Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 16. březen 2013, 16:31:15 Předmět: Začátečníci a jejich MMORPG a FPS |
|
|
Každou chvíli se tady na fóru v Inkubátoru nebo Koupím/Hledám objeví nějaký vývojem her nepolíbený jedinec, který má nápad a hledá tým.
To čemu uplně nerozumím je, proč všichni touží dělat obrovské MMORPG hry nebo propracované FPS. Chápu že Battlefield nebo World of Warcraft jsou hodně populární hry a mají spoustu fanoušků. Ale přece právě tihle fanoušci vědí, že studia, které ty hry dělají, mají XY velmi zkušených vývojářů, kteří na hře stráví klidně několik let.
Tohle už přestává být o přeceňování svých schopností, to začíná být sebeklam. Ještě když se tady objevují lidi, kteří neumí kreslit ani programovat a hledají kolem sebe vlastně kompletní tým, kterýmu budou šéfovat, protože oni mají ten "milionový nápad".
Tohle vlákno jsem nezaložil ani tak pro tyhle nováčky, oni si stejně nenechají většinou poradit, ale spíš se chci pobavit s Vámi ostatními, kteří se vývojem zabýváte už delší dobu.
Taky jste měli takhle nad-dimenzovaný představy, když jste začali vyvíjet první projekt? Kde se to bere?
Já potom, co jsem se jako začátečník nějakou dobu rachňal ve všem možným, jsem udělal "textovou adventuru" asi za týden nebo 2, abych si něco vůbec vyzkoušel.
A svůj první "větší projekt" se mi skutečně podařilo dodělat, protože to byla jednoduchá malá adventura, ale i tak my to trvalo snad rok (a napsaný je to jak od prasete).
Hlavně jsem taky začal s freeware hrama, ani mě nenapadlo, že bych snad něco z toho, co si jako začátečník patlám doma, mohl vůbec chtít zpeněžit. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 16. březen 2013, 21:35:02 Předmět: |
|
|
Jsou to retardi. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 17. březen 2013, 00:45:14 Předmět: |
|
|
Joo konecne thread kde im to clovek moze povedat... tak neosobne, nie priamo do ich projektu:D
Odkaz znie ze ked chcete robit hry a nic neviete tak si sadnite na prdel programujte. Alebo robte grafiku, ked tak (ak chcete tak velmi mat istotu ze budete sefovat tak radsej programujte ). Ak uz robite nieco v nejakom engine, dobre... a nemate nic len setup objektov, tak ich tam dajte aspon viacej jak ked ja si idem vyskusat ci dany model vyzera okej v tom prostredi , 2 modely a 1 minutovy setup a novy screenshot?
Co sa tyka mna tak stale som robil hry tak ze prva hra mi zabrala zopar hodin, dalsia zopar dni, dalsia zopar tyzdnov, dalsia zopar mesiacov, a potom to preslo napr na roky... Stale treba robit tak na co sa stiha.. ak grafik nestihne urobit viac jak 2 modely.. tak proste dizajn na hru musi byt napisany tak aby tam boli iba tie 2 modely.. ak koder vie iba jednoduche veci.. tak taka bude aj hra... vychadza vam ze vasa hra bude nieco ako tetris.. tak hura treba robit tetris... ...tak ako to robil kazdy, kto s hrami neprastil po par mesiacoch. _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. březen 2013, 01:43:32 Předmět: |
|
|
IMHO tyhle hry nedělají fanoušci, ale lidi, kteří si říkají "tahle hra vypadá dobře, ale nelíbí se mi to a to a to". (Což je podle mě dobře.) Takže se rozhodnou, že si udělají svoji, kde to bude podle nich. Všichni sice ztroskotají (i když jen retardi si to nepřiznají a začnou přizvávat další lidi do "super týmu"), ale pokud je ten obor začne bavit, zkusí něco menšího a to už za pár měsíců-let uspějí. Takhle jsem to alespoň měl já (kromě toho úspěchu, protože moje plány jsou pořád megalomanské ). _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
P1trs
Založen: 17. 02. 2013 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 17. březen 2013, 02:11:10 Předmět: |
|
|
tak asi malokdo chce delat tetris po 105. a clovek ma vetsi motivaci se neco ucit apod. kdyz dela neco po cem touzi, takze ikdyz to nakonec nedopadne, tak se prece jen neco nauci
hlavne ze je to bavi a o to jde, a kdyz to vyjde, tak je to pak z te hry citit, coz se pak neda rict o spouste her od profiku... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 17. březen 2013, 08:18:03 Předmět: |
|
|
To je něco, co se stává ve všech oborech každému, jehož ambice překračují jeho schopnosti. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. březen 2013, 08:35:57 Předmět: |
|
|
P1trs napsal: |
tak asi malokdo chce delat tetris po 105. a clovek ma vetsi motivaci se neco ucit apod. kdyz dela neco po cem touzi, takze ikdyz to nakonec nedopadne, tak se prece jen neco nauci
hlavne ze je to bavi a o to jde, a kdyz to vyjde, tak je to pak z te hry citit, coz se pak neda rict o spouste her od profiku... |
Oni v podstatě dělají to samý, jenom místo tetrisu po 105. začínají dělat další Call of Duty. I kdyby tu hru náhodou dokončili, tak si ji zahrát netoužím, protože tohodle jsou na trhu mraky.
Já bych se radši na jejich místě díval na indie scénu, tam jsou zajímavý tituly, který můžou kopírovat a bylo by to rozhodně zajímavější a reálnější na dokončení. Všichni se cpou do mainstreamu, když se lze inspirovat hrama jako Braid, Limbo, SuperMeatBoy, VVVVVV, Ben There Dan That, To The Moon, The Binding of Isaac, Bastion... (a když už chtějí 3D, tak třeba Dear Esther)
Já bych mnohem radši viděl další kopii Limba (jako je Odd Planet), než 20. kopii Battlefieldu a 30. kopii World of Warcraft
Abych shrnul svou myšlenku, oni můžou dělat zajímavý hry s vidinou dokončení, který bych si i rád zahrál, ale místo toho dělají nezajímavý hry, který nedokáží dokončit a který podle mě lidi ani hrát nechtějí. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 17. březen 2013, 08:50:34 Předmět: Re: Začátečníci a jejich MMORPG a FPS |
|
|
Dlaha napsal: |
Taky jste měli takhle nad-dimenzovaný představy, když jste začali vyvíjet první projekt? |
Ne.
Tihle lidi si nezaslouzi delsi komentar. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JC
Založen: 06. 10. 2007 Příspěvky: 137
|
Zaslal: 17. březen 2013, 11:01:42 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Já bych mnohem radši viděl další kopii Limba (jako je Odd Planet), než 20. kopii Battlefieldu a 30. kopii World of Warcraft |
ale oni nechtějí dělat kopii WoW, jejich hra bude po všech stránkách lepší -
kód: |
Nezávislý vývojářský tým, hledá touto cestou spolupracovníky na projekt zaměřený na vývoj revoluční MMORPG |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sonic
Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 17. březen 2013, 12:22:36 Předmět: |
|
|
Dlaha:
ztotožňuji se s tebou, moje první dodělaná hra byla taktéž jak od prasete, teď se za ten kód hrozně stydím (doufám, že už nejde stáhnout, dával jsem na C-H kdysi odkaz ) _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 17. březen 2013, 12:50:31 Předmět: |
|
|
Tak já jako začátečník se taky pustil do RPG. Je pravda, že předtím jsem napsal online piškvorky pro dva a šachy pro dva. Nicméně co se týče vývoje 3D her mi to moc nedalo. Svojí hru vyvíjím už asi tak 2 roky a mnohokrát jsem jí smazal. Je to půlrok zpátky, kdy jsem konečně napsal kód, který se mí líbí. Mám k té hře počmáraných pár 40 listových A4 sešitů s náčrty objektů co se týče kamer, scény modelů atd. Vlastně jsem začal dělat svůj vlastní engine. Vzhledem k tomu, že to píši v javascriptu a potřebuji co nejvyšší rychlost zpracování, tak jsem zaprasil půlku jsperf.com. Vidím to ještě tak na 3 roky vývoje klidnou rychlostí jako do teď. Mám i příběh na pár desítek stran, hlavní i vedlejší dějovou linii a nějaké ty concept arty. Dělám jí sám, protože ve více lidech bych se zdržoval akorát tím, že bych po nich projížděl kód a navíc moc lidí s pseudo 3D v javascriptu nemá zkušenosti (včetně mě).
Hlavní věcí proč chci RPG a ne nic jiného, je fakt, že nic jiného se mi nelíbí, nehraji to a ani nikdy nebudu. Jsem do fantasy magor.
Tož asi celé o tom, proč chci RPG. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. březen 2013, 13:14:13 Předmět: |
|
|
1Pupik1989 napsal: |
Tak já jako začátečník se taky pustil do RPG. Je pravda, že předtím jsem napsal online piškvorky pro dva a šachy pro dva. Nicméně co se týče vývoje 3D her mi to moc nedalo. Svojí hru vyvíjím už asi tak 2 roky a mnohokrát jsem jí smazal. Je to půlrok zpátky, kdy jsem konečně napsal kód, který se mí líbí. Mám k té hře počmáraných pár 40 listových A4 sešitů s náčrty objektů co se týče kamer, scény modelů atd. Vlastně jsem začal dělat svůj vlastní engine. Vzhledem k tomu, že to píši v javascriptu a potřebuji co nejvyšší rychlost zpracování, tak jsem zaprasil půlku jsperf.com. Vidím to ještě tak na 3 roky vývoje klidnou rychlostí jako do teď. Mám i příběh na pár desítek stran, hlavní i vedlejší dějovou linii a nějaké ty concept arty. Dělám jí sám, protože ve více lidech bych se zdržoval akorát tím, že bych po nich projížděl kód a navíc moc lidí s pseudo 3D v javascriptu nemá zkušenosti (včetně mě).
Hlavní věcí proč chci RPG a ne nic jiného, je fakt, že nic jiného se mi nelíbí, nehraji to a ani nikdy nebudu. Jsem do fantasy magor.
Tož asi celé o tom, proč chci RPG. |
Hodně jsi mi připomněl tohle:
http://www.gamedev.net/page/resources/_/creative/game-design/dominoze-pc-post-mortem-nine-years-one-programmer-r2966 _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 17. březen 2013, 13:59:11 Předmět: |
|
|
No jak vidím, tak mám toho před sebou opravdu hromadu. Fyziku zatím vůbec nemám, prostředí také nemám. Vlastně asi nějaké základní už jsem psal, nicméně se mi řešení nelíbilo co se týče náročnosti, tak jsem ho smazal. Mám vlastně jen nápad a promítání modelů na obrazovku. Vlastní modely taktéž nemám, jen ty concept arty. Jde o to, že většina lidí už to na nějakém enginu staví, já bohužel dělám svůj. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. březen 2013, 14:11:54 Předmět: |
|
|
1Pupik1989 napsal: |
No jak vidím, tak mám toho před sebou opravdu hromadu. Fyziku zatím vůbec nemám, prostředí také nemám. Vlastně asi nějaké základní už jsem psal, nicméně se mi řešení nelíbilo co se týče náročnosti, tak jsem ho smazal. Mám vlastně jen nápad a promítání modelů na obrazovku. Vlastní modely taktéž nemám, jen ty concept arty. Jde o to, že většina lidí už to na nějakém enginu staví, já bohužel dělám svůj. |
Jsi na to sám a začínáš dělat vlastní engine. První věc, na kterou by sis měl odpovědět je, jestli chceš dělat hru, nebo engine.
Jestli máš rád RPG, tak bys určitě radši dělal herní obsah a to co nejdřív, ne strávit 2 roky nad enginem.
Zeptej se sám sebe, co máš na RPG rád a co bys chtěl udělat, a zjednoduš si svůj návrh na úplný minimum. Nemusíš dělat obrovský streamující se svět, kde můžeš lítat na poníkovi, máš na výběr 12 povolání a 6 ras a pro každou kombinaci mít vyvážený vývojový strom. To prostě není v jednom člověku reálný
Vzal bych si příklad právě od tvůrců To the Moon:
http://www.pcgamer.com/2012/11/03/the-indies-guide-to-game-making/4/
je tam použitý už existující engine i vývojové nástroje, takže se tvůrce mohl soustředit jen na to, co ho opravdu baví, a to je příběh. A právě kvůli příběhu je tahle hra populární (ještě jsem to nedohrál, ale prý je to hra, která dokáže člověka rozplakat). A díky tomu, že si tvůrce dal reálné cíle, tak mohl hru dokončit (a vydělat nějaký ten peníz). _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 17. březen 2013, 14:56:06 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Vzal bych si příklad právě od tvůrců To the Moon:
http://www.pcgamer.com/2012/11/03/the-indies-guide-to-game-making/4/
je tam použitý už existující engine i vývojové nástroje, takže se tvůrce mohl soustředit jen na to, co ho opravdu baví, a to je příběh. A právě kvůli příběhu je tahle hra populární (ještě jsem to nedohrál, ale prý je to hra, která dokáže člověka rozplakat). A díky tomu, že si tvůrce dal reálné cíle, tak mohl hru dokončit (a vydělat nějaký ten peníz). |
To the Moon je myslím v RPG makeru. Dohrál jsem to, ale určitě mě to nerozplakalo (možná jen to, že jsem od toho čekal podstatně víc).
Je to průměrná hra. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|