Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. duben 2012, 18:56:28 Předmět: Editor textur |
|
|
Zdravím,
jelikož jsem dnes dodělal poslední z velkých věcí v mé bakalářské práci, rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o nějaké video.
Bohužel mému stařičkému pc s jedním procesorem se nelíbilo nahrávání fullscreen obrazovky, tak jsem musel okno hodně zmenšit a stejně se video nakonec neobešlo bez škubání a trhání.
Jinak, koukněte zde...
EDIT: Myslím, že nemá cenu dodávat další info, vše lze vykoukat z videa... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 5. duben 2012, 08:41:35 Předmět: |
|
|
Velmi pekne!!!!
Na bakalarku je to myslim postacujuce - kiezby kadejake humanitne odbory mali bakalarky na takejto urovni!
Moj posudok: A _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
kerekes
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 57
|
Zaslal: 5. duben 2012, 09:07:15 Předmět: |
|
|
Cool,
mozno by stalo za to v tom pokracovat + spojit sa s nejakym grafikom aby si mal feedback od profi ludi ohladom pouzitelnosti. A viem si casom predstavit, ze by to mohla byt celkom oblubena utilitka (aj ked ok asi take nieco uz bude existovat) - ale ak to dostatocne vytunis + pridas podpory pre kreslenie normalok (resp vyskoviek s prevodom na normalky) pripadne dalsich textur tak by to mohlo konkurovat.
Par otazok:
Pouziva to qt, alebo aku kniznicu na GUI?
Vie to generovat UV-cka? Ak ano zvlada to aj zlozitejsie modely trebarz postavy?
Ako riesis mozne problemy v miestach kde sa spajaju uvcka? (hrana mappingu, napr na guli?)
Inac fakt pekna praca. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 5. duben 2012, 09:23:04 Předmět: |
|
|
Když se blíží ty velikonoce, připomělo mi to zdobení vajec :-)
Jinak teda ...je to fakt maso. Pěkný. Taky by mě zajímalo to automatické mapování (všim sem si, že tam je). Jestli si na to šel nějak jednoduše, nebo je to prostě nějakej brutál algoritmus.
Zamýšlíš s tim něco dál? Vylepšování scény do Solertie, ...? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. duben 2012, 10:55:30 Předmět: |
|
|
Díky za pozitivní kritiku, teď na bakalářku už tam toho asi moc nepřibude, nějaká historie změn, exportování dat (to je docela užitečná věc ), nějaké hrátky s uniformními atributy glsl shaderů...
Ale mám v plánu to v budoucnu vylepšit, tak aby to lidem více sedlo, teď jsem se spíš snažil tam udělat co nejvíce featur pro bakalářku.
Je to psané v C# (což není zrovna můj oblíbený jazyk, ale na dělaní okýnek je to celkem dobré), v budoucnu to udělám pravděpodobně v C++ za použití QT (musím myslet i na Linux přeci).
Generování texturovacích souřadnic za mě řeší UVAtlas v DirectX9, jinak je grafika ale renderována přes OpenGL. Ten Atlas umí generovat souřadnice docela slušně, pokud se nastaví správně parametry. V aplikaci jsem to zvolil zatím na pevno tak, aby to dávalo nejlepší výsledky pro objekty typu krychle, koule, jehlan...postavu to docela explodne...
Jinak je to Flatten mapping, takže si dokážete představit, že to není žádná sláva...ale dají se použít původní souřadnice modelu, takže si to v MAXku (nebo jiném) namapujete lépe.
Problémy dělá to, když se kříží v UVmapě několik trianglů, tak tam dochází k tomu, že se chce "zapisovat" na jednu pozici v textuře více vzorků a grafiky na tohle nejsou stavěné...zkrátka někdy se tam zapíše správná barva, někdy žádná...podle toho jak se překlopí cache (předpokládám, že tam nějaká je na GC)...
Hrany mám řešeny tak, že se po okrajích trianglů v UVmapě udělá 1px okraj podle barev v okolí zapisovaného pixelu, takže hrana téměř zmizí, není to 100%, ale v 99 % případů to funguje dobře. Třeba když unwrapnu Vanille z FFX13 (má 14KTris), tak tam švy skoro nejsou poznat (pokud tedy hodně přiblížíte k modelu a máte malou texturu, tak při kreslení, kvůli různému natočení pixelů, je tam malý šev vidět).
Určitě to budu chtít použít do Sollertie, protože ve spojení s tabletem je to fakt hustý (ještě musím pořešit na XP stylus, abych tam měl i reakci na přítlak).
Do budoucna si chce trošku pohrát s ovládáním. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 5. duben 2012, 11:23:46 Předmět: |
|
|
a většina lidí udělá bakalářku přepisováním nesmyslných textů |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 5. duben 2012, 11:29:43 Předmět: |
|
|
Super.. pěkný
Btw.. nebylo s tim GUI editorem více práce, než s vlastním algoritmem ? _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. duben 2012, 11:51:16 Předmět: |
|
|
Myslím, že to vyšlo tak nastejno i když je pravda, že mi dalo dost práce zjistit jak některé komponenty fungují a hlavně proč některé komponenty nefungují...
Největší problém byl s blendingem, třeba včera, když jsem dodělával slučování původní textury s nakresleným přírutkem, tak jsem za boha nemohl dopočítat, který blending použít, vždy mi vznikaly bílé pruhy (tam kde byla alpha mezi 0 a 1), nakonec jsem tam úplnou náhodou něco napsal a ono to fungovalo správně... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 5. duben 2012, 16:46:57 Předmět: |
|
|
Vypadá to fakt dobře. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. duben 2012, 17:08:25 Předmět: |
|
|
Tak, už jsem přidělal historii, teď půjde při otevření nového projektu zvolit velikost historie kreslící textury, takže to bude o to použitelnější...
Jen je problém, že si nemohu dovolit nechávat textury historie na kartě, to bych ji za chvíli zrušil...musím texturu kopírovat do paměti, zatím to mám přes Bitmapu, což se mi ale vůbec nelíbí, protože ty data z OpenGL musím kopírovat a strašně to žere výkon. Zkusím do historie ukládat ty Raw Data z OpenGL, to by měla bejt rychlovka...
Do konce víkendu mám v plánu dodělat export dat, zacházení s projekty (ukládání rozdělané práce) a hrátky s uniformními atributy GLSL...
No a od zítra bych měl začít psát text bakalářky (vůbec nevím co a jak budu psát...). _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 6. duben 2012, 11:50:03 Předmět: |
|
|
Takže jsem zrušil Bitmapy, ukládám holá data, přibližně o půlku se to zrychlilo, takže pořád žádná sláva...možností by bylo, ukládat historii na kartě, ale když si spočítáte, kolik zabere taková textura 4096x4096x4 s historií 10 úrovní...640MB, to je nepřípustné...
Takže to nechám bejt tak jak to je teď...
Bohužel teď budu muset na pár dní práce odložit, protože mě postihla únava očních svalů, včera jsem se na vlastní kůži přesvědčil jak strašné je, když dostanete křeč do oka...mám to z toho celodenního vysedávání u počítače...
Moc mě to netěší, protože bych měl psát text k bakalářce a dodělat ještě nějaké featury, které mi chybí...holt to bude muset počkat po víkendu, protože si musím dát "no-pc" volno... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. duben 2012, 12:45:35 Předmět: |
|
|
Tak tu bakalářku můžeš někomu diktovat . Jinak rychlost bych moc neřešil, jestli to běží na mainstream desktopové grafice (vyšší mainstream u notebooků) aspoň 30 fps, tak je to v poho. Před rokem jsem v levným lowendovým notebooku měl GeForce GT 540M 1 GB, na které jsem Mirror's Edge (Unreal3 engine, AAA hra z roku 2009) hrál v plném rozlišení na vysoké detaily s AA 4x, a dneska už je v těch samých levných lowendech ještě výkonější grafika (pokud hledáte). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 8. duben 2012, 04:17:53 Předmět: |
|
|
Sorry, ale aku cenovu kategoriu vlastne teraz spominas ? Pojem "lacny" je totiz hodne realtivny....
Poznam totiz ludi, pre ktorych je notebook za $2000 lacny, ale ja si to nemyslim - podla mna je to celkom dost vela penazi za book, za ktore vies nakupit kvanta inych veci... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. duben 2012, 04:42:25 Předmět: |
|
|
Lacný je pro mě 12 490 Kč s DPH, za což už notebook s tou dnes už starou grafikou GeForce GT 540M 1 GB seženu (ani jsem nemusel hledat, na Alze ve 3 nejprodávanějších). Nejlevnější s dobrou grafikou - GeForce GT 520M 1 GB (poloviční paměťová sběrnice oproti 540M) - je už za 10 990 s DPH. Levnějc ani nemá smysl jít, protože to jsou od Intelu už jen CPU bez virtualizace (Pentia a Celerony) a od AMD jen odpověď na Atom (Zacate) a starej Athlon. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 9. květen 2012, 19:47:43 Předmět: |
|
|
Vzhledem k tomu, že v pátek odevzdávám svou bakalářskou práci, tak bych se chtěl podělit s editorem.
Vím, že jakmile to sem dám, tak se strhne veeelkááá vlna kritiky.
Vím jaké to má nedostatky a do budoucna se je pokusím všechny odstranit. Takže za objektivní kritiku budu rád, ale jinak se nemusíte snažit.
Odkaz ke stažení je zde.
Pro úspěšné spuštění potřebujete mít nainstalován .NET Framework 4 a SlimDX 32-bitů (pro auto-unwrap). Ta 32-bit verze je důležitá, nevím proč, ale čekal bych, že tam budou mít vyřešenu nějakou kompatibilitu...opak je pravdou...
Je tam jednoduchá html nápověda, kdyby si někdo připadal úplně ztracen. Ovládání by chtělo hodně zlepšit. Auto-unwrap může trvat i několik minut podle složitosti modelu. Obj modely jsou přiloženy ve složce obj-study. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|