.[ ČeskéHry.cz ].
Natoceni zbrane

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Scorpius



Založen: 16. 08. 2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2007, 16:24:12    Předmět: Natoceni zbrane Odpovědět s citátem

Hoj

chtel bych si udelal takovou mensi hru, proste strileni zbrani do nejaky veci, mam model, ale nevim jak udelat aby se mi spravne "posouvala" hlaven zbrane, ale pazba aby zustavala na miste (proste jen zameruju zbrani), podle toho jak pohybuju mysi. Je to v XNA.
Jak se toto resi?

Diky moc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2007, 17:31:11    Předmět: Odpovědět s citátem

v xna nedělám, ale potřebuješ tuhle matici:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb195650.aspx

místo kamery (pro který je ta funkce určená) ji použiješ pro zbraň

ten bod na který se zbraň "dívá" je v tvojem případě vektor namíření (zjistíš z myši) + pozice zbraně

Pak bys tuhle matici měl použít pro vykreslení modelu (nevím jak se to v XNA dělá, ale určitě něco najdeš). Abych byl přesný, ten model ještě kromě týhle matice bude potřebovat asi nějakou matici posunutí, záleží, kde ta zbraň má bejt.


jestli se má ale hýbat se zbraní i kamera, pak jednoduše použij pro vykreslení modelu světovou matici kamery

(pro šťouraly: o screen space zatím nebudeme mluvit)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Scorpius



Založen: 16. 08. 2007
Příspěvky: 24

PříspěvekZaslal: 22. říjen 2007, 18:37:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Diky, to vypada slibne. Tudle matici znam, ale prave jen pro kameru.

Chtel bych se jeste zeptat, jestli mam tadytu matici dat do World matice, nebo View matice?

Melo by se to pohybovat s kamerou, ale prave nevim, jak pouzit MatrixView kamery, tak aby se podle ni spravne natacela zbran.¨

Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2007, 08:28:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Jestli se to má hýbat s kamerou, pak stačí použít world matici kamery jako modelovou matici tý zbraně. Implementační detaily ti nepovím, XNA sem neviděl ani z rychlíku :)

Doufám, že teď nespletu terminologii...
View matice je invertovaná world matice kamery, takže když při kreslení zbraně použiješ world matici kamery, tak se tyto dvě matice "zruší" a zbraň bude otočená jako kamera. Respektive bude ve screen souřadnicích.


jo a ještě:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/bb203907.aspx
nečet sem to, třeba to ale pomůže
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna