Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. únor 2014, 09:50:26 Předmět: Windows tablety |
|
|
Ahoj,
snažím se trochu zorientovat v ekosystému windows 8 (phone).
Jak to tam funguje s tabletama? Resp. jakej operační systém mají tablety s windows?
Konkrétně mi jde o to, kdybych chtěl vydat hru na windows tablety, tak kterej operační systém to vlastně je? W8? WP8? W8 RT?
Příp. jakej store, je v tom rozdíl?
Zatím mi přijde, že WP je pouze na mobily a tablety mají buď W8 RT nebo W8. Takže aplikaci pro tablety má smysl dát pouze do W8 storu. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 12. únor 2014, 13:14:55 Předmět: |
|
|
Jo, pro Metro (Modern UI) máš W8 Store. Tablety s x86 maj normální W8 (máš tam Metro i Desktop), tablety s ARM maj W8 RT (pouze Metro, není povoleno běh 3rd party apps v Desktopu, i když tam je, např. pro MS Office). Ale ARMový tablety už nenajdeš. MS to i na MS-poměry mimořádně podělal, tratil na RT skoro miliardu dolarů a žádný velký výrobce už nechce tahle zařízení vyrábět (ohledně podpory více architektur by se měli učit od Applu - soubežný běh Motorola 68k a PowerPC, a pak PowerPC a Intel x86). Takže ty můžeš ignorovat (navíc pro x86 Metro máš povoleno víc věci z Windows API než pro ARM Metro - proto třeba snadno vznikly metrové verze browserů, ale běží jen na x86).
Pro founy je tu WP7 a WP8, pro oba se programuje hodně jinak (klasicky - MS zabil předchozí MS-technologie). Nejjednodušší je se na WP7 vykašlat. S menšími úpravami by pak měla jít appka udělat verze pro WP8 i pro W8_Metro (i když appka původně pro mobily vypadá hrozně zvětšená na desktopu, obrázky bilinear filter apod., když si s tím autor nechce dělat práci ). WP7 founů je mezi lidmi furt hodně, ale postupně jsou samozřejmě nahrazovány WP8 (před půl rokem to bylo 50:50), takže než něco doděláš, můžeš počítat s WP8-only. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. únor 2014, 20:05:54 Předmět: |
|
|
Ale někde jsem četl, že zas 8.1 nemá být zpětně kompatibilní s 8.
Což mi je teda celkem jedno (i když mi to přijde dost divný), s tim ať se vypořádá Unity a jiní _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. únor 2014, 08:27:58 Předmět: |
|
|
Jo to je možné, protože ty univerzální apky používají novou technologii (asi RT metro, možná, že touhle cestou zatím ani Unity nepůjde, uvidíme, minimálně jim to bude jako vždy trvat dlouho jako prase a bude to zabugované, to se dá říct už teď ). Na druhou stranu update na WP 8.1 by měl být pokud vím dostupný zdarma všem s WP 8, takže narozdíl od situace s WP 7 by tady nemělo dojít k drastickém odříznutí |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. únor 2015, 20:53:53 Předmět: |
|
|
Znovu se po roce vracím k tématu. Situace se trochu vyvinula.
Nyní se dají v Unity udělat univerzální windows appky, to je mi všechno celkem jasný.
S čím mám ale problém - pokud moje hra vyžaduje dotykové ovládání (gesta = nelze ovládat myší ani klávesnicí, pouze dotykovým displejem), jak zabráním tomu, aby si to někdo stáhnul na obyčejný počítač bez dotykového displeje?
Samozřejmě mě napadá, že to můžu napsat do popisu a přímo do hry (která když např. bude zdarma, tak to nebude zas tak vadit), ale stejně bych byl radši, kdyby šlo předejít zklamání a prostě instalaci na nevhodné zařízení nepovolit.
Nemá někdo nápad? _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 14. únor 2015, 21:04:11 Předmět: |
|
|
A tam není v manifestu požadavek na dotykové ovládání? Tím pádem by to měl na nekompatibilním hw odfiltrovat rovnou Windows Store |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 14. únor 2015, 21:40:00 Předmět: |
|
|
V Unity v player settings jsou capabilities a tam to není.
Letmým googlením jsem teda nenašel, že by manifest obsahoval něco jako "touch.."
Ale možná nevím co hledat. S windows storem velkou zkušenost nemám.
Jediný co jsem k tomu našel:
"6.13.4 If your app doesn?t fully support touch input and fully support keyboard and mouse input, you must disclose that in the description elements of the app"
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/apps/hh694083.aspx _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. únor 2015, 09:18:00 Předmět: |
|
|
Myslel jsem v manifestu aplikace VS projektu, jak jsou tam Capabilities a potom Requirements. Moje VS 2013 mi ale universal app nenabízí (možná proto, že jedu na W8 a ne W8.1?), takže to neověřím, jestli tam takový Requirement je. Pro klasické Silverlight aplikace je tam jen tohle
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 23. únor 2015, 13:29:31 Předmět: |
|
|
Minulý týden jsem dával na Windows Store první aplikaci, ve VS tam ten requirement na touch není, ale dá se specifikovat v metadatech aplikace ve store pomocí "Vyžaduje dotykové ovládání":
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|