.[ ČeskéHry.cz ].
Skusenosti s 2D game engine

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
martyn



Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 13:00:14    Předmět: Skusenosti s 2D game engine Odpovědět s citátem

Zdravim vsetkych, zaujimali by ma Vase skusenosti s akymkolvek 2D game engine, ktory by bol vhodny na prototypovanie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martyn



Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 14:55:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Narazil som na Construct2 ma niekto realne skusenosti?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 14:55:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Hehe, na tohle už jsem tu skoro odborník, když předělávám 2D hru do třetího enginu.

V dřevních dobách jsem používal: http://www.stencyl.com/
Ale to se skutečně nedá použít pro nějakou rozumnou hru jako finální engine.

A pak Game Maker: http://www.yoyogames.com/studio
Na prototypování a nějaké menší 2D hry bych ho s klidem doporučil.

A samozřejmě ti tu všichni řeknou, že nic jinýho než Unity nemá smysl.

Pak je ještě http://gamesalad.com/ nebo https://www.scirra.com/ ale s těmi jsem nikdy neměl nic do činění.
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 14:59:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten construct co vím, tak dělá export jen do HTML5, takže to pro každou trochu náročnější hru není dost výkonné.
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
martyn



Založen: 09. 11. 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 15:22:32    Předmět: Odpovědět s citátem

na prototyp staci jednoduchy a hlavne rychly nastroj, nechcem v tom robit final hru samozrejme, preto hladam nejake doporucenie tych enginov je dnes velmi vela ale vacsina je nedokoncenych a zabugovanych, dik za kazdu radu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 28. listopad 2013, 15:41:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Já bych s klidem doporučil ten Game Maker. Dokončený je dost a jeho vývoj je zvlášť posledním roce dost aktivní. Koukni na to.
Akorát je potřeba se podívat - jsou tam různě placené verze a ta zadarmo nějak omezuje počte assetů ve hře.
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2013, 00:36:10    Předmět: Odpovědět s citátem

https://love2d.org/

Nic většího jsem v tom nedělal, jen jsem si s tím tak trochu hrál, ale dost se mi to líbilo. Minimum bugů, jednoduché a rychlé na naučení, open-source, aktivní vývoj (poslední commit předevčírem).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2013, 11:22:47    Předmět: Odpovědět s citátem

lua: love2d
python: pygame, cocos2d, ignifuga, pycap
html5 js: viz google..

moje zkusenost: pro prototypovani mam vlastni jednouchy monoliticky *engine* s python a clisp bindings nad opengl, chipmunk, bullet (engine umi i 3d). Jadro v c/c++ a py moduly pro gui, efekty atd... Pokud by byl zajem mohu nekam vystavit. Beha v linuxu, osx a windows jen s tim ze windows uz dlouho nemam na zadnem pocitaci takze by bylo potreba zrevidovat externi knihovny. A zadna dokumentace, jen par prikladu. Pouzivam skutecne jen na rychle protypovani a na blbosti neni cas.

pro predstavu priklad python wavefront 3d vieweru, trackball, hdr:

kód:

from inge import *

def update():
    trackball.reset_movement()
    poll_window_events()
    if key_down(KEY_ESC) or not window_opened(): quit()

def display(visual_interpolation):
    hdr.setup_as_target()
    gfx_clear(COLOR_BUFFER | DEPTH_BUFFER)
    trackball.setup()
    draw.blender_grid()
    fx = Effect()
    fx.texture0 = load_texture('car1.png').id
    gfx_render(fx, chassis)
    hdr.detach_and_flush()
    gfx_projection(ortho(0, viewport_w(), viewport_h(), 0, -1, 1))
    gfx_modelview(Mat4())
    draw.text(0, font_h(), 'fps %d' % fps.average)
    gfx_swap()
    fps.trigger()

resource_path('../data')
open_window(1024, 768, False, False, 0)
trackball = TrackballCamera()
gfx_dirlight().ambient = Vec3(0.4, 0.4, 0.4)
chassis = wavefront.load_mesh('car.obj')

dt = 1.0 / 60.0
accumulator = 0.0

while 1:
    update_frame_time()
    accumulator += frame_dt()
    while accumulator >= dt:
        accumulator -= dt
        update()
    display(accumulator / dt)

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 2. prosinec 2013, 09:56:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja som sa prave pozrel na ten love2d a je to velmi pekne. Zaujimalo by ma nieco podobne pre HTML5/JS, existuje?

A co 3D pre HTML5/JS/WebGL? Nasiel som THREE.JS, ale pripada mi strasne marne.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
1Pupik1989



Založen: 06. 02. 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 2. prosinec 2013, 11:54:28    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster: Místo threejs můžeš zkusit CopperLicht, má i editor. Já zůstal u nativního javascriptu, ten je podle mě asi nejlepší. Jen jsem si napsal matematickou knihovnu a parser na 3ds a obj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 2. prosinec 2013, 21:21:33    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Ja som sa prave pozrel na ten love2d a je to velmi pekne. Zaujimalo by ma nieco podobne pre HTML5/JS, existuje?


Love2D má nějaký html5 přehrávač: http://ghoulsblade.schattenkind.net/love-webplayer/. Bohužel poslední commit je pře půl rokem: https://github.com/ghoulsblade/love-webplayer. Zdá se, že to docela pracuje, ale myslím, že to neumí některé moduly Love.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
hlm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 33

PříspěvekZaslal: 3. prosinec 2013, 14:53:51    Předmět: na prototypovani Odpovědět s citátem

muzes pouzit treba i greenfoot
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fiocu



Založen: 17. 02. 2014
Příspěvky: 2

PříspěvekZaslal: 18. únor 2014, 13:52:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Osobně můžu doporučit Construct, ať už Classic (stará, prvotní verze, nemožnost pokračovat ve vývoji zapříčinila vznik Constructu 2, nicméně i tato verze je některými neustále podporována...), nebo tedy Construct 2 (jenž exportuje do html5, ale zvládne i klasické exporty jako třeba .exe - minimálně je to v plánu, nejsem si jistý jak je na tom právě teď).

Dále pak již zde už zmíněný Löve2D.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna