Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 20. únor 2014, 13:04:32 Předmět: 2D (skeletální) animace v Unity |
|
|
Ahoj,
zas se rozhoduju ohledně další věci v Unity a pokud tu je někdo kdo má pod palcem animace v Unity, tak se rád nechám poučit.
Mám animátory se kterými spolupracuji na projektech. Umí předpokládám animovat v after effects, flashi apod. Unity je pro ně zatím cizí.
Mají mi připravovat 2D animace, které bych mohl používat v Unity.
Co zvažuji:
- Naučím je používat základy Unity a animace bez koster prostě budou klasicky animovat v Unity. Stejně se jim to bude hodit, aby si mohli tu a tam něco poladit.
- Budeme mít určitě nějaké charaktery, něco budou lidští panákové, něco ale budou zvířata či jiné potvory. Tady by se asi hodilo použít nějakou kostru co ulehčí animaci a bude umět IK.
- Pokud jsem to správně pochopil, tak na nic takového v Unity dobrý nástroj neexistuje (2D skeletální animace s IK)?
- Pokukuju teda po http://esotericsoftware.com/ nebo http://www.puppet2d.com/, cenově to je v podstatě nastejno (60 nebo 30 babek pro mě není rozhodující)
- u Spine mi přijde, že víc šlape vývoj, ale nikde jsem pořádně nenašel jak to funguje s IK
- Ten Puppet2D je zas přímo integrovaný v Unity, což je do jisté míry výhoda i nevýhoda, kterou bych ale osobně považoval spíš za výhodu. Z tutoriálu působí strašně příjemně a jednoduše: http://www.puppet2d.com/#!tutorials/c1kqr
- případně typ na nějaký jiný způsob? Má někdo zkušenosti?
Budu to ještě konzultovat přímo s animátorama, tak uvidíme pro co se nakonec rozhodneme... _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. únor 2014, 09:25:29 Předmět: |
|
|
Ten panáček na videu hýbe oběma nohama, ale ruka jen jedním prstem. Jak to funguje?
Pokud by šlo o IK pro takto jednoduchou věc, mohl bys zkusit jednoduchý trik, který jsem před pár lety použil pro ruce řidiče vodního skůtru. V rameni byla jedna kružnice, v zápěstí druhá a kde se tyto dvě kružnice potkaly, tam byl loket. Samozřejmě vyjdou dva průsečíky, ale neni až takový problém vybrat si ten "správný". _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. únor 2014, 10:05:48 Předmět: |
|
|
Ty nohy panáčka jsou předpokládám kombinace těch dvou videí.
Každý video jedna noha, složený dohromady.
S tim průsečíkem, to je dobrý nápad.
Mě šlo ale spíš o to, jak na to napasovat to rozpoznávání videa/něčeho a dokázat z toho nahrávat animace (stačila by jednoduše pouze trajektorie toho jednoho bodu) pro Unity.
Možná ten Leap Motion, zda by na to nešel nějak pěkně použít.. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. únor 2014, 10:14:20 Předmět: |
|
|
Jeden skoro-kolega se zabývá rozpoznáváním gest z obrazu a videí, všechno dělá v Unity (je tim posedlej). Dostat do Unity obraz z webkamery není problém. Na to jsou už nějaké knihovny. No a potom rozpoznat puntík, to bys taky určitě zvládnul ...něco jako: převod obrazu do nějakého jiného barevného modelu, najít v cyklu puntík, uložit pozici a čas.
Jestli na to něco existuje, to nevím. Jsem programátor, takže se spíš ptám "jak bych to udělal", než "co bych na to použil" :-). Když potom chceš nějakou hodně specifickou věc, tak nemá cenu trápit se s něčím cizím. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
kulhy
Založen: 28. 11. 2013 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 25. únor 2014, 09:44:17 Předmět: |
|
|
Ahoj,
zrovna stojím před podobným problémem. Chci vytvořit první prototyp včetně animace hlavní postavy a zvažuji jestli vytvořit frame-by-frame jinde a pak do natáhnout do Unity, nebo se pokusit o vrstvenou animaci uvnitř Unity. Do 3rd party SW se mi zatím nechce investovat v tak rané a nejisté fázi vývoje. Nicméně Spine je prý dobrý.
Dostal jsem taky tip na tento postup z Vladis Story:
http://endlessfluff.wordpress.com/2011/06/17/wyatt-sprite-creation-process-for-valdis-story-a-c/
Přijde mi to pro určitý typ grafické stylizace celkem zajímavé, ale také dost pracné, nicméně myslím že výsledek by mohl být hodně pěkný.
Držím palce a dej pak vědět do čeho jsi se pustil. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 19. leden 2015, 11:42:59 Předmět: |
|
|
Ahoj,
mám k tomu doplnění.
Budu dělat kostry pro nějaké 2d postavy (lidi, zvířata. cokoli).
Asi ve Spinu, ale to je asi celkem fuk.
Jde mi o to, zda by někdo nedokázal poradit nějaký tutoriál nebo tipy jak takové kostry správně tvořit. Google hází tutoriály především na 3d a většinou ukazuje konkrétní případy. Mě jde spíš o obecná pravidla (pokud něco takového vůbec existuje).
Technicky kostru vyvořit zvládnu, ale chtěl bych pokud možno co nejvíc snížit riziko situace: udělám kostru, animace a za měsíc zjistim, že to celý musim předělat, protože jsem něco (při své neznalosti) udělal blbě.
Poradí někdo? _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Awn
Založen: 17. 08. 2007 Příspěvky: 27
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 19. leden 2015, 15:08:46 Předmět: |
|
|
Tohle video znám, tam spíš ale jen animuje sprity a používá k tomu jednoduchou IK. Mě šlo skutečně o postupy kostění 2d panáků.
Ale už jsem to konzultoval s kamarádem a dostal jsem odpověď kterou jsem trochu očekával - že mám kostry dělat podle toho jak jsou potřeba _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
ph[]b
Založen: 04. 08. 2007 Příspěvky: 107 Bydliště: brno
|
Zaslal: 20. leden 2015, 10:50:53 Předmět: |
|
|
Ja pouzivam Spine (http://esotericsoftware.com/), nebo je i tusim primo do unity nejaka utilita...
Kazdopadne na takoveto 2d animace je nejlepsi vse delat rucne, nez zbytecne capturovat... to zabere mnohem vice casu, a animaci stejne potom musis cistit...
Kosteni panaku, presne jak Ti sdelil kamarad, kostry delat, tak jak potrebujes... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|