Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Ake GUI v 3D Editore? |
Vlastné v D3D/OGL/... |
|
42% |
[ 6 ] |
Systemové |
|
57% |
[ 8 ] |
|
Celkem hlasů : 14 |
|
Autor |
Zpráva |
Peto

Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 12. září 2013, 23:19:11 Předmět: Ake GUI v 3D Editore? |
|
|
Zaujímal by ma názor sirokej verejnosti ohladom tohto problemu. Príklad, potrebujeme nejaky 3D editor - napr editor k hre beziacej na D3D alebo OGL (nie len okna - editor dialogov a podobne). Normalne editor v 3Dčku a potrebujeme aj roznu interakciu - klikanie do sceny a pod. (nielen preview)
Ake GUI by ste zvolili a preco? Jedna moznost by bola si vyrobit vlastne buttony, combo boxy, selectory, slidery,... beziace priamo v tom 3D editore - nieco ako je v DirectX frameworku od microsoftu - tiez tam nieco podobne majú - pouzivaju to v samploch (dalo by sa rovno aj to implementovat vo vlastnom editore). Alebo druha mozno pouzit nieco systemove ako Win API...
Ja som asi za ten vlastný (mam ho aj ciastotne uz spraveny), má to radu nevýhod - vsetko treba napisat, horsi user friendly, ale zas bezi to priamo v tej scene, netreba picture boxy, problemy s klikanim do 3D sceny, tiez je fajn mat nad tym plnu kontrolu a navrhnut si interface (myslim kodovy ) podla vlastnych predstav. Tiez port na Linux a Mac bude v tomto ohladne znamenat ziadnu pracu. Dalsia vyhoda ze taketo GUI potom mozeme pouzit rovno aj v hre...
Dalsia otazka, ci viete o nejakom bezne pouzivanom programe, ktory ma pouziva vlastne GUI - napríklad vsimol som si to na Crazy Bumpe - aspon to tak vyzera ze to niesu klasicke windows prvky . Inak ostatné programy, no neviem podla mna kludne niektore vlastne GUI pouzivat mozu ale potom to fakt tak nevidno.
Dufam ze so nenahodil podobne blbu otazku ako OGL vs D3D  _________________ Code or die!
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 13. září 2013, 00:32:30 Předmět: |
|
|
Mrkni na Qt 5. Tam jde kombinovat 3D scéna a "systémové" prvky. Ale DirectX to myslím nepodporuje. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 13. září 2013, 08:15:10 Předmět: |
|
|
Hlasoval jsem pro systémové. Ono, když pak v tom editoru chceš doopravdy něco udělat, tak je to myslím nutnost. To QTčko je na to fakt skvělý, ale je to pro OpenGL.
Pak je tu ještě jedna možnost, která v hlasování chybí, sice jakási kombinace. Je to asi nejjednodušší možnost, přepneš hru do editačního módu a zobrazíš plovoucí okna, který jsou udělaný přes systémový GUI.
Jinak obecně, editory jsou peklo, ale to asi jako zkušený vývojář víš :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 13. září 2013, 08:47:31 Předmět: |
|
|
Já hlasoval pro vlastní. Výhodu to má v přenositelnosti. Napíšu si GUI nezávislé na renderovacím enginu a pak to celé můžu portovat kam chci (mobil / PC / konzole) bez ohledu na API (DX / OpenGL).
Nevýhoda je, že je potřeba vše napsat od NULL. Na druhou stranu, co potřebuješ. Klasický tlačítko, check-box, posuvník a message-box je hotový za dva dny. Různé rozbalovací nabídky jsou o něco horší.
Co se týče Qt, tak je to určitě taky řešení. Ovšem jak už jsem psal, záleží na co a co od toho požaduješ. Moje osobní zkušenost s Qt (ne v grafice, ale na klasické aplikační GUI) ale moc pozitivní není, takže asi proto bych do nich nešel
Možná bych se podíval na tohle: http://librocket.com/ _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 13. září 2013, 08:56:49 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Na druhou stranu, co potřebuješ. Klasický tlačítko, check-box, posuvník a message-box je hotový za dva dny. |
A to je právě omyl. Potřebuješ toho mnohem víc. Různý list-view, tree-view, table-view, combo boxy, color pickery, open/save dialogy, menu....a to bych mohl ještě pokračovat. Je nemyslitelný udělat tohle od začátku tak, aby to bylo použitelný.
Dělal sem v QT editor pro 2D hry. Ale opravdovej editor, nejen nějaký provizorium. Takže vícenásobný undo, animace propert, particle editor atd. Je to asi větší než samotný engine. V žádným případě by to nešlo udělat s vlastním GUIčkem. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 13. září 2013, 09:05:08 Předmět: |
|
|
Ak si zacnes pisat vlastne GUI od nuly a budes chciet, aby to uzivatelia vedeli dostatocne rychlo pouzivat, tak good luck. Zabijes cas na picovinach, ktore uz napisane su. Hlasujem proti vlastnemu.
A co sa Qt a GL tyka... my sme robili plugin do Maya (ktora je Qt a GL), plugin bol cisto ciste DX11 a renderoval do textury, ktora sa cez systemovu pamat preklopila do GL a to Maya zobrazila. "Kombinovat" DX v GL nie je absolutne nijaky problem, nijaky, ani opacne. A rychlost prenosu hentakeho bufferu? 1920x1080xRGBA8 @ 60 Hz = 497 MB/s -- tok hovno hovno nic v dnesnej dobe. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 13. září 2013, 09:11:51 Předmět: |
|
|
Peto> Dulezita otazka je, jestli ten editor delas pro vlastni (tymovou) potrebu, nebo to bude neco, co budes distribuovat s hrou a co budou pouzivat "normalni" lidi.
V prvnim pripade si muzes radu veci zjednodusit pouzitim kombinace klavesovych zkratek, systemovych popupu a podobnych veci. Pokud to ma byt neco pro normalni uzivatele, tak je potreba byt mnohem vic uzivatelsky privetivy... IMO ten rozdil je tak velky, ze to jsou dva odlisne rozhodovaci procesy.
A taky dost zalezi na tom, jake ovladaci prvky potrebujes - pokud ti staci tlacitka/checkboxy/soupatka (a pripadne listboxy), tak to stejne uz asi mas implementovane pro hru do menu a muzes to recyklovat. Ale psat takovy dialog pro vyber souboru... bych nechtel.
Osobne bych v pripade jednodussiho editoru sel do GUI primo ve hre, pro cokoliv slozitejsiho pouzil systemove. Pripadne se muzes podivat po hotovych GUI knihovnach pro DirectX nebo OpenGL, ale ty budou nejspis kombinovat nevyhody obou pristupu. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
perry

Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 13. září 2013, 09:13:14 Předmět: |
|
|
]semo[
Hm.. Tak to jsem si neuvedomil, co vse je potreba. tim padem bych asi sel do tech Qt taky. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 13. září 2013, 09:49:18 Předmět: |
|
|
Qt. Psát si vlastní GUI, z toho už jsem vyrostl  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
kerekes
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 57
|
Zaslal: 18. září 2013, 09:13:38 Předmět: |
|
|
Odporucam Qt. Urob si nejaky vhodny layout, renderovacie okno mozes mat vnorene kdesi v strede layoutu, a pokial viem, v qt ide ziskat handle okna, tym padom don vies inicializovat aj ogl, alebo aj dx. Na nete su nejake example ako na to (mozno nie v najnovsej verzii, ale nic ti nebrani pouzit nieco starsie napr 4.5). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 18. září 2013, 09:25:23 Předmět: |
|
|
Jde to i naopak, v QT vytvořit opengl context přes jejich widget a v nějaým eventu, nebo virtuální metodě zavolat kreslení enginu. Přičemž ten engine může být klidně v DLLku. Tak to máme my. Navíc se dá kreslit přímo z QT do OpenGL okna (např. gizma a tp.) A pokud máš engine kompilovanej microsoftím kompilátorem, vůbec to nevadí, protože QT to podporuje taky.
Obecně musím říct, že mě celý QT příjemně překvapilo, nakonec i s tim jejich QT Creatorem, přestože sem na změnu vývojovýho prostředí silně háklivej :-).
Jediný, co moc nemusím, je ta Model-View architektura, kterou v komponentách všude protalčujou. Ve finále je to jen maglajz, špatně se v tom hledají chyby a člověk zjišťuje, že návrháři počítali s nějakým jiným použitím, než by člověk chtěl. Ale když se tim člověk prokouše, stejně si ušetří s editorem strašně moc práce. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peto

Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 23. září 2013, 22:58:07 Předmět: |
|
|
Ked pozeram na to Qt vyzera to super, moze to byt dobra pomoc, skoda toho openGL, ale tak ako vravite je plno ciest ako to vyriesit.
Ja som inak pouzil svoje vlastne a zatial mi to staci aj sa mi to osvedcilo - tiez nezabralo to vela casu napisat to, ale bavime sa len o button, slider, combo box, text box, selector, aktivacia deaktivacia layerov + keby este napisat nejake plavajuce "okna" ... ale do niecoho komplikovanejsieho ako stromova struktura, open & save dialogy.. do toho by som uz urcite nesiel... ja som radsej nejako editor navrhol bez toho - mam inicka kde pisem cesty "projektu" ktory chcem aktualne editovat - ma to aj vyhody ze editor sa otvori uz naloadovanu scenu - vyvoj hier je beh na dlhe trate takze clovek sa i tak zabavi s jednou vecou nadlhsie
Takze toho vlastneho by som sa nebal, pokial nepotrebuje clovek vela veci... ak ano a je treba toho viac, tak to urcite nedoporucujem  _________________ Code or die!
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. září 2013, 08:05:48 Předmět: |
|
|
Zrovna včera sem založil projekt na jeden takový editor v QTčku. Půjde o skládání fyziky pro různý vehlikly. Rozložení hmoty, kolize, parametry. Letadla, lodě, auta, ponorky, rakety, ... . Tak uvidíme, co z toho vyleze. Jestli vůbec něco :-). Dřív sem to exportoval z maxu, ale nebylo to ono a v enginu bych to asi nezvlád. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 27. září 2013, 10:23:34 Předmět: |
|
|
Tak nevím, jestli jsme to QTčko nepřechválili. Stáhnul jsem novou verzi QT 5.1. Ta se od předchozí liší tim, že QGLWidget je deprecated! :-( Ta třída přávě umožňovala mít OpenGL viewport pěkně v panelu (jako např: http://www.youtube.com/watch?v=__EGoLDSBv8).
Místo toho nabízejí obyčejný QWindow (neni to panel, prostě blbý okno, jako z NEHE tutoriálu). Navíc OpenGL okleštili na OpenGL|ES emulovaný guglím projektem ANGLE nad Direct3D. To se ale dá prý obejít (zatim se mi to nepovedlo).
Kdyby náhodou někdo věděl, co s tim, budu mu moc vděčný. Ptal sem se přímo na QT fóru, ale myslím, že pořádnou odpověď nedostanu.
EDIT: škoda, stal se z toho hnusný moloch, který se snaží každou kravinu na světě zapouzdřit. A blbě. Jako Java. "My jsme ti nejchytřejší a náš návrh budete milovat" :-/ _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|