Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 13. březen 2012, 22:20:15 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Zdrojaky si ale denne zalohujem na USB kluc a z toho priebezne robim druhu zalohu. |
Trochu se divim, ze v dobe githubu, bitbucketu a podobnych VCS as-a-service jeste nekdo zalohuje denne rucne. S vhodne nastavenym systemem clovek muze mit (skoro) automaticke zalohy off-site na nekolik mist soucasne, ktere jsou z hlediska prenosu inkrementalni (a konzistentni) a jeste k tomu je mit verzovane... Nemluve o dalsich vyhodach jako je snadna synchronizace prace mezi nekolika pocitaci a nekonecne vyhody pri spolupraci vic lidi. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 13. březen 2012, 22:57:12 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
VladR napsal: |
Zdrojaky si ale denne zalohujem na USB kluc a z toho priebezne robim druhu zalohu. |
Trochu se divim, ze v dobe githubu, bitbucketu a podobnych VCS as-a-service jeste nekdo zalohuje denne rucne. S vhodne nastavenym systemem clovek muze mit (skoro) automaticke zalohy off-site na nekolik mist soucasne, ktere jsou z hlediska prenosu inkrementalni (a konzistentni) a jeste k tomu je mit verzovane... Nemluve o dalsich vyhodach jako je snadna synchronizace prace mezi nekolika pocitaci a nekonecne vyhody pri spolupraci vic lidi. |
chtel jsem to napsat tez - ale pak jsem si rekl ze to nema cenu - VladR ti stejne vysvetli proc jeho zpusob je ten nejlepsi a proc vsichni ostatni jsme debili |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 13. březen 2012, 23:19:22 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
OndraSej napsal: |
VladR napsal: |
Zdrojaky si ale denne zalohujem na USB kluc a z toho priebezne robim druhu zalohu. |
Trochu se divim, ze v dobe githubu, bitbucketu a podobnych VCS as-a-service jeste nekdo zalohuje denne rucne. S vhodne nastavenym systemem clovek muze mit (skoro) automaticke zalohy off-site na nekolik mist soucasne, ktere jsou z hlediska prenosu inkrementalni (a konzistentni) a jeste k tomu je mit verzovane... Nemluve o dalsich vyhodach jako je snadna synchronizace prace mezi nekolika pocitaci a nekonecne vyhody pri spolupraci vic lidi. |
chtel jsem to napsat tez - ale pak jsem si rekl ze to nema cenu - VladR ti stejne vysvetli proc jeho zpusob je ten nejlepsi a proc vsichni ostatni jsme debili |
Ej ale je tu niekto vztahovacny
Nic som nemienil vysvetlovat a uz vobec nie nadavat. Ja robim svoje hry len z 1 kompu, takze je mi synchronizacia zbytocna. Verzovanie to iste. Uz som pisal viackrat, ze v robote SVNkom kludne stracam cas, lebo tam som za ten neproduktivny cas plateny.
Ale doma v ziadnom pripade. Verzovanie mam manualne - po adresaroch a je viac nez dostacujuce, kedze na tom kodim sam. SVNko by bol pre mna len uplne zbytocny, nic realne neprinasajuci , overhead.
Teda, okrem pocitu v style -ej jaky som ja ale uzasny megafrajer - pouzivam si na svoj vlastny projekt, na ktorom pracuje az 1 clovek SVNko
Zrovna tento tyzden sme mali situaciu v robote, ked nam SVNko narobilo podstatne viac problemov nez uzitku a ten hlupy USB kluc by realne usetril tisice dolarov |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 13. březen 2012, 23:47:33 Předmět: |
|
|
ja to rikal - proste neumis pouzivat veci jak se maji a jen nadavas - takovych kolegu mam v praci tisice - jeste ze je vedeni neposloucha a verzujeme centralne nikoliv pres USB klice
i u jednoho cloveka ma SVN/Git/Hg smysl - ale takovym lidem jako ty proste nelze vysvetlit |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 14. březen 2012, 00:26:59 Předmět: |
|
|
Malá poznámka ke vzhledu ve Windows. Na některých grafikách (měl jsem to na své AMD/ATI) nejede ve filmech VSync, pokud Aero vypnete. Takže ho musím mít zapnutý (aspoň se dá i tak vypnout ta průhlednost). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 14. březen 2012, 02:03:25 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
ja to rikal - proste neumis pouzivat veci jak se maji a jen nadavas - takovych kolegu mam v praci tisice - jeste ze je vedeni neposloucha a verzujeme centralne nikoliv pres USB klice
i u jednoho cloveka ma SVN/Git/Hg smysl - ale takovym lidem jako ty proste nelze vysvetlit |
No pockaj, ja netvrdim ze by sme v robote nemali pouzivat SVN, ked na zdrojakoch robi X ludi. To zase neprekrucaj.
Akonahle su zdrojaky pre viac ako 1 cloveka, tak samozrejme to zmysel ma.
Ale tvarit sa, ze to ma 100% casu len vyhody je proste tiez blbost.
Obcas proste nastane situacia, kedy si to SVN vyzerieme. Iste, nie je to velmi caste, ale stava sa to.
A neboj sa - v robote sa nad takymi vecami nerozculujem a nenadavam - na toto si ja davam pozor
Nikdy som sa nepasoval do role experta na verzovacie SW, ale cca 7 roznych som ich pouzival (OK, nie je to astronomicke cislo - ja viem, ale ja nemenim firmy ako ponozky) - dosial za najneproduktivnejsi a najrizikovejsi povazujem ClearCase od IBM. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 14. březen 2012, 02:16:59 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
i u jednoho cloveka ma SVN/Git/Hg smysl - ale takovym lidem jako ty proste nelze vysvetlit |
OK, nemusime sa hned konfrontovat - vieme sa predsa porozpravat aj kludne - povedz mi top 5 veci, ktore mi ZASADNE ulahcia zivot ako JEDINEMU koderovi na mojom hernom projekte doma.
Zamerne sa nebavim o robote, kde je nas v aktualnom teame a projekte do 10 koderov na zdrojaky, tam to samozrejme technicky USB klucom dost dobre nejde (vyjma tych 3-5% situacii, ktore ale fakt stoja za to).
Mozno to vo mne zlomis a ukecas ma nakoniec |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 14. březen 2012, 02:56:12 Předmět: |
|
|
1) rychla dostupnost zmen (neni potreba hledat USB klic, proste kliknu na show-log a mam)
2) za pomoci blame rychle zjistim kdy jsem dany kod napsal a potom ve spojeni se show-log muzu rychle dohledat s jakymi dalsimi zmenami jsem commitoval a proc jsem to tak sakra udelal
3) moznost rychle vracet zmeny zpet pokud udelam chybu
4) v pripade Hg/Gitu moznost vyvijet lokalne a nemuset commitovat do centralni repo - muzu zkouset a nicit a pritom neposkodim funkcni repo, ale ma porad k dispozici lokalni verzovani
5) zalohy offline zadarmo - proste commitnu do GitHubu/BitBucketu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 14. březen 2012, 03:36:16 Předmět: |
|
|
OT: Taky jsem donedávna ne-používal žádný version control systém pro projekty typu one-man-army (jako např. OpenArcanum). Zálohoval jsem výhradně jen do zipu, jenže jsem měl asi 700 záloh (velikostně to mělo přes 10GiB - jen ty zipy, s max kompresí), a žádnou zálohu jsem nechtěl mazat, protože by třeba mohla obsahovat kód a nebo soubor, který jsem z novější verze vymazal, a který bych zase někdy potřeboval.
(Takové hledání jednoho souboru, nebo kusu kódu v zipech je uplný horor. Člověk musí hádat ve kterém zipu má pak hledat, a pak kontrolovat, jestli ten soubor neexistuje i v novějších verzích, ve kterých můžou být nějaké bugfixy apod.)
Taky jsem tam neměl žádné statistiky zdrojového kódu (jako např. SLOC), ani žádný přehled o provedených změnách v každé záloze. Řešil jsem to přes SourceMonitor, jenže ten je při trochu větších projektech (>100K SLOC) hodně pomalý, až skoro nepoužitelný.
Tak jsem začal používat Git (přesněji řečeno SmartGit + Git) a jsem úplně spokojený. Už žádné zipy a duplicitní soubory. A ty stastistiky co to generuje jsou úplně super. Člověk má přehled o průběhu vývoje, včetně historie a changelogu, může si porovnát jednotlivé soubory, atd.
Samozřejmě, že tohle si můžeš všechno sám - bez VCS, a to jak manuálně tak i automaticky, za pomocí různých nástrojů. Akorád, že to nebude asi tak pohodlné a "standardní".
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 14. březen 2012, 05:13:03 Předmět: |
|
|
1. No problem - USB kluc je stale v kompe vzadu - zaloha trva 15 sekund
2 a 3. No problem poslednych 5 rokov - to je zalezitost stylu pisania kodu a teraz kod pisem tak, aby som prave toto robit nemusel. Lebo ak by som naozaj mal nieco hladat, tak medzi 100kami adresarov by to pravda bol problem a vtedy by SVNko bez akychkolvek pochyb zvitazilo.
Fakt je, ze posledne roky som sa nepotreboval vratit k nejakej specialnej verzii - projekt udrziavam vzdy tak, aby tam vsetko bolo funkcne, aj ked pravda rychlejsie velkostou nabobtna.
4. Doma to pre mna nema zmysel, ale v robote je to na obcasne hratky vyborna featura, lebo nemusim vobec riesit branche, ak nejaku vec skusam sam a mam garanciu ze to nikto z teamu nebude potrebovat hodnu chvilu tahat z repo
5. Toto je doma asi ta naj killer featura dokym si neuvedomim, ze doma obcas mozem mat aj 3-mesacny burnout, kedy garantovane zabudem heslo do repo (urcite nepouzijem bezne heslo na tak citlivu vec).
A to by som bol pekne v prdeli. Alebo pouzit pri registracii email, ktory bezne nepouzivam, ale to uz sa mi viackrat stalo, ze som po pol roku zabudol, ze kde ten mail vlastne mam - na akej domene. Takze volim radsej mensie zlo |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 14. březen 2012, 06:34:28 Předmět: |
|
|
Zipy nedokazu poskytnut tu vyhodu co ma SVN: priame porovnavanie suborov [diff] medzi reviziami, pokec okolo toho atd.
Niet nic lepsie ako si pozriet ako sa od r1 az po r 123456 vyvijala ta-ktora metoda _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 14. březen 2012, 09:18:50 Předmět: |
|
|
Prijde mi, ze se hodne fixujes na SVN, to neni jediny VCS a jediny zpusob, jak delat veci. Jsou i novejsi (Hg, Git a asi i dalsi), ktere nektere veci resi jinak a hlavne branche a nasledne merge tam boli mnohem mene nez v SVN. Jinak pokud jde o komercni VCS, tak jsem mel moznost pracovat s MS SourceSafe a to je jedna z nejvetsich sra*ek, co jsem kdy mel moznost pouzivat (jak z hlediska UI, tak z hlediska bezpecnosti a konzistence dat, a to i na pomery MS; pri pouziti je temer garantovano, ze clovek o data prijde). Pak jsem jeste pouzival Perforce, coz se nakonec da, ale taky se nepouziva pomerne dobre. Ale na druhou stranu zvladne opravdu velke repository.
Jinak Ad 1, - a pokud ti vyhori pocitac a USB disk vezme s sebou? Pripadne ti nejaky vir smaze vsechny disky...
Ad 5. - To mi prijde spis jako vymluva (taky vam to zni jako "jsem prilis hloupy na to, abych mohl pouzivat VCS"?) + heslo do repository si muzes ulozit lokalne, nemusis ho pokazde zadavat. A prihlasovani jde u vetsiny VCS i pres public/private klic.
Jinak za me jeste
6. jednoducha a hlavne konzistentni synchronizace souboru mezi dvema pocitaci (pri pouziti vic pocitacu, napr. notebooku a desktopu je to naprosto nezbytne; ja hodne cestuju, takze vetsinu prace udelam na notebooku, ale obcas chci pustit nejake vypocty na desktopu). Navic to neni jenom pro prenaseni dat mezi notebookem a desktopem, ale i o tom, ze kdyz neco potrebuju otestovat/opravit na jine platforme/konfiguraci/systemu, tak si tam proste stahnu zdrojaky, udelam potrebne zmeny a commituju je zpet do centralni repository bez toho, abych musel nejak prenaset "aktualni" verzi, pripadne slozite vracet zmeny z oprav do aktualni verze.
7. Paralelni vyvoj vic veci najednou. Nemusim se trapit tim, ze v aktualnim adresari mam rozdelane nejake zmeny, kvuli kterym se to nebuilduje nebo zrovna nebezi testy. Pokud potrebuju paralelne vyvijet, proste si stahnu z VCS posledni funkcni verzi, udelam tam co potrebuju a pak, az se to bude hodit, to sloucim s tou puvodni rozdelanou verzi. Podobne, kdyz zjistim, ze pro dopsani featury A potrebuju featuru B, tak tu B muzu napsat a otestovat oddelene od A (kde mam zrovna kod ve stavu, kdy nebezi testy), a pak to sloucit s rozdelanymi zmenami.
8. Diff + log zmen - jednoduse je videt, co se menilo mezi releasy, jake zmeny jsem udelal proti puvodni funkcni verzi, ... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 14. březen 2012, 12:10:18 Předmět: |
|
|
SVN asi smysl nemá a to ani ve více lidech, jelikož je to VCS, který je od začátku koncipované špatně. Nicméně GIT rozhodně smysl má a dokonce i v jednom člověku. Viva la GIT! Nezapomínejte, že jeho nejdůležitější vlastnost je podpora pro branching a merging, který SVN nemá a nikdy mít nebude! Ve chvíli, kdy si uvědomíš užitečnost toho mít release branches, hlavní víceméně-stabilní branch a několik new-feature branches, je branching k nezaplacení. Jedno z pravidel v projektu, co máme, je, že je zakázáno committovat/mergovat velkou featuru, pokud nemá implementovaný celý vertical slice, tedy funkce nesmí být implementována do hlavní branch po částech, ale pouze sloučena, až je hotová na všech vrstvách (a může mít klidně stovky commitů sama o sobě). Kdo nezažil, nechápe a jen čumí. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 14. březen 2012, 12:18:10 Předmět: |
|
|
Eosie, že na tvůj projekt se hodí feature branches neznamená, že se hodí vždy. Někdy může být výhodnější mít feature toggles. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 14. březen 2012, 12:56:04 Předmět: |
|
|
Feature toggles FTW! Umožňuje to v aplikaci přepínat mezi starou a novou možností. Např. redesign webu/webové aplikace, nemusím mít 2 weby a řešit sdílení (aktuálnost) dat (nový vzhled může mít i změny v databázi). Nebo teď dělám nový vzhled newsletterů, tak tam mám možnost vidět stávající i nový - a zůstane to i ve finále, protože dříve zaslané newslettery musí zobrazovat v staré podobě, jak tehdy byly poslány (jen se změní if). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|