Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy role play hře nebo se Vám nejvíce líbí? |
D&D 3 - Icewind Dale 2, Neverwinter Nights |
|
11% |
[ 5 ] |
AD&D - Baldur's Gate |
|
14% |
[ 6 ] |
D&D - Eye of Beholder |
|
0% |
[ 0 ] |
něco typu Might and Magic (6,7) |
|
11% |
[ 5 ] |
něco typu Fallout (ale půjde o fantasy) |
|
26% |
[ 11 ] |
Dračí doupě (1.6) - zatím ve hře nepoužito |
|
2% |
[ 1 ] |
Dračí doupě plus - zatím nepoužito |
|
7% |
[ 3 ] |
GURPS |
|
4% |
[ 2 ] |
Jiný. Pište níže. (NE WOW ani Diablo) |
|
21% |
[ 9 ] |
|
Celkem hlasů : 42 |
|
Autor |
Zpráva |
gindar

Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 19:30:27 Předmět: Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy RPG? |
|
|
Ahoj, co je herní systém určitě všichni víte, pokud jsem použil nedokonalý termín omlouvám se. Jde o to kolik vlastností má postava a jaké (síla, inteligence ...), Dovednosti, kouzla, vlastnosti zbraní, prostě jakým způsobem tento celek funguje. Pravidla hry.
Za pomlčkou jsou příklady her používajících tato pravidla.
Jde o fantasy. Ne scifi, ne postapo, ne shadowrun ani věci typu Vampire.
EDIT: Dobře, WOW nebo Diablo taky:)
Naposledy upravil gindar dne 7. říjen 2007, 20:20:49, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 19:51:31 Předmět: |
|
|
Ja jsem pro system z Dungeon Mastera
Jinak bych volil spise jednodussi, ale zajimavy system. At je dovednosti a pravidel radeji mene, ale at jsou ve hre vyznamne a pouzitelne.
Jinak nevim proc opovrhujes Diablem a spol, Blizzard to ma velmi dobre propracovane a vybalancovane a urcite by se to dalo mirne upravit a pouzit i v neakcni hre. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OndraSej

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 20:06:40 Předmět: |
|
|
System z Dungeon Mastra je hodne dobry, ale zaskrtnul jsem GURPS (ktere bych rad v nejake hre videl v pohybu). Nicmene mam ve hrach rad i (A)D&D. Hlavne proto, ze obvykle nevede k mohutnemu levelovani (treba 100 levelu za celou hru), kdy postup o level skoro nic nezmeni. V D&D se naopak kazdy (inteligentne prideleny) bodik a dovednost hodne jasne projevi.
[OT]Presunuto do Game Design, skoda davat tyhle veci do Popelnice [/OT] _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Asan
Založen: 31. 08. 2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 20:19:46 Předmět: |
|
|
Dal jsem DrD+ - hodně se mi líbí, že tam si hráč defakto volí skrze povolání sám jeden ze systému vývoje postavy - jestli si chce vybírat předdefinované archetypy, nebo rozdělovat bodíky, nebo dostávat to co používá. Stejně pěkně je tam dělaný i systém zkušeností, ale ten je dělaný spíš pro družinu a v singl RPG by to nefungovalo. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 20:28:09 Předmět: |
|
|
[spam]To máš těžké, když jsem nic z nabídky nehrál.[/spam] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 5. říjen 2007, 21:55:14 Předmět: |
|
|
Mam rad AD&D. Celkem se mi libi zpusob, jakym to ma vyresene jedna hra od Black Isle. Postava je na zacatku bojovnik a prostrednictvim NPC se muze vycvicit na dalsi povolani nebo se zlepsit v tech stavajicich. Povysovat levely se da kdekoliv, ale na nektere dalsi bonusy vyplyvajici z levelu je lepsi navstivit prislusneho trenera. A multi-class charaktery rulez. Diablo ty vzorecky na vypocet zasahu a zraneni taky nema jednoduche, je to dokonce slozitejsi nez v AD&D rekl bych, ale tam to nevadi, pac kostkou v diablu hazet nemusis (to by ses uhazel ).
U AD&D hodne zavisi, jakou mas na mysli verzi, jsou mezi tim dost podstatne rozdily. A Draci Doupe je myslim od AD&D primo odvozene. Dalsi vec je, ze na pouziti AD&D ve vlastni hre asi budes muset zakoupit licenci. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Flash

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 00:36:05 Předmět: Re: Jaký herní systém byste chtěli ve fantasy RPG? |
|
|
gindar napsal: |
Wowkaři, diabláři apod. Nechť prominou, že tu není jejich parketa, nedělám akční hru ale RPG. |
Zvazuju, jestli bys nemel dostat ban Nic proti, ale hral si nekdy WoW? Jestli WoWko neni RPG hra, tak ja nevim.
A nejvic me bavi to, jak nekdo baziruje na tom striktnim rozlisovani co RPG je a co uz neni. Copak jsou nekde nejake smernice? RPG je snad "hra na hrdiny", tudiz imho staci aby hrac ovladal postavicku postavenou do role hrdiny a s klidem by se to mohlo klasifikovat jako RPG.
BTW kdyby se tvuj "system" co planujes alespon z desetiny priblizil komplexnosti a vybalancovanosti rpg systemu WoWka, mohl by sis gratulovat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ondy1985

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 03:29:48 Předmět: |
|
|
Wowko som nikdy nehral, ale ak je to podobne Diablu, tak sa o RPG neda moc hovorit. Diablo ma brutalne linearny pribeh, bez akejkolvek moznosti ho ovplyvnit, a 100 % hernej doby tvori iba besne klikanie na mys... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 04:34:27 Předmět: |
|
|
OMG lidi, jestli ma hra pribeh nebo ne vubec nerika, zda je to RPG. To s tim nema nic delat. RP je role playing a kdyz tam hrajes s avatarem nejakou roli a avatar se zdokonaluje, je to proste RPG. Pokud myslite hry, kde clovek lita po meste a bavi se s ruznyma lidma, pripadne za to neco dostane, a ta diskuze s temi lidmi je smyslem hry a tvori pribeh, pak je to spis adventura. (i kdyz hodne RPG her tady na tomto stavi)
Diablo a WoW maji propracovany ten herni system (souboje, rozvijeni postav, etc) tak, ze stolni hry typu AD&D se tomu nemuzou rovnat. U takovych her je dulezity, aby tam byl tahovy system tzn. bylo jasne, jak se maji hraci stridat a kdyz ve svem tahu hodis parkrat kostkou, abys hned vedel, co se stalo a mohl predat tah nekomu jinymu. Proto je dulezity, aby tyto hry byly jednoduchy v urcitym smyslu. U Diabla (nebudu resit WoW, pac to nehraju, ale tam to bude podobne) se resi tolik vypoctu, ze bys tou kostkou musel hodit 5x jenom aby ses vubec dopracoval k vypoctu damage, pak odecist imunity, vsechno secist a spoluhraci ti mezitim usnou. Tim nechci rict, ze stolni RPG nejsou super, to ony rozhodne jsou a maji svoje kouzlo.
Pripada mi trochu uchylny, ze autor threadu se pta na herni system RPG a hnedka zavrhnul jedny z nejpropracovanejsich. Hry na AD&D jsou dobry hlavne proto, ze autori (napr. Black Isle) tomu vetsinou dali silny pribeh. Jenomze Diablo pribeh moc nepotrebuje, ma proste dobrej herni system a predevsim diky tomu bylo tak popularni. A o tom tento thread doufam je, ne?  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kula Shaker

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 152
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 08:27:55 Předmět: |
|
|
Fallout.Dohrál jsem 1 i 2 několikrát znova a znova a pokaždý jsem byl jinný geroj který pokaždý kosil ty co předtím chránil atd atd.já říkám Fallout _________________ http://3dcizek.com
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peregrine

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 16777215
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 09:19:04 Předmět: |
|
|
gindar, ondrasej, kula> Fallout pouziva GURPS
ad verze AD&D> dvojka se ted pouziva nejcasteji, na dvojce je postavena treba Pool of Radiance - ta je tahova, coz me vede k dalsi otazce, a to jestli jestli planujes souboje tahove nebo realtime? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ještěr

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 09:22:44 Předmět: |
|
|
Samozřejmě Fallout.
A nepoužívá GURPS, nýbrž SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) - dříve též znám jako ACELIPS.
SPECIAL fungoval i ve fantasy prostředí (Torment), nicméně nevím přesně o co ti jde, daný systém lze IMO jedině natvrdo obšlehnout a to je license-raping... _________________ Uz zadny Freegame recenzent, Tiscali (p)reviewer, Madbrahmin newser ani copywriter. Pouze FOBGE project leader, student socialni prace a fanda do okatych brunetek. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Peregrine

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 16777215
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 09:27:13 Předmět: |
|
|
Ještěr napsal: |
A nepoužívá GURPS, nýbrž SPECIAL (Strength, Perception, Endurance, Charisma, Intelligence, Agility, Luck) - dříve též znám jako ACELIPS.  |
ano, jenze mezi GURPSem a SPECIALem uz neni takovy rozdil - co se principu tyce, jde stale o GURPS (ale fakt je, ze stejnym zpusobem bych mohl hazet do jednoho pytle i ruzny verze AD&D ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lando
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Cestice
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 10:22:58 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Jenomze Diablo pribeh moc nepotrebuje, ma proste dobrej herni system a predevsim diky tomu bylo tak popularni. A o tom tento thread doufam je, ne?  |
Presne tak. U Diabla Blizzard prakticky zrusil pribeh a nechal jen vyvijeni postavy. Znovuhratelnost takovyho konceptu je hodne vysoka (nevim o nikom, kdo by to hral, dohral to za jednu postavu a skoncil).
Me by se treba nejvic libilo rpg ve stylu diabla (hlasoval sem pro fallout, taky super hra), hromada nahodne generovanejch veci, moznost vice buildu u kazdy postavy, nahodne generovany lokace... Proto je DiabloII popularni dodnes (treba ja ho zrovna hraju) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kula Shaker

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 152
|
Zaslal: 6. říjen 2007, 10:37:23 Předmět: |
|
|
Ještěr je můj člověk,už jsem si myslel že má znalost fallouta je horší než jsem si myslel:)S.P.E.C.I.A.L. v podání falloutu nejde ani moc s ničím jiným srovnávat pač to není jen o Strength, Perception, Endurance....ale o zakomponování těch vedlejších charakterů.Ono se to tím umělo dobře ovlivnovat.když jsi měl charisma na 10 bylo to lepší než na 1 s zkušeností řečník atd. _________________ http://3dcizek.com
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|