Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 15. září 2012, 11:47:42 Předmět: OUYA - Otevřená a cenově dostupná konzole |
|
|
OUYA je nová, svobodná a otevřená konzole určená pro domácí TV. Konzole má už v sobě zabudovaný devkit a je možné ji normálně hacknout, upravit a vylepšit.
Na kickstarteru to mělo obrovský úspěch, vybralo se přes $8.5M, přitom pro úspěch stačilo jen $950K USD. Cena konzole je pouhých 99 dolarů, zatím jsou ale jen předobjednávky, konzole výjde až v dubnu 2013.
Specifikace:
citace: |
-Tegra3 quad-core processor
-1GB RAM
-8GB of internal flash storage
-HDMI connection to the TV, with support for up to 1080p HD
-WiFi 802.11 b/g/n
-Bluetooth LE 4.0
-USB 2.0 (one)
-Wireless controller with standard controls (two analog sticks, d-pad, eight action buttons, a system button), a touchpad
-Android 4.0
-Ethernet
|
Více na: www.ouya.tv _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 15. září 2012, 12:27:05 Předmět: |
|
|
Zajímavé. A nebojí se Microsoftu, že je zažaluje za ten ovladač? _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 15. září 2012, 12:33:29 Předmět: |
|
|
Možná kacířský dotaz, ale k čemu je užitečná ta její "svoboda a otevřenost"?
Nestačilo by ji normálně ve velkém nabouchat v Číně jako "mobil" bez displeje, baterky a foťáku (tj. bez nejdražších komponent) za pár doláčů?
Nicméně jsem zvědav, jak to dopadne. Většina lidí si konzoli kupuje proto, že je "bezúdržbová", což Android rozhodně není ... to bude pro mnohé takový střet očekávání a reality. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 15. září 2012, 14:14:20 Předmět: |
|
|
Imho to skončí failem.... pokud se to vůbec vyrobí...
Nějak se nedovedu představit Android hry na televizi, už jen kvůli ovládání. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2012, 14:32:38 Předmět: |
|
|
Se stávajíicím hrám upraví ovládání a vydaj se pro tu konzoli. Pro ostatní konzole ty hry taky musíš portovat, tady je to dokonce míň práce (stejný kód hry, změna jen v ovládání). Takže naportovat existující Android hru bude zlomek ceny její výroby, takže se i tady budou moci prodávat normální hry, ale za zlomek ceny oproti ostatním konzolím. Ani grafického podání těch her bych se nebál, když cílej konkrétní konzoli, tak se nemusí omezovat, "aby běžely na všem", a můžou využít naplno tu výkonnou grafiku (viděl jsem pěkné hry v HD na TV hrané na mobilu s horším GPU, než je tohle). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 15. září 2012, 14:36:56 Předmět: |
|
|
perry> Android je "jenom" operacni system a jako takovy nemusi nutne byt jen na telefonech. Jinak ovladani bude gamepadem, pro to (a pro dalsi vstupni zarizeni) podpora v Androidu je (minimalne v ICS).
Celkove tomu moc neverim; ale pokud se jim podari na platformu dostat zajimave hry, pak by se to mohlo celkem pekne rozjet. A pokud to bude konzole, pro kterou pujde snadno programovat, tak si ji asi i koupim. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2012, 15:09:28 Předmět: |
|
|
Množství her bych se nebál, hned po uvedení se na to určitě budou portovat stávající hry, kde půjde změnit ovládání (spousta her na mobilech se ovládá "páčkou/páčkami" na obrazovce apod.). Časem budou vznikat i hry exkluzivně pro tu konzoli. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 15. září 2012, 15:18:12 Předmět: |
|
|
Ladis> na mnozstvi her do znacne miry zavisi uspesnost konzole (kdo by kupoval konzoli, na ktere nejsou dobre hry? na druhou stranu, kdo by vyvijel hry pro konzoli, kterou nikdo nema?), takze byt vyrobcem, byl bych minimalne trochu nervozni.
Ale uznavam, ze tim, ze jde o Android, si zajistili celou radu pomerne jednoduchych portu, takze by to mohlo nastartovat slusne. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 15. září 2012, 15:43:47 Předmět: |
|
|
Kdybych dělal novou konzoli, dal bych tam next-gen hardware, aby mohly vznikat next-gen hry pro příštích 10 let, ne konzoli pro porty z mobilů s androidem s 1GB RAM |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 15. září 2012, 16:39:58 Předmět: |
|
|
Jo a mimochodem - Wii stojí taky 99USD ... a tohle o moc výkonnější není (i když uznávám výhodu FHD výstupu).
Hry pro Wii jsou v průměru pochopitelně dražší - a nezpochybnitelně lepší - než pro Android.
Franz> ano, to je také pravda. Konzole se dělají tak, aby alespoň 5 let vydržely na trhu. Tohle sice díky Androidu umí spustit mnoho dnešních her, ale vývoj Androidích telefonů a tabletů se nezastaví proto, že si někdo zbouchal konzoli. Takže už příští rok to bude zastaralé, přespříští rok už to velkou část her nespustí, a za 3 roky už to bude na úrovni low-endu (ona Tegra 3 není top ani dnes). _________________ Sharing is caring.
Naposledy upravil Hunter dne 15. září 2012, 21:01:40, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 15. září 2012, 17:05:08 Předmět: |
|
|
Add hry... jasně, že to jde portovat.. šlo mi spíš o to, že většina her je stavěná na dotykáč.. pak portace jaksi ztrácí význam. Už vidím, jak pařím angry birds nebo fruit ninja s gamepadem
Jasně, jsou tu i jiné hry... nicméně co jsem hrál třeba NFS.. portace ovládání je nemožná, protože by to znamenlo předělat hru. To že mi auto samo jede dopředu bych s gamepadem bral jaksi jako fail. Podobně střílečky, kdy panák leze koridorem sám dopředu a já akorát kosím co mi leze do cesty.
Současné mobilní hry z 80% portováním na gamepad ztratí hratelnost a/nebo to nebude moc velká zábava.
Plus by mě zajímalo, kdo na to bude něco vyvíjet z AAA výrobců.. podle me nikdo, protože Android... už na mobilech se na to krade o 106, tak nevidím důvod, proč by to mělo být na jakési podivné konzoli jiné.
Oevřenost konzole je taky pěkná kravina. Pokud bude někdo na to dělat hry, nemůže počítat s tím, že to mám boostnutý 2x. Kdyby jo, tak pak už zase ztrácí konzole význam a lepit na krabici systémové požadavky... to už si můžu rovnou koupit PC.
Jako HTPC je to taky k ničemu (nemá mechaniku), takže ve výsledku mi ta konzole přijde totálně na nic. To si k TV můžu připojit tablet a koupit si gamepad a mám to stejné.
Wii stojí 99 dolarů... ale podle mě je dotovaná z her... vyrábět čistě konzoli za 99 mi přijde sebevražda. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 15. září 2012, 17:33:35 Předmět: |
|
|
perry> fruit ninja si na gamepadu predstavit moc neumim, angry birds uplne v pohode, zvlast s analogovym ovladacem. Shadowgun jeste vic v pohode... Jasne, nektere hry jsou primo postavene na dotykovem ovladani, ale 80 % bych nerekl. Spis mi prijde, ze rada her pro mobily si s dotykovym ovladanim nevi rady a proto pouzivaji veci jako virtualni joysticky.
Jinak k te otevrenosti - rekl bych, ze to mysleli spis tak, ze konzoli bude jednoduche hackovat softwarove (upgradovat/upravovat system/vyvijet aplikace). A ze pro ni bude mozne publikovat bez zdlouhaveho schvalovaciho procesu a bez toho, aby si vyrobce vybiral, ktere hry publikuje a ktere ne, jako je to treba u XBLA.
Jinak mi prijde, ze Ouya miri na dost jinou cilovou skupinu nez XBox nebo PS3, takze ani autori sami necekaji, ze by na ni mely vychazet stejne AAA tituly jako na next-gen konzole. Cela koncepce mi prijde stavena spis na Facebookovky, casual a indie hry. Jaky to bude mit uspech je samozrejme otazka, ale pokud budou obchodni model koncipovat jako u telefonu (levne hry a extremne snadny nakup), tak nejakou sanci maji. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 15. září 2012, 19:10:14 Předmět: |
|
|
Uspechu konzole bohuzel moc neverim. Na druhou stranu verim, ze to bude uspesny projekt, coz vzhledem k uspechu na Kickstarteru uz ted asi je splneno. Uspesny projekt beru, ze to zakladatelum vydela dost.
Jako uspech konzole ale beru, ze se fakt hodne rozsiri a zacne byt povazovana za plnohodnotnou alternativu stavajicich konzoli. Hlasky, ze to miri na jine publikum a nema cenu to srovnavat se stavajicimi konzolemi povazuju za nesmyslne. Proc si to myslim:
1) Cena konzole je 99 dolaru, Wii stoji presne tolik. X360 v zakladni verzi 170. To proste je bud stejny, nebo ne zas tak velky rozdil, aby lide nepremysleli zda sahnout po xboxu, wiicku, ps3 nebo po tomhle.
2) Cena her bude asi urcite nizsi - 1 az 10 dolaru predpokladam. Pokud ne, tak je to zabite uplne. Pokud ano, tak to mozna nejakou sanci ma, ale porad si myslim, ze malou. Stavajici konzole uz jsou tak dlouho na trhu, ze existuje velke mnozstvi bazarovych retezcu, kde se daji i hity sehnat kolem 10 dolaru i niz. Navic ruzny classic edice taky do 20 dolaru. O pujcovnach v US ani nemluve.
3) Kvalita a mnozstvi her. Naprosto nejpodstatnejsi bod. O kvantitu bych se nebal, portovat bude kazda lamka tu svoji blbost. Ale ta kvalita. Ta kvalita. Hry pro Android nemaji naprosto zadnou hloubku pri srovnani s AAA hrama. Kratka hratelnost, nulova hloubka slozitosti herniho gameplaye. Proste male jednoduche hry. A to vcetne i tech nejvetsich her, kterymi se tahle platforma prezentuje. Coz jsou zrovna hry tady od nasich ceskych Madfingeru - Shadowgun, Dead Trigger. Tyhle hry jsou na mobilech spicka, svetove oslavovane atd. Ale dejte je na Xbox a recenze budou nekde pod 50 procenty a bude to tezkej spatnej podprumer...
A minulost jasne ukazala, kdyz nemate kvalitni hry, vase konzole se brzo z trhu odporouci. U hardcore hracu je sance jednoznacne minimalni. Navic kdyz si kupuji domaci herni konzoli, tak asi nejakej hrac jsem, ze. Neni to jak u mobilu, kterej si kupuju kvuli telefonovani, SMS, mobilnimu netu. A to, ze na tom jedou i hry, je prijemny bonus. Nejsem zadny hrac, ale ty Anrgy Birds si na tom obcas zatlapkam.....
Navic to ma naprosto normalni gamepad ovladac. To, co prave jasne rika - hej tohle je herni konzole pro hrace. Ne zadny dedecky, babicky a lidi co vubec netusi jak s timhle ovladacem zachazet - cimz se profilovalo Wiicko a byl to jisty duvod jeho uspechu.
Opravdu si nedokazu predstavit, ze nejakej hrac stoji v elektru a tam je X360 na kterem bezi ME, GoW nebo tak neco, Wiicko se Super Mario Galaxy ci Zeldou a vedle tahle konzole s Dead Trigger a on sahne po tomhle. Fakt by me zajimaly jeho motivy. A ze si herni konzoli koupi nehrac - to uz i blaznovi musi byt jasny, ze v tehle vete je nekde chyba |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2012, 22:16:32 Předmět: |
|
|
Třeba někdo chce hrát hry pro mobily na velké televizi s gamepadem (proč by furt připojoval mobil). A u tý kvality, myslíte, že je to dáno OS (Android i iOS), nebo ovládáním a velikostí zařízení? Protože z technického hlediska dneska nejste omezeni ani na těch mobilech (tolik her jsme hráli na PC menšího výkonu...). Mimoto já bych se té kvality her pro Ouya nebál, ne že by hry pro mobily byly už teď tak kvalitní, ale hry pro konzole a PC (to už je dnes dohromady, protože se jen portuje) dost upadaj.
Dnes jsem zkusil AAA hru Splinter Cell: The Line. Nikde žádná možnost sejít z cesty, nemožnost mířit (jen ukážete směrem, kde je nepřítel, a začnete pálit), můžete střílet z úkrytu za sebe samopalem a v klidu sejmete skrčené zloduhy na vzdálené střeše protější budovy, AI vašich spolubojovníků hodně tragická, značná stereotypnost (dycky jen popojdete a nová várka nepřátel na postřílení), ... Hraní hry mě vyloženě iritovalo a to jsem na ni slyšel dost chvály.
Ještě přihodím otřesný zážitek s hraním AAA hry pro mobily - Splinter Cell. Jen tak tam chodím, nepřátelé se na mě v soubojích nemůžou trefit, a když prstem 3x tapnu na padoucha přede mnou (tapnu víckrát, protože dotykové ovládání na mobilech je docela pomalý a ještě nejsem zvyklej, jestli to reaguje), tak můj hrdina zastřelí zloducha přede mnou, druhýho za ním, otočí se o 90 stupnňů a zastřelí ještě posledního třetího zloducha. Já jen zírám, ta hra se hraje doslova sama.
Jestli něco Ouya přinese, tak je to svoboda pro úplně každého vývojáře a malý tým udělat hru pro konzoli. A jestli na 1000 sraček vyjde jedna nápaditá hra, která by ale se svým rozpočtem na normální konzoli vyjít nemohla, tak to smysl má i pro mě jako hráče. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 15. září 2012, 22:46:35 Předmět: |
|
|
Proč tady furt zmiňujete mobily? Hratelnost mobilních a konzolových her je úplně o něčem jiném. Pokud bude někdo předhazovat konzolistům hry z mobilů s upraveným ovládáním, tak (doufám) tvrdě narazí. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
|