.[ ČeskéHry.cz ].
Ake GUI v 3D Editore?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Ake GUI v 3D Editore?
Vlastné v D3D/OGL/...
42%
 42%  [ 6 ]
Systemové
57%
 57%  [ 8 ]
Celkem hlasů : 14

Autor Zpráva
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 12. září 2013, 23:19:11    Předmět: Ake GUI v 3D Editore? Odpovědět s citátem

Zaujímal by ma názor sirokej verejnosti ohladom tohto problemu. Príklad, potrebujeme nejaky 3D editor - napr editor k hre beziacej na D3D alebo OGL (nie len okna - editor dialogov a podobne). Normalne editor v 3Dčku a potrebujeme aj roznu interakciu - klikanie do sceny a pod. (nielen preview)

Ake GUI by ste zvolili a preco? Jedna moznost by bola si vyrobit vlastne buttony, combo boxy, selectory, slidery,... beziace priamo v tom 3D editore - nieco ako je v DirectX frameworku od microsoftu - tiez tam nieco podobne majú - pouzivaju to v samploch (dalo by sa rovno aj to implementovat vo vlastnom editore). Alebo druha mozno pouzit nieco systemove ako Win API...

Ja som asi za ten vlastný (mam ho aj ciastotne uz spraveny), má to radu nevýhod - vsetko treba napisat, horsi user friendly, ale zas bezi to priamo v tej scene, netreba picture boxy, problemy s klikanim do 3D sceny, tiez je fajn mat nad tym plnu kontrolu a navrhnut si interface (myslim kodovy Smile ) podla vlastnych predstav. Tiez port na Linux a Mac bude v tomto ohladne znamenat ziadnu pracu. Dalsia vyhoda ze taketo GUI potom mozeme pouzit rovno aj v hre...

Dalsia otazka, ci viete o nejakom bezne pouzivanom programe, ktory ma pouziva vlastne GUI - napríklad vsimol som si to na Crazy Bumpe - aspon to tak vyzera ze to niesu klasicke windows prvky Smile. Inak ostatné programy, no neviem podla mna kludne niektore vlastne GUI pouzivat mozu ale potom to fakt tak nevidno.

Dufam ze so nenahodil podobne blbu otazku ako OGL vs D3D Smile
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1555

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 00:32:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Mrkni na Qt 5. Tam jde kombinovat 3D scéna a "systémové" prvky. Ale DirectX to myslím nepodporuje.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 08:15:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Hlasoval jsem pro systémové. Ono, když pak v tom editoru chceš doopravdy něco udělat, tak je to myslím nutnost. To QTčko je na to fakt skvělý, ale je to pro OpenGL.

Pak je tu ještě jedna možnost, která v hlasování chybí, sice jakási kombinace. Je to asi nejjednodušší možnost, přepneš hru do editačního módu a zobrazíš plovoucí okna, který jsou udělaný přes systémový GUI.

Jinak obecně, editory jsou peklo, ale to asi jako zkušený vývojář víš :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 08:47:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Já hlasoval pro vlastní. Výhodu to má v přenositelnosti. Napíšu si GUI nezávislé na renderovacím enginu a pak to celé můžu portovat kam chci (mobil / PC / konzole) bez ohledu na API (DX / OpenGL).

Nevýhoda je, že je potřeba vše napsat od NULL. Na druhou stranu, co potřebuješ. Klasický tlačítko, check-box, posuvník a message-box je hotový za dva dny. Různé rozbalovací nabídky jsou o něco horší.

Co se týče Qt, tak je to určitě taky řešení. Ovšem jak už jsem psal, záleží na co a co od toho požaduješ. Moje osobní zkušenost s Qt (ne v grafice, ale na klasické aplikační GUI) ale moc pozitivní není, takže asi proto bych do nich nešel Smile

Možná bych se podíval na tohle: http://librocket.com/
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 08:56:49    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Na druhou stranu, co potřebuješ. Klasický tlačítko, check-box, posuvník a message-box je hotový za dva dny.


A to je právě omyl. Potřebuješ toho mnohem víc. Různý list-view, tree-view, table-view, combo boxy, color pickery, open/save dialogy, menu....a to bych mohl ještě pokračovat. Je nemyslitelný udělat tohle od začátku tak, aby to bylo použitelný.

Dělal sem v QT editor pro 2D hry. Ale opravdovej editor, nejen nějaký provizorium. Takže vícenásobný undo, animace propert, particle editor atd. Je to asi větší než samotný engine. V žádným případě by to nešlo udělat s vlastním GUIčkem.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 09:05:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Ak si zacnes pisat vlastne GUI od nuly a budes chciet, aby to uzivatelia vedeli dostatocne rychlo pouzivat, tak good luck. Zabijes cas na picovinach, ktore uz napisane su. Hlasujem proti vlastnemu.

A co sa Qt a GL tyka... my sme robili plugin do Maya (ktora je Qt a GL), plugin bol cisto ciste DX11 a renderoval do textury, ktora sa cez systemovu pamat preklopila do GL a to Maya zobrazila. "Kombinovat" DX v GL nie je absolutne nijaky problem, nijaky, ani opacne. A rychlost prenosu hentakeho bufferu? 1920x1080xRGBA8 @ 60 Hz = 497 MB/s -- tok hovno hovno nic v dnesnej dobe.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 09:11:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Peto> Dulezita otazka je, jestli ten editor delas pro vlastni (tymovou) potrebu, nebo to bude neco, co budes distribuovat s hrou a co budou pouzivat "normalni" lidi.

V prvnim pripade si muzes radu veci zjednodusit pouzitim kombinace klavesovych zkratek, systemovych popupu a podobnych veci. Pokud to ma byt neco pro normalni uzivatele, tak je potreba byt mnohem vic uzivatelsky privetivy... IMO ten rozdil je tak velky, ze to jsou dva odlisne rozhodovaci procesy.

A taky dost zalezi na tom, jake ovladaci prvky potrebujes - pokud ti staci tlacitka/checkboxy/soupatka (a pripadne listboxy), tak to stejne uz asi mas implementovane pro hru do menu a muzes to recyklovat. Ale psat takovy dialog pro vyber souboru... bych nechtel.

Osobne bych v pripade jednodussiho editoru sel do GUI primo ve hre, pro cokoliv slozitejsiho pouzil systemove. Pripadne se muzes podivat po hotovych GUI knihovnach pro DirectX nebo OpenGL, ale ty budou nejspis kombinovat nevyhody obou pristupu.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 09:13:14    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[

Hm.. Tak to jsem si neuvedomil, co vse je potreba. tim padem bych asi sel do tech Qt taky.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 09:49:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Qt. Psát si vlastní GUI, z toho už jsem vyrostl Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 13. září 2013, 11:50:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Jednou jsem to napsal, tak to mám, ale znovu bych do toho asi nešel. Very Happy
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kerekes



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: 18. září 2013, 09:13:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Odporucam Qt. Urob si nejaky vhodny layout, renderovacie okno mozes mat vnorene kdesi v strede layoutu, a pokial viem, v qt ide ziskat handle okna, tym padom don vies inicializovat aj ogl, alebo aj dx. Na nete su nejake example ako na to (mozno nie v najnovsej verzii, ale nic ti nebrani pouzit nieco starsie napr 4.5).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 18. září 2013, 09:25:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Jde to i naopak, v QT vytvořit opengl context přes jejich widget a v nějaým eventu, nebo virtuální metodě zavolat kreslení enginu. Přičemž ten engine může být klidně v DLLku. Tak to máme my. Navíc se dá kreslit přímo z QT do OpenGL okna (např. gizma a tp.) A pokud máš engine kompilovanej microsoftím kompilátorem, vůbec to nevadí, protože QT to podporuje taky.

Obecně musím říct, že mě celý QT příjemně překvapilo, nakonec i s tim jejich QT Creatorem, přestože sem na změnu vývojovýho prostředí silně háklivej :-).

Jediný, co moc nemusím, je ta Model-View architektura, kterou v komponentách všude protalčujou. Ve finále je to jen maglajz, špatně se v tom hledají chyby a člověk zjišťuje, že návrháři počítali s nějakým jiným použitím, než by člověk chtěl. Ale když se tim člověk prokouše, stejně si ušetří s editorem strašně moc práce.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 23. září 2013, 22:58:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Ked pozeram na to Qt vyzera to super, moze to byt dobra pomoc, skoda toho openGL, ale tak ako vravite je plno ciest ako to vyriesit.

Ja som inak pouzil svoje vlastne a zatial mi to staci aj sa mi to osvedcilo - tiez nezabralo to vela casu napisat to, ale bavime sa len o button, slider, combo box, text box, selector, aktivacia deaktivacia layerov + keby este napisat nejake plavajuce "okna" ... ale do niecoho komplikovanejsieho ako stromova struktura, open & save dialogy.. do toho by som uz urcite nesiel... ja som radsej nejako editor navrhol bez toho - mam inicka kde pisem cesty "projektu" ktory chcem aktualne editovat - ma to aj vyhody ze editor sa otvori uz naloadovanu scenu - vyvoj hier je beh na dlhe trate takze clovek sa i tak zabavi s jednou vecou nadlhsie Smile

Takze toho vlastneho by som sa nebal, pokial nepotrebuje clovek vela veci... ak ano a je treba toho viac, tak to urcite nedoporucujem Smile
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 24. září 2013, 08:05:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Zrovna včera sem založil projekt na jeden takový editor v QTčku. Půjde o skládání fyziky pro různý vehlikly. Rozložení hmoty, kolize, parametry. Letadla, lodě, auta, ponorky, rakety, ... . Tak uvidíme, co z toho vyleze. Jestli vůbec něco :-). Dřív sem to exportoval z maxu, ale nebylo to ono a v enginu bych to asi nezvlád.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1525
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 27. září 2013, 10:23:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak nevím, jestli jsme to QTčko nepřechválili. Stáhnul jsem novou verzi QT 5.1. Ta se od předchozí liší tim, že QGLWidget je deprecated! :-( Ta třída přávě umožňovala mít OpenGL viewport pěkně v panelu (jako např: http://www.youtube.com/watch?v=__EGoLDSBv8).

Místo toho nabízejí obyčejný QWindow (neni to panel, prostě blbý okno, jako z NEHE tutoriálu). Navíc OpenGL okleštili na OpenGL|ES emulovaný guglím projektem ANGLE nad Direct3D. To se ale dá prý obejít (zatim se mi to nepovedlo).

Kdyby náhodou někdo věděl, co s tim, budu mu moc vděčný. Ptal sem se přímo na QT fóru, ale myslím, že pořádnou odpověď nedostanu.

EDIT: škoda, stal se z toho hnusný moloch, který se snaží každou kravinu na světě zapouzdřit. A blbě. Jako Java. "My jsme ti nejchytřejší a náš návrh budete milovat" :-/
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna