Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frostwyrm333
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 29
|
Zaslal: 26. leden 2008, 13:47:12 Předmět: open gl, direct 3d |
|
|
Aky je prakticky vyznam novych funkcii v grafickych api? Napriklad tie directx 9 a 10 porovnavacie "testy". Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste.
Ake su potom realne vyhody directx 10? |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 26. leden 2008, 14:40:27 Předmět: |
|
|
keby MS kvoli nvidii nevypustil swapovanie grafickej pamete do RAM tak by to nejaky zmyslel malo. hry zatial v DX10 vyuzitie nemaju a budu sa este dlho robit DX9-10
opengl sa neohlasuju prtoze sa z toho nerobi okolo toho MS "WOW" efekt a teraz sa aktualne caka na verziu OpenGL3 _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 26. leden 2008, 14:41:47 Předmět: |
|
|
Vyznam: zajimavejsi efekty .
"Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste." - (1) Microsoft ma ocividne lepsi marketing . (2) Hardware je ten samy, takze v zasade udelas v obojim to samy (kdyz jsou tam dane funkce hw zpristupneny). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
tempicek
Založen: 04. 12. 2007 Příspěvky: 62
|
Zaslal: 26. leden 2008, 14:51:50 Předmět: Re: open gl, direct 3d |
|
|
frostwyrm333 napsal: |
Aky je prakticky vyznam novych funkcii v grafickych api? Napriklad tie directx 9 a 10 porovnavacie "testy". Opengl ziadne podobne novinky neohlasuje a pri tom sa v nom da urobit toto iste.
Ake su potom realne vyhody directx 10? |
Vyhody DX10 versus co? DX9 nebo OGL? Versus DX9 to je celkem jasne - zbrusu nove API - hodne procistene (zastarale a malo pouzivane veci zmizely), podpora novych funkci grafickych karet (geometry shader, texture arrays atd.), podstatne lepsi navrh (snizeni rezie spousty volani, intuitivnejsi rizeni...), bezi nad novym driver modelem (ale to je otazka spise Vist, se kterymi jde rada vyhod ruku v ruce). Oproti OpenGL? Tam se ceka na specifikaci OGL 3.0, ktere ma prijit brzy, takze by bylo trochu zkreslujici to resit prave ted. Kazdopadne OGL a DX jsou uplne jinak zamerene produkty s naprosto odlisnym pozadim, je logicke, ze kolem vydani nove verze OGL nebude takovy humbuk. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. leden 2008, 03:27:46 Předmět: |
|
|
To teda nebude. On rozdíl v D3D10 a GL zas tak velký není co se týče podporovaných funkcí. Jelikož GL má systém extenzí, není problém podporovat prakticky cokoliv kdekoliv (nevýhody ponechme stranou). Když vyšlo G80, tehdy ještě nebyly Visty hotové a ovladače na D3D10 taky moc ne. V GL světě to bylo jinak - všechny nové šupa dupa D3D10 funkce jako geometry shadery a texture arrays tam přišly společně s G80. Když ta karta vyšla, GL mělo D3D10 funkce. Tečka. Žádný humbuk kolem toho nebyl, maximálně vývojáři se pousmáli. Funkcionalita tam přichází společně s novými kartami a s ochotou výrobců implementovat a zdokumentovat extenze, což nVidia načasovala docela dobře, protože asi tušili, jak to s těma Vistama dopadne.
GL3 ponechme stranou, jeho smysl je především v debordelizaci celého API. Novou funkcionalitu nepřinese, ta už tam je. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|