Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 12. únor 2017, 21:36:37 Předmět: [Android] Cubiscape - logická hra |
|
|
Ahoj,
je to už hodně dlouho co jsem tady něco psal, nicméně dnes tu pro Vás mám svoji novou hru Jmenuje se Cubiscape, což je taková hříčka na spojení slov "Cube" a "Escape" doladěná tak, aby to jméno bylo unikátní.
Jedná se o logickou hru, kde se s kuličkou snažíte projít jednotlivé úrovně a nenechat se přitom chytit od zlých červených kostek které číhají na každém kroku.
Každých 10 levelů (ze začátku i častěji) je představen nový herní prvek který otevírá nové možnosti jak hrát - teleporty, pasti, rychlejší nepřátelé a podobně. Hra je tahová, takže se nejedná o žádnou divokou akci ale naopak budou potrápeny Vaše mozkové závity.
Vyzkoušejte ji a dejte mi vědět co si myslíte.
Link: Cubiscape
Screenshoty:
_________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 13. únor 2017, 12:15:35 Předmět: |
|
|
Ahoj,
hrál jsem to zhruba do levelu 20. Docela mě to bavilo i když takovýhle mobilní puzzle hry vlastně už vůbec nehraju.
Pár postřehů:
- přišel by mi lepší portrait mode oproti landscape - mělo by se to dát ovládat jednou rukou a přilo by mi to pohodlnější
- to ovládání na to jak je jednoduchý, tak mi nějak nepřišlo intuitivní. Docela často se stalo, že jsem kliknul někam a nestalo se to co jsem chtěl. Možná to je tím jak ten pohled natočený? Nezkoušel si třeba swajpování, jestli to není lepší? To by se dalo asi použít i v kombinaci s tím klikáním.
- level design je super, pěkně to graduje a využívá těch mechanik, i jak ty mechaniky postupně přibejvaj, to mi přišlo pěkně udělaný
- mačkání tlačítek co ukazujou/skrejvaj překážky - přijde mi, že to tam moc nepatří. Myslím tím tu náhodnost, že si na to musíš stoupnout, abys zjistil, co to ovlivňuje. Mi nějak přijde, že k puzzle hře patří to, že jsou pravidla jasná a pevně definovaná a jde o můj intelekt a ne pokusy. Kromě toho, že jak je ten level s 8 tlačítkama, tak jsem pak na ten chaos rezignoval a řešil to metodou pokus omyl
- v menu mi přijde zbytečný to nastavení na rychlost animace. Zaprvý jsem nějak nepoznal rozdíl. Zadruhý by sis měl prostě zvolit rychlost a tu tam dát a přijde mi zbytečný takovou věc mít v nastavení.
- ten vizuál je pěknej jak je jednoduchej, ale říkámsi, jestli není jednoduchej až příliš. Možná nějaký efektíky nebo něco navíc by tomu pomohly. Ale 3d není mojí doménou, takže nemám konkrétní představu.
Ale celkově mi přišlo příjemný, že ta hra je hotová, kompletní, funguje, zábavný to je a má to v sobě i zajímavou mechaniku. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 13. únor 2017, 12:51:14 Předmět: |
|
|
Díky za postřehy, níže komentáře:
- portrait vs. landscape: zkoušel jsem to, ale nepodařilo se mi udělat to tak, aby se to dalo dobře ovládat jednou rukou což je pro ten portrait téměř nutnost jinak to skoro nedává smysl - swipování by možná pomohlo. Teď už to ale měnit nebudu, akorát by to mátlo existující uživatele
- ovládání: není to tím, že jsi se snažil mačkat na ty "kostky" kam chceš jít? To ovládání je takové, že nevolíš cíl, ale pouze směr - tj. pokud chceš dojít na místo které je vzdálené více kroku musíš se tam "doťukat".
- level design - díky, na tom jsem strávil hodně času.
- není tam žádná náhoda, každé tlačítko má přesně dané co ovládá. Není to nijak vizuálně dané, ale to je schválně - je to součást puzzle. Musíš si to prostě pamatovat. Proto je na levely neomezený počet pokusů, abys je mohl nejdříve prozkoumat. Ten level co zmiňuješ je trochu extrém že je tam těch tlačítek takhle hodně na jednom místě, podobná situace už je pak spíš vzácná.
- rychlost animací oceníš v složitějších levelech s více nepřáteli - pak totiž provedení všech tahů trvá dlouho a pro zkušené řešitele představuje "down-time" velkou ztrátu času. Ale někteří známí co hru testovali chtěli aby to bylo pomalejší aby stíhali sledovat co se kde stalo. Proto ta možnost volby.
- vizuál - efektů a animací by mohlo být víc, v další verzi určitě přidám
Díky moc za výborný feedback! _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 13. únor 2017, 16:29:14 Předmět: |
|
|
- ad portrait - divný, jako od pohledu by to prostě mělo jít ovládat. Je to jak říkáš pouze směr..
- ne neklikal jsem na kostky, ale prostě mě ten směr nějak mátl, nesžil jsem se s tím úplně 100% ale to se těžko popisuje, to by bylo asi spíš na playtest kdy mi koukáš přes rameno
- náhoda tam je ta náhoda je v tom, že na začátku nevíš co kde je a musíš jít metodou pokus/omyl. Jasně můžeš to pak zopakovat, ale stejně bych čistý puzzle hry čekal design kterej pujde vyřešit rovnou bez toho zkoušení.
- tak tam dej jen tu rychlejší animaci. Mě přijde, že tyhle volby v menu vlatsně znamenají "nemohl jsem se rozhodnout jak to udělat tak si to tady nastavte". Přijde mi lepší si jako designér zvolit jednu dobrou variantu a za tím si stát Stejně to neni moc domyšlený, jakože až budu v pozděších levelech tak mám jít do settings? Já tam šel popravdě jen ze zvědavosti vývojáře, jako hráč bych tam nešel. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 13. únor 2017, 18:28:07 Předmět: |
|
|
to swipování si myslim musí fungovat. Ale musí bejt udělaný, že to gesto můžeš provést kdekoli na obrazovce. Tak se vlastně ovládá hra 2048 ty to akorát budeš mít kvůli tomu pohledu o těch 45 stupňů otočený _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 13. únor 2017, 18:54:46 Předmět: |
|
|
S tou rychlostí animace máš asi pravdu. To ovládání pořád řeším, ale je to hrozne subjektivní. Hodně jiných lidíaktuální stav považuje za naprosto intuitivní. Ale zase nejsi sám, co to kritizuje. Swipování nebo softwarový D-pad jsou zatím dvě varianty které budu zkoušet. _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 13. únor 2017, 19:40:47 Předmět: |
|
|
tak zrovna kliknutí a swipe se dá kombinovat - můžeš podporovat obojí najednou. klik je když se prstem nehne a swipe je až když se prst pohne o nějakou minimální vzdálenost _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 11. březen 2017, 16:45:20 Předmět: |
|
|
Ahoj,
měsíc po vydání se hlásím s updaty.
Hra má nyní přes 2 tisíce stažení a díky propagaci na Youtube figuruje v Trending hrách na Google Play Doufali jsme v lepší čísla, ale ani toto není špatné. Holt prosadit se je těžké.
Novinky ve verzi 1.20:
- mírné vylepšení grafiky/UI
- lepší ovládání včetně podpory "swipe to move"
- denní challenge - náhodně generované levely každý den + neomezené množství náhodných levelů pro ty co si koupili alespoň 1 balíček levelů
- nový balíček levelů se čtyřmi novými prvky
Link na Google Play zde _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|