Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 15. září 2014, 00:23:39 Předmět: So Shepherd! [PC] |
|
|
Ahoj,
za plzeňský tým Blue Pulsar představuji naši hru So Shepherd!
Princip hry
Hráč se vžije do role ovčáckého psa hlídajícího menší stádo vprostřed malebné lesní mýtinky. Takový pes má spousty práce, ovce se vrhají jako šílené po zelenějších trsech trávy a za první řadou stromů číhají hladoví vlci...
Pokud bychom chtěli hru za každou cenu žánrově zařadit, jedná se o experimentální akční hru. Pes disponuje několika základními schopnostmi, například štěknutím. Hráč se snaží udržet stádo v co nejtěsnějším shluku, což kromě bodového zisku přináší i praktičtější výhodu - ovce se pohromadě hlídají zkrátka lépe. Hra So Shepherd! nabídne několik herních úrovní.
Stav vývoje
Herní mechaniky jsou hotové a funkční, pracujeme na dalších úrovních a tutoriálu. Ladíme grafiku a zvukový doprovod. Stále nás čeká propagace a distribuce hry.
Technické aspekty
Herní vývojáře možná zajímá, jaký používáme engine a nástroje pro tvorbu.
Používáme námi vyvíjený Tower Engine (zatím neveřejný, používá OpenGL 3.3 Core Profile, napsán v C++) s doprovodnými nástroji. Modely exportujeme z Blenderu přímo do našeho formátu. Vůči Unity nechováme zášť, ale rozhodli jsme se pro vlastní cestu.
Tým Blue Pulsar - autoři hry
Vojtěch Košař - programování hry, herní zvuky
Ondřej Martínek - game design, grafika
Kateřina Štollová - programování hry a nástrojů
Michal Žák - programování enginu, soundtrack
Prototyp hry byl vyvíjen v rámci předmětu počítačové hry na KIV FAV ZČU.
http://www.bluepulsar.cz
http://soshepherd.bluepulsar.cz
Lesní mýtina opravdu není bezpečná...
UPDATE:
Exkluzivní ukázka ze hry pro uživatele fóra: http://youtu.be/KaQeAfbQkVM
Naposledy upravil micky dne 21. září 2014, 19:41:25, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2014, 09:59:34 Předmět: |
|
|
Grafika docela pěkná, líbí se mi stylizace trávy. Hezký, že máte vlastní engine, akorát pak je problém s podporou dalších platforem (spousta další práce). Jako dá se to řešit použitím "společného dělitele", např. C++ + OpenGL ES* + SDL... Mno nevím, jaké knihovny používáte vy (a pokud jde jen o školní projekt, tak vás to ani trápit nemusí).
*OpenGL ES je na iOS, Androidu, ve Windows (Angle wrapper), WindowsPhone 8 (Microsoftem portovaná verze Angle), Linuxu (OSS drivery, nově NVidia blob a určitě přibude i AMD blob, protože jinak si nepustí nové verze GNOME 3), akorát pro Mac si musíš upravit na OpenGL. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 15. září 2014, 10:09:01 Předmět: |
|
|
Hra se mi líbí, pěkná grafika. Ten pes má osobnost, to je velké plus Jediný problém vidím, zda to někoho na PC bude bavit hrát déle než třeba hodinu. Je to dost repetivní. Na mobilu / tabletu by se to imho vyjímalo lépe.
Ladis > ES sice na Android je, ale portovat tam vlastní C++ engine je opravdu "zábava" Jak to má WP s nativním kódem, netuším _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2014, 11:10:52 Předmět: |
|
|
WP 8 má nativní kód (C++ a Direct3D 11, s Angle wrapperem od MS máš OpenGL ES*), protože pro WP 7 nikdo nic pořádnýho nedělal. Klasicky, první rána Microsoftu (i když roky po konkurenci) je dycky vedle.
*Angle wrapuje na D3D9, ale na WP8 je jen D3D11, proto jej musel MS předělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 15. září 2014, 12:13:16 Předmět: |
|
|
Používáme SDL 2 a další multiplatformní knihovny, ale cílíme zatím jen na Windows (případně Linux). Ostatně je to i kvůli ovládání, u dotykového displeje bychom museli zvolnit tempo hry, což by byla škoda. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. září 2014, 12:36:49 Předmět: |
|
|
Každopádně to dělaj všechny hry na dotykové ovládání. Pokud hra nemá multiplayer PC vs. mobil nebo sdílené highscore, tak to není problém. |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 15. září 2014, 15:39:55 Předmět: |
|
|
Vypadá to dobře... stejně jako teď spousta projektů tu, co se to děje?
micky napsal: |
Vůči Unity nechováme zášť, ale rozhodli jsme se pro vlastní cestu. |
_________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MirekDusin
Založen: 01. 04. 2012 Příspěvky: 62 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 15. září 2014, 20:41:59 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Jediný problém vidím, zda to někoho na PC bude bavit hrát déle než třeba hodinu. Je to dost repetivní. Na mobilu / tabletu by se to imho vyjímalo lépe. |
Záleží na tom co si představíš pod repetitivností. Tetris je repetitivní, přesto tě dokáže bavit hodiny a hodiny, protože se stále snažíš dosáhnout toho nejvyššího score. Spousta her založených na score je repetitivní, dokonce i spousta her, které na score založené nejsou (i když tam už je to spíš špatný design, než záměr). Repetitivnost a relativně krátká herní doba je něco, s čím jsme počítali od začátku, avšak zároveň se snažíme tyto faktory co nejvíce redukovat. Na první pohled by se mohlo zdát, že je hra pouze o obíhání stáda kolem do kola. Avšak není tomu tak, hraje je především o pozicování stáda a rozumném využívání pastvin. Hráč musí stádo držet co nejvíc při sobě, tím získává největší počet bodů, plus za perfektní držení tučné bodové bonusy. Ovce sami o sobe mají tendenci se čím dál tím víc rozutíkat, navíc jsou vábeny všemožným býlím a dalšími lákadly, proto je velmi obtížné je udržet pospolu na ploše bez pastviny. Pastvina pak dokáže udržet stádo pohromadě, avšak její trvanlivost je omezená. Hráč musí velmi dobře plánovat a časovat. Přesouvat stádo tak, aby bylo v bezpečí a dobře bránitelné. Herní plochou je relativně velké prostranství kde jsou jednotlivé prvky volně rozprostřeny. Tím dáváme hráči svobodu ve volbě cesty a vymýšlení nových taktik. Takže v tomhle ohledu bych řekl, že hra rozhodně repetitivní není. Záleží samozřejmě na tom, jak k tomu kdo přistoupí. Máme i další prvky, kterými se proti repetitivnosti snažíme bojovat.
Co se mobilů a tabletů týče, už od začátku byla hra designována pro myš a klávesnici / gamepad. Vzhledem ke svému rychlému tempu a hektičnosti v některých situacích je potřeba mít nad hrou naprostou kontrolu, kterou dokáže zajistit pouze fyzický hardware. Virtuální joysticky či dotyková gesta by v tomto případě ubírala na pohodlnosti a zhoršovala hráčův zážitek. _________________ @bluepulsargames
@oooomaaaar |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 15. září 2014, 21:22:46 Předmět: |
|
|
citace: |
Záleží na tom co si představíš pod repetitivností. |
Něco, co mě nedonutí hru znovu spustit, protože
a) moc dlouho trvá, než se to rozjede (např. tetris hraju až od vyšších levelů, ty ploužáky na začátku mě nebaví) a hrát pořád dokola nudnou pasáž je nuda (asi jako hrát pořád dokola nějaký tutoriál)
b) je hra pořád stejná a predikovatelná (a random generátor tomu nepomůže). Tetris je taky pořád stejný, ale je to v tom, že nevím co mi za kostku přijde a musím taktizovat jak skládat minulé s tím, že nevím co bude. Blbě se to popisuje Tetris je prostě typická ukázka nadčasového, čistého a jednoduchého designu.
Co vidím jako hlavní problém u vás je ten, že to má pevně daný konec - více by se mi to líbilo bez timeru do konce a udělané jako "dokud máš ovce". Takhle vím že mi to za x minut skončí, takže prostě lepší score než něco nikdy mít nebudu a to odradí, jakmile dosáhnu přibližně této hodnoty. Když to nemá jasně daný konec, nutí to hráče se pořád překonávat a hrát to opakovaně.
Navíc to otevře kromě číselného skore i druhé a to jak dlouho vydržíš. A opět, efekt dvojího skóre se mi zamlouvá více jako hráči - něco mě nutí se překonávat.
Nicméně, možná to máte v plánu A nebo to tam už dokonce je, přesně si to teď nepamatuju
citace: |
Co se mobilů a tabletů týče, už od začátku byla hra designována pro myš a klávesnici / gamepad. Vzhledem ke svému rychlému tempu a hektičnosti v některých situacích je potřeba mít nad hrou naprostou kontrolu, kterou dokáže zajistit pouze fyzický hardware. Virtuální joysticky či dotyková gesta by v tomto případě ubírala na pohodlnosti a zhoršovala hráčův zážitek. |
Rychlé tempo mají i lecjaké závodní tabletové hry a ovládání mi přijde celkem OK, pomocí gyroskopu v kombinaci s ťapaním na displej pro řazení / brzdu. Popř. GTA na mobilech běží také v pohodě a je to hratelné, ikdyž ovládání trochu trpí. Nicméně tam se toho dá dělat trochu víc _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 16. září 2014, 12:46:56 Předmět: Re: So Shepherd! [PC] |
|
|
micky napsal: |
Hráč se vžije do role ovčáckého psa hlídajícího menší stádo vprostřed malebné lesní mýtinky. Takový pes má spousty práce, ovce se vrhají jako šílené po zelenějších trsech trávy a za první řadou stromů číhají hladoví vlci...
Pokud bychom chtěli hru za každou cenu žánrově zařadit, jedná se o experimentální akční hru. Pes disponuje několika základními schopnostmi, například štěknutím. Hráč se snaží udržet stádo v co nejtěsnějším shluku, což kromě bodového zisku přináší i praktičtější výhodu - ovce se pohromadě hlídají zkrátka lépe. Hra So Shepherd! nabídne několik herních úrovní.
Lesní mýtina opravdu není bezpečná... |
Napad je to naozaj dobry, nad niecim takym som rozmyslal aj ja ked som videl video z Kingdom Come o AI (nemozem najst video, clanok je tu: http://www.czechgamer.com/18165/kingdom-come-deliverance-o-umele-inteligenci.html)
Teda ako je to s tou AI oviec - bude to taka pecka ako u Warhorsu?
Neviem ci som taky blby, ale nevidim link na video ani ziaden download?
A co nejake dalsie ulohy? Zahananie do kosiara (to je taka drevena ohrada v tvare U), pripadne nejaky beh cez prekazky? _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 16. září 2014, 13:05:17 Předmět: |
|
|
Na video od Warhorse jsme koukali, když už se naše ovce pohybovaly po scéně. Dělají to asi jinak, ale tak jejich hra není o pasení. Video speciálně pro fórum C-H uděláme co nejdříve.
EDIT: K té AI, potřeby ovce jsou vcelku jednoduché, sežrat co nejatraktivnější zeleň a nenechat se sežrat. Všechny entity působí silami a ovlivňují záměry ovce, kam se má vydat, rozběhnout, jestli se má začít pást... To je takový základní popis, snad to tak stačí. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Naposledy upravil micky dne 16. září 2014, 13:23:03, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
ViliX
Založen: 04. 08. 2014 Příspěvky: 116
|
Zaslal: 16. září 2014, 13:16:51 Předmět: |
|
|
Paráda Vypadá to dost dobře |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MirekDusin
Založen: 01. 04. 2012 Příspěvky: 62 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 16. září 2014, 21:06:52 Předmět: |
|
|
Jo troufám si tvrdit, že naše AI je ještě vymakanější, než ta u Warhorse. Video plánujeme, speciální let's play pro uživatelé Českých her _________________ @bluepulsargames
@oooomaaaar |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 17. září 2014, 09:02:49 Předmět: |
|
|
Vypadá to profesionálně, paráda. Plzeňákem jsem teprv 4 roky, ale jsem hrdý! :-D. Jen nechápu jednu věc: perry už to hrál, nebo je tu někde schovaný link na demo?
A myslím, že i kdyby na to portování došlo, tak s vašim elánem to hravě zvládnete i když to neni v Unity. Ostatně, čas a peníze vás netlačí, ne? :-) Když používáte SDL, tak to bude sranda, stačí mít pěkně organizovanou adresářovou strukturu projektu. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
|