.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL GL_ARB_point_sprite - velikost bodu?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hluchej



Založen: 04. 08. 2007
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2007, 14:14:55    Předmět: OpenGL GL_ARB_point_sprite - velikost bodu? Odpovědět s citátem

Ahoj,
jen by me zajimalo, jestli tady nekdo delal s GL_ARB_point_sprite?
Mam takovej problem - vykreslim-li quad o nejake velikosti a pak vykreslim point sprite o te same velikosti, tak je o trosicku mensi - nesetkali jste se s tim?
utlum se vzdalenosti mam nastaven takto:

float quadratic[] = { 0.0f, 0.0f, 1.0f };
glPointParameterfvARB( GL_POINT_DISTANCE_ATTENUATION_ARB, quadratic );

velikost pointu nastavuju takto:
glPointSize(size * viewportHeight);

ten quad jinak vykresluju, ze je stred v nule a rohy jsou v +-size/2 - proste, aby to bylo stejny.

u nastavovani pointSize se to nasobi viewportHeight, protoze ono to bere velikost v pixelech... - DX tohle dela automaticky pri zapnutym zmensovani se vzdalenosti.

No nechapu, proc je ten point sprite trosicku mensi, nez ten quad. Tima point spritama jsem chtel nahradit vykreslovani quadu (je billboardovanej), ale ten vysledek je trosicku jinej. Sice uz je to jedno, protoze ty sprites jsou jeste pomalejsi nez kresleni tech quadu, ale zajimalo by me, jestli jsem tam nekde mel chybu, nebo je to proste nejak divne podporovany...
Co jsem koukal do zdrojaku OGRE, tak tam jeste musej delat nejakou korekci u ty kvadraticky rovnice, aby to delalo stejny vysledky jako v DX - tak to je mozna nejak blbe podporovany?
Dik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2007, 19:10:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Měl jsem podobnej problém (asi před dvěma roky) a taky jsem ho nevyřešil. Zkus se podívat na to OGRE. Neřekl bych, že by to bylo bylo blbě podporovaný... třeba tu korekci D3D dělá za tebe automaticky.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna