Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 27. prosinec 2010, 21:51:09 Předmět: Expanze - TB strategie (Vydáno) |
|
|
Expanze - vydáno
Jedná se o tahovou strategii inspirovanou deskovou hrou Osadníci z Katanu.
Hra byla vylepšena(jak jinak) a předělána do počítačové podoby se zbrusu novým 3D kábátkem.
Herní systém
Mapa se skládá z Hex, kde každá z nich představuje jednu z pěti základních surovin (dřevo, ovce, kámen, ruda, obilí).
Vy se dostáváte do role kolonizátora, který staví města a cesty na krajích hex.
V rámci měst stavíte budovy, které pomáhají urychlovat kolonizaci země.
Cíle hry jsou různorodé, na každé mapě jiné.
V rámci města může hráč postavit až tři budovy.
(každá patří na jednu z okolních hex)
Buď postaví těžební budovu(a tím těží suroviny z dané hexy),
nebo jednu ze tří speciálních budov - pevnost/klášter/tržiště.
Kdo to má na svědomí?
Základ aplikace byl vytvořen v rámci jednoho volitelného předmětu na Fel ČVUT,
kde hra vyhrála v konkurenci více jak deseti dalších her první místo.
První místo určovala porota složená z cvičícího a přednášejícího, ale hlavně z několika lidí z oboru.
(2K Czech, Illusion Softworks a další)
Základ jsme udělali ve třech lidech, dva programátoři,
já a "místní" Alenka a grafiku nám dělala kamarádka Pavla.
Poté jsem pokračoval na hře v rámci bakalářské práce a po roce se opět ke hře vrátil s úmyslem ji dokončit.
Alenka také napsala něco k vývoji na svůj blog.
Co je a není hotovo?
Herní mechanismy jsou prakticky hotové z 95%.
Grafika je hotová ze 100%.
(šla by vylepšit, obohatit o další věci, ale momentálně je do hry vytvořeno vše, co tam musí být)
Co chybí?
- Dodělat a dovymyslet kvalitní mapy pro kampaň.
- Hudba a zvuky, zatím ve hře nejsou vůbec žádné.
- Vzhledem ke změně mechanismů ve hře bude potřeba zpětně poupravit AI a náhodně generované scénáře.
Technická stránka věci
Celé je to psané v C# a využívá to XNA 4.0.
Jiný framework nebyl použit.
Hra je pouze pro PC.
Kdy to vyjde?
Už to vyšlo! Sice to není léto 2011, ani podzim 2012, ale březen 2013.
"Původní plán zde mluvil o loňském létě. Nyní plánuji podzim 2012. Pokud to do té doby nestihnu, budu mít pak jiné starosti, takže pak by bylo odsunutí vydání pravděpodobně na neurčito."
Původní obrázky a starý trailer
Trailer
Nové obrázky v0.8
http://imageshack.us/photo/my-images/692/screen5jzpn.png/
Download mirrors
http://uloz.to/xrpn7C2/expanze-1-0-1-zip
http://www.speedyshare.com/vytyB/Expanze-1-0-1.zip
http://depositfiles.com/files/itebg207c _________________
Naposledy upravil Houp dne 4. březen 2013, 14:30:39, celkově upraveno 11 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Alenka
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 49
|
Zaslal: 27. prosinec 2010, 22:27:28 Předmět: |
|
|
Soutez v tvorbe AI zni cool a Lukas to napsal moc pekne. Jen ze ja jsem si vytycila aspon zkusit hru preportovat na XBOX 360, i kdyz mam trochu pochybnosti o hratelnosti na gamepadu :/ Nema nekdo treba tip na podobnou strategii v nejake konzolove podobe? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 28. prosinec 2010, 10:18:41 Předmět: |
|
|
Vypadá to dobře.
Z pohledu grafiky by tomu asi nejvíc pomohlo Slunce a vržené stíny, ale chápu, že to není priorita.
Keep working (ono ti asi kvůli titulu ani nic jiného nezbude ) _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 28. prosinec 2010, 12:59:23 Předmět: |
|
|
Alenka napsal: |
Jen ze ja jsem si vytycila aspon zkusit hru preportovat na XBOX 360, i kdyz mam trochu pochybnosti o hratelnosti na gamepadu :/ Nema nekdo treba tip na podobnou strategii v nejake konzolove podobe? |
Civilization Revolution. Nedokazu posoudit jak herne blizko nebo daleko je to od teto vasi hry, ale minimalne je to tahova strategie s hexovym hernim polem se zabiranim uzemi, budovani, tezenim a tak. A je to konzolove. Nemam primo zkusenost s Xbox verzi a podle screenu to vypada az moc promakane pro ucely okoukani systemu ovladani, kazdopadne existuje DS verze, coz je v podstate taky ovladani padem a to uz by jako dobry zdroj mohlo poslouzit.
BTW iOS verzi CivRev delala 2K China pod vedenim Lukase Codra, tak treba, jestli mate diky te soutezi kontakty na 2K, by slo navazat spojeni na nej a nechat si v necem poradit |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 28. prosinec 2010, 13:04:34 Předmět: |
|
|
Flash: DS má dotykový displej... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 28. prosinec 2010, 14:16:58 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Flash: DS má dotykový displej... |
Tohle asi bylo zbytecny rejpani. Cekal bych od jinejch lidi.
Takze ano, sem si vedom, ze DS ma dotykovej displej, nicmene CivRev jde hrat vicemene pouze pres tlacitka. Proto sem to taky uvadel, ze. Pero a dotyk je sekundarni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 29. prosinec 2010, 16:12:10 Předmět: |
|
|
Musim povedat, ze to vyzera uzasne. Super!
FEL rulezzz _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 29. prosinec 2010, 17:28:02 Předmět: |
|
|
Flash: OK, to jsem nevedel. Naopak dost her, co jsem na DS videl, ten dotykovy displej vyuzivalo a u Civilizace jsem necekal, ze to bude vyjimka. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 29. prosinec 2010, 17:35:42 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Flash: OK, to jsem nevedel. Naopak dost her, co jsem na DS videl, ten dotykovy displej vyuzivalo a u Civilizace jsem necekal, ze to bude vyjimka. |
Jako jak jsem psal, netusim do jake miry to muze pomoct pri designovani ovladani tehle hry. Ale ta Revolution znacka byla vytvorena s cilem dostat Civilizaci, jakozto tahovou strategii primarne urcenou pro PC a mys, na konzole. Tedy jak co se tyce UI (velke pismo, velka tlacitka, eliminace hejblatek na minimum a tak), tak i gamepadoveho ovladani. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 8. březen 2011, 21:02:20 Předmět: |
|
|
Je čas na hratelnou ukázku. Hra má jistě spoustu nedodělků. Asi jako nejzávažnější momentálně považuji absenci zvuku a poměrně vysoké hardwarové nároky. (snad se mi podaří získat více lowpoly modely)
Jelikož na této hře se zaměřuji nyní hlavně na AI, zajímají mě především vaše názory na tu současnou (na AI lehká, ne na AI primitivní), jestli v této fázi již dokáže porazit reálného hráče.
Ale můžete psát i jiné názory, na hratelnost, ovládání apod.
Základní princip je popsaný v úvodním příspěvku, podrobně popsáno v uživatelské dokumentaci přiložené ke hře. Hraní pokus omyl by mělo stačit.
Ideální nastavení hráčů -
malá mapa 2-3
střední mapa 3-4
velká mapa 4-6
Hratelná verze hry 27MB Ulož.to
http://www.edisk.cz/stahni/76097/Expanze.zip_27.9MB.html
Ke spuštění potřebujete :
Microsoft XNA Framework Redistributable 4.0
Microsoft .NET Framework 4 _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 2. duben 2011, 08:19:56 Předmět: |
|
|
Pokus číslo dvě. Jedna AI dokončena (založena na Behaviour trees), ve hře se jmenuje AI střední.
Potřeboval bych alespoň pár lidí, kteří hru vyzkouší a dají feedback na http://tinyurl.com/expanze, kde je pár otázek, jestli vám přijde AI inteligentní, složitá, předvídatelná a zdali vám přijde, že podvádí(využívá informací, zdrojů, které nemá lidský hráč)
Nová verze ke stažení :
http://www.uloz.to/8507613/expanze-zip _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 2. duben 2011, 08:28:59 Předmět: |
|
|
Ukázka grafů generovaných ve hře :
Je vidět, že první AI, která se chová dosti náhodně, suveréně poráží. Jenže poráží i lidské hráče?
EDIT: ok, už nevyužiji služby 2i.cz _________________
Naposledy upravil Houp dne 3. duben 2011, 10:47:02, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 3. duben 2011, 07:30:15 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
Ukázka grafů generovaných ve hře :
Je vidět, že první AI, která se chová dosti náhodně, suveréně poráží. Jenže poráží i lidské hráče? |
Teda, ta ukazka nic moc.... hmmm zeby tam nebolo nic vidno?? _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 3. duben 2011, 09:13:49 Předmět: |
|
|
Slappy napsal: |
Teda, ta ukazka nic moc.... hmmm zeby tam nebolo nic vidno?? |
Ukázka nemá být graficky vyšperkovaná. Všechny tři grafy jsem z jedné hry. Měla ukázat, že nová AI již bez potíží poráží tu prvotní, která se kromě až na inteligentní výběr prvních měst chová poměrně náhodně. (občas zkusí postavit dvě cesty, když může postavit město, postaví ho, když může postavit budovu ve městě, postaví ji, pokud má jedné suroviny hodně, vymění ji za jinou, kterou třeba netěží)
A přestože ta původní AI byla takto jednoduchá, během vývoje často dokázala porazit tu novou(vlivem náhody, ale stejně). Teď už je nová AI ve fázi, kdy poráží náhodnou a já chci zjistit, jestli porazí i hráče, který hru zkouší poprvé. Domnívám se, že by měla. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ondy1985
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|