Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. březen 2014, 10:56:39 Předmět: Jaký 3D engine? - věčná otázka opět zde! |
|
|
Nováčkům se tu často doporučuje použít nějaký cizí engine. Hlavně proboha nepsat nic svýho! :-). Ale ruku na srdce, znáte někdo nějaký dobrý a dostupný engine? Mohl by být i lehce placený, ale tak do pár tisíc Kč.
Abych nalil čistého vína, rád bych něco šikovného na zkoušení mojí knihovny na fyziku (letadel) a později bych na tom udělal i nějaký menší projekt, takže bych potřeboval něco multiplatformního, s pěknýma shaderama, a td.
- OGRE mi připadá zastaralý a ne moc pěkně navržený (před pár lety jsem v něm dělal asi 3 projekty)
- Irrlicht sice neznám, ale působí na mě dost amatérsky (hlavně po nainstalování jejich editoru)
- Unity : potřeboval bych placenou verzi, ale ta mi připadá drahá
Koukal jsem ještě na Horde3D. Zdá se to docela fajn, ale moc projektů na tom nevzniklo a hlavně je to fixovaný výhradně na OpenGL. To mi sice vyhovuje, ale kvůli předinstalovaným ovladačům grafiky na windows to může při distribuci způsobit nemalé problémy. Nehledě na portování na mobily, kde je jen OpenGL ES.
Neznáte něco šikovnýho, co by mi vytrhlo trn z paty? V projektu budu mít jen malé scény, kde se bude pohybovat nějaký krásně vytuněný vehikl. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 4. březen 2014, 12:37:26 Předmět: |
|
|
Pokud nenajdeš nějakou high-level, jsou i "medium-level" knihovny, jako SDL (který je i pro iOS a Android). Nicméně taky mě toto téma zajímá, tak uvítám názor ostatních.
K těm předinstalovaným ovladačům ve Windows: Ve Win 8.x stáhne drivery přímo od výrobce, včetně ovládacích panelů a všeho. Už to není jen ten ořezaný Direct3D-only controlpanel-less driver, co byl na instalačním DVD. Jinak výrobci už od dob Win XP do předinstalovaného OS instalují plné drivery výrobce. Takže ten problém se týká jen lidí, co dělaj čistou instalaci - a ti přece vědí, že musí postahovat drivery ze stránek výrobce (jinak jim nepojede WiFi, Ethernet, čtečka karet, ...). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. březen 2014, 12:46:26 Předmět: |
|
|
Po dvoudením pátrání a dotazování jsem došel k závěru, že OGRE stále vede. Takže ho jdu přilinkovat. Ještě mi byl doporučen tento engine: www.godotengine.org . Vypadá dobře, ale už nemám sílu to zkoumat. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mivoj
Založen: 11. 12. 2012 Příspěvky: 32
|
Zaslal: 4. březen 2014, 22:12:27 Předmět: |
|
|
Co zkusit tyhle Leadwerks a C4 Engine jsou sice placené, ale pokud ti nepřijdou drahé tak vypadají dobře. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 5. březen 2014, 08:45:32 Předmět: |
|
|
Jo, na ten Leadwerks jsem koukal, ale nelíbilo se mi, že tam neni napsáno, kolik to stojí. C4 engine vypadá už mnohem líp. Cena je dobrá. Na ten jsem asi nějak nepřišel. Nicméně, včera jsem nalinkoval klasický OGRE. Tak uvidíme. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
Zaslal: 6. březen 2014, 12:09:52 Předmět: |
|
|
citace: |
Nováčkům se tu často doporučuje použít nějaký cizí engine. Hlavně proboha nepsat nic svýho! . Ale ruku na srdce, znáte někdo nějaký dobrý a dostupný engine? Mohl by být i lehce placený, ale tak do pár tisíc Kč. |
zadny. Napsat si to co je potreba sam. Ale jen to co je skutecne potreba a nenavrhovat "engine" coz vetsina podle me bohuzel dela a pak se zaseknou na problemech ktere jsou pro vysledek casto dost minoritni. Takovyto system funkci lze pak lepe upravovat aby vyhovoval pozadavkum ktere behem vyvoje hry (ne enginu) vznikaji a take jej lze snaze optimalizovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 23. březen 2014, 17:26:22 Předmět: |
|
|
rekl bych, ze odpoved na tuhle otazku nabrala naprosto novy rozmer s oznamenim ceny za unreal engine 4 - 19 dolaru mesicne vcetne zdrojoveho kodu.
Myslim, ze pretahne dost lidi, co ted uziva unity. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 23. březen 2014, 20:25:56 Předmět: |
|
|
To si myslím počkaj, až jaký skutečný vliv to bude mít. Přeci jen engine na složitější hry mívá složitější editory a požadavky na assety. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 24. březen 2014, 00:06:01 Předmět: |
|
|
19$ je super cena
Unity ma 75$ za PRO ale dost ludi robi mensie hry na mobilne platformy kde uplne postaci free verzia.
Pri vacsich projektoch kde potrebujes pro verziu vacsinou ani nevies odhadnut dlzku vyvoja a tazko to je zratat co sa oplati ...
Samozrejme mozme ocakavat znizenie ceny ked to zrobila konkurencia.
Kazdopadne s tym odlivom ludi z unity by som to az tak ruzovo nevidel...cena nie je jedina polozka ktora je v hre, niektore uz spomenul Ladis , dalsie su napr. nutnost ucenia sa ineho enginu a nalejme si cisteho vina tie unity (hlavne po ohlaseni unity 5 co je podla mna aj dovod zlacnenia unreal enginu ) nie su zly engine a kazdym update (ktorych je niekolko rocne) sa vylepsuje.
MS slubil unity pro verziu zdarma pre vyvojarov na xbox one...to som sam zvedavy kedy svoj slub splnia.
Proste vidim to tak ze unity3d sa behom kratkeho casu stal dominantnym enginom na inde scene, strhol so sebou aj cast profesionalov a vyvojari AAA enginov zaspali a boja sa co na to povedia akcionari.
edit1: treba si totiz uvedomit ze az velke firmy budu naberat schopnych ludi z indie sceny...a to budu ludia ktory budu unity pozitivny....Kupis potom ako majitel firmy co takych ludi nabera Unreal za milion $ rocne alebo kupis unity pro za 1700$ ? _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. březen 2014, 10:08:50 Předmět: |
|
|
No..Unity je fajn na malý věci, ale srovnávat to s AAA enginem, to je odvážný. Ve feature listu je toho dost, ale všechno má nějakej háček, když z toho chceš vymáčknout maximum. Ale tohle se těžko vysvětluje zarytým příznivcům. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 24. březen 2014, 10:25:48 Předmět: |
|
|
Unity nesnáším... díky němu se rojí tuny her, co jsou pochybné kvality a trh je zaplaven. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jack M.A.X.
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 60
|
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 24. březen 2014, 11:19:30 Předmět: |
|
|
Tak ono to je celé stavěné pro nalákání indie či menších dev studií co nemají peníze na zaplacení plné pálky za licenci.
Takto si malé studio bude platit měsíčně 9US - než to ale dokončí tak uplyne třeba rok = 1080US. Vytvoří malou hříčku. (1000 takových studií měsíčně přinese CRY 9000US atd.)
Cry z toho mají pár US + PR na engine.
Tyto peníze by nikdy od malých studií neviděli a dostala by je tak konkurence.
Malé dev studio třeba udělá úspěšnou hru - vydělá peníze a další projekt zase bude dělat na CRY protože je spokojeno a celý kolotoč jede znovu - až to skončí tak, že si to malé studio třeba koupí fulltime licenci - či ve výsledku měsíčně zaplatí více než stojí ta licence atd.
S ohledem na to, že indie scéna je více a více populární (a dělá kolikrát hry na úrovní AAA studií) - to je logický krok ze strany CRY/UDK. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 24. březen 2014, 11:23:02 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Unity nesnáším... díky němu se rojí tuny her, co jsou pochybné kvality a trh je zaplaven. |
Za to nemůžeš soudit Unity - stejně (pokud to bude fungovat) to dopadne i s CRY/UDK - špatné hry na daných enginech začnou převyšovat ty kvalitní. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
|