.[ ČeskéHry.cz ].
flame C++ vs. C# - unity vs. unreal
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 06:58:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Jj, to bude fakt rana. Cilovka Unity zacne prechazet na engine, ktery se skriptuje v C++, nema Mecanim ani asset store, nejede poradne na mobilech a stoji 5 % v royalties (= klidne desitky tisic rocne) Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 08:32:55    Předmět: Re: unreal engine 4 je zdarma Odpovědět s citátem

@radis: 5% z 0 je 0. asi nevíš, kolik si berou různé story (v podstatě za nic).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 09:04:30    Předmět: Odpovědět s citátem

mar: Kdyz chces jit do extremu, tak http://www.crossyroad.com/ vydelalo tusim $1.000.000 za mesic. Z toho uz je 5 % docela neprijemna castka oproti cene jedne licence Unity.

Pokud je nekdo hobby vyvojar, tak jsou nulove royalties vazne fajn. Ale kdyz se tim clovek zivi, tak logicky musi vydelavat nekolik set tisic rocne. 5 % ze stovek tisic neni "zadarmo".

Poznamku o storech jsem nepochopil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 09:42:24    Předmět: Odpovědět s citátem

A první vlaštovka je zde! http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=4586&highlight=

Radis: vídíš, Mirek Dušín přestupil z Baltíka rovnou na C++ a nepotřebuje asset store, ani Mecanim! A kdo jo, tak je máslo! :-D
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 09:50:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Apple si bere 30% ze všeho, ne že bys měl na výběr, jak je to u Google Play nevím.
Že by klon Froggeru vydělal 1M dolarů za měsíc bych rád viděl, docela tomu i nevěřím, obzvlášť v dnešní době Smile
Jinak ještě poslední poznámka ke skriptování v C++, jak jsem pochopil, budou to teď v Unity řešit tak, že C# přeloží do C++ a to pak bude zompilované klasickým C++ překladačem (v podstatě totéž, co .NET native),
hádám že toto se bude dít taky až při deploymentu
- jinými slovy kritizovat C++ v tomto případě je celkem ironie.

Každopádně mně osobně je jedno, jak si velcí hráči rozdělí trh, já z toho nic mít nebudu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 10:14:14    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ nj tak pro lidi odkojene Baltikem je ten prechod bezbolestny, to je jasne... Ale my poloamateri mame prosti radsi Unity Smile

citace:
Že by klon Froggeru vydělal 1M dolarů za měsíc bych rád viděl, docela tomu i nevěřím

Google.

citace:
budou to teď v Unity řešit tak, že C# přeloží do C++

citace:
- jinými slovy kritizovat C++ v tomto případě je celkem ironie.

Ano, kvuli vykonu. Ale skriptovat se bude porad v C#. Coz je narozdil od C++ moderni a jednoduchy jazyk s nekonecne vetsi efektivitou prace.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 10:35:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Radis: nabíháš si na flame... Umíš programovat v C++? Já zkusil oboje, C++ i C# a musím říct, že co se týče efektivity práce, C++ nijak nezaostává. Řek bych dokonce, že je tomu naopak. Dokonce je kód v C++ přehlednější a mnohem míň ukecaný při zápisu algoritmů. Potíž je jen v tom, že se to musí umět.
Tak myslím, že C# je lepší spíš na efektivitu spolupráce, protože i špatní programátoři nenadělají tolik závažných chyb. Je to smutný, jak se dneska každej ohání Csharpem a přitom nezná základy programování.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Darke



Založen: 16. 11. 2014
Příspěvky: 102

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 10:56:43    Předmět: Odpovědět s citátem

"S nekonečně větší efektivitou práce" Achjo, není nad kvalitní hate od kvalifikovaného člověka. Opět...
_________________
www.wtfrontier.com
Twitter
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 11:02:55    Předmět: Odpovědět s citátem

mar napsal:
Apple si bere 30% ze všeho, ne že bys měl na výběr, jak je to u Google Play nevím.

Google taky, WP taky podobně. Ale Radis nepochopil, proč to sem vůbec píšeš, jakou má souvislost provize za prodej na store (což je pro tebe jako vývojáře přidaná hodnota, kterou ale na některých platformách nemusíš využít) s poplatkem za samotný vývoj hry? Jako že když v Unity jsou roylties 0 % a v Unrealu 5 %, tak ti to má být jedno, protože platíš i za store a 30 a 35 % je totéž? No není, stále je tam těch 5 procentních bodů, které musíš vyhodit navíc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 11:39:01    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Radis: nabíháš si na flame... Umíš programovat v C++? Já zkusil oboje, C++ i C# a musím říct, že co se týče efektivity práce, C++ nijak nezaostává. Řek bych dokonce, že je tomu naopak. Dokonce je kód v C++ přehlednější a mnohem míň ukecaný při zápisu algoritmů. Potíž je jen v tom, že se to musí umět.
Tak myslím, že C# je lepší spíš na efektivitu spolupráce, protože i špatní programátoři nenadělají tolik závažných chyb. Je to smutný, jak se dneska každej ohání Csharpem a přitom nezná základy programování.


Konečně někdo, kdo to vidí stejně Smile Osobně mi C/C++ přijde nejčistší ze všech jazyků (u OOP to platí dvojnásob). Zásadní problém vidím v tom, že se lidi ohánějí jaká je C/C++ prasečina, jak se musí tuto a tamto, a že to neuklízí samo paměť apod.. Ale když ten kód někdo jako prase píše, je to jeho boj. Psát se v tom dá dalko přehledněji než v Javě C# apod. kde mi pořád nutí nějaké jejich debility a bez nich se to nepřeloží (tohle teda platí hlavně pro Javu). Smile
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 12:01:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Radis napsal:
Jj, to bude fakt rana. Cilovka Unity zacne prechazet na engine, ktery se skriptuje v C++, nema Mecanim ani asset store, nejede poradne na mobilech a stoji 5 % v royalties (= klidne desitky tisic rocne) Smile


Mecanim je momentalne zaostalejsi nez system v UE 4.7 dle meho. Krome retarget animaci umi i dalsi layer uprav primo skeletonu, da se treba korigovat velmi snadno tlusta/siroka postava, kde to casto u animaci blbne a da se i primo editovat. Umi nahrat animace rizene fyzikou. V podstate umi i animovat primo v editoru, coz je k prdu, ale na ty opravy ruznych typu postav je to supr.
Nemluve o zabudovanem systemu na prehazovani casti meshe, atp. Je to cele slozitejsi nez mecanim, ale dle meho i propracovanejsi. Ono to slo v poslednich verzich silene dopredu.

Unreal se narozdil od unity hrozne rychle zlepsuje.

asset store ma taky. Byt zatim pomerne malej.

A k royalties ? No je to 5% sice, ale zase clovek nenese riziko. Nic neproda, nic neplati.

UE4 ma treba integrovane AI postav. Jasne, je spousta her, kde je to k prdu, na druhou stranu se to spouste lidi hodi a je to tam a je to zdarma. Je tam integrovano videni i slyseni + environment query system, kterej zase clovek vyuzije, kdyz treba chce, at postava jde k nejakemu typu objektu atp. Dela se to jednoduse, je to na par kliknuti. Pak jen clovek rozplaca objekty a AI si vybere vhodnej.

O material editoru ani nemluve.

Mobilni vykon se udajne zlepsuje, ale tohle fakt neposoudim, protoze jsem to ani netestil.

Ja to proste jako ranu pro unity vidim
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 12:18:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem: Jde o to, že store si bere relativně mnohem víc, proto se podivuji nad tím, že tu někdo řeší 5%
(a až tehdy, pokud to je úspěšné - zatímco v Unity sice neplatím royalties ale za pro verzi dám jednorázově $1500 za platformu, což se mi vrátit nemusí, pokud v tom nic aspoň vzdáleně úspěšného nevytvořím).
Mimochodem engine není přidaná hodnota? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 12:51:17    Předmět: Odpovědět s citátem

perry napsal:
Psát se v tom dá dalko přehledněji než v Javě C# apod. kde mi pořád nutí nějaké jejich debility a bez nich se to nepřeloží (tohle teda platí hlavně pro Javu). Smile
Ne ze bych chtel vyvolavat flame, ale jak to "prehledneji" hodnotis? Mas na to objektivni metriky? A jake vlastne debility ti to C# a Java nuti?

Proc se ptam. Mam tady projekt v Jave a v C++, ktere maji stejny ucel, a nepripada mi, ze by jeden byl prehlednejsi nez druhy. Casti kodu jsou skoro jako pres kopirak. Jo, chvili jsem si v Jave musel zvykat, ze nemam vicenasobnou dedicnost, ale tak bez toho se da zit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 13:16:55    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Ne ze bych chtel vyvolavat flame, ale jak to "prehledneji" hodnotis?

Jak rychle se zorientuju v kódu a jak dlouho mi trvá dopsat novou funkcionalitu (i za cenu, že to třeba je prasácky napsaný prototyp).

citace:
A jake vlastne debility ti to C# a Java nuti?


Konkrétně Java: nutí rvát všude Exception a bez nich se to nepřeloží. Kolekce bez primitivních datových typů (ale tohle nevím jak je v Java Cool, žádný overload operátorů, binding na existující DLL, které není v Javě je skoro nepoužitelný, některé divné datové typy (char má 16bit .. eh ?), pracovat přímo s bity je v Javě taky úžasná zábava
C# je celkem OK, tam mi vadí akorát detaily.

Ale že ten kód může vypadat stejně, to je fakt. Záleží jak je to napsané a co to má dělat Smile

Jinak na pokračující flame Java, C++, C# bych asi založil případně nové vlákno, ať to neleze sem Wink
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 3. březen 2015, 14:07:09    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[
No par veci jsem v C++ udelal, ale netroufam si tvrdit, ze bych ho poradne umel...Ten jazyk ma urcite problemy, ktere se snazi resit modernejsi jazyky. Predevsim je C++ dost komplikovany jazyk a je strasne jednoduche pri programovani v nem udelat chybu.

Garbage collection, type safety, anonymni funkce, delegaty, rozumne stringy, podpora vlaken, boundchecking, moznost overflow checkingu, zadne hlavickove soubory a #include, zadne forward deklarace, moznost pristupu ke stack tracum v exceptions, nutnost nastavovat hodnotu promenne pred pouzitim, teckova konvence, properties, LINQ, autoboxing, constructor chaining, pole jako objekty, zadne pointery (kdyz programator nechce), platformova nezavislost, zadne fall through ve switch, staticke konstruktory..... - to vsechno jsou veci, kterych uz bych se ted nerad vzdaval.

Pro general-purpose programovani ma C# jednoznacne vyssi produktivitu, myslim, ze o tom dneska uz nikdo krome Darkeho nepochybuje.

Pro herni AAA tituly / enginy je samozrejme C++ spravna volba, u high level herniho skriptovani si tim rozhodne jisty nejsem.

perry: Checked exceptions byly chyba, v Microsoftu to nastesti pochopili.

Darke: Od tebe, jakozto kvalifikovaneho cloveka, ktery v jinem vlakne srovnaval HLSL s ShaderLabem, si takoveto vykriky vzdycky rad poslechnu...

citace:
v Jave musel zvykat, ze nemam vicenasobnou dedicnost

To ma sve hodne dobre duvody, ale to uz bychom sli fakt uz hodne off topic Smile

lemplik: Unreal je samozrejme super engine (jak uz jsem rikal v jinem vlakne), ale proste Unity to neohrozi, protoze ma IMHO jinou cilovku. Opravdu bezny uzivatel Unity chce mit plny asset store, chce delat mobilni aplikace a neumi C++. Vem si jak dlouho byl Unreal za $19... Melo to na Unity nejaky vliv? Kdybych chtel delat AAA FPS, sahnu po Unrealu, pro casual mobilni hry je Unity zatim top. Ale konkurence je vzdycky dobra, ja bych popravde nejaky odliv od Unity ocenil, aspon by museli s cenou dolu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna