.[ ČeskéHry.cz ].
Vytvření mapy

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
ybznek



Založen: 25. 11. 2007
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2007, 12:11:15    Předmět: Vytvření mapy Odpovědět s citátem

Ahoj lidi. Snažím se udělat hru v Delphi (Delphix) ve stylu "MARIO".
Poku jste hráli Mario, tak jste tam mohli vidět sloupy, kostky, takové ty příšery, atd. A to je ten problém, nevím, jak by se hodilo tyto věci načítat. Kdysi jsem to dělal, že se to načítalo BMPéčka (při hře podobné Supaplexu, třeba červený pixel -zeď, zelený - nepřítel). Tak jak to mám udělat?

Napadlo mě, že bych si udělal editor v delphi, a objekty by se ukládali v TRect.
_________________
můj web: zbynek.adamh.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky MSN Messenger
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2007, 12:28:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak si to vymyslíš, tak to budeš mít Smile U her tohoto typu je věšinou nějaká sada obrázků (dlaždic), které se pak umisťují do mapy na určitá místa.

Potřebuješ pro každou mapu vědět, jaké dlaždice na jakém místě jsou (a případně jestli je dané místo průchozí nebo ne). Můžeš si do souboru uložit seznam, kde bude pro každý záznam souřadnice a identifikátor (třeba číslo) dlaždice. Druhá možnost je mít textový soubor, kde bude každá dlaždice odpovídat jednomu znaku, pak bude mapa vypadat třeba takto:

kód:

######
# #  #
#  * #
######


Takové levely se snadno editují i bez speciálního editoru, na druhou stranu
jsi omezen počtem dlaždic a taky se tam těžko dopisují přídavné informace.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2007, 15:51:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
Takové levely se snadno editují i bez speciálního editoru, na druhou stranu jsi omezen počtem dlaždic, a taky se tam těžko dopisují přídavné informace.

Nejsi tak omezen, treba v Becher Rescue mame 2 znaky za sebou pro kazdy tile, a ten druhy urcuje vysku (v BR je pohled sikmo shora, vyska urcuje umisteni dlazdice v ose Z). Muzes tak mit libovolny pocet znaku per tile. Hodi se taky mit pro pruchozi policka vizualne "pruchozi" znaky, jako napr. tecka a carka, at se na prvni pohled daj odlisit od zdi (X, W, ...). Jeste doplnim, ze na editovani se hodi treba PSPad, kde alt+leve tlacitko oznacuje obdelnikovou oblast textu, takze to usnadni kopirovani casti levelu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 162

PříspěvekZaslal: 29. listopad 2007, 08:58:02    Předmět: Odpovědět s citátem

ja mam v DuM engine celou sadu tile map urcujicich vysku, pruchodnost, texturu, model. pridavne informace pak mam u modelu, ktery muze byt treba spawnem nejake AI nebo emitorem casticovych efektu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna