.[ ČeskéHry.cz ].
Hlava v hře

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
popelar



Založen: 24. 01. 2014
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 10. červen 2015, 23:38:14    Předmět: Hlava v hře Odpovědět s citátem

Zdravím,
chtěl by jsem se zeptat na - prozatím - dvě věci. U obou jsem hledal na internetu...asi hledám pod špatným jménem nebo něco, ale prostě to nemůžu nikde najít.

Prvně popíšu situaci... Ta je taková, že v Zbrush jsem vymodeloval postavu. Jedná se o hl. charakter a bude... prostě... bez trička s tím, že si oblečení bude moct oblékat. Jako obj importuji do 3Ds max, kde začnu s retopology. Tohle mi jasné je.
Co mi jasné není je, když budu chtít animovat obličej, měl bych pracovat s hlavou jako samostatným modelem, ne? Takže oddělat hlavu... To by nebyl takový problém, prostě to budou dva modely, ale to bude vidět šev podél krku...
Je na řešení tohoto nějaká metoda nebo tutoriál? U všeho, na co jsem na internetu narazil, byla hlava jako samostatný model, ale zbytek těla vůbec modelován ani nebyl - k čemu taky, když měl oblečení.

Druhá věc, na kterou jsem se chtěl zeptat. V zbrush je pomůcka FiberMesh... jedná se o vytvoření vlasů. Dá se to přirovnat k hair and fur v 3ds maxu. Když použiji tuto techniku, je možné ji nějak transformovat do lowpoly, abych vytvořené vlasy mohl použít ve hře? Nebo - jak jsem viděl mnoho návodů - musím spojit plane a photoshop, kde ručně nakreslím texturu vlasů, aplikuji na plane a pak jeden po druhem "nanášet" na halvu...
Popřípadě, jak to děláte vy? Je nějaká snazší metoda?

Děkuji moc za odpovědi Smile
Snad jsem Vás neobral o moc času Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 11. červen 2015, 09:31:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Buď to napojení udělat tak přesně, aby šev nebyl vidět, nebo to pak zamaskovat oblečením (límec a podobné) a vlasy asi dělat ručně jak píšeš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lemplik



Založen: 11. 02. 2013
Příspěvky: 109

PříspěvekZaslal: 11. červen 2015, 20:59:59    Předmět: Odpovědět s citátem

no na animaci obliceje se pouzivaji vetsinou morph maps.
Nevim proc chces oddelit hlavu - pokud teda nechces delat rovnou modularni system.

vlasy se vetsinou resi jako pasky polygonu tusim. U toon postav pak i primo geometrie s texturou treba.


horsi je to s tim oblecenim

bud mas obleceni jen jako jinou texturu a normal mapu a pak je to vcelku ok u animaci, nebo potrebujes nejaky modularni system pro postavu, coz povazuji za slozitou vec (bude problem to slatat dohromady tak, at animace vypadaji dobre)

low poly grafiku ale moc nedelam, tak se mozna pletu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna