lord_thoorin
Založen: 24. 03. 2012 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 10. červenec 2017, 21:53:10 Předmět: Temné noci Toferunu |
|
|
Zdravím všechny!
Chtěl bych Vám všem představit mou připravovanou hru, jež se jmenuje Temné noci Toferunu. Jedná se o textovou hru, logicky je tedy důraz kladen na příběh hry.
Jak se to bude hrát: svým způsobem se jedná o interaktivní příběh, jelikož samotný příběh je pevně daný. Hráč se pohybuje příběhem tím, že volí z několika možností jak se zachovat. Většinou se jedná o volby, které na samotný základ příběhu nebo hru dopad nemají, odhalí vám však různou část hry, v závislosti na tom jakou volbu jste učinili. Je dobré nad volbou i trochu přemýšlet, jelikož některé možnosti jsou špatné - ty většinou hl. postavu zabijí a vy tak musíte opakovat celou kapitolu. Mnohdy je vám nabídnuta funkce zjistit Více o, která poodhalí další detaily ohledně určité postavy, rase, místě, události. Ve chvíli kdy tuto funkci využijete, příběh nepokračuje dál, je v podstatě pozastavený, takže se nemusíte bát, že byste například volbou [Více o Skřetech] zemřeli, pouze se vám odhalí doplňkový text, který vám skřety přiblíží a dále pokračujete v příběhu dál a nehraje roli zda jste tento text četli nebo ne. Tato funkce je ve hře pro lidi, které třeba svět ve hře zaujal, nebo prostě jen chtějí vědět šírší souvislosti. Naopak lidé, kteří chtějí pokračovat čistě v příběhu, a nepotřebují tyto doplňkové informace (nebo třeba již hru hráli, tak tyto informace již vědí) mohou bez zbytečného protahování pokračovat ve hře.
Velký důraz bude také kladen na rozhovory mezi postavami, kde budete mít i podstatně větší možnosti jak se rozhodovat. Díky těmto rozhovorům se můžete dozvědět podstatné i nepodstatné informace, které vám mohou, ale nemusí, dříve či později pomoci. Ve hře budou i detektivní prvky, kde díky mnoha rozhovorům se budete snažit odhalit mnohá tajemství.
V čem je hra vyvíjena: na hře pracuji v jednoduchém programu Squiffy, určeném pro tvorbu textových her. Pro tento program jsem se rozhodl, jelikož mi umožňuje vytvořit textovou hru, která bude fungovat ve webovém prohlížeči, bez znalostí programovacího jazyka. Osobně jsem pracoval a stále pracuji na jiných projektech, ale osobně bych chtěl směřovat spíše směrem Game Designu, a když jsem pracoval sám na projektu, kde jsem musel i programovat, tak téměř veškerý čas mi zabralo programování a na samotný Game Design mi zbylo minimum času. Nyní díky programu Squiffy se mohu plně soustředit na rozvíjení svých schopností Game Designera.
Proč textová hra: první důvod jsem nastínil v předchozím bodu, programování textové hry je samo o sobě jednodušší. Navíc osobně nejsem grafik, nerad dělám grafiku do her, a jak již asi sami víte, sehnat dobrého grafika pro svůj projekt je docela náročné. No a tzv. textovka byla v tomhle ohledu nejlepší volba, jelikož se grafikou vůbec nemusím zabývat. Každopádně doufám, že po dokončení Temné noci Toferunu se mi podaří nějakého toho grafika sehnat, přece jenom nechci vytvářet textovky po celý život.
Svět hry: hra je zasazena do fantasy světě, nazvaném Thandus. Na tomto světě jsem spolu se svým bývalým kolegou pracoval kolem 2 let. Za tu dobu jsem nevyvíjel žádné hry, nýbrž jsem se primárně soustředil na tvorbu tohoto světa. Na svět Thandus bych chtěl zasadit i mnoho mých budoucích projektů, ne jenom Temné noci Toferunu. Za ty 2 roky jsme sepsali historii světa Thandu, rozepsali jednotlivé oblasti světa, popsali mnoho míst a historických událostí a zajímavostí, dále jsme do světa zasadili více než 150 ras, a z nich jsme podrobněji popsali více než 120 ras a u každé z těchto ras jsme zapsali jejich vzhled, zařazení z hlediska ostatních ras, jejich kulturu a společnost, stručnou historii, a také i to kde se nacházejí a jak početní jsou. Orientovat se mezi takovým množství ras je velmi náročné, proto jsme vytvořili i mnoho tabulek pro zpřehlednění.
Příběh: děj se odehrává na začátku 3. věku kolem roku 400, v mírném páse na pomezí lesa Doubravy a Trpasličích hor u východního pobřeží Starého kontinentu. Hlavní postavou příběhu je mladý trpaslík jménem Falin. Trpaslíci se v této době stále potýkají s velmi tíživou finanční situací, do které se dostali po válce s démony na konci 2. věku. Chudoba, nemoci a nedostatek jídla jsou v trpasličích osadách na denním pořádka a případy kanibalismu jsou čím dál častější. K tomu všemu jsou trpaslíci napadeni. Zde začíná děj hry. Malá trpasličí osada je napadena dosud neznámými stvořeními jejichž spodní polovina těla připomíná tělo kozla a vrchní polovina těla člověka. Vše je zničeno, všichni jsou zabiti. Až na Falina. Tomu se podaří uprchnout do nedaleké trpasličí vesnice zvané Toferun. Jenže zde bude cokoliv, jen ne v bezpečí.
Kolik je hotovo a co ještě zbývá: zatím je napsáno intro, celá první kapitola a část druhé kapitoly. Hra se bude skládat přibližně ze 7 kapitol. Hotové části hry však budou ještě určitě upravovány, jelikož obsahují určitě mnohé pravopisné a stylistické chyby, a dále se dá předpokládat, že budou upravovány jak z těchto důvodů, tak z důvodu zlepšení komfortu čtenáře a případně dalších úprav.
Existuje nějaké demo nebo ukázka hry? Ano, jedná se pouze o ukázku hry a obsahuje pouze intro, ve které hráč ještě nehraje, pouze je seznámen z příběhem. Pokud máte zájem si ukázku zkusit, pošlete mi pm a já vám pošlu link. V tom případě vám, ale doporučuji nemeškat, jelikož ukázka bude dostupná pouze po určitou dobu, zřejmě asi tak 2 týdny až měsíc odteď. Poté bude smazána, jelikož se i na intru bude pracovat a později bude nahrána nová verze ukázky s již upraveným intrem, ale to bude o dost později.
Něco o mně: jsem amatérským Game Designerem, tvorbě her se věnuji již nějakou dobu, přesto však jsem ještě nevytvořil žádnou větší hru. Jediná má dokončena hra se jmenovala Zkoušky TSO, která byla spíše minihrou, za moc nestála a byla vytvořena asi 8 lety ještě na starém VCH, teď již se ani nedá stáhnout a bohužel od doby co je nové VCH už si ani nemůžete staré téma s hrou přečíst (ale až taková škoda to stejně není). Od té doby jsou Temné noci Toferunu pvní hrou, kterou jsem vypustil na veřejnost (nepočítám Robo Drivera, u něj jsem pouze hledal grafika na spolupráci - mimochodem na Robo Driverovi stále pracuji).
Jak podpořit hru a kde se dozvědět více: určitě budu rád, když mi poskytnete feedback zde na foru a třeba vyjádříte svou podporu. Pokud byste se chtěli o hře dozvědět více, pak mi můžete samozřejmě napsat, nebo také sledovat na:
instagram https://www.instagram.com/temne_noci_toferunu/
twitter https://twitter.com/marek_skreko?lang=cs
facebook https://www.facebook.com/pg/Temné-no...=page_internal
Google+ https://plus.google.com/u/0/collection/Ip_2RE
youtube https://www.youtube.com/channel/UCWN...Z4Xd-oh7utOXOw
dailymotion http://www.dailymotion.com/marek-skreko
vimeo https://vimeo.com/user68131509
Pokud vás hra zaujala, samozřejmě mi můžete i napsat PM a třeba se domluvit na spolupráci, pomocná ruka se určitě vždycky hodí. Zřejmě asi budu nejvíce potřebovat beta testery. |
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 11. červenec 2017, 08:41:05 Předmět: |
|
|
Ahoj,
držím palce, protože ten koncept se mi hodně líbí. Že neumíš programovat, tak se soustředíš na to co umíš. Taky ten model, že tam je hodně voleb, které hru nevětví, ale hra si je pamatuje a umí je pak připomenout, to mi přijde super.
Pro mě je blockerem to fantasy, na to já moc nejsem a číst si něco o 130 rasách mě vyloženě odrazuje Ale tak to nemusí být naškodu.
Určitě se podívej na ink: http://www.inklestudios.com/ink/
Je to myslím nejpokročilejší nástroj na textovky, můžeš v tom v podstatě udělat open world rpg. Je k tomu editor, asi i nějaký runner pro web a hlavně je strašně jednoduchý to pak naimportovat do Unity a udělat z toho hru pro web/tablet/pc. S touto technickou částí bych ti klidně pomohl, pokud by ses pro ink rozhodl. Ze začátku se to může zdát složitý, ale podle mě to je neuvěřitelně silnej nástroj, kterej se ti i bude hodit umět ovládat jako součást game designerského portfolia.
Co se týče grafiky, tak stejně by bylo fajn mít ilustrátora alespoň pro nějaký intro obrázky nebo pozadí nebo vzít nějaký free assety (ale to zas může bejt taky divný). A určitě bych u textovky zapracoval na typografii a fontu, aby se to dobře četlo. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
lord_thoorin
Založen: 24. 03. 2012 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 11. červenec 2017, 21:48:41 Předmět: |
|
|
abuki: Děkuji moc za podporu! Co se týče těch ras toho se bát nemusíš, tím, že máme zpracovaných 130 ras, jsem se jen snažil říct, že svět máme skutečně promyšlen a nejedná se o žádnou "rychlokvašku". Ve hře samotné se objeví jen malá část z těchto ras. Děj se navíc odehrává jen ve velmi, velmi malé oblasti, kde žije jen určité množství ras. Rasy z jiných částí kontinentu, případně rasy žijící na jiném kontinentu či ostrovech ve hře vůbec nebudou. Osobně jsem totiž hodně inspirovaný Tolkienem, který měl svůj svět promyšlený naprosto dokonale, a ve svých dílech to jde mnohdy poznat. Každopádně se nemusíš bát, že by ve hře bylo nadměrné množství detailů, které popisují svět, ale se samotným dějem nemají nic společného. Od toho je zde právě funkce Více o, která právě prozradí tyto zajímavosti pro lidi, kteří se budou chtít dozvědět více. Pokud však na tohle moc nejsi, není vůbec problém, funkce Více o je dobrovolná a nepovinná, tak snad ve hře nebudu zatěžovat přílišnými detaily.
Děkuji za tip, ten ink vypadá hodně dobře. Temné noci Toferunu už zřejmě dodělám Squiffy, který je sice trochu omezující, ale zase extrémně jednoduchý. Ale v budoucnu plánuji ještě tak jednu dvě textovky vytvořit, a u nich bych si klidně rád pohrál se složitějším a zajímavějším Game Playem - na tyhle hry Squiffy určitě nebude stačit, takže ink bude jasnou volbou. Prozatím ale Temné noci Toferunu jsou spíše příběhovou hrou, bez složitého herního mechanismu.
S grafikou souhlasím, snad se mi podaří s někým domluvit. Pokud ne tak se až tak neděje. [/b] |
|