Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
niXon
Založen: 27. 10. 2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: 25. leden 2008, 17:25:52 Předmět: webova strategia, matematika bojov? |
|
|
zdravim, rozmyslal som nad takou webovou strategiou (ak poznate travian, tak v principe by to malo fungovat podobne, ale vela veci bude odlisnych, no nie co sa tyka technickych zalezitosti), takze, vsetko by som vymysliet vedel, ale boj? dajme tomu ze ku kazdej jednotke mame zadanu utocnu silu, obranu, atd, ale neviem prist na algoritmus samotneho boja, (utok bude velmi podobny travianu) velmi by ma zaujimalo ako to tam maju riesene, napriklad ako vypocitame z ktorych jednotiek kolko strat, a podobne, vedeli by ste mi poradit nieco? staci nejaky link, nazov algoritmu alebo nieco coho sa da chytit, dakujem vopred vsetkym |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ondy1985
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 25. leden 2008, 18:07:29 Předmět: |
|
|
ak si si nevsimol, tak v traviane vzdy padne z kadeho typu jednotky rovnaky podiel. Ak mas palkarov a teutonov napriklad, a straty 33 %, tak ti padne 33 % palkarov, 33 % teutonov.
Inak ten pomer sa pocita nejak utok utocnika / obrana obrancu. Plus tam budu este nejake ine elementy. Akurat neviem, ze ked je utok kombinovany pesiaci + pechota, tak ako sa ta obrana pocita. Pokial by si mal jeden typ obrany a nie dva ako v traviane, tak je to podla mna jednoducha zalezitost. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 25. leden 2008, 18:08:17 Předmět: |
|
|
to se tu snad nekde resilo ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
niXon
Založen: 27. 10. 2007 Příspěvky: 22
|
Zaslal: 25. leden 2008, 18:08:36 Předmět: |
|
|
ano to chapem, kebyze je iba jedna obrana tak ano, ale kombinacia viacerich? |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 25. leden 2008, 18:12:31 Předmět: |
|
|
Travian neznam (teda vim o co jde, ale nikdy jsem nehral a nehraju), ale pokud potrebujes inspiraci pro to, jak se obecne ve hrach daji pocitat ztraty, obrana a podobne veci, prostuduj si pravidla nejake stolni strategicke nebo RPG hry (Warhammer, AD&D, Draci Doupe, GURPS, ...). Tam tyhle veci jsou popsane a vysvetlene hodne peclive, protoze bez nich hrat proste nejde. Hledej bud na internetu, nebo v nejakem lepsim knihkupectvi (http://www.fantasy.cz/kategorie.asp?idk=153).
Nejakou inspiraci bys take mohl najit pri podrobnem cteni manualu Red Dragona http://www.rd2.cz/XaP/html/0/manual/index.htm. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 26. leden 2008, 01:52:59 Předmět: |
|
|
Ja bych jako zakladni nastrel dal neco na bazi vazeneho prumeru...
proste mam tam 100 jednotek, jejich zivotnost budu pocitat v tancich.... Utocne cislo je pak jednotka sily utoku.
kód: |
Definice: Na likvidaci n jednotek o zivotnosti 1 tank je nutno pouzit utok s utocnym cislem n |
Z tech 100 jednotek mam:
80 vojaku, ktery maj zivotnost 0.1 tanku - zivotnost skupiny je 8
18 motostrelcu, dejme tomu 0.5 tanku - zivotnost skupiny je 9
2 tanky... zivotnost logicky 1 tank - zivotnost skupiny je 2
to nam dava zivotnost armady 8 + 9 + 2 = 19 tanku
Tzn pri utoku s utocnym cislem 19 bych ztratil celou armadu
dejme tomu, ze doslo k utoku o utocnem cisle 10.
to tedy musim rozdelit do tri skupin v pomeru 8:9:2.... to tedy mame:
10/19 = cca 0,53
To nam dava: 4,21 ztrat na vojacky, 4,73 ztrat na motostrelce a 1,05 ztrat na tanky (pocitano v tancich)
A pokud zacnu prevadet ztracenou zivotnost na jednotky, tak to mame:
42,1 mrtvych vojacku, 9,46 mrtvych motostrelcu a 1,05 mrtveho tanku...
bud to zaokrouhlis... nebo treba lehce uberes na zivotnosti zbytku...
kód: |
|mrtvi| = (pomerna_cast_utocneho_cisla) /(zivotnost) |
Pokud prijde maly utok, tak to vezme mene jednotek (i kdyz statisticky to zase odeserou nejvic vojacci.. proste kanonen futr), metoda je korektni, pro utocne cislo 0 mas ztraty 0%, pro utocne cislo rovne zivotnosti jsou ztraty 100%
vcelku jednoduche a mohlo by fungovat, ne? _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
|