.[ ČeskéHry.cz ].
Komando - pracovny nazov OgreGame

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 24. červen 2013, 15:24:53    Předmět: Komando - pracovny nazov OgreGame Odpovědět s citátem

Zdarec.

Nedavno som robil poriadok na disku a nasiel som jeden projekt na ktorom som pracoval.

Bolo to cca 4 roky dozadu, ked som koncil Ing. studium a pracoval som na diplomovke.

[OT:] Moja diplomka sa volala Softverova podpora pre vizualizaciu zeleznicnej dopravy v 3D terene (alebo tak nejako - proste dlhy akademicky nazov) a pouzil som graficky engine na generovanie krajiny a vizualizaciu zeleznicnej dopravy.

Diplomka bola napisana v C# a Mogre, viac o tom na Ogre fore: http://www.ogre3d.org/forums/viewtopic.php?f=11&t=55701&p=388899

Ale zda sa mi, ze som o tom pisal aj sem na forum, ale nemozem to uz najst...

Pointa bola v tom, ze do 3D terenu sa zasadila zeleznica (robena cez Spline krivky) a teren sa automaticky morfoval, aby to davalo co najlepsie vysledky - napr sa "vybudoval" most, alebo zeleznicny nasyp, pripadne sa kopce zrovnali atd atd.

Bolo to inak pekelne zlozite, dost matematiky a tak, bol ku tomu aj editor bodov, krore sa dali naklikat v priestore a vygeneroval sa z toho mesh, tusim aj import/export z .xml atd. Myslim ze som to mal fakt premakane Smile

No ale teda kvoli tejto diplomke som sa zacal hladat nejaky graficky engine (aby som nemusel pisat vlastny, to nebolo cielom DP) a prisiel som na Ogre, ale nakoniec som pouzil Mogre - C# wrapper.

[K veci:]

Kedze uz som bol oboznameny s Ogre tak som chcel urobit nejaky jednoduchy klon Commandos (2jky presnejsie povedane - lebo to bola fakt dobra hra Smile.
Zacal som na tom robit, po niekolkych mesiacoch som sa dostal k takemuto vysledku a potom uz projekt zaspal - nemal som cas venovat sa tomuto projektu - jednak som siel do prace a jednak som sa venoval komercnym zalezitostiam.

[OT:]
Rozbehal som jeden obrovsky projekt - Graphical Installler (6 rokov vyvoja, ale z toho len 2 aktivne), kde bol vacsi $ potencial a neskor este Visual & Installer (cca 2 roky vyvoja takmer 24/7) - vid podpis.

Okrem toho som pomedzi to stihol nakodit nejake hry na Wii, Nintendo DS a Android (vsetky vysli!), vsetko sa da pohladat tu na fore.


Takze par screenov z priebehu vyvoja:






V podstate vyvoj sa delil na 2 casti:

1) Prostredie - screen 1 a 2:
Tu som sa snazil vytvorit jednoduche mesto, v ktorom by sa pohybovali postavy . Grafiku atd som nerobil, pouzil som modely znejakej hry.

Tato cast bola pomerne jednoducha, v podstate sa mesto skladalo zo sceny, kde sa jednotlive modely naloudovali z meshov a zapiekli do batchu, aby sa znizili naroky na vykreslovaanie.
Bolo o tom dost popisane na Ogre forach takze to slo lahko nakodit a vyskledok bol celkom dobry.

[OT:] V tom case som kodil na AMD Duron 1GHz, 800 MB RAM, 256 MB Geforce 5100 tusim - proste sunka na dnesnu dobu a nacitanie takeho mesta trvalo strasne dlho, snazil som sa to maximalne osekat a zoptimalizovat...

2) Animacie postav.

Ak ste hrali Commandos viete ze postavy maju mnozstvo animacii: beh, strelbu hadzanie granotom, atd at.

Snazil som sa nakodit nejaky abstraktny animacny model, ktory by dokazal rozpohybovat postavy ale s peknym blendingom, aby animacie na seba nadvazovali atd.

Toto sa ukazalo ako ovela narocnejsie, aj ked sa v Ogre pracuje s animaciami naozaj dobre stale to nebolo ono.

No a tuto cast si mozete vyskusat - spustite OgreGame.exe Smile

Kratky debug build si mozete stiahnut tu: http://graphical-installer.com/files/test.zip


Pohyb kamery: sipky + rotacia prava mys

Jedna postava bezi po preddefinovach bodoch, ta sa neda ovladat.
Druhu je mozne klikanim poslat na zadanu poziciu alebo Shift + klik sa vytvori waypoint.

Postava ma niekolko animacii: medzernikom sa prepina Stoj -> Klak -> Lah
Stlacenie G, H, K + klikanie spusti akcie - napr hod granatom.
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Sirnis



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 17

PříspěvekZaslal: 24. červen 2013, 18:43:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Škoda, že to nevyšlo. Her na styl Commandos není moc. Já osobně znám jen Desperados, Robin Hood, ale ani není ze současnosti s použitím střelných zbraní anebo z prostředí scifi. (podle obrázků si nejsem jistej, jaká doba by v té hře byla...)

Nebo jak přesně si chtěl udělat klon Commandos? Co by si do té hry chtěl dát... kdyby se ti to podařilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. červen 2013, 22:06:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Jistě to chce nějaké VC knihovny ve verzích, které nemam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 26. červen 2013, 06:50:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
Jistě to chce nějaké VC knihovny ve verzích, které nemam.


Mozno pomoze nainstalovat VC++ 2008 (x86) kedze som to kodil v VS 2008.
Ale kedze je to debug build tak je mozen, ze bude treba debug dllka.

Casovo hra mala by zasadena akoze do pritomnosti - ziadne WWII.
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 29. červen 2013, 20:03:55    Předmět: Odpovědět s citátem

Slappy napsal:

Mozno pomoze nainstalovat VC++ 2008 (x86) kedze som to kodil v VS 2008.
Ale kedze je to debug build tak je mozen, ze bude treba debug dllka.
No Visual Studio samo o sebe rozhodne nepomoze nainstalovat.

Predovsetkym musis spravit release build - az tam sa mozme zacat bavit o chybajucich DLLkach runtimu.

Pokial pustas dalej debug build, tak ti nepomoze ani 10 spakovanych DLLiek, vzdy sa najde nejaka dbg dependency, ktoru ten clovek nebude mat na kompe instalnutu (a na kazdom kompe to bude nejake ine DLLko).

Takze, sup ho do visualka, prepni target a pred uploadom by som to teda najprv otestoval, ze ci to vobec pod releasom bezi - co bude urcite problem, ak si este release build netestoval Very Happy

Tie art assety na prvom screene su odkial ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2013, 08:26:36    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Slappy napsal:

Mozno pomoze nainstalovat VC++ 2008 (x86) kedze som to kodil v VS 2008.
Ale kedze je to debug build tak je mozen, ze bude treba debug dllka.
No Visual Studio samo o sebe rozhodne nepomoze nainstalovat.

Predovsetkym musis spravit release build - az tam sa mozme zacat bavit o chybajucich DLLkach runtimu.

Pokial pustas dalej debug build, tak ti nepomoze ani 10 spakovanych DLLiek, vzdy sa najde nejaka dbg dependency, ktoru ten clovek nebude mat na kompe instalnutu (a na kazdom kompe to bude nejake ine DLLko).

Takze, sup ho do visualka, prepni target a pred uploadom by som to teda najprv otestoval, ze ci to vobec pod releasom bezi - co bude urcite problem, ak si este release build netestoval Very Happy

Tie art assety na prvom screene su odkial ?


Ved to je pointa - nasiel som len ten debug build, release nemam.
Vyvoj prebiehal na starom notebooku s VS 2008, zdrojaky boli verzovane cez SVN a data cez dropbox.

No a prave to co bolo verzovane cez dropbox som nasiel, pretoze na inom kompe som mal takisto nainstalovany dropbox, ktory to vzdy v pozadi aktualizoval.
No a teda na tom inom kompe nemam VS 2008 takze sa to neda zbuildit ani nic.

Celkovo ten projekt je teraz uz len taka pikoska - zaujimavy je na tom ten animacny system, ktory som sa snazil urobit.

Assety su skopcene z nejakej hry - tusim Zombie Driver?

Tu je video s ovladanim animacii - pohyb + par akcii: http://screencast.com/t/iiBr3QW4YjB
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2013, 12:08:54    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR> tobě to funguje?

Nebo někomu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2013, 12:33:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně to funguje, ale to bude asi tím, že tady mám nainstalované VS2008 Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2013, 12:35:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Stáhnul jsem to, mám tu VS 2008. Jde to spustit, ale "funguje" jen tlačítko "Enter GameState". Okno je ale pak celé šedé, akorát po stranách jsou boxy "Game mode", info o kameře, fps a logo OGRE. Kurzor myši se každou půlsekundu na půlsekundu zadrhne. Grafika je tu sice stará, ale GeForce 6600 snad není funkčně tak nedostatečná.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna