Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. duben 2015, 12:11:32 Předmět: Neřešitelné úlohy v Unreal Enginu |
|
|
Placeholder pro ]sema[ |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 23. duben 2015, 10:02:41 Předmět: |
|
|
:-D srandičky! Ale patří mi to :)
Nicméně zatim je brzo zakládat takovýto thread. Navíc myslím, že nebude potřeba. Zdá se, že všechno půjde vyřešit. Ostatně, k Unrealu jsou i zdrojáky, takže když něco nebude v dokumentaci, bude to v kódu, na rozdíl od Unity :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 23. duben 2015, 14:40:07 Předmět: |
|
|
Stejně se těším, až se to začne plnit . |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 23. duben 2015, 14:47:42 Předmět: |
|
|
Protože jsi škarohlíd a podivín.
Sice zrovna nadávám na jednu věc, ale schválně ji sem teda nenapíšu :-). Stejně by mi nikdo neporadil. Jinak jsem naopak v UE přišel na spoustu zajímavých věcí, který v Unity nejsou. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 23. duben 2015, 15:32:42 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Protože jsi škarohlíd a podivín.
Sice zrovna nadávám na jednu věc, ale schválně ji sem teda nenapíšu . Stejně by mi nikdo neporadil. Jinak jsem naopak v UE přišel na spoustu zajímavých věcí, který v Unity nejsou. |
tak uz nas nenapinej a napis ji, at ti muzem poradit |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 23. duben 2015, 15:33:25 Předmět: |
|
|
Vždyť tady zatim nikdo v UE nedělá, tak jakýpak rady... _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 23. duben 2015, 16:32:12 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Vždyť tady zatim nikdo v UE nedělá, tak jakýpak rady... |
no dobra, tak se alespon dozvime, co tam nefunguje |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 24. duben 2015, 09:51:12 Předmět: |
|
|
Dobře, tak poďme na to ;-). Třeba to někomu pomůže...
Líbí se mi filozofie importu modelů. Ze souboru nejde importovat klasická hierarchie (jako třeba v Unity). Buď se vytvoří jeden mesh (sloučením), nebo vytvoří jeden skinned mesh a z hierarchie to udělá skeleton. To je moderní přístup. Modely jsou tím pádem kompaktní, scéna přehledná, struktura se updatuje na GPU, atd. K tomu mají editory na skeleton i na fyziku skeletonu (Physical Asset Tool). Tohle je pecka a chtěl bych, aby tato chvála převážila následující negativistické řádky:
Problém trochu je, že mají vpodstatě napevno řečeno, že jedna jednotka měří jeden centimetr (všechno je na to nastavené a nemá smysl s tím zápasit). Zdálo by se, že import modelů v jiným měřítku řeší Scale Factor v okně importeru. Ale ve skutečnosti si to jen někde uloží scale do transformace, místo opravdového scalu geometrie. Ty tooly, které jsem tak pochválil, potom nefungujou správně. Gizma jsou strašně citlivá, velikosti kostí nesedí a t.p.. Číselně to zadat nejde. Můžu s klidem říct, že gizma (a ovládání vůbec) mám ve svým editoru lepší a stejně budu dělat fyziku letadla v něm.
Řešením je, otevřít max, nascalovat model, vyresetovat scale (aby se zapekl do geometrie) a načíst.....ALE:
Druhý problém je, že se ten scale možná nějak nepovedl uplně, nebo nevím. Ty tooly pořád nepracujou uplně správně. Nedaří se mi vytvořit collider pro kola na stíhačku (mají asi 0.5 metru). Je tam nějaká minimální velikost collideru, kterou se mi nepodařilo změnit. Přitom když zkusím připojit collider na jinou kost (třeba trup), tak tam ho mohu zmenšovat libovolně. Je to dost divný.
EDIT: tak trochu magie v maxu pomohlo, model už sem importoval správně. Zůstávají teda asi jen ty zabugovaný transformační gizma (někdy mají opačný směr pohybu, blbou citlivost, ...) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 28. duben 2015, 10:46:24 Předmět: |
|
|
lemplik: ty jsi ale zákeřný. Proč se nepochlubíš, že v UE děláš? Mohl bys nějaké zkušenosti nasdílet :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 28. duben 2015, 11:50:43 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
lemplik: ty jsi ale zákeřný. Proč se nepochlubíš, že v UE děláš? Mohl bys nějaké zkušenosti nasdílet |
ja v nem delam, ale ne hry - mam ho jako nastroj na grafiku (staticke sceny), at nemusim vse renderovat v MODU. Nemluve o high res screenshotech - A4 v 300DPI (2480 X 3508) trva asi 5 vterin vcetne ulozeni a v modu to renderuju 2-3 hodiny.
Tak nejak jsem si zvykl, ze clovek muze hybat kamerou a menit materialy aniz by pak musel cekat na novej render.
Obcas ze zvedavosti na neco jinyho nakouknu (sleduju hlavne implementaci AI), ale fakt to mam jen na obrazky.
Zkusenosti s vyvojem her nemam |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 28. duben 2015, 12:10:37 Předmět: |
|
|
Když nastavuješ materiály, mohl bys mi poradit s reflexí? Chci udělat klasický sklo s fresnelem a reflexí. Fresnela mám, ale reflexe se furt nechce objevit. Dal jsem do scény takovou tu kuličku, která rendruje reflexi scény a na materiálu jsem nastavil metalic na 1. Ale to reflexi nedělá. Jak na to? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
Zaslal: 28. duben 2015, 12:49:51 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Když nastavuješ materiály, mohl bys mi poradit s reflexí? Chci udělat klasický sklo s fresnelem a reflexí. Fresnela mám, ale reflexe se furt nechce objevit. Dal jsem do scény takovou tu kuličku, která rendruje reflexi scény a na materiálu jsem nastavil metalic na 1. Ale to reflexi nedělá. Jak na to? |
metallic je normalne 0
roughness 0
V nastaveni materialu :
blend mode - translucent , to vis
a tusim musi byt v translucency lighting modu TLM Surface - to by mohl byt ten problem
jo jeste je dulezite mit spherereflectioncapture fakt blizko skla |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 28. duben 2015, 13:00:56 Předmět: |
|
|
Hmm, to je zvláštní, pořád černá reflexe. A má se ta reflexivity objevit i v editoru? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 28. duben 2015, 13:13:35 Předmět: |
|
|
Sorac za offtopic ako ma unreal riesene GI? tiez ma staticku zlozku + lightprobes? _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
lemplik
Založen: 11. 02. 2013 Příspěvky: 109
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|