.[ ČeskéHry.cz ].
glOrtho

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
KralLam2



Založen: 17. 10. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 17. říjen 2007, 23:36:50    Předmět: glOrtho Odpovědět s citátem

Ahoj, mam takovy trapny dotaz
1) glOrtho (GLdouble left, GLdouble right, GLdouble bottom, GLdouble top, GLdouble zNear, GLdouble zFar)
orientace x je zleva doprava a y zhora dolu, zNear = 0, zFar = 100. Proc musim nastavovat z hodnotu u vertexu v intervalu <0,-100), aby byl vyditelny, kde 0 je nejblize a -100 nejdale(resp.uz se nekresli, kresli se -99.99)? cekal bych intreval <0,100>...
2) proc musi byt parametr v glClearDepth() z intrevalu <0,1> ? To asi znamena, ze do Zbufferu se zapisuji cisla jen v tomto rozsahu? A jak to pripadne funguje? Je-li prichozi hloubka rovna Z pak se do Zbufferu zapise hodnota ve stilu " Z/abs(zNear- zFar) " ?

Diky za reakce
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. říjen 2007, 04:02:36    Předmět: Re: glOrtho Odpovědět s citátem

1) Ono se to tak proste chova, ze zadni orezavaci rovina je -zFar. Je to i v dokumentaci. Pokud se ti to nelibi, muzes si napsat vlastni glOrtho_by_KralLam2, ktere bude delat presne co, co chces. Ta funkce jenom spocita matici a naloaduje ji jako projekcni pres glMultMatrixf. zNear a zFar se nikam neuklada, samotna matice se o vsechno postara, viz dale.
2) Do zbufferu se normalne zapisuje hodnota
kód:
clipSpacePos = ((projectionMatrix * modelviewMatrix) * vertexPos);
zbuffer = clipSpacePos.z / clipSpacePos.w;

ktera bud vyjde v intervalu <0, 1> a potom je pixel viditelny, v opacnem pripade je mimo orezavaci roviny a nezobrazi se. Zadana hodnota v glClearDepth je prave ta konecna hodnota pro zbuffer (bez aplikace projekcni matice tzn. glOrtho na to nema vliv).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna