.[ ČeskéHry.cz ].
teselační jiskření

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
shipo



Založen: 05. 11. 2007
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 24. srpen 2012, 14:30:13    Předmět: teselační jiskření Odpovědět s citátem

Řešil tu už někdo problém s jiskřením u teselace ploch?

U materiálu mám odhadem tři pásma:
1) nad 40 metrů je bez teselace
2) mezi 40 a 4 metry se dynamicky mění faktor teselace
3) pod 4 metry je maximální teselace

Problém je že si GPU v prostředním pásmu z displacement mapy spočte polohu vertexu, a díky menšímu počtu trojúhelníku pod nízkým úhlem vznikají průhledné mezery.
Na prvním obrázku je blízká plocha, kde je vidět teselační šum v pozadí. Na druhém obrázku je šum vidět na vzdálené stěně, a navíc se díky odrazu od skla přidalo desaturované jiskření za hráčem.
Pásmo maximální teselace nechci kvůli znatelnému propadu fps posunout dál (průměrná velikost trojúhelníku je ve fullhd asi 3x5pixelu, díry jsou menší).

Zkoušel jsem nechat postupně vyrůstat plochy, ale trochu jiskření zůstalo, plus samotné vyrůstání vypadá při pohybu hodně divně.
Lepším výsledkem se ukázalo nechat konstantní velikost cihel, a Gausem rozmazat extrémy ve výškové mapě. Nešlo by nějak pro adaptivní teselaci zneužít MipMapping?

http://img211.imageshack.us/img211/6789/58016644.png
http://img89.imageshack.us/img89/3833/20250731.png
http://img16.imageshack.us/img16/6287/31068436.png
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 24. srpen 2012, 16:44:35    Předmět: Odpovědět s citátem

to vyzera na nesulad urovne teselacie medzi dvoma susednymi trojuholnikmy. urcujes uroven tesselacie podla stredu hrany trojuholnika? toto musis urcit pre kazdu hranu samostatne inak ti vznikne nesulad medzi dvoma trojuholnikmy a teda aj medzery.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
shipo



Založen: 05. 11. 2007
Příspěvky: 19

PříspěvekZaslal: 25. srpen 2012, 09:33:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky, ano je to nesoulad urovní teselace. Prozatím jsem nastavil fixní hodnoty teselačních násobičů, a můstkové mezery jsou viditelné pouze na okrajích displacement mapy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 25. srpen 2012, 11:31:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha, ono se jedná o Unreal Engine. Možná by bylo vhodné to zmínit v názvu tohoto topicu Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna