vyuzitelne.

Z argumentu mentalne slabsich stran jsem nevycitil jedine slovo o tom, ze i nenasilna hra muze byt dobra.

Dobra analogie nenasilne, vtipne a oci otevirajici kampane je napriklad http://www.chodicilide.cz/.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 17:40:58    Předmět: Odpovědět s citátem

TeaTime napsal:
Vcelku souhlasím se shipo. Takhle z toho vyleze akorát podivná pseudohra, která bude o ničem. Bude se tvářit, že je hrozně korektní, naučná a morální, ale myšlenka tam nebude.
To že si ty neumíš představit zajímavou, kontroverzní, ale neurážející a nebrutální hru na daná témata znamená pouze to, že máš malou fantazii a neměl bys pracovat jako gamedesigner/scénarista. Nic jiného.

Ale to už tu napsali jiní Smile
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 18:44:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Dig Moreeee, zase su tu len same velkohube kecy, pricom na celom fore okrem mna, MiroJ a toho Pita co robi na Sollertii (vypadlo mi meno teraz, sorry) nik nic realne nerobi (sorry, ale klikacu v GM / Unity do toho neratam).

Pred mesiacom bola sutaz Indie Warm-Up. Kolki ste sa uracili posadit na svoju ctenu megaprdel a nieco REALNE vytvorit ?
Zase tiez len ja.

Keby ste namiesto dristania radsej nieco sli vytvorit a nechali to na porotu nech to uz nejako posudi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 19:19:25    Předmět: Odpovědět s citátem


Just sayin' Laughing
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 21:20:52    Předmět: Odpovědět s citátem

#shipo
Zcela nesouhlasím, na tyto témata se dá vymyslet spousta super nápadů.

S pravidly souhlasím - myslím že by mohly docela dobře odfiltrovat případné hry typu "zmlať svého invalidu" či "rosekej svého černého nepřítele" od lidí s malou představivostí.

#VladR
Docela bych připsal velkou neúčast na soutěži Indie Warm-Up špatné období roku, kdy byla hra vypsána. Pro všechny studenty je v té době přednější zkouškové období. Do podobných soutěží (pokud se podíváš na různé podobné soutěže z celého světa) se přihlašují a účastní se v nich většinově právě studenti. Lidé s rodinou a/nebo s zaměstnáním zpravidla nebudou mít (a nemají) tolik času na to, aby se mohli intenzivně věnovat vývoji hry do soutěže. Wink

Já jsem taky plánoval vydat benchmark mého projektu do Ledna, jenže mi do toho vlezly mnohem důležitější věci - tak prostě to musí počkat a jisté věci mají přednost. Nedívej se na to pouze ze tvé stránky pohledu (kdy po zkouškách máš pár dní čas dělat X hodin na hře do soutěže v kuse) Wink
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 21:29:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
#VladR
Docela bych připsal velkou neúčast na soutěži Indie Warm-Up špatné období roku, kdy byla hra vypsána. Pro všechny studenty je v té době přednější zkouškové období. Do podobných soutěží (pokud se podíváš na různé podobné soutěže z celého světa) se přihlašují a účastní se v nich většinově právě studenti.
ad doba : Vzdy sa najde nejaka vyhovorka, ktora zasiahne vacsinu populacie. Zhrnme si ako vlastne vyzera taky rok:
1. Najprv je Novy Rok,
2. potom Skuskove do februara,
3. potom sa maka na danovom priznani,
4. potom su zapocty,
5. potom Velka Noc/dovolenky,
6. potom dalsie skuskove a koniec skolskeho roka,
7. Jul/August - potom su prazdniny/dovolenky,
8. August - potom su opravne terminy pre tych co nemaju vsetky skusky,
9. potom su zase zapocty,
10. potom do toho ten drzy kalendar drbne Vianoce a ?

ako to vy Cesi hovorite ? Rok se s rokem sesel ?

Cim chcem povedat, ze sa nieze neda najst termin ktory by vyhovoval vsetkym, ale ani len 20% populacie.

Z X sutazi je uz dlhe roky zjavne, ze ak sa da prilis dlhe obdobie, tak si proste kazdy jeden natrepe pysky, lebo si ukroji prilis velke susto (?Ha ! 6 mesiacov ! To spravime aj Doom 4 !?). Doba do 2 mesiacov je idealna (robi to tak napr. aj TIGSource a aj ta druha mega stranka, ktorej neviem v tejto chvili prist na meno), lebo aspon trocha nuti cloveka okresat dizajn (co to da) a navyse pocas toho obdobia nestihne dojst k 3-6 tyzdnovemu Burn-Outu (co pocas 6 mesiacov garantovane nastane, a u niekoho aj 2 razy).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 21:47:06    Předmět: Odpovědět s citátem

S dobou do 2 měsíců jako ideální souhlasím - důvody jsou stejné, jako jsi zmínil.

Co se týče výmluv - souhlasím, že vždy se najde výmluva. Jen jsem narážel na to, že tímto zredukovali množinu uchazečů o jistou podmnožinu studentů, u nichž je vysoká pravděpodobnost účasti při vyhlášení v jinou dobu v roce.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. únor 2012, 21:56:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Lidé s rodinou a/nebo s zamestnáním zpravidla nebudou mít (a nemají) tolik casu na to, aby se mohli intenzivne venovat vývoji hry do souteže.
A ty uz aj mas realne nejaku rodinu ?

Alebo to vies len tak, z pocutia, ze taki ludia potom nemaju ziaden volny cas ? Lebo toto sa pouziva ako vyhovorka pomaly na vsetko.

Tento argument plati len ak:
- Dieta ma <2 r.
- Z 24 hodin je hore viac ako 18 hodin, kedy je jeho udrzba casovo vysoko narocna

Do pozornosti by som dal prave ten druhy bod, pretoze zo svojho okolia poznam vacsinu ludi (vlastne 98%), ktorych deti stravili denne v bdelom stave menej ako 10 hodin az do obdobia 2 rokov, kedy je aj tak s malym podstatne menej prace. Moj syn prve 2 roky spal v priemere 4-6 hodin denne. V bdelom stave stravil 18-20 hodin. Denne. 365 dni do roka. Dokopy to bolo nieco vyse 700 dni, ked som ho nosil na rukach este o 2.15 rano a o 6.00 mal budik do prace. Ale aspon cez vikend som nasiel sem tam hodinku - dve na kodenie.

V taky cas je naozaj tazko nieco nakodit, ked ficis na dlhodobom spankovom deficite a mozog ti dlhodobo nefunguje v Bete, len na pomedzi frekvencii - z toho obdobia si z prace napr. nespominam vobec na nic, co sa tam dialo.

Fakt som ale netusil, ze vsetci herni developeri v CZ / SK maju deti do 2 rokov a zrovna naraz (!!!) - holt - clovek sa uci cely zivot...

Sarkazmy stranou, pokial si niekto ako zabavku zaobstara dom a zahradu, tak tam je jasne ze toho volneho casu nebude zhola nic. Sam som do 18tky v takom dome s vyse hektarovou zahradou a 300 ovocnymi stromami makal (tam je skutocne kopec roboty 365 dni do roka), takze by som tomu rozumel.


Ale ak niekto byva v panelaku, v 3-izbovom byte, a su v byte dokopy styria, tak pokial su vsetci v byte zdravi, a nestuduju dialkovo po veceroch, tak je to skutocne len o lenivosti ...


Ad ucenie na skusky - neda sa ucit nonstop cely den. Ak by si 2 hodiny denne venoval kodeniu, tak aspon prepnes mozog do ineho modu.
Obcas (OK, kazde druhe) mas skuskove, ked mas 3 skusky za 2 dni - v taky cas si v overdrive mode a nemas energiu kodit, ale mimo tychto extremov to ide. Ak sa teda chce.

Ja doma kodim v obyvacke, sedim na gaucovke, meter pred konferencnym stolikom s monitorom je velka telka - vedla mna sedi synator a sa bud hra (alebo hrame spolu multak, co je caste) alebo pozera telku. Cize vsetko len nie klud a ticho.

Ved nemusis kodit 6 hodin denne, aby si nieco dlhodobo vyprodukoval. Aj 2-3 hodky kazdy druhy/treti den stacia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna