Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
Zaslal: 24. únor 2014, 12:08:48 Předmět: The Adventures of Mr. Bobley |
|
|
Po desti letech programování vlastních enginů jsem se taky nakonec vrhnul na unity. Musím říct že mi to docela vyhovuje. Člověk si pravda tolik nezaprogramuje, což většinou bývá největší zábava na dělání her ale zase na druhou stranu nemá smysl pokoušet se znovu vynalézt kolo. V mém předešlém projektu jsem si dělal vlastní octree kolize. Sice se podařilo ale bylo to tak pomalé, že nepoužitelné. Tohle je věc kterou v hotovém enginu samozřejmě máte, včetně fyziky. V Unity jsou sice některé věci, které mě dost štvou, jako například správa materiálů a obecně import assetů. Ale když si člověk najde ty fígle jak to udělat tak není problém.
Teď k tomu co předkládám. Je to takový prototyp herních mechanismů. Základní myšlenka je vlastě platformer ve 3D s fyzikálními puzzly + pasáže řízení vozidel a strojů. Počítám s tím že kameru zamknu - bez možnosti rotace - a chůze/skákání bude probíhat zleva doprava a řízení převážně dopředu. Takže bude vždy víceméně jasné kterým směrem postupovat.
Teď tam mám dva stejné levely. Jeden otexturovaný a druhý ne. Textury a UV mapping je ta nejpracnější a nejhorší práce takže jsem se rozhodl pro cellshadingovou grafiku s minimem textur. A většího detailu dosáhnu spíš v polygonech.
Vizuálně to měl být původně steampunk ve viktoriánském stylu (proto ten klobouk). Ale brzo jsem si uvědomil, že na to bych umělecky neměl. Nakonec z toho vypadl bořek stavitel (stavební stroje) při stavbě mrakodrapu (nemusím modelovat okolí - levely budou ve výšce a při zamknutí kamery bych mohl udělat nějaké paralax pozadí)
Panáček bude vypadat jinak a bude animovaný. Žádné další postavy ani AI nebude. Zatím nemám žádný design dokument, takže nevím jaký bude počet levelů/herní doba. Asi podle toho kdy dojdou nápady.
Samozřejmě, že jsem neodolal a udělal i adndroid verzi. Řekněme, že to ovládat jde, ale příliš komfortně zase ne. Primárně to dělám na PC.
http://www.skiparktycoon.com/bobley.html
Steam Greenlight
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=377511827
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=fHpDPNMAN_g
Záběry ze hry
https://www.youtube.com/watch?v=cZsBROUhicE
Cením si vašich komentářů a rad.
Honza Žižka
Naposledy upravil skiparktycoon dne 22. leden 2015, 22:49:36, celkově upraveno 3 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 24. únor 2014, 12:47:52 Předmět: |
|
|
Unity3d ma taku zazracnu vec ze "Web build" , potom das len link a ja mozem hru skusit bez zbytocneho stahovania , rozbalovania a rozmyslania co vsetko si mi tam este k ukazke pribalil.
A dat obrazok by ti tiez ruky neupadli. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. únor 2014, 15:53:19 Předmět: |
|
|
Abych pravdu řekl, moc zábavné to zatím není, myší se špatně udává směr (lepší by byly klávesy) a skok je příliš krátký, takže vyžaduje velkou přesnost v načasování. Myslím, že PC hra založená jen na nedobrém skákání národ nezaujme.
Naposledy upravil Spytihněv dne 26. únor 2014, 15:53:51, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. únor 2014, 17:37:54 Předmět: |
|
|
Jo taky bych rád web verzi. A pokud to zaujme, tak se obětuju nacpat to i na tablet (ale dát QR s URL přímo na APK by taky potěšilo ). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. únor 2014, 21:13:26 Předmět: |
|
|
Nevím vůbec, jak skočit vysoko (na vyvýšené překážky v levelu) a ty malé skoky mě celkem frustrují
Ovládání čistě přes klávesnici by hře dle mě docela pomohlo. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
Zaslal: 26. únor 2014, 11:29:52 Předmět: |
|
|
V prohlížeči bych asi měl problém, protože si postup ukládám na disk a ještě jsem nezjištoval, jak to vyřešit na webu.
V adnroidu mám pouze rozpracovanou verzi s virtualnim joystikem a raději bych udělal dotykové ovládání.
U skoků asi bude problém s tím, že člověk musí bý rozeběhnutý, aby někam doskočil. Zkusím to předělat aby doskočil daleko i bez rozeběhu.
Ovládání pohybu myší měnit nechci, protože s klávesami se nemůžeš pohybovat šikmo. Jen poprava, doleva, dopředu a dozadu. Zároven mi vstup z myši usnadní verzi na android. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 26. únor 2014, 14:10:00 Předmět: |
|
|
Jen poznámka: V jiných hrách jde pohybovat šikmo i na klávesnici. What kind of black magic? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
Zaslal: 26. únor 2014, 16:19:22 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Jen poznámka: V jiných hrách jde pohybovat šikmo i na klávesnici. What kind of black magic? |
No jasně, řekněme tedy, že s klávesnicí lze dosáhnout maximálně 8 směrů pohybu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 26. únor 2014, 20:36:47 Předmět: |
|
|
To není nutně pravda. Pomocí šipek vpravo/vlevo můžeš rotovat, dozadu/dolů obstará pohyb. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 26. únor 2014, 20:49:16 Předmět: |
|
|
skiparktycoon napsal: |
V prohlížeči bych asi měl problém, protože si postup ukládám na disk a ještě jsem nezjištoval, jak to vyřešit na webu. |
Používej PlayerPrefs a pak se nemusíš starat o tom, kam se to ukládá (na Windows do registrů, na Androidu do dat aplikace, na Macu myslím plist atd.) |
|
Návrat nahoru |
|
|
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
Zaslal: 4. březen 2014, 13:59:18 Předmět: Další verze |
|
|
Webová verze.
Trochu jsem zapracoval na ovládání. Skoky jsou ted méně obtížné. Panáček si vždy na okraji přibrzdí.
Přidal jsem také ovládání z klávesnice, ale tou myší mi to pořád přijde lepší.
Protože předpokládám, že jste se málokdo dostali za první level, tak jsem vám odemkl všechny levely. Hra nebude jen o běhání a skákání. Plánuju do toho vložit dost stavebních strojů, které mají realné předlohy. Takže tam nebudou úkoly typu "když zatáhneš tady za tu páku, kterou někdo náhodou umístil na střechu, tak se ti z nějakého nepochopitelného důvodu otevře posuvná plošina na úplně druhé straně levelu".
http://www.skiparktycoon.com/bobley/web.html
a nějaké ty obrázky. Mám konečně nějkou použitelný model pro pana Bobleyho.
Zároven mám dotaz na unity. V rámci testování gameplaye si vytvořím vždy jen hrubé modely objektů a levelu. Pokud se tyto modely otestují přímo ve hře, pak je nahrazuju finálními modely. V tenhle moment ale začne unity provádět naschvály. Ztrácejí se části objektů, nenaimportují se nové materialy. A v okamžiku, kdy je to ještě provázané s prefaby tak nastane peklo. Ve finále to vždy dopadlo tak, že jsem musel nové objekty manuálně udělat znovu a ty staré vymazat. Nesejde na tom, jestli se importuje z .max nebo. fbx. Zkoušel jsem hledat na unity foru ale nic nenašel. Tohle mi zatím dost ztěžuje práci a nevím si rady.
[/img] |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 4. březen 2014, 18:49:31 Předmět: |
|
|
No není to špatné, vidím v tom potenciál, ovládat ty stroje je docela zábava (teď jen, aby i ovládání na mobilech bylo ok a kamera vyhovovala - v téhle verzi mi vadilo, že nemůžu dát ani pravým myšítkem pohled víc nahoru, abych viděl do větší dálky).
U těch kolizí by obecně nebylo špatné udělat zklouzávání po okraji, zvlášť při ježdění na "okruhu" to naštve, když to prostě zastaví a vektor směru se nezmění. |
|
Návrat nahoru |
|
|
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
Zaslal: 4. březen 2014, 21:55:55 Předmět: |
|
|
No ano, ten level circuit je krok stranou. Takhle tam nic nebude. Vše se bude odehrávat v patrech rozestavěného mrakodrapu. Takže spíš než náraz do svodidel bude pád do hlubin.
S nastavením kamery si budu muset ještě dost pohrát. Hlavně u jeřábu je to špatně. Se zoomováním a natáčením kamery si ještě nejsem jistý. Možná to úplně vyhodím. Orientaci to nijak neprospívá a na tabletu by to bylo hodně těžkopádné. |
|
Návrat nahoru |
|
|
skiparktycoon
Založen: 15. 03. 2012 Příspěvky: 148
|
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|