tonlicka
Založen: 22. 05. 2012 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 19. červen 2012, 12:52:14 Předmět: Jak se rodí hry aneb reportáž z Gameday 2012 |
|
|
Letos opět v rámci třetího ročníku mezinárodního filmového festivalu Anifest v Třeboni proběhl 6. května Gameday 2012 - událost věnovaná všem fanouškům nezávislých počítačových her.
Na Gameday zavítali čeští i zahraniční herní vývojáři, kteří v průběhu celé neděle hovořili v rámci přednášek o svých projektech či novinkách v nezávislém herním průmyslu.
Lubor Kopecký jako zástupce organizátorů Gameday, občanského sdružení České hry, prezentoval obecně českou herní tvorbu za uplynulý rok.
Posluchači se mohli setkat s Jakubem Dvorským z Amanita Design, který představil novou hru Botanicula inspirovanou říší rostlin. Kromě ní také došlo na premiérové ukázky ze hry Samorost 3 a Osada.
Martin Procházka ze studia Hammerware ve své přednášce pohovořil o vývoji a následné distribuci hry Family Farm u nás i v zahraničí a o jejich novém projektu - převedení klasické deskové hry Dungeon Pets na iPad.
Ze zahraničních vývojářů na Gameday dorazil Felix Bohatsch z rakouské společnosti Broken Rules, který v rámci své přednášky ukázal již spuštěný projekt And Yet It Moves a popsal aktuální vývoj hry Chasing Aurora. Z jeho povídání jste se mohli dozvědět, jak to funguje u sousedů v nezávislé společnosti, která se zabývá herním vývojem.
Felix Bohatsch
Cyklus nedělních přednášek uzavřela Daniela Staníková z MEDIA Desk ČR, která se věnovala tématu filmových předloh pro hry. Nastínila, jaká jsou kritéria pro získání finanční podpory pro vývoj her s filmovou předlohou. Nejčastěji se takové hry vyvíjí na severu Evropy v Dánsku a na Islandu.
Mimo přednášky bylo možné se osobně setkat s novou generací herních tvůrců a vyzkoušet si na vlastní kůži jejich hry.
Mezi debutujícími počiny fanoušci našli a měli příležitost si pořádně osahat strategickou hru Infinitum od Allodia. V té je umožněno hráči zabrat městečko v Česku, které upadlo do anarchie kvůli spuštění tajného projektu Černá kočka. Zajímavostí je, že města ve hře jsou vytvořena podle reálných předloh měst z Čech a Moravy.
Rune Legend je novou logickou hrou od česko-britské společnosti Dreadlocks, kdy je úkolem za nejkratší časový úsek uložit připravené puzzle. Hra je již nyní dostupná pro Windows Phone a v brzké době je naplánované vydání i iOS a Android.
Česko-slovenští vývojáři Cuketa představili originální hru Age Of Defenders kombinující prvky real-time strategie a oblíbených věžovek (tzv. tower defense). Hra je unikátní také tím, že je dostupná pro více platforem současně - jak pro desktopy se systémy Windows, Linux a Mac OS, tak pro tablety se systémy Android, iOS a BlackBerry. Engine hry totiž využívá multiplatformní technologie Adobe AIR.
Poslední, ale neméně zanedbatelnou, hrou je Family Farm od Hammerware. O zákulisí vývoje a distribuce jsme se mohli dozvědět přímo od vedoucího produkce, programátora a game designéra Martina Procházky.
Pokud je vám blízký koncept populární hry z Facebooku Farmville, Family Farm vás určitě zaujme a nejen proto, že nabízí mnohem víc než monotónní pěstování a sklízení zemědělských plodin. Ve hře se staráte o celou farmu včetně obyvatel, hospodářských zvířat, máte možnost farmu rozšiřovat a budovat i další generace farmářů.
Hra je dostupná pro desktopové systémy Windows, Linux a Mac OS, momentálně je ve vývoji pro iPad a tablety s Adroidem.
Z připravovaných projektů jsme se mohli seznámit s již zmiňovanými Dungeon Pets od Hammerware, Twinmill od Dreadlocks, Miner Wars 2081 od Keen Software House, Insulou Radima Jurdy, neobvyklým e-bookem Lesokraj od Lou Sanitrákové či interaktivním komiksem Alenáš od Matyáše Trnky.
Gameday slavnostně vyvrcholil vyhlášením vítězů a předáním cen za Českou hru roku 2011. Více o vítězích a kategoriích, v nichž uspěli, se dočtete v tiskové zprávě zde.
Po předání všech cen proběhl raut, tudíž báječná příležitost setkat se nad drinkem se všemi účastníky a účastnicemi festivalu a probrat nejen novinky ze světa her.
Pavel Barák s Luborem Kopeckým po slavnostním vyhlášení
Takový menší networking herních vývojářů
Probíralo se všechno možné, vážně i nevážně
V závěru slavnostního večera se rozjela nespoutaná zábava na party, která trvala až do brzkých ranních hodin.
Nejeden vývojář se tak ve víru tance na parketu seznámil s fanynkou ať už animovaného filmu nebo her, kdy jí mohl do ouška pošeptat nejen sladké tajemství svého nového kódu.
Pokud hledáte inspiraci, chcete se seznámit, popovídat si s kolegy z oboru, Gameday v rámci Anifestu je rozhodně akce, kterou byste si neměli nechat ujít.
Příští rok na viděnou! |
|