Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Matej.
Založen: 27. 10. 2016 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 26. srpen 2017, 13:35:26 Předmět: Technológia na server pre browser multiplayer a kde hostovať |
|
|
Ahoj,
chcel by som spraviť massive multiplayer browserovú hru. Aké sú najlepšie možnosti na server? Zaujíma ma, akú technológiu použiť a kde hostovať. Páčilo by sa node.js (také zvučné teraz ), alebo prípadne php s websocketom (v php som doma), ale mohlo by byť aj niečo iné. Zatiaľ som nejaký veľký prieskum nerobil, u Wedosu sa mi pozdáva VPS za 120/mesiac (tam by som ale node.js nemal, podľa toho, čo som čítal), zahraničie som zatiaľ veľmi nepozeral. Keby bolo nejaké rozumné riešenie, kde by bola možnosť mať kód umiestnený na viacero kontinentoch, bolo by fajn. Dosť rozhodujúca je cena, čím lacnejšie, tým lepšie ...s možnosťou neskôr upgradovať podľa potreby. Máte s tým niekto skúsenosti? Kde hostujete? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 00:28:55 Předmět: |
|
|
Pokud chceš spravit Massive Multiplayer hru a nevíš kde hostovat, tak nevím zda to má smysl radit, ale budiž.
Dokud hra není release-ready, nemá smysl ji hostovat na ničem jiném než testovacím serveru. Zpravidla na toto ti bude do public verze stačit i levnější VPSko (instaluješ si obvykle systém i vše sám, tak nevidím proč by tam node.js nemohl být). Já si pořídil před X lety jedno, a na kdejaké kraviny ho používám.
Pro vydání nebo public betu je lepší buď větší cloud service, nebo server housing. Cloud service mi příjde trochu levnější (mid-scale projekty se vlezou do pár tisíc USD měsíčně), a je to bez hardware údržby a nákupu - což je výhoda. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
megaton
Založen: 19. 05. 2016 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 03:04:43 Předmět: |
|
|
No pokial chce nieco jednoduchsie, typu http://slither.io/, tak to si mu teda poradil no. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Matej.
Založen: 27. 10. 2016 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 06:57:48 Předmět: |
|
|
Vilem Otte: Ďakujem za odpoveď. K poznámke, či má zmysel radiť, keď neviem, kde hostovať, len toľko, že ja viem, kde hostovať, ale niekto by trebárs mohol vedieť lepšie ako ja. Za opýtanie nič nedám Každopádne zatiaľ to vyzerá na Heroku, tam to za free na testovanie stačiť bude.
Megaton: jj, presne tak, niečo jednoduchšie zhruba ako slither.io. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 10:27:24 Předmět: |
|
|
megaton napsal: |
No pokial chce nieco jednoduchsie, typu http://slither.io/, tak to si mu teda poradil no. |
No pointa je, že pokud nemáš hotový prototyp, chceš dělat MMO hru a začínáš přemýšlet hostingem - tak na to jdeš ze špatné strany.
Matej. napsal: |
K poznámke, či má zmysel radiť, keď neviem, kde hostovať, len toľko, že ja viem, kde hostovať, ale niekto by trebárs mohol vedieť lepšie ako ja. |
Problém je v tom, že jak jsi sám řekl, stále nevíš jakou technologii použiješ. Jestli máš doma více počítačů, tak pro začátek vývoje v pohodě postačí lokální síť (pokud na tom dělá více lidí - je možné použít VPSko).
Proč jsem zmínil VPSko? Protože si na něm (obvykle) děláš instalaci systému i nastavení sám - takže se můžeš ještě pak rozhodnout jakou technologii použiješ. Případně jich zkusit víc, a vybrat tu, která vyhovuje nejvíce.
Na větší věci používám housing (tam si to ale ve výsledku platí klienti), na hraní jsem si zaplatil VPSko u www.web4ce.cz, chcou 90 CZK za nejlevnější variantu - na testování a hraní si s networkingem to v pohodě stačí. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Matej.
Založen: 27. 10. 2016 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 12:08:48 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
No pointa je, že pokud nemáš hotový prototyp, chceš dělat MMO hru a začínáš přemýšlet hostingem - tak na to jdeš ze špatné strany. |
Ale veď kto začína hostingom? Čo je na tom, že chcem vedieť dopredu, aké sú možnosti hostovania, skôr než sa do niečoho pustím?
Vilem Otte napsal: |
Problém je v tom, že jak jsi sám řekl, stále nevíš jakou technologii použiješ. |
Prečo by to mal byť problém? Je viacero možností a normálne sa pýtam na skúsenosti ostatných.
Vilem Otte napsal: |
Jestli máš doma více počítačů, tak pro začátek vývoje v pohodě postačí lokální síť (pokud na tom dělá více lidí - je možné použít VPSko). |
Lokálne to určite mať nechcem, VPS chcem určite už počas vývoju. Keď si všimneš, tak píšem, že aj na testy to chcem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 29. srpen 2017, 22:08:22 Předmět: |
|
|
Ze zkušeností, moc lidí chce dělat MMO a začínají nedůležitýma věcma. Posledně když jsem implementoval něco s networkingem (clien-server, ale nešlo o hru ... pár měsíců zpět) - tak zpravidla mi stačilo malé Raspberry Pi na simulaci serveru (stojí to pár korun, a můžeš si na to naházet cokoliv co potřebuješ ... včetně různých OS).
Fakt je, že Pi jsem zvolil i z jiných důvodů (kvůli zařízením se kterými server komunikuje ... dá se snadno přemisťovat, je lehké a hlavně levné - takže když ho v procesu "oddělám" tak mi to nevadí).
Nicméně, abych poukázal na technologie - je třeba je rozhodnout dříve než pořizuješ hardware a začínáš psát software. Uvedu pro příklad: není nic horšího než když rozchodíš server side na Node.js, jen abys zjistil že později budeš mít hardware/OS který ho nepodporuje (nebo ho podporuje mizerně) a budeš muset psát v něčem jiném ... nebo případně zjistíš že Node.js je příliš pomalý, a hardware by byl příliš nákladný pro větší použití (a bude třeba vše přepsat na nižší úrovni). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Matej.
Založen: 27. 10. 2016 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 30. srpen 2017, 09:26:36 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Nicméně, abych poukázal na technologie - je třeba je rozhodnout dříve než pořizuješ hardware a začínáš psát software. Uvedu pro příklad: není nic horšího než když rozchodíš server side na Node.js, jen abys zjistil že později budeš mít hardware/OS který ho nepodporuje (nebo ho podporuje mizerně) a budeš muset psát v něčem jiném ... nebo případně zjistíš že Node.js je příliš pomalý, a hardware by byl příliš nákladný pro větší použití (a bude třeba vše přepsat na nižší úrovni). |
To som rád, že sa konečne chápeme
Nejaká neherná appka je podľa mňa väčšinou dosť rozdiel. Ja by som chcel niečo rozsahu/typu slither.io, alebo agar.io a taká hra komunikuje oooooveľa aktívnejšie so serverom, ako bežná websocketová aplikácia (teda neviem, čo tá Tvoja aplikácia robila a či vôbec šlo o websocket). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 30. srpen 2017, 18:07:49 Předmět: |
|
|
Nešlo vůbec o WebSocket, napsal jsem to přímo v C (potřeboval jsem chování co nejblíže real time systému) - tedy dat se nepřenáší až tak moc, ale zase poměrně často. Vzhledem k tomu že se jedná o firemní produkt (ve sportovní oblasti), tak chystáme i nějaký článek/postmortem - jakmile bude venku.
Co se týče herního rozsahu (nepočítám "toy projekty" co jsem psal u sebe na serveru), tak k tomu spravuji jiný projekt v práci - kde máme několik tisíc klientů používající software, který komunikuje se servery realtime (tenký klient, takže komunikace je docela dost).
Tam používáme klasický server housing, kde máme databázové servery odděleně od aplikačních (a samozřejmě testovací server). Ale samozřejmě s takovým počtem klientů už počítáš s mnohem vyššími náklady.
Co se přímo herního týče, tak většinou (ale jednalo se o toy projekty) jsem potřeboval login server, data server a game server (ve výsledku mi vše běželo na 1 VPSku a s výkonem nebyl vůbec problém i pro pár hráčů (nejvíc jsme to testovali ve 4 lidech) - což je možná ten problém - šlo jen o testy). Zpravidla se to poté odděluje, a game serverů je někdy třeba více (typické rozdělení je na více "realmů" ... nebo prostorové - tj, máš server pro každou část mapy ... případně to jde i kombinovat).
S websocketem jako technologií ti moc poradit nemůžu (jelikož jsem vždy dělal pouze buď přes WinSock, nebo přes linuxové "klasické" sockety). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|