.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL 1.x - generované texturové souřadnice&multitextur

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2014, 23:26:00    Předmět: OpenGL 1.x - generované texturové souřadnice&multitextur Odpovědět s citátem

Zdravím,
umí nějak staré (bezshaderové) OpenGL vygenerovat texturové souřadnice tak, aby na 3d objekty v perspektivní projekci namapovalo texturu jakoby v ortho projekci rovnoběžné s near/far rovinou kamery (v podstatě texel textury -> pixel viewportu, případně s opakováním)? Tuším, že cesta vede přes glTexGen*, GL_EYE_LINEAR atd., ale zatím jsem asi nevymyslel ty správné parametry. Montovat texture matrix do toho guláše jsem zatím ani nezkoušel.
Díky.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 4. srpen 2014, 23:48:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Na něco jsem přišel:
kód:
GLfloat paramsS[]={1.0, 0.0, 0.0, 0.0};
GLfloat paramsT[]={0.0, 1.0, 0.0, 0.0};
GLfloat paramsQ[]={0.0, 0.0, 1.0, 0.0};
glTexGenfv(GL_S, GL_EYE_PLANE, paramsS);
glTexGenfv(GL_T, GL_EYE_PLANE, paramsT); 
glTexGenfv(GL_Q, GL_EYE_PLANE, paramsQ);


S těmito parametry to jakž takž funguje - textura se mapuje nezávisle na ose z (hloubce) na všechny pixely stejně. Ne však úplně pixel na pixel. Chtělo by to asi nějak odstínit nastavení projekční matice...
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 5. srpen 2014, 16:37:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Holt se to (paramsS, paramsT) musí pronásobit nultým, resp. pátým prvkem projekční matice, rozlišením v daném směru, podělit velikostí textury a vynásobit magickou mocninou 2 (teď si nevybavuju, kterou). Na univerzálnější řešení jsem nepřišel.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 09:56:42    Předmět: Odpovědět s citátem

http://c2.com/cgi/wiki?RubberDucking ...
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2014, 10:36:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Fakt nie je za co, velmi radi sluzime ako rubber duck Smile Hlavne, ze sa podarilo Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna