Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Scorpius
Založen: 16. 08. 2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 22. říjen 2007, 16:24:12 Předmět: Natoceni zbrane |
|
|
Hoj
chtel bych si udelal takovou mensi hru, proste strileni zbrani do nejaky veci, mam model, ale nevim jak udelat aby se mi spravne "posouvala" hlaven zbrane, ale pazba aby zustavala na miste (proste jen zameruju zbrani), podle toho jak pohybuju mysi. Je to v XNA.
Jak se toto resi?
Diky moc |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 22. říjen 2007, 17:31:11 Předmět: |
|
|
v xna nedělám, ale potřebuješ tuhle matici:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb195650.aspx
místo kamery (pro který je ta funkce určená) ji použiješ pro zbraň
ten bod na který se zbraň "dívá" je v tvojem případě vektor namíření (zjistíš z myši) + pozice zbraně
Pak bys tuhle matici měl použít pro vykreslení modelu (nevím jak se to v XNA dělá, ale určitě něco najdeš). Abych byl přesný, ten model ještě kromě týhle matice bude potřebovat asi nějakou matici posunutí, záleží, kde ta zbraň má bejt.
jestli se má ale hýbat se zbraní i kamera, pak jednoduše použij pro vykreslení modelu světovou matici kamery
(pro šťouraly: o screen space zatím nebudeme mluvit) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Scorpius
Založen: 16. 08. 2007 Příspěvky: 24
|
Zaslal: 22. říjen 2007, 18:37:25 Předmět: |
|
|
Diky, to vypada slibne. Tudle matici znam, ale prave jen pro kameru.
Chtel bych se jeste zeptat, jestli mam tadytu matici dat do World matice, nebo View matice?
Melo by se to pohybovat s kamerou, ale prave nevim, jak pouzit MatrixView kamery, tak aby se podle ni spravne natacela zbran.¨
Diky |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 08:28:23 Předmět: |
|
|
Jestli se to má hýbat s kamerou, pak stačí použít world matici kamery jako modelovou matici tý zbraně. Implementační detaily ti nepovím, XNA sem neviděl ani z rychlíku :)
Doufám, že teď nespletu terminologii...
View matice je invertovaná world matice kamery, takže když při kreslení zbraně použiješ world matici kamery, tak se tyto dvě matice "zruší" a zbraň bude otočená jako kamera. Respektive bude ve screen souřadnicích.
jo a ještě:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb203907.aspx
nečet sem to, třeba to ale pomůže _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|