Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 4. srpen 2014, 23:26:00 Předmět: OpenGL 1.x - generované texturové souřadnice&multitextur |
|
|
Zdravím,
umí nějak staré (bezshaderové) OpenGL vygenerovat texturové souřadnice tak, aby na 3d objekty v perspektivní projekci namapovalo texturu jakoby v ortho projekci rovnoběžné s near/far rovinou kamery (v podstatě texel textury -> pixel viewportu, případně s opakováním)? Tuším, že cesta vede přes glTexGen*, GL_EYE_LINEAR atd., ale zatím jsem asi nevymyslel ty správné parametry. Montovat texture matrix do toho guláše jsem zatím ani nezkoušel.
Díky. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 4. srpen 2014, 23:48:45 Předmět: |
|
|
Na něco jsem přišel:
kód: |
GLfloat paramsS[]={1.0, 0.0, 0.0, 0.0};
GLfloat paramsT[]={0.0, 1.0, 0.0, 0.0};
GLfloat paramsQ[]={0.0, 0.0, 1.0, 0.0};
glTexGenfv(GL_S, GL_EYE_PLANE, paramsS);
glTexGenfv(GL_T, GL_EYE_PLANE, paramsT);
glTexGenfv(GL_Q, GL_EYE_PLANE, paramsQ); |
S těmito parametry to jakž takž funguje - textura se mapuje nezávisle na ose z (hloubce) na všechny pixely stejně. Ne však úplně pixel na pixel. Chtělo by to asi nějak odstínit nastavení projekční matice... _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 16:37:53 Předmět: |
|
|
Holt se to (paramsS, paramsT) musí pronásobit nultým, resp. pátým prvkem projekční matice, rozlišením v daném směru, podělit velikostí textury a vynásobit magickou mocninou 2 (teď si nevybavuju, kterou). Na univerzálnější řešení jsem nepřišel. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 11. srpen 2014, 10:36:00 Předmět: |
|
|
Fakt nie je za co, velmi radi sluzime ako rubber duck Hlavne, ze sa podarilo _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|