.[ ČeskéHry.cz ].
Zoradovanie objektov v scene

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jorns



Založen: 27. 08. 2013
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 25. září 2013, 00:50:11    Předmět: Zoradovanie objektov v scene Odpovědět s citátem

Zdravim, som tu zas, potrebujem potvrdit resp. vyvratit domienku o zoradovani objektov.

1./ Kedze vykreslujem viacero objektov v scene, tak pokial sa pozriem kamerou z jednej strany, tak sa objekty prekryvaju, a z druhej nie, je to naozaj depth testom ?

2./ Je na vypocet zoradovania objektov taky, ze sa prechadza kazy jeden model, a jeho pozicia, prepocita sa s pozicou kamery a vykresli sa prvy ten co je najblizsie ku kamere ? Alebo existuje nejaky iny sposob ? Poradte prosim vdaka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1555

PříspěvekZaslal: 25. září 2013, 07:24:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Odpovím pouze na 2. otázku, první nechám zodpovědět někoho, kdo je ve slovenštině lépe kovaný než já Wink

2. Nejprve se vykreslí ten, co je nejdál od kamery. Lepší je ale použít Depth Test.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 25. září 2013, 08:48:39    Předmět: Odpovědět s citátem

1./ Kedze vykreslujem viacero objektov v scene, tak pokial sa pozriem kamerou z jednej strany, tak sa objekty prekryvaju, a z druhej nie, je to naozaj depth testom ?

1./ Jestlize vykresluju vice objektu ve scene, tak pokud se podivam kamerou z jedne strany, tak se objekty prekryvaji, a z druhe ne, je to opravdu depth testem ?

Cisty "datovy" rozdiel asi 10%, "zvukovy"/"obrazovy" este mensi a su tam 2-3 slova z 27 (7-11%), ktore by mohli byt nejakym sposobom nepochopene, kedze (ano, to je jedno Very Happy) su odlisne, avsak su dost redundantne.

To, ze je ta veta napisana ako z pomocnej skoly, to je druha vec Twisted Evil Laughing
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 25. září 2013, 08:55:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak a teraz k veci. Mozes objekty radit kolko chces, do zblbnutia, ale NIKDY ich nezoradis: http://en.wikipedia.org/wiki/Painter%27s_algorithm -- vsimni si vele-znamy farebny paradox s tromi obdlznikmi vpravo.

Od toho je Z-buffer. Trojuholniky (pretoze ty rasterizujes trojuholniky, ci spolu netvoria nic alebo nieco, je uplne nepodstatne) mozes kreslit v LUBOVOLNOM poradi a dany pixel v z-bufferi ti prepise len ten, ktory je blizsie! Chapacky?
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna