Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 14. únor 2008, 18:49:25 Předmět: Střepy snů - vyvíjené NEpočítačové RPG |
|
|
Rád bych vám představil nově vznikající příběhově orientované papírové RPG s názvem Střepy snů.
Půjde o takzvanou narativní (vyprávěcí) hru, kde to hlavní je příběh o hráčských postavách. Hráči budou moci zažívat scény jako hrdinové z jejich oblíbených filmů. Vyvíjíme systém, který umožní co nejvíce podporovat příběh a který bude pracovat s psychikou postav. Hra bude podporovat účast na příběhu všech hráčů a dá jim možnost přebírat vypravěčské pravomoce. Cílem je podporovat hru jako takovou a umocňovat prožitek ze hry a vcítění se do příběhu. Systém Střepů snů je nezávislý na prostředí, ve kterém hráči hrají. Sci-fi, přítomnost, historie - nesejde na tom, co chcete hrát.
Střepy snů budou hra o lidech, kteří mají své sny a touhy a na cestě za jejich naplněním prožívají nezapomenutelné příběhy. Budete hrát o jejich životech - o úspěších i tragediích - vaše postavy se budou muset každou chvíli rozhodovat, co je pro ně důležitější.
Autorský tým momentálně hledá testery a sponzory. Více o vývoji tohoto projektu se dozvíte na stránkách http://www.strepysnu.cz.
Dále by mě zajímalo, jestli vývojáři a hráči počítačových RPG hrají ještě papírová RPG a jestli si myslí, že virtuální hry nahradí ty verbální. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. únor 2008, 21:21:09 Předmět: |
|
|
Koukal jsem na vase stranky a vypada to velmi zajimave. Tak preju hodne spokojenych hracu!
Ja hlavni vyhodu pocitacovych RPG vidim v jejich dostupnosti. Pocitac zapnu kdykoli a hra je pro me pripravena a muzu jit na to. Dalsi vyhoda je, ze pocitac za nas vyhodnocuje vsechny herni mechanismy.
No ale osobni setkani ma sve jedinecne a nenahraditelne kouzlo. Ja bych papirova RPG hral, kdyby se mi povedlo si vyhradit cas(!) a najit nekolik(!) podobnych silencu. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. únor 2008, 00:04:05 Předmět: |
|
|
MD: A co hrát papírové RPG přes webkamerku online? _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 15. únor 2008, 09:27:33 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
MD: A co hrát papírové RPG přes webkamerku online? |
Meme, ty jsi uchyl! Ale jo, nakonec by se dalo...
Takze dotaz na autora: Jak je vase hra casove narocna? Ja mam zkusenosti s RPG typu draci doupe, ze prvni den se stravil jen pripravou postav a predstavenim hlavni zapletky. Vlastni hrani se pak taky pocitalo spise na dny.. Vzhledem k tomu ze u vas se pribeh dovytvari az za pochodu a vypravec nema tolik prace, tak by casy mohly byt kratsi.
Jinak kdyz si ctu ty charakteristiky Strepu, tak si pod tim vetsinou neumim nic predstavit (je to hodne jine, hodne abstraktni), pomohl mi az clanek zde: http://www.strepysnu.cz/prvni_testovani.html. Muzete zverejnit vic prikladu z hrani nebo z hernich mechanismu?
Planujete hru zverejnit jako free, ci komercne? _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 15. únor 2008, 10:11:09 Předmět: |
|
|
MD napsal: |
Takze dotaz na autora: Jak je vase hra casove narocna? |
Na vytvoreni prostredi a postav se podileji sami hraci, klicove je, ze hraci zvoli jeste pred hrou silne motivace pro sve postavy. Vypravec pak vezme ty motivace + jiny smluveny herni material (dohodu o prostredi, detailech, zanru) a na zaklade nej pripravi hru (tj. nekolik scen, nakopavacich situaci a zvratu vychazejicich z motivaci postav). Mira pripravy zalezi plne na Vypraveci, system Strepu pomaha do hry prubezne vnaset novy a novy material (tim ze podporuje hrace v kreativnim vymysleni za behu), takze se da cela hra i odimprovizovat. Ja osobne preferuji hry vice pripravene, Pavel Kechajov (druhy autor) zase preferuje spis ty improvizovane hry, takze se oboje v systemu projevi. Piseme i navodne texty o vyhodach a nevyhodach obou pristupu k priprave.
Postavy jako takove netreba tak dukladne pripravovat, jako v jinych hrach, protoze tady se pocita, ze se budou za behu okolnosti charaktery stejne vyrazne menit. Dulezita je motivace postavy a jeji role v pribehu. Ostatni veci jsou poddruzne a zalezi jen na hraci, jestli je chce propracovat nebo ne. Odpada tedy i dlouhosahle psani historie, ktera obvykle pro samotne hrani RPG nebyva az tak podstatna. Ohled do minulosti nahrazuje mechanika flashback, ktera umoznuje dobudovavat minulost postavy retrospektivne.
Delka hry jako takove je sline variabilni, da se hrat jen jeden vecer (4-6hod) nebo vice hernich sezeni, kde se pribeh sklada z mensich epizod.
MD napsal: |
Jinak kdyz si ctu ty charakteristiky Strepu, tak si pod tim vetsinou neumim nic predstavit (je to hodne jine, hodne abstraktni), pomohl mi az clanek zde: http://www.strepysnu.cz/prvni_testovani.html. Muzete zverejnit vic prikladu z hrani nebo z hernich mechanismu? |
Ano, pro lidi, kteri uz jsou zvykli hrat simulacni a gamisticka RPG (coz je valna vetsina mainstreamovych her), maji problem vubec pochopit, jak takova hra funguje. Prekvapive hraci, kteri nic podobneho nehrali chapou princip velmi snadno.
System hry je vic abstraktni, ale o to jednodussi a o to variabilnejsi. Snazime se v knize pravidel co mozna nejlepe vysvetlit, jak se takova hra hraje, ale je zcela normalni, ze hrac se zkusenosti s DrD ne zcela chape, jak hra funguje. Podstatny rozdil je v principu "reseni konfliktu", jenze jediny cesky clanek na netu na toto tema (na ktery jsme odkazovali) zmizel z webu a asi nejaky cas potrva, nez jej obnovi. V nejhorsim budeme muset napsat vlastni, aby bylo mozne nasi vizi vic pochopit.
Prubezne budeme na web pridavat dalsi clanky a to jak teoreticke, tak i zapisy z her. Planujeme i nejaky vice odhalujici clanek do casopisu Pevnost, ale jeste s nim chvili pockame.
V dubnu probehnou na Slezine RPG fora celkem tri hry pod nasim systemem, tak verim ze nektery z hracu sepise zapis. Navic budeme v nasledujicich tydnech rozesilat testerske dokumenty, tak treba i testeri se uvoli a napisou sve zazitky. Kazdopadne se snazime udrzovat web aktualni a clanky budou urcite pribyvat.
MD napsal: |
Planujete hru zverejnit jako free, ci komercne? |
Hra bude komercni, uvazujeme o jedne knize v pevne vazbe s kompletni hrou uvnitr. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 17. duben 2008, 16:07:34 Předmět: |
|
|
Na webu projektu pribyl novy clanek. Konkretne dalsi zapis z testovani, o ktery tu byl projeven zajem.
Tentokrat jsme realizovali klasickou dobrodruznou fantasy, jen jsme popustili uzdu trochu vice filmovym cool prvkum. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vozka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 229
|
Zaslal: 17. duben 2008, 20:00:30 Předmět: |
|
|
Momentálně nemám čas na čtení celého článku, ale o víkendu se na to určitě mrknu, vypadá to velmi zajímavě. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 18. duben 2008, 09:43:57 Předmět: |
|
|
Vozka: Tak pak treba napis nazor - sem, nebo do kterekoliv z jinych diskusi te hry;o) _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 22. duben 2008, 19:42:28 Předmět: |
|
|
Nejsem si jisty, do jake miry je zainteresovano zdejsi osazenstvo do papirovych RPG her, ale konecne se podaril zprovoznit zasadni clanek o vyhodnocovani konfliktu vyhodnocovani konfliktu, coz je zakladni mechanika drtive vetsiny narativnich her a i Strepy snu na ni pracuji. Samozrejme ten princip ma nejake variace, ale jadro je vzdy stejne. Clanek je zalozeny na srovnani s mechanikou takzvaneho vyhodnocovani cinnosti, ktere pouzivaji klasicke simulacni hry (DrD, GURPS, DaD).
Dalsi informace muzete nalezt zde v jinem, trochu pokrocilejsim clanku. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. duben 2008, 08:51:53 Předmět: |
|
|
Diky za odkazy. Ja myslim, ze by to tu mohlo zajimat vice lidi, cas od casu tu nekdo rpg vymysli. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vozka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 229
|
Zaslal: 24. duben 2008, 10:52:36 Předmět: |
|
|
Vypadá to hodně zajímavě. Sám bych se toho ale trochu bál z jednoho důvodu - mám zkušenosti pouze s DrD a i na to mám ve svém okolí poměrně velký problém sehnat lidi (holt prdel na severu). Když navíc uvážím, že základy DrD se člověk kterého to zajímá naučí v pohodě za chvíli při hře (pokud hraje se zaběhnutou družinou) a největší část práce padá na PJe, zatímco zde je hraní mnohem náročnější na myšlení... bojím se, že ve svém okolí nevím o nikom kdo by to hrál (jasně, jsem teprv gymplák, navíc naše město jsou v podstatě jenom děti horníků, ale to na věci moc nemění).
Ve volnějších pravidlech a mnohem větší náročnosti na přemýšlení a představivost tkví krása i nebezpečí, že to bude prostě hra jen pro pár vyvolených. Nicméně možná to tak není, díky tomu, že je k dispozici jen pár obecných reportů, kde se nedá vyčíst co všechno je svázáno pravidly a co všechno je na hráčích, se můžu docela klidně plést.
Rozhodně ale jsou Střepy Snů projekt, který stojí za dokončení, i kdyby jenom proto abyste zjistili, že na to většina lidí nemá a já osobně bych si je rád jednou alespoň zkusil zahrát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. duben 2008, 11:26:23 Předmět: |
|
|
Vozka: Diky za koment.
Vec se ma tak, ze Strepy co do systemu jako takoveho jsou mnohem jednodussi nez DrD. Na vsechno je jen jeden hod a postavu popisuji prakticky 4 pojmy/prvky/statistiky.
Problem ale na ktery narazis je nutnost, aby se hraci zapojovali do hry a snazili se hru nekam dal posunovat a nenechavali vse na vypraveci. Paradoxne nemaji uplni novacci problem se naladit na tento herni pristup a popustit uzdu svoji fantazii. Ostrileni hraci DrD mnohem hur chapou, jake moznosti maji a jsou vlastne omezeni (ne ve zlem slova smyslu) ve svem rozhledu a praci s hrou a pribehem.
Nicmene my mame zkusenosti s letitym hranim klasickych her a mame mezi testery i ciste dracacke skupiny, na kterych se ucime to hracum vysvetlovat a snazime se v knize zodpovedet kazdy problem na ktery oni narazi nebo by narazit mohli. Naucit to uplne nove hrace neni problem, vysvetlit to hracum DrD, WoD apod, uz je znacne obtiznejsi, ale pracujeme na tom.
Obecne nejtezsi je uvolnit se, otevrit se te hre a naucit se vyuzivat jeji moznosti. System je detsky jednoduchy a co do inspirace by melo byt v knize take dost materialu.
Ale smysl hrat Strepy ma jen pro ty lidi, kterym zalezi na pribehu, na postavach apod. Na takticko strategicke akce jsou lepsi jine systemy. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vozka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 229
|
Zaslal: 24. duben 2008, 12:05:56 Předmět: |
|
|
To zní dobře. Budu se těšit na finální verzi. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 21. červen 2008, 16:15:10 Předmět: |
|
|
Na webu Strepu snu jsem zverejnil clanek od Keltona (letosniho viteze designerske souteze RPG kuchyne), ktery se ucastnil dalsi testovaci hry, tentokrate na RPG slezine. Clanek si muzete precist tady: Unity is falling down _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
Erric
Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 19. červenec 2008, 13:44:25 Předmět: |
|
|
Máte otázku na Střepy snů? Jen se ptejte!
Přišel tak nějak čas popustit trochu více informací o Střepech snů a já si lámal hlavu, jaký PR článek napsat. Nakonec jsem si uvědomil, že až doteď jsme psali texty, o kterých jsme si mysleli, že chcete číst, ale teď máte možnost sami určit, co v článcích chcete. Přeci jen tak Střepy fungují - hráči si určují, co ve hře chtějí.
Napište nám do diskuse (na http://www.strepysnu.cz/diskuse.html) otázku na téma, které vás zajímá a až se takových dotazů sejde dostatek, vezmeme je a společně s Bajem na ně odpovíme. Co vy na to?
Otázky pište ve tvaru: "OTÁZKA: Kdy, kolik, jak a proč...?" _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
|
|