.[ ČeskéHry.cz ].
Alfakanál

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Játro.m



Založen: 01. 02. 2010
Příspěvky: 230

PříspěvekZaslal: 18. duben 2012, 15:15:05    Předmět: Alfakanál Odpovědět s citátem

Nazdar,

mám takovou prekérní situaci, mám plot kterej má v textuře uloženou interpolovanou 8bit alfu, problém je vidět na následujícím screenu.



Co se s těma artefaktama v dálce dá dělat? Mipmapping na to nefunguje, textura v dálce uplně zmizí.
Stačí mi název techniky, nevím jak tenhle aliasing pojmenovat.

Dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 18. duben 2012, 15:34:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak nejjednodušší je mít mipmapy připravený ručně tak, aby vypadaly dobře i v dálce. (Pokud používáš DDS, tak např. ve Photoshopu s pluginem od nvidie.) Ty mipmapy by mohly vypadat tak, že by se kromě změny velikosti zvětšovala i průhlednost. Na plotu by byl samozřejmě zaplej blending, ne jen alfatest. Tím se dosáhne toho, že dráty pletiva užší než 1 pixel vypadají korektně.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 18. duben 2012, 15:56:17    Předmět: Odpovědět s citátem

http://the-witness.net/news/2010/09/computing-alpha-mipmaps/

Mám implementováno v enginu a funguje to docela dobře...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 18. duben 2012, 20:06:11    Předmět: Odpovědět s citátem

A ta přepočtená alpha zajistí i to, že to nebude tak šumět? (nevím, ptám se)
IMHO je potřeba to blendovat, ne alpha-testovat, jak psal semo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 18. duben 2012, 20:57:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych zase řekl: použít Sample-alpha-to-coverage a dobře spočítané mip mapy. Wink

IMHO každý ti řekne to, co uzná on za vhodné a co jemu dostatečně posloužilo. Takže, nejlepší je vyzkoušet více možností Smile a vybrat z nich tu nejhezčí.

Btw. Trochu na to může pomoct i anizotropní filtrování.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 04:17:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem má pravdu, řešení je Sample-Alpha-To-Coverage aneb multisampling na hranách vzniklé alpha testem.

Je to dost stará featura, už DX9 hardware to uměl....

Samozřejmě to funguje jen s MSAA.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 08:52:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejen Vilem má pravdu. Dá se to řešit i tim, co psal Voda a já, je to taková klasika a bude to vypadat dobře i bez MSAA. Alpha To Coverage znám taky, ale proč tam hned cpát extra fíčury, když to jde i jinak?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 14:43:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Viete mi to zoradit podla doby / narocnosti implementacie ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 16:22:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, vieme:
[ručně mipmapy, Alpha-to-coverage]
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 16:30:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Som myslel, ze tam spominate aj nieco tretie, ale to som asi len nepozorne prebehol.

Rucne generovanie mipmap ma nulovu skalovatelnost. Vymenim texturu a som nahraty...

Alpha-To-Coverage bude ale fungovat na akejkolvek novej texture.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 19. duben 2012, 18:15:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Přes blending by to samozřejmě šlo taky, ale člověk si pak musí dát pozor na pořadí, v jakým to kreslí, což je komplikace, která se možná nevyplatí.

Jinak pomocí alpha-to-coverage se dá udělat i blending s alphou, kde na pořadí kreslení nezáleží, ale má to svoje omezení.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Játro.m



Založen: 01. 02. 2010
Příspěvky: 230

PříspěvekZaslal: 20. duben 2012, 12:24:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za reakce,
implementoval jsem to MSAA/CSAA a SampleAlpha2Coverage, z důvodu, že podporovaný hardware stejně nebude starší než nějakejch 6 let z důvodu mojí lenosti.

Ještě takovej dotázek, ten ošklivej artefakt co je vidět vzadu na tom plotu, pomůže tomu to přeuložení těch mipmap jak říkal ]semo[? Ať se s tím zbytečně neseru Very Happy.

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 20. duben 2012, 12:40:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, šikovnej grafik tento artefakt odstraní.
Podiv:
http://www.inventurakrajiny.cz/cache/multithumb_thumbs/b_0_600_0_10___images_guma1.jpg

na týhle fotce (lepší se mi nechce hledat), je vidět drátěný plot v dálce. Fotka má ručitý rozlišení, tloušťka drátu je tak na hranici velikosti pixelu. Když fotku zvětšíš a pickneš si barvu toho pletiva, zjistíš, že má v sobě nádech žlutý (barva fasády domu za plotem). Tak by to bylo i kdyby byl ten obrázek ostřejší. A to je přesně to, co udělá (má udělat) alfa blending tý mipmapy. Další příklad je letadlo v dálce - hra IL-2 Sturmovik. Když už je menší než pixel, začnou ten pixel zprůhledňovat. A vypadá to dobře.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 20. duben 2012, 17:57:03    Předmět: Odpovědět s citátem

My sme v praci riesili presne toto - v dialke mizla vegetacia. Prestudovali sme v podstate vsetky spominane postupy, ale nakoniec sme upravili alpha mipmapy a to uplne primitivne tak, ze pri generovani mipmapy sa z 4 texelov namiesto priemerneho vezme maximum (pre .a a pre .rgb priemer pripadne tiez maximum). Ku podivu to funguje fajn. Narocnost implementacie velmi nizka Smile Su samozrejme aj sofistikovanejsie moznosti generovania custom mipmap, napriklad ako pise ten odkazovany clanok...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna