Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
JackVetvicka
Založen: 07. 01. 2014 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 7. leden 2014, 16:12:44 Předmět: Nápad na RPG hru |
|
|
Zdravím miestne osadenstvo.
Na úvod
Dlhší čas v hlave nosím koncept MMORPG hry, ale vzhľadom na náročnosť vývoja bude lepšie zostať zatiaľ pri zemi a pokúsiť sa najprv o realizáciu RPG verzie (ak pobeží prvé hratelné demo, bude čas uvažovať nad prípadným posunom do MMO).
Moja predstava o hre
Mám rád ak majú veci hlavu a pätu... (možno poznáte https://www.youtube.com/watch?v=9R5w4Qz6pVk ... tak ide v princípe o to isté... aj nereálne veci možu byť navrhnuté realisticky a logicky správne).
Má ísť o skutočne čisto skill based hru (snáď ten pojem používam správne). Žiadne rasy (iba ľudia), žiadne povolania/classy ani levely - zameranie hráča a úroveň jeho schopností bude určená len ich využívaním (kto často používa luk, bude lepší strelec ako ten čo používa primárne meč). Dôvodom je moja nechuť k potrebe vytvárať nové postavy ak chcem skúsiť iný herný štýl a nudné "levelovanie" ktoré je s tým vždy spojené. Čiže moja predstava je, že hráč má svoju postavu a môže byť čím len chce. Ak ho luk omrzí, začne sa viac venovať meču a štítu lebo mágii a naučí sa ich dobre používať. Nechcem to veľmi rozpisovať do detailov aby som nenudil, ale ešte spomeniem úplnú absenciu autoattaku. Každá akcia (seknutie, bodnutie, úhyb, výstrel, aktivácia kúzla...) si vyžiada aktivitu hráča. Hráč určí kedy, kam a akým smerom má byť vedený útok. Výhoda ranged boja bude vyvážená náročnosťou hrania - žiaden smart targeting - trafiť pohybujúci sa cieľ bude preto náročné.
Z popísaného je asi jasné, že sa má dej odohrávať v prostredí studených zbraní ako meče, luky, sekery... + kúzla
Príbeh vyriešený nemám, v predstavách sa zaoberám hlavne hernou mechanikou a štýlom hry. Hra musí byť samozrejme pútavá aj pre PvE hráčov (nakoniec, prvá verzia kvoli náročnosti nepočíta s PvP), ale tento aspekt prenechám rád niekomu kto má na to talent.
Moje schopnosti a požiadavky na tím
Som programátor, nie začiatočník... ale s vývojom hier mám zanedbateľné skúsenosti (okrem spolupráce na pár web hrách nič). V tíme preto bude potrebný niekto kto povedie programátorskú časť (aspoň kým sa do toho dostanem). Ďalej je samozrejme potrebný grafik a niekto na tvorbu príbehov a questov.
Nerád vytváram zbytočné obmedzenia, ale na úvod bude asi stačiť 1-2 programátori, 1-2 grafici.
Keď si spolu prejdeme požiadavky a návrhy a prebehne nejaký brainstorming ktorý moje vízie okreše do realistickej podoby, vyberieme vhodný engine a môže sa začať tvoriť. Potom bude jasnejšie koľko a akých ľudí potrebujeme do tímu.
Takže, ak má niekto záujem, píšte PM, kde sa nehanbite napísať niečo o sebe (schopnosti a skúsenosti, vízie a nápady...). Prosím aby nepísali nedočkavý jedinci Je potrebné zmieriť sa s faktom, že je to beh na dlhé trate a tento rok funkčné demo takmer iste nebude.
S pozdravom a prianím úspechov v novom roku
Jack Vetvička |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. leden 2014, 23:36:13 Předmět: |
|
|
Nevím no, nechceš napřed zkusit něco trochu menšího? Jestli nemáš s hrami zkušenosti tak se mi tohle zdá jako dost velké sousto. I když se k rozsahu dané hry moc nevyslovuješ, přišlo mi, že myslíš na něco podobného 'velkým' RPG hrám, což je solidní výzva i pro velké týmy ostřílených vývojářů. Asi plánuješ něco trochu menšího, ale obávám se, že bys měl důkladněji promyslet, o kolik (o hodně) menší věc už by se dala zvládnout. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. leden 2014, 07:57:21 Předmět: |
|
|
Budeš se muset smířit s tím, že pravděpodobně nikoho schopného neseženeš (platit asi nikomu nechceš, jestli jsem to pochopil dobře). Dneska je každý plný nápadů (často lepších než generické MMORPG) a většinou když už někdo schopný chce vyvíjet zadarmo, tak vyvíjí své věci.
Začni s něčím, co dokážeš udělat sám. Ideálně za použíti programmer art, případně grafika třeba ještě najdeš, ale radši bych hledal ve svém okolí. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackVetvicka
Založen: 07. 01. 2014 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 8. leden 2014, 12:28:52 Předmět: |
|
|
Mam uz dost rokov a skusenosti s vyvojom softveru aby som chapal a dokonca sa stotoznovas s vasim postojom k rozbiehaniu velkych projektov ludmi co maju male skusenosti. Viem ze neskuseny clovek nedokaze spravne posudit rozsah a objem prac, co je mimochodom dovod preco sa do ambicioznych projektov vacsinou pustaju ludia bez skusenosti (ludi so skusenostami ten objem odstrasi dopredu)... a tak isto je to dovod preco vacsina takych projektov zakape do roka (ked zacnu aspon v naznaku tusit co vsetko sa musi spravit).
Aj napriek tomu vsetkemu, nemozem inak. Robit cokolvek ine ako RPG by ma nebavilo a nenaplnalo, takze by to stratilo vyznam. Ak mate chut na puncovu tortu a neviete piect, tak problem nevyriesite tym ze si na chlieb natriete maslo. Bud skusite tortu upiect, alebo si nedate nic. Ja skusim pecenie aj ked viem ze to pojde pomaly a prve vysledky sa nebudu dat jest.
Ak ma niekto podobny postoj, smelo piste. Viac hlav = viac chyb... a na chybach sa clovek uci |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 8. leden 2014, 13:11:48 Předmět: |
|
|
Tak pořád můžeš mít RPG jako dlouhodobý cíl a nejdříve si ošahat technologii na něčem menším. Nebo koneckonců RPG může být klidně 2D a mít 1 hodinu herní náplně a pořád to může být úspěšná hra. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. leden 2014, 13:20:51 Předmět: |
|
|
Přesně to jsem chtěl napsat 2D RPG je dobrá cesta. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampage
Založen: 30. 08. 2012 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 8. leden 2014, 14:00:43 Předmět: |
|
|
"nebavilo a nenaplnalo"
Tak to asi zůstaneš nezabaven a nenaplněn. Škoda že všechny příspěvky od renirezse jsou už smazaný, to byla krásná ukázka toho, jak to dopadne, když někdo chce udělat MMORPG a spolíhá na ostatní, že to za nej udělaj. Ten jeho projekt je starej cca 2 roky, za tu dobu si akorát koupil jednu sadu 3d modelů a získál pár modelů od grafiků, který přesvědčil, že ten jeho projekt nebude epic fail. Mezitím tu dal xx krát inzerát, že hledá programátora, testera (nevím na co, když nic neměl) atd atd. no prostě ztracenej případ
Takže
Nikdo ti zadarmo nebude dělat 3d modely ani 2d grafiku. Nikdo ti zadarmo nebude ponocích smolit kod, když ten čas může využít efektivněji a dokonce mu za ten čas někdo i může zaplatit.
Jestli se chceš zabívat vývojem her, tak si stáhni nějakej herní engine a zkoušej a zkoušej. Pak poznáš jaký to je.
Další věc, co by měl být ten smysl toho rpg, když by ho hrálo jen miziví množství lidí.
Naučit se dělat hry? Získat z toho peníze? Zabít čas nějakým naplňujícím způsobem?
MMORPG musí hrát najednou víc lidí. K čemu ta hra bude, když nějakym zázrakem by na tom serveru byli náhodou 2 lidi, protože víc lidí o tu hru nebude mít zájem.
Neber to moc černě, ale lidí jako ty tu bylo hafo a dokonce je o takových lidech i jedno vlákno tady na foru |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. leden 2014, 15:23:57 Předmět: |
|
|
No není zas úplně pravda, že ti nikdo nebude dělat zadarmo grafiku nebo programovat. Ale tohle jsou 2 základní věci a jednu z toho musíš ovládat. Především teda programování, to ale umíš, a to je super. Ale spoléhej hlavně na sebe. Je to tvoje díte
Co se týče té práce zadarmo, můžeš třeba ukecat kamaráda, ať ti dělá grafiku, třeba máš v okolí někoho, koho by vývoj her bavil. Na internetu je dost těžší někoho najít. Všechno jde ale líp s dobrým nápadem.
My jsme třeba s kamarádem chtěli udělat vždycky hru, on kreslí, já programuju. Tak jsme si řekli, že do toho praštíme a po 2 měsících úvah jsme měli konečně nápad, který stál za to. A byli jsme dva, naprosto zapálení pro náš projekt. Navzájem jsme se mohli motivovat. Pak jsme nabrali třetího člověka do týmu (až jsme něco měli), kterému se náš nápad líbil.
Takový fantasy RPGčka, jako jsi popsal, jsou ale tuctový a nudný. Když se tady zeptáš, kdo by chtěl hrát to, co jsi navrhl, nejspíš nenajdeš moc zájemců (nechci říkat, že nikoho, lidi jsou různí). To by muselo být na úrovní Kingdom Come (bože to je hroznej název), Skyrimu, atd. Což bohužel v indie scéně je hodně nepravděpodobné.
Já tě rozhodně nechci shazovat, ale neviděl jsem v popisu nic zásadního, čím by byla ta hra jiná, než cokoliv, co se už ve světě pohybuje. Alespoň, kdyby to nebylo fantasy Takhle si můžeš vzít Skyrim a udělat si do něj třeba pár questů, nebo trochu rozsáhlejší mód, a máš v podstatě to RPG, jaké jsi chtěl.
A nebo se podívej, jak dělají fantasy RPGčka lidi z Indie scény. Máš třeba RPG Maker, kde můžeš dělat rychle pěkná top-down RPGčka. A můžeš být i úspěšný komerčně (např To The Moon), ale to je spíš výjimečné.
Nebo máš RPG z naprosto netradičního prostředí (GameDevStory).
Nebo jsou i 2D plošinová RPGčka. Nebo úplné zajímavosti, např ta hra, kde hraješ za lidi, kteří hrají Dungeon & Dragons. Jenom si už nevzpomenu na víc jmen
Hrozně rád bych viděl (a koupil a zahrál) něco originálního.
Rampage napsal: |
Neber to moc černě, ale lidí jako ty tu bylo hafo a dokonce je o takových lidech i jedno vlákno tady na foru |
To vlákno jsem dokonce zakládal já _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackVetvicka
Založen: 07. 01. 2014 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 8. leden 2014, 16:24:22 Předmět: |
|
|
Originalita je relativna. Svojim sposobom (mechanikou bojov) bol originalny aj age of conan... ak ale pozeras na grafiku a prostredie, tak je to klon ako ktorykolvek iny. |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 8. leden 2014, 17:25:56 Předmět: |
|
|
Je potřeba se na to dívat věcně. Mít velké ambice a je potřeba, ale praktický pohled je taky potřeba. Takže prvně je třeba smířit se s tím, že jsi indie vývojář. Takže hra, kterou uděláš, bude indie. Takže si neber za vzor tzv. AAA tituly, ale indie hry (Dlaha nějaké jmenoval). Větší rozsah prostě neuděláš, protože tě přestane bavit se u padesátého modelu zabývat otázkou, proč v nějaké neobvyklé situaci pátý frame jedné jeho animace vytáčí jeden uzel kostry do jiného směru než bys chtěl. A podobné problémy.
Indie titul potřebuje jeden až tři zajímavé herní mechanismy, kolem kterých je postaven. To je základ. A ostatní věci udělat co nejjednodužší. |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackVetvicka
Založen: 07. 01. 2014 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 8. leden 2014, 18:02:43 Předmět: |
|
|
Vďaka za názory. Vážim si aj kritiku môjho nekritickeho optimizmu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Trooper77
Založen: 28. 04. 2013 Příspěvky: 5 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 10. leden 2014, 09:10:36 Předmět: zájmena |
|
|
Jen poznámka : nevím proč vždy píšete, že MU nikdo nebude dělat ZADARMO grafiku nebo programování ? Shání přece lidi do týmu. Pokud někdo bude mít zájem a přihlásí se, protože se mu bude zdát, že to je ono, tak to bude i jeho hra. Bude SOBĚ kreslit grafiku a pro SEBE psát kód s pomocí JackaVětvičky... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 10. leden 2014, 09:33:22 Předmět: |
|
|
To ale rovnou může ten někdo realizovat nějaký čistě svůj nápad, svoji vizi (a sehnat si na to lidi, třeba JackaVetvicku ). V tom je ten jemný rozdíl. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
JackVetvicka
Založen: 07. 01. 2014 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 10. leden 2014, 09:56:15 Předmět: |
|
|
Kludne sa pridam k niekomu inemu a budem sa snazit pretlacit svoje napady. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Trooper77
Založen: 28. 04. 2013 Příspěvky: 5 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 10. leden 2014, 10:01:18 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
To ale rovnou může ten někdo realizovat nějaký čistě svůj nápad, svoji vizi (a sehnat si na to lidi, třeba JackaVetvicku ). V tom je ten jemný rozdíl. |
Ale ten někdo zase třeba neumí vymyslet herní logiku nebo vše nezvládne sám kvůli rozsahu a taky potřebuje další lidi. Proto se tvoří týmy. Tady se nenajímají lidi na práci, ale lidi, kteří sami budou chtít tvořit daný projekt i pro sebe, protože se shodují na jeho obsahu.
Jak si podle tebe zrealizuje svůj projekt grafik, který neumí programovat ? Pokud se grafik i Jackkvetvicka shodnou na vizi, tak budou dělat oba svůj projekt spolu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|