.[ ČeskéHry.cz ].
Neřešitelné úlohy v Unreal Enginu
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. duben 2015, 12:11:32    Předmět: Neřešitelné úlohy v Unreal Enginu Odpovědět s citátem

Placeholder pro ]sema[ Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 10:02:41    Předmět: Odpovědět s citátem

:-D srandičky! Ale patří mi to :)

Nicméně zatim je brzo zakládat takovýto thread. Navíc myslím, že nebude potřeba. Zdá se, že všechno půjde vyřešit. Ostatně, k Unrealu jsou i zdrojáky, takže když něco nebude v dokumentaci, bude to v kódu, na rozdíl od Unity :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 14:40:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Stejně se těším, až se to začne plnit Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 14:47:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Protože jsi škarohlíd a podivín.

Sice zrovna nadávám na jednu věc, ale schválně ji sem teda nenapíšu :-). Stejně by mi nikdo neporadil. Jinak jsem naopak v UE přišel na spoustu zajímavých věcí, který v Unity nejsou.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 15:32:42    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Protože jsi škarohlíd a podivín.

Sice zrovna nadávám na jednu věc, ale schválně ji sem teda nenapíšu Smile. Stejně by mi nikdo neporadil. Jinak jsem naopak v UE přišel na spoustu zajímavých věcí, který v Unity nejsou.


tak uz nas nenapinej a napis ji, at ti muzem poradit Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 15:33:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Vždyť tady zatim nikdo v UE nedělá, tak jakýpak rady...
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 23. duben 2015, 16:32:12    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Vždyť tady zatim nikdo v UE nedělá, tak jakýpak rady...


no dobra, tak se alespon dozvime, co tam nefunguje
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 24. duben 2015, 09:51:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobře, tak poďme na to ;-). Třeba to někomu pomůže...

Líbí se mi filozofie importu modelů. Ze souboru nejde importovat klasická hierarchie (jako třeba v Unity). Buď se vytvoří jeden mesh (sloučením), nebo vytvoří jeden skinned mesh a z hierarchie to udělá skeleton. To je moderní přístup. Modely jsou tím pádem kompaktní, scéna přehledná, struktura se updatuje na GPU, atd. K tomu mají editory na skeleton i na fyziku skeletonu (Physical Asset Tool). Tohle je pecka a chtěl bych, aby tato chvála převážila následující negativistické řádky:

Problém trochu je, že mají vpodstatě napevno řečeno, že jedna jednotka měří jeden centimetr (všechno je na to nastavené a nemá smysl s tím zápasit). Zdálo by se, že import modelů v jiným měřítku řeší Scale Factor v okně importeru. Ale ve skutečnosti si to jen někde uloží scale do transformace, místo opravdového scalu geometrie. Ty tooly, které jsem tak pochválil, potom nefungujou správně. Gizma jsou strašně citlivá, velikosti kostí nesedí a t.p.. Číselně to zadat nejde. Můžu s klidem říct, že gizma (a ovládání vůbec) mám ve svým editoru lepší a stejně budu dělat fyziku letadla v něm.

Řešením je, otevřít max, nascalovat model, vyresetovat scale (aby se zapekl do geometrie) a načíst.....ALE:

Druhý problém je, že se ten scale možná nějak nepovedl uplně, nebo nevím. Ty tooly pořád nepracujou uplně správně. Nedaří se mi vytvořit collider pro kola na stíhačku (mají asi 0.5 metru). Je tam nějaká minimální velikost collideru, kterou se mi nepodařilo změnit. Přitom když zkusím připojit collider na jinou kost (třeba trup), tak tam ho mohu zmenšovat libovolně. Je to dost divný.

EDIT: tak trochu magie v maxu pomohlo, model už sem importoval správně. Zůstávají teda asi jen ty zabugovaný transformační gizma (někdy mají opačný směr pohybu, blbou citlivost, ...)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 10:46:24    Předmět: Odpovědět s citátem

lemplik: ty jsi ale zákeřný. Proč se nepochlubíš, že v UE děláš? Mohl bys nějaké zkušenosti nasdílet :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 11:50:43    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
lemplik: ty jsi ale zákeřný. Proč se nepochlubíš, že v UE děláš? Mohl bys nějaké zkušenosti nasdílet Smile


ja v nem delam, ale ne hry - mam ho jako nastroj na grafiku (staticke sceny), at nemusim vse renderovat v MODU. Nemluve o high res screenshotech - A4 v 300DPI (2480 X 3508) trva asi 5 vterin vcetne ulozeni a v modu to renderuju 2-3 hodiny.

Tak nejak jsem si zvykl, ze clovek muze hybat kamerou a menit materialy aniz by pak musel cekat na novej render.

Obcas ze zvedavosti na neco jinyho nakouknu (sleduju hlavne implementaci AI), ale fakt to mam jen na obrazky.

Zkusenosti s vyvojem her nemam
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 12:10:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Když nastavuješ materiály, mohl bys mi poradit s reflexí? Chci udělat klasický sklo s fresnelem a reflexí. Fresnela mám, ale reflexe se furt nechce objevit. Dal jsem do scény takovou tu kuličku, která rendruje reflexi scény a na materiálu jsem nastavil metalic na 1. Ale to reflexi nedělá. Jak na to?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 12:49:51    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Když nastavuješ materiály, mohl bys mi poradit s reflexí? Chci udělat klasický sklo s fresnelem a reflexí. Fresnela mám, ale reflexe se furt nechce objevit. Dal jsem do scény takovou tu kuličku, která rendruje reflexi scény a na materiálu jsem nastavil metalic na 1. Ale to reflexi nedělá. Jak na to?


metallic je normalne 0
roughness 0

V nastaveni materialu :
blend mode - translucent , to vis
a tusim musi byt v translucency lighting modu TLM Surface - to by mohl byt ten problem

jo jeste je dulezite mit spherereflectioncapture fakt blizko skla
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 13:00:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Hmm, to je zvláštní, pořád černá reflexe. A má se ta reflexivity objevit i v editoru?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RS



Založen: 21. 02. 2012
Příspěvky: 551

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 13:13:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Sorac za offtopic ako ma unreal riesene GI? tiez ma staticku zlozku + lightprobes?
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 28. duben 2015, 13:27:09    Předmět: Odpovědět s citátem

RS napsal:
Sorac za offtopic ako ma unreal riesene GI? tiez ma staticku zlozku + lightprobes?


UE4 a GI je pekne popsan zde - https://forums.unrealengine.com/showthread.php?68006-Guide-to-Global-Illumination&highlight=global


]semo[ napsal:
Hmm, to je zvláštní, pořád černá reflexe. A má se ta reflexivity objevit i v editoru?


v editoru materialu to videt neni
udelal jsem takovej rychlo material a screenshot nastaveni - snad to pomuze

http://www.pm-arts.cz/files/sklo.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna