Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 19. květen 2014, 13:20:19 Předmět: Unity - pathfinding |
|
|
Ahoj,
posledně sem tady dostal pár dobrejch typů do Unity, tak třeba by napadlo někoho i něco dobrýho i v tomto případě.
Asi bych si to nějak napsal sám, ale jestli existuje nějaké předpřipravené řešení co mi ušetří čas a námahu, tak po něm rád sáhnu.
Mám takovouhle scénu:
A chci aby ta myška chodila po těch chodbičkách. Takže si natahat nějaký cesty a uzly. Pak ta myška musí umět dojít sama z jednoho libovolnýho bodu do druhýho. Je na to nějakej systém nebo si to musim vytvořit a udělat sám? Taky tam budu muset dodělat nějaký triggery na změnu animací myšky, která někde bude lézt po čtyřech, někde chodit po dvou apod.
Chtěl bych systém co mi pak umožní jednoduše nastavovat i další scény, prostě si natahat cestičky a triggery. Nějak takhle:
_________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. květen 2014, 16:06:59 Předmět: |
|
|
To je jednoduché hledání cest v grafech. Existuje na to více algoritmů, většinou se to dá napsat za pár chvil. Bude se graf postupně měnit? Určité cesty mohou být zablokovány a zase uvolněny během hry?
Přímo do Unity žádnou knihovnu bohužel neznám. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
saarix
Založen: 09. 08. 2012 Příspěvky: 32
|
Zaslal: 19. květen 2014, 18:22:11 Předmět: Waypoint |
|
|
V Unity sem zatím dělal pouze jednoduchý waypoint systém cest NPC, ale funguje 100%. Taky jsem hledal, ale zatím nic takového jako jsi měl na tom obrázku nenašel |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 19. květen 2014, 19:18:02 Předmět: |
|
|
Dlaha: hledání cest v grafech si pamatuju rámcově z gymplu, ale nemohl bys mě případně navést na vhodný algoritmus jaký použít a kde se inspirovat?
Cesty se asi měnit částečně budou - například do určitého místa se půjde dostat jen výtahem ale tím se spíš myš přesune do nového grafu. Ale je možné, že bude prostředí v dalších scénách částečně proměnlivé. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 19. květen 2014, 19:46:26 Předmět: |
|
|
Myslím, že je u tohohle zbytečné na to hledat nějaký plugin, tohle zvládneš.
Použít můžeš třeba http://cs.wikipedia.org/wiki/Dijkstr%C5%AFv_algoritmus, http://cs.wikipedia.org/wiki/A*
Pak ti bude pro začátek stačit najít nejbližší uzel k té myši a k její cílové pozici. Najít mezi těmito dvěma uzly nejkratší cestu a následně udělat malou optimalizaci, jestli se náhodou nevyplatí první a poslední uzel přeskočit a jít rovnou na druhý/respektive předposlední. (aby se nestávalo, že myška nejdřív jde od cíle k nejbližšímu uzlu, a pak zpět) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. květen 2014, 20:25:16 Předmět: |
|
|
abuki: Houp už je postnul Hlavně A* je pěkný, dá se s ním skvěle vyhrát. Ale tobě bude podle mě bohatě stačit Dijkstr, nevypadá to, že by jsi měl přehršel uzlů. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Rampage
Založen: 30. 08. 2012 Příspěvky: 23
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 26. květen 2014, 09:51:36 Předmět: |
|
|
Je to radost, napsat si něco sám! :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 26. květen 2014, 11:22:41 Předmět: |
|
|
Beha to Pekne. Este do Dijkstru zapoj heuristiku (zmen cenovu funkciu) a mas A* a hotovo. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 26. květen 2014, 19:15:39 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Beha to Pekne. Este do Dijkstru zapoj heuristiku (zmen cenovu funkciu) a mas A* a hotovo. |
...ale pokud mas vždy méně než 100 bodů, jako na obrázku, tak se heuristikami netrap. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
|