Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 19:36:40 Předmět: Nedělám v Unity, kdo je víc? |
|
|
Myslím, že je škoda tohoto hatu u hry Virtual 2, tak pokud by se to přesměrovalo sem, tak to asi potěší všechny.
Osobně souhlasím s názorem, který tu už párkrát zazněl. Taky nechápu, jak pro někoho může být slepování knihoven ještě kůl a použití slepených knihoven v jeden nástroj už je zaprodání se ďáblu.
To je věc, co u odpůrců Unity nikdy nepochopím. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 19:52:44 Předmět: |
|
|
Howgh
(A můžeme to vlákno uzavřít ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 20:06:26 Předmět: |
|
|
Nejde o to, že by Unity bylo špatné.
Když vezmu to lepení knihoven, tak lepím ale z knihoven, o kterých si něco zjistím, nějak mi vyhovují. Rozhodně nebudu používat něco, co se mi nelíbí.
V Unity to někdo slepil za mě a tipuju, že 3/4 uživatelů Unity ví prd, z čeho to je slepený. To mi na tom primárně vadí. Nicméně, to není chyba Unity, ale uživatelů Unity. Co mě vadí je, že se trh díky Unity zaplavuje vším možným od kohokoliv (a snadno se to vyhrne na všechny platformy). Na druhou stranu, když by nebylo Unity, bylo by něco jiného (kde je na trhu díra, dříve nebo později jí někdo zaplní). Takže nadávat na Unity jako takové je blbost. Nadávat lze tak akorát na přístup tvůrců Unity a komunitu kolem něj, i když do toho moc nevidím
Naopak oceňuji, že to je psané v C# a ne v debilní Javě. C++ je jiná liga, být to v tom, nebyl by to asi moc masový nástroj.
Já osobně za sebe zastávám názor, že kdo si píše všechno od nuly sám, je frajer, ale ne úplně použitelný pro praxi. Osobně bych takového člověka nezaměstnal, protože by mi pořád cpal nějaké jeho super cool řešení, ale trvalo by mu to 3x tolik času (mluvím z vlastní zkušenosti). Je fajn mít optimalizovaný algoritmus (knihovnu), ale musím si spočítat, zda mi to za to stojí. Aneb co se min. na ZČU příliš neprosazuje - tam letí heslo "napiš si vše sám, knihovna a wysiwyg (což Unity částečně je) = sprosté slovo" - možná je to tak i jinde a z toho primárně ten hate Unity.
Podle mě bych měl umět si to sám napsat, ale když na to přijde, umět vyhodnotit pro a proti a pak i šáhnout po knihovně a použít ji, popř. efektivně využít znalosti, které mám z toho, že znám pozadí. Ale "a priori" odmítat knihovny (i Unity) je stupidita. V kritické situaci klidně použít i něco, o čem vím prd a beru to jako "black box" (A ne se snažit to "prorazit" a vyhodit třeba měsíc z okna za dobrý pocit).
Pozn.: V Unity jsem nikdy neprogramoval, programy v tom psané jsem viděl a vypadá to celkem použitelně. Akorát je to jejich prostředí tedy dost HW rozežrané, mi přijde Ale proč to řešit.. kopím lepší komp a bude ok. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 20:20:47 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Tipuju, že 3/4 uživatelů Unity ví prd, z čeho to je slepený. |
Souhlas, tipl bych, že i víc.
perry napsal: |
To mi na tom primárně vadí. |
Tohle je pro mne ovšem čistý WTF. Tobě je jedno, jestli udělá kvalitní hru, ale důležité pro tebe je, jestli ví, jak to funguje uvnitř? Proč? Hráčům to je úplně jedno, všem ostatním to také může být jedno...
perry napsal: |
Naopak oceňuji, že to je psané v C# a ne v debilní Javě. C++ je jiná liga, být to v tom, nebyl by to asi moc masový nástroj. |
V předchozím bodu ti vadí, že někdo neví, jak funguje Unity uvnitř, a potom plácneš tohle? V C# (nebo Boo, nebo JS, nikoliv ale Javě!) můžeš psát skripty NAD enginem, ale samotný Unity player je pro každou platformu nativní binárka psaná určitě právě v tom tebou zmíněném C/C++, nebo parodii na něj (ano, dívám se na Objective-C ). |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 20:50:46 Předmět: |
|
|
citace: |
Tohle je pro mne ovšem čistý WTF. Tobě je jedno, jestli udělá kvalitní hru, ale důležité pro tebe je, jestli ví, jak to funguje uvnitř? Proč? Hráčům to je úplně jedno, všem ostatním to také může být jedno... |
No je pravda, že hráčům je to jedno. Ale jenom do určité míry. Blbě udělaná sebelepší hra může jít do háje. Např. HW nároky, které by třeba odbouralo to, kdybych věděl že to uvnitř dělá tohle a když to upravím tak to pojede daleko lépe. A ne že se to "obejde" tím, ať si hráči koupí lepší HW, (Tohle tedy trochu u mobilů odpadá, tam možná frame dropy). Tohle se mi líbí u VODY, jak to dělá aby to jelo prakticky na čemkoliv.
Jinak Java vs C#.. obojí se dá myslím psát jako skripty nad enginem (stejně jako Lua). U Javy to akorát dá více práce, ale binding na C++ a knihovny tam jde. Akorát bude potřeba virtuální stoj, ale to i u C# (kde třeba na iOS je Xamarin) - nebo mají napsaný vlastní parser, nicméně trochu o tom pochybuju.
Jádro Unity je psané myslím v C++ (na iOS není Objective-C tolik potřeba, pouze na nějaký binding a propojení, popř. speciální funkce, jinak to plně a snadno podporuje C++ - narozdíl od Androidu, kde to dá větší práci). U Profi verze Unity dokonce myslím jde v C++ přímo psát. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 21:17:24 Předmět: |
|
|
Zajimave je, ze skoro vsichni hateri programuji v C++, C#, Jave, ... ale sami nevi jak presne funguji konkretni prekladace, jejich JIT kompilace, interprety, optimalizace, .... Nebyli by schopni nic podobneho z hlavy napsat (nemyslim lepit to z tutorialu z Googlu). Pouzivate ovladace, aniz jste jakykoliv sami napsali. Co operacni systemy? Kolik jste jich napsali a kolik jich do detailu znate, ze si dovolujete je pouzivat a psat pro ne programy? Muzeme jit samozrejme jeste niz, protoze kolik jste navrhli ALU, FPU, sbernic, zdroju, .... Znate tranzistorove zapojeni logickych obvodu? Umite vubec vyrobit tranzistor?
Jen toto vsechno oznacujete za abstrakci a povazujete za dulezite ty veci, kterym dobre rozumite a sami se jim venujete, aniz by mely nejakou zasadni spojitost s vyslednou kvalitou hry jako celku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 21:26:12 Předmět: |
|
|
Weny Sky: BIIIG LIIIKEEE
Přesně tak! Přece důležitá věc je, aby nás ten vývoj toho, či onoho bavil a ne, abychom tady (zbytečně) trávili čas debatováním nad tím, co je a co není lepší! |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 5. srpen 2014, 22:59:32 Předmět: |
|
|
Myslím, že si tu někteří pletou pojmy s dojmy.
Víc se nebudu k tomu vyjadřovat, vlastní skriptovací jazyk jsem si napsal, takže představa by byla (nemám na mysli nějaký projekt na vysoké),
na to nemusí být člověk génius a v žádném případě nepotřebuje kopírovat tutoriály, pokud nemá ovšem v hlavě prázdno.
Co se týká ovladače/GPU, byla doba, kdy jsem si psal sw rasterizer (texture coordinate dithering ve vyšším rozlišení celkem slušně připomínal bilineární filtering a byl výrazně rychlejší). V dnešní době už by to moc smysl nedávalo (ještě Glide bylo celkem fajn v dobách 3dfx, tehdy byl D3d naprostý shit).
V dobách DOSu jsme si psávali vlastní extendery, nastavit GDT/IDT a přepnout se do chráněného režimu (=nastavit LSBit v CR0 nebo MSW), bežet na ringu 0, ošetřit si HW přerušení a mít celou paměť pro sebe byla sice zábava, ale v dnešní době by to asi nebylo moc cool vůči OSu a ostatním aplikacím).
Zbytek je hodně mimo mísu, ale tak hlavně, že si to sami umíte tak krásně zdůvodnit (přestože každému je úplně jedno, co/proč používáte).
Co se týká toho, z čeho je slepené Unity, řekl bych (s nadsázkou), že snad ze všech middlewarů, co byly kdy napsány (vygooglete si to sami, co si pamatuji tak namátkou Umbra, FMod, PhysX).
Mně osobně nevadí ani tak Unity, ale chytráci, kteří objeví nějaký engine a hned jdou dávat rady do života lidem, co si něco píší sami, že nemají znovu vymýšlet kolo a podobné nesmysly. Poraďte totéž těm, co pro vás píšou Unity
(Mimochodem v oblasti počítačového šachu jsou spousty lidí, kteří aby "nevymýšleli znovu kolo" zkopírovali kompletně nějaký opensource/reverznutý šachový program, změnili pár konstant a podepsali se).
Co se týká používání third party knihoven, už mě přestaly taky bavit, takže si teď píšu všechno sám a vyhovuje mi to a ostatním to může být fakt jedno.
Btw. jestli je tu nějaký fanoušek boostu a podobných sr..., tak si rád zapolemizuji
Takže ať si každý dělá co chce v čem chce.
Každý engine je stejně jenom tak dobrý, jako to, co v něm kdo dokáže udělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
impresionista
Založen: 06. 07. 2014 Příspěvky: 17 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 03:03:03 Předmět: |
|
|
Osobně používám Unity ale, nemám nic proti tomu když si někdo rozhodne jít těžší cestou "slepí" knihovny,napíše vlastní engine pokud to opravdu jeho projekt vyžaduje nebo se mu takhle pracuje lépe tak na tom nevidím nic špatného,pokud je to opravdu potřeba
Potkal jsem ovšem i lidi pro které to byla otázka jakési cti,
a spíš než parta lidi co jsou dělat hru, mě to přišlo jako parta blbcu co jsi jdou dokazovat kdo dokáže nejvíce ztížit jednoduchou věc
mastili týden ,to co by bylo v Unity hotové za 20 minut.
výsledná práce = odpad.
Pokud někdo vidí hru jen přes "zdroják"
a nevidí ostatní aspekty, tak to jinak ani dopadnout nemuže.
Podle mě mají takový lidé o vývoji her pramalou představu
Takové lidi prostě moc nechápu, a popravdě jsem za to celkem i rád.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 05:43:54 Předmět: |
|
|
Zdravim,
dle meho je unity prinosne hlavne pro neprogramatory (jako ja). Pro cloveka je pomerne jednoduche se naucit zaklady c# a dat to dohromady ve funkcni celek.
Tim ze je vyresena cela struktura programu a haze se to primo na objekty jako script, tak se clovek nemusi nic sloziteho ucit (vykreslovani, fyzika a podobne slozitosti, co zde na foru casto probirate).
Proste staci zaklady a dodelat grafiku.
Nicmene unity jsem nakonec opustil a presel na UE4, ktery se narozdil od unity zene kazdy mesic silene rychle kupredu. (Pouzivam ho v praci na neherni projekty). |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 07:46:07 Předmět: |
|
|
mar+weny: LIKE
1) osocovat se na nekoho ze dela v unity a neumi si to a to nakodit v C++ je traparna, na 90 % veci to treba neni potreba, clovek nemusi skilled coder aby umel udelat zajimavou hru
na druhou stranu spousta skilled coderu dela desny hry na sice uber enginech, ale s mizernou hratelnosti, protoze zase nejsou schopni designeri
je asi tak 1 % coderu co jsou skilled coderi s vlastnim enginem a jeste umi udelat supr hru
2) kazdy at si dela co chce a jak chce, muzeme nad hrami potom vest diskuzi jak moc dobre se hraje, jestli se fyzika jevi realna, jestli je grafika pekna a vubec jak se cele dilo zdarilo - to je u hry to dulezite - veskere technicke aspekty jsou vedlejsi a ten kdo je pomeruje a ruzne odsuzuje to ci ono se akorat snazi so dokazat ze jeho kasparek je 5m klobasa, protoze on to zrovna dela takto a tak je to spravne
3) btw pro ty co si snad mysli ze nejvic cool je kodit v C++ nad OGL tak i dnesni AAA tvurci se ohlizi po enginech a pouzivaji napr OGRE nebo i jine komercni enginy a nepisi si vlastni - proc? - protoze prachy - nikdo vetsinou nechce investovat 2-3 roky vyvoje do enginu - chteji udelat hru, prodat ji a pokracovat dal
-------------------
takze si konecne prestante pomerovat pera a pojdte vest konstruktivni diskuze
pojdte tu predstavit svuj maly engine, ktery umi neco zajimaveho a ukazte co zajimaveho jste v nem napsali - nemusite nam tvrdit jak je to cool a jak je unity na hovno - proste nam ukazte cim se bavite po vecerech, cim se odreagovavate od datleni SQL skriptu v praci
a nebo ukazte co jste udelali v unity, ze se to da hrat, ze to neni slepenec tri tutorialu, ale hra, ktera ma napad a nevykrada kde co kolem, ze vam to nekde pekne nakreslil, ze jste zkusili pouzit nejaky inovativni pristup v gameplay apod.
to jsou veci co se pocitaji!!! |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 08:29:11 Předmět: |
|
|
mar napsal: |
Mně osobně nevadí ani tak Unity, ale chytráci, kteří objeví nějaký engine a hned jdou dávat rady do života lidem, co si něco píší sami, že nemají znovu vymýšlet kolo a podobné nesmysly. Poraďte totéž těm, co pro vás píšou Unity |
Pod tohle bych se s klidem podepsal. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
impresionista
Založen: 06. 07. 2014 Příspěvky: 17 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8. srpen 2014, 04:09:22 Předmět: |
|
|
lemplik : I spousta hardcore coderu dělá v Unity celkem běžně../
Otázkou je jestli je TO co kdo dělá ,postavené na zábavě, nebo na businessu.
komerční engine ušetří celkem dost času, který jak většina asi dobře ví není zrovna levný.Když někdo dělá hru Full-Time tak mu komerční engine ušetří dost, nebo také vubec dovoluje zrealizovat projekt, což je i muj případ kdybych si k tomu co dělám (a není to nic jako další klon flappy bird : D) měl souběžně přidat ještě psaní vlastního enginu musel bych asi obětovat spánek. Takže asi bych musel fungovat na jaderný pohon a ještě tak par melounu do kapsy, a ve finále bych skončil asi ve cvokárně.
dělat
scénář,level design,modelovat,
kreslit textury,animačky, intra ,zvuky,skládat hudbu,shadery atd .......
rozjet celej ten cirkus na mobilu s 800MHz a aby to vypadalo konzolově, není sranda ani když se dělá v tom Unity které podle některých dělá vše za nás
a ve finále je to vlastně uplne jedno,kdo se jak proklestí technickou stránkou výroby.
výsledek je to podstatné,hráče vubec nezajímá jak, a v čem to bylo vyrobeno.
a v neposlední řadě si myslím že udělat hru na vlastním enginu není až taková frajeřina jako udělat uspěšnou hru třeba na komerčním enginu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 8. srpen 2014, 11:39:09 Předmět: |
|
|
FYI: pro zajimavost prehled projektu z C-H podle engine a jazyka. U rady veci jsem z threadu nepoznal, v cem je hra udelana, takze na dost mistech jsou otazniky. Stejne tak metodologie pro komercni/nekomercni neni uplne jasna (klidne si to u svych her doplnte nebo opravte).
Jinak k psani vlastniho engine - z tvorby nekterych lidi tady na foru (vubec se nedivam na VODu;) ) mam pocit, ze psani vlastniho engine je ta jednoducha cast tvorby hry. Je to dobre definovany technicky problem a vsechny kroky a postupy, ktere k tomu jsou potreba, jsou dobre zname, prozkoumane a casto i popsane v knihach nebo na internetu. Nemluve o tom, ze dotycni to uz nekolikrat delali, takze vedi velmi dobre, co a jak maji delat. Takze vysledkem je dobre navrzeny a pekne funkcni engine.
Jenze pak dojde na tvorbu samotne hry a hratelnosti, coz vubec neni dobre definovany problem a dopredu neni jasne, co by melo vzniknout a jestli se to bude dobre hrat. Napred to vypada dobre, vznikaji skicy hlavnich postav, kostra pribehu, prvni modely, animace a tak dal... Ale pak se vsechno tak nejak zadrhne, 20 stran diskuze se resi velikost prsou a barva nehtu hlavni hrdinky, aby vsechno tak nejak uvadlo a nejmenovany vyvojar se pustil do tvorby dalsi hry na ktere se chce odreagovat s tim, ze k te predchozi se pak casem vrati az najde dalsi inspiraci. Jenze pak utece rok a cela situace se opakuje... _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mnemonic
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 93
|
Zaslal: 8. srpen 2014, 12:00:58 Předmět: |
|
|
OndraSej: To je normální, za to může idea fairy |
|
Návrat nahoru |
|
|
|