.[ ČeskéHry.cz ].
2D (skeletální) animace v Unity

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 20. únor 2014, 13:04:32    Předmět: 2D (skeletální) animace v Unity Odpovědět s citátem

Ahoj,

zas se rozhoduju ohledně další věci v Unity a pokud tu je někdo kdo má pod palcem animace v Unity, tak se rád nechám poučit.

Mám animátory se kterými spolupracuji na projektech. Umí předpokládám animovat v after effects, flashi apod. Unity je pro ně zatím cizí.
Mají mi připravovat 2D animace, které bych mohl používat v Unity.

Co zvažuji:
- Naučím je používat základy Unity a animace bez koster prostě budou klasicky animovat v Unity. Stejně se jim to bude hodit, aby si mohli tu a tam něco poladit.
- Budeme mít určitě nějaké charaktery, něco budou lidští panákové, něco ale budou zvířata či jiné potvory. Tady by se asi hodilo použít nějakou kostru co ulehčí animaci a bude umět IK.
- Pokud jsem to správně pochopil, tak na nic takového v Unity dobrý nástroj neexistuje (2D skeletální animace s IK)?
- Pokukuju teda po http://esotericsoftware.com/ nebo http://www.puppet2d.com/, cenově to je v podstatě nastejno (60 nebo 30 babek pro mě není rozhodující)
- u Spine mi přijde, že víc šlape vývoj, ale nikde jsem pořádně nenašel jak to funguje s IK
- Ten Puppet2D je zas přímo integrovaný v Unity, což je do jisté míry výhoda i nevýhoda, kterou bych ale osobně považoval spíš za výhodu. Z tutoriálu působí strašně příjemně a jednoduše: http://www.puppet2d.com/#!tutorials/c1kqr
- případně typ na nějaký jiný způsob? Má někdo zkušenosti?

Budu to ještě konzultovat přímo s animátorama, tak uvidíme pro co se nakonec rozhodneme...
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 20. únor 2014, 13:09:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo a pak ještě taková třešnička.

Napadá někoho jak by se dalo tohle dělat přímo v Unity ideálně na vytvořený kostře?
https://www.youtube.com/watch?v=tiw5EPyb_ak

Momentálně to je udělaný v after effects pomocí motion trackeru
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 24. únor 2014, 09:25:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten panáček na videu hýbe oběma nohama, ale ruka jen jedním prstem. Jak to funguje?

Pokud by šlo o IK pro takto jednoduchou věc, mohl bys zkusit jednoduchý trik, který jsem před pár lety použil pro ruce řidiče vodního skůtru. V rameni byla jedna kružnice, v zápěstí druhá a kde se tyto dvě kružnice potkaly, tam byl loket. Samozřejmě vyjdou dva průsečíky, ale neni až takový problém vybrat si ten "správný".
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 24. únor 2014, 10:05:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Ty nohy panáčka jsou předpokládám kombinace těch dvou videí.
Každý video jedna noha, složený dohromady.

S tim průsečíkem, to je dobrý nápad.
Mě šlo ale spíš o to, jak na to napasovat to rozpoznávání videa/něčeho a dokázat z toho nahrávat animace (stačila by jednoduše pouze trajektorie toho jednoho bodu) pro Unity.

Možná ten Leap Motion, zda by na to nešel nějak pěkně použít..
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 24. únor 2014, 10:14:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Jeden skoro-kolega se zabývá rozpoznáváním gest z obrazu a videí, všechno dělá v Unity (je tim posedlej). Dostat do Unity obraz z webkamery není problém. Na to jsou už nějaké knihovny. No a potom rozpoznat puntík, to bys taky určitě zvládnul ...něco jako: převod obrazu do nějakého jiného barevného modelu, najít v cyklu puntík, uložit pozici a čas.

Jestli na to něco existuje, to nevím. Jsem programátor, takže se spíš ptám "jak bych to udělal", než "co bych na to použil" :-). Když potom chceš nějakou hodně specifickou věc, tak nemá cenu trápit se s něčím cizím.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kulhy



Založen: 28. 11. 2013
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: 25. únor 2014, 09:44:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,

zrovna stojím před podobným problémem. Chci vytvořit první prototyp včetně animace hlavní postavy a zvažuji jestli vytvořit frame-by-frame jinde a pak do natáhnout do Unity, nebo se pokusit o vrstvenou animaci uvnitř Unity. Do 3rd party SW se mi zatím nechce investovat v tak rané a nejisté fázi vývoje. Nicméně Spine je prý dobrý.

Dostal jsem taky tip na tento postup z Vladis Story:
http://endlessfluff.wordpress.com/2011/06/17/wyatt-sprite-creation-process-for-valdis-story-a-c/
Přijde mi to pro určitý typ grafické stylizace celkem zajímavé, ale také dost pracné, nicméně myslím že výsledek by mohl být hodně pěkný.

Držím palce a dej pak vědět do čeho jsi se pustil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 19. leden 2015, 11:42:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,
mám k tomu doplnění.
Budu dělat kostry pro nějaké 2d postavy (lidi, zvířata. cokoli).
Asi ve Spinu, ale to je asi celkem fuk.

Jde mi o to, zda by někdo nedokázal poradit nějaký tutoriál nebo tipy jak takové kostry správně tvořit. Google hází tutoriály především na 3d a většinou ukazuje konkrétní případy. Mě jde spíš o obecná pravidla (pokud něco takového vůbec existuje).
Technicky kostru vyvořit zvládnu, ale chtěl bych pokud možno co nejvíc snížit riziko situace: udělám kostru, animace a za měsíc zjistim, že to celý musim předělat, protože jsem něco (při své neznalosti) udělal blbě.

Poradí někdo?
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Awn



Založen: 17. 08. 2007
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: 19. leden 2015, 13:52:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj, zkus kouknout na toto:
https://www.youtube.com/watch?v=HM17mAmLd7k
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
abuki



Založen: 31. 07. 2012
Příspěvky: 507
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 19. leden 2015, 15:08:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle video znám, tam spíš ale jen animuje sprity a používá k tomu jednoduchou IK. Mě šlo skutečně o postupy kostění 2d panáků.
Ale už jsem to konzultoval s kamarádem a dostal jsem odpověď kterou jsem trochu očekával - že mám kostry dělat podle toho jak jsou potřeba Smile
_________________
Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
ph[]b



Založen: 04. 08. 2007
Příspěvky: 107
Bydliště: brno

PříspěvekZaslal: 20. leden 2015, 10:50:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja pouzivam Spine (http://esotericsoftware.com/), nebo je i tusim primo do unity nejaka utilita...
Kazdopadne na takoveto 2d animace je nejlepsi vse delat rucne, nez zbytecne capturovat... to zabere mnohem vice casu, a animaci stejne potom musis cistit...
Kosteni panaku, presne jak Ti sdelil kamarad, kostry delat, tak jak potrebujes...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna