Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 14:31:05 Předmět: minidemo |
|
|
čau, pokud mi někdo chcete otestovat volnočasový projekt s programmer artem a 2mi minutami gameplaye, tady je link:
http://www.crabaware.com/public/minidemo.zip
engine: GL3.2, oldschool lightmapový, vlastní (C++), 100% from scratch kromě FXAA shaderu
pokud by to někomu jelo pomalu (brambora nebo intel ve 4k), zkusit
1) vypnout FXAA
2) snížit rozlišení
3) vypnout vsync |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 15:51:33 Předmět: |
|
|
Je to dobrý - má to build pro linux
První problém - nejde mi vypnout vsync (což může být na mé straně) - a bez vypnutého vsync to dělá něco podobného, jako třeba ut99 pod directx - pohyb myši má zpoždění a je to nějakým způsobem závislé na fps.
(v infu to píše něco jako "X.Org, Radeon RX 580, Version: 4.5 (Compatability profile) Mesa 19.3.4, Shader: 4.5" nevím, zda to něčemu pomůže)
Docela mě to bavilo. Líbilo se mi, že nepřátelé předmiřují a střely mají svoje partikly, takže tam je prostor pro nějaký "skill" hráče. Že to umožňuje slow motion je taky fajn, ale dal bych to nějak, aby to mohl vyvolat hráč v situaci, kdy potřebuje.
Jinak ten les je jako level dost nudnej podle mě. Chtělo by to chrámy, báze, města - něco zajímavého. Ale jasně, je to minidemo a je to krátké.
Další postřehy:
- ve skoku / pádu je moc velký air-control (skočím doleva a hned můžu letět doprava)
- zkusil jsem to i na pomalém nb a to nastavení grafiky nemá moc velký vliv (40% resolution, vypnuté foliage a antialiasing). Nebo resp. má, to fps stoupne, ale jsou tam místa, kde ze 150 fps to klesne na 15 fps - např. když se objeví nepřítel nebo na určitých místech mapy celkem nezávisle na tom, kolik je vidět trojuhelníků |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 16:12:15 Předmět: |
|
|
Díky moc za testování.
Na Linuxu neumím programově ovládat vsync - nemá to nějaké globální nastavení?
Ach jo, zpoždění by být nemělo, na linuxu čtu a vracím pozici kurzoru na střed, vypadá to, že si driver možná nějak bufferuje framy a pak je prezentuje se zpožděním?
Mohl bys zkusit ve video options nastavit driver compat na medium/full, jestli to nějak nepomůže?
Případně to můžeš zkusit pustit pod wine, to by mělo jet taky.
těch 150 fps je defaultní framelimiter, ale drop na 15, tam se děje něco špatného.
Myslíš, že bys mi mohl poslat log po tom, co to padá na těch 15? Stačí to spustit s parametrem --log a pak mi poslat EngineRuntime.log. Díky!
případně by se dal zapnout profiler (P), pak zmáčknout 9 pro full a space to pauznout a pak kliknout v místě, kde je nějaký spike, jestli se z toho nepozná, kde to drhne.
ještě v konzoli je možné zapnout víc informací (r_fullstats 1), kde je víc rozepsané, co se děje
Výkon by měl být celkově slušný, řeším analyticky viditelnost, takže by se mělo kreslit minimum, co je vidět.
zpomalení času je jenom na efekt, není to nic důležitého plus se mi nechce dělat inventory systém a další binding kvůli tomu
Air control je limitovaný - pokud skočíš dopředu. ale pokud pustíš ten směr, tak můžeš i zatáčet - paradoxne Spytihněv si stěžoval na pravý opak
Ten level nudný je, ale kromě programování další skill nemám, takže to je pro mě těžké... |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 16:59:40 Předmět: |
|
|
Tak ten profiler je masakr Já teda nevim, zda ty moje hw jsou nějaký reprezentantivní vzorky. Ten fps drop je na starým notebooku 2.5 Ghz něco s nějakými už neaktualizovatelnými windowsy 7 - kde by měl bejt asi radeon, ale tvrdí to HD graphics family (já vím, že se nějak musí enforcnout, aby to tu akceleraci používalo - ale asi to tam není ani správně nainstalovaný). V rychlosti teď vidím, že fps drop nastane v případě, kdy se třeba na začátku podívám doleva na sekerku - a mám drop ze skoro 200 fps na 15. Když sekerku vemu, tak je zas 200. Totéž u pickupu pistolky nebo pickupu brokovnice (totéž potkání nepřítele) - visí to na RenderDevice.SetVertexBufferData. Log pak posléze někdy pošlu.
Je fakt, že mě na tom win zase nejde vsync vypnout, ale když dám fps cap, tak myš zpoždění nemá. V linuxu to pod wine jede a mám tam až 2000 fps a myš v pohodě, akorát se myš nedrží uvnitř okna - což asi jde nějak nastavit (nebo spustit v protonu), ale nechce se mi to koumat, když už jsem to 2x dohrál.
(to zpoždění není velký, běžnej hráč si toho nevšimne)
Že se vsync vynutí někde globálně je pravděpodobný - bohužel vůbec do toho nevidím - co jsem přešel na ten radeon z nvidie, tak mě přijde, že se nedá nastavit nikde nic - ale jsem rád, že to funguje (doom 2016 mi běhá bez vsync). |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 17:20:58 Předmět: |
|
|
Díky
Každý HW, na kterém to jde spustit, je pro mě reprezentativní.
Takže jestli tomu správně rozumím, podíváš se na sekyrku a FPS spadne (dokud se na ni díváš) a jak ji vezmeš nebo se otočíš na druhou stranu, tak jde zase zpátky nahoru?
Plus z toho profileru - to vypadá na nějaký stall, hmm...
Ad Intel: v binárce (pouze pod Win) exportuji AmdPowerXpressRequestHighPerformance i NvOptimusEnablement, takže by to mělo preferovat dedikované GPU... ale evidentně to nefunguje. AMD nemám, takže to nemám otestované. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 20. srpen 2020, 20:42:44 Předmět: |
|
|
ok, nahrál jsem novou verzi, kde je možné nastavit rychlost mouse smoothingu
pokusil jsem se opravit naslepo ten problém, co máš na tom notebooku intelem - pokud by ani to nezabralo, je možné vypnout ground shadows v detail menu, což podezřívám, že by mohlo být ono |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 08:01:20 Předmět: |
|
|
Mě to na macu jede úplně v poho. Ovládání, všecko v klidu.
Ta stylizace pixelartová mi nepřijde ani tak špatná, ale ty panáci se do toho moc nehodí, jak sem narazil na prvního panáka tak se iluze funkčního světa rozplynula. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 11:10:46 Předmět: |
|
|
Retro mam rad, takze tohle se mi libilo. Zkousel jsem to na Radeonu RX 570 a vsechno fungovalo uplne v pohode. S grafikou postav ma abuki pravdu, nicmene na programmer art mi to prijde i takhle hodne nadprumerny |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 12:30:38 Předmět: |
|
|
Tak ta myš moc nepomohla (i když nastavím mouse smoothing na 512) - zpoždění myši na linuxu s vsync tam je pořád.
Nicméně to vypnutí ground shadows na intelu pomohlo a fps drop tam už není - má to stálých cca 100 fps a myš je přesná. Dohráno na insane
(v původním příspěvku jsem napsal chybně - vsync na tom intelu s wokny nejde naopak zapnout - ale ničemu to nevadí)
Log případně tady (se zapnutými ground shadows): http://www.dzejkobgames.eu/content/minidemo/EngineRuntime.dat |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 12:51:36 Předmět: |
|
|
Hehe, super. Ten slow-motion bol vyborny, prihovaram sa tiez za to, aby to bola hracom aktivovana schopnost.
Pohyb mi prisiel ok, aj skoky (ale zbytocne).
Chyba mi tam nejaky lepsi feedback pri strelbe - screenshake, animacia, ... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 13:19:45 Předmět: |
|
|
Díky. Jsem rád, že aspoň někde to jede v pohodě
bohužel Apple 1) zařízl OpenGL a 2) se chystá na přechod na ARMy, takže kdoví, jak to do budoucna bude s podporou Maců, psát nový Metal backend (který má navíc ObjectiveC API) se mi fakt vůbec nechce, na to nemám čas...
ad panák: nedaří se mi texturovat modely, už unwrap se mi většinou nepovede, takže na tomhle budu muset zapracovat nebo najít někoho na spolupráci.
I celkově ten model a animace jsou strašné, o tom vím.
ad red pill: na zpomalení času si stěžovalo už pár lidí, takže popřemýšlím, ale jak to je teď je prostě nejjednodušší...
@dzejkob:
díky. s tím zpožděním tedy nevím - je možné, že se něco aplikuje o frame pozadu, ale to by na 60Hz nemělo až být znát (zkoušel jsem fps cap 60 i 30 a přišlo mi to v pohodě), případně je možné, že se opravdu bufferuje x snímků a neodpovídá to simulaci... jinak mě ale nic víc nenapadá, co s tím dál můžu udělat...
jinak tobě na Linuxu funguje zapínání/vypínání vsyncu za běhu? to je zajímavé, protože mně ve VMWare (vyvíjím na Windows) to nefunguje.
v Linuxu ale fungují sanitizery (ASAN, UBSAN a TSAN), což mi ve VS na Windows moc chybí - našlo mi to několik chyb, které jsem opravil, takže by to mělo být snad celkem stabilní.
v logu bohužel nic špatného vidět není; kromě toho, že ten driver vrací GL_MAX_FRAGMENT_UNIFORM_VECTORS 0 (resp. nic), což není od toho driveru úplně pěkné. naštestí se podle toho neřídím a jedu nějakou "bezpečnou" min. hodnotu
to, že pomohlo vypnutí ground shadows je fajn, nicméně to znamená, že ten fix naslepo nezabral.
někde tam je stall, ale asi to na dálku nevyřeším a nechci tě s tím dál obtěžovat s nějakými dev binárkami.
sice mě to mrzí, ale ten přepínač v menu bude muset prozatím tedy stačit, i když pak nebudeš mít na zemi jemný stín pod modely (v trávě ale stejně není vidět).
na insane to dohrát jde, ale je potřeba na bosse přijít s jinou taktikou a ne tam vlítnout po hlavě |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 15:25:14 Předmět: |
|
|
Tak jsem ještě udělal ten složitej task a zadal do gůglu jak vypnout vsync - dělá se to nastavením vblank_mode=0 do env a vsync pak je pak fakt vypnutý. Ten efekt na myš nicméně není pořád úplně na 100% ale je to lepší. Nejlepší výsledek to má, když se dá fps-cap 60 a vsync je vypnutý. Ale zjevně má i rychlost myši závislost na fps obecně (když dám fps na 30, tak je myš násobně rychlejší než když cap vypnu úplně). Malý zpoždění tam je furt (jsem na to citlivej neboť jsem u stříleček strávil mládí). Ale není důležitý to řešit. Je zajímavý, že to běhá mnohem lépe pod wine (jak vyšší fps tak precizní myš nezávislá na fps-cap) - takže kdyby to třeba výhledově bylo na steamu, tak pod protonem to bude tipuju naprosto ok a ten nativní build není nutnej.
Dev binárku klidně spustím - ale to vypnutí stínů pro starý notebooky s intelem ten problém řeší. Takže spíš pokračovat v dělání dalších levelů a contentu |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 21. srpen 2020, 21:01:40 Předmět: |
|
|
To mám za to, že jsem chtěl nativní Linux binárku. Nicméně podařilo se mi rozjet vsync i na linuxu (z nějakého důvodu nefunguje glXSwapIntervalEXT, ale glXSwapIntervalMESA ano, tak jsem jen prohodil pořadí detekce).
Přidal jsem ještě drobnou optimalizaci na straně CPU a jinak to už nechávám takhle - pokud existuje nějaký workaround, tak to asi stačí.
Co je zajímavé je, že bez vsyncu mi nativní binárka jede skoro 2x rychleji, než pod Wine, ale to dál zkoumat nebudu (navíc používám VMWare)
Ty fps dropy na tom tvém starém notebooku mě štvou (ať se člověk snaží sebevíc, tak vždycky je někde něco rozbité...), ale už na to kašlu. Díky ještě jednou za testování a feedback. |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 22. srpen 2020, 17:44:16 Předmět: |
|
|
tak to jsem rád
už jsem měl i reklamaci, že v konzoli nejde pastovat z clipboardu
tak to by tě mohlo v konzoli potěšit i r_wireframe 1 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|