.[ ČeskéHry.cz ].
Editor textur
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 4. duben 2012, 18:56:28    Předmět: Editor textur Odpovědět s citátem

Zdravím,

jelikož jsem dnes dodělal poslední z velkých věcí v mé bakalářské práci, rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o nějaké video.
Bohužel mému stařičkému pc s jedním procesorem se nelíbilo nahrávání fullscreen obrazovky, tak jsem musel okno hodně zmenšit a stejně se video nakonec neobešlo bez škubání a trhání.

Jinak, koukněte zde...

EDIT: Myslím, že nemá cenu dodávat další info, vše lze vykoukat z videa...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Slappy



Založen: 31. 07. 2009
Příspěvky: 169
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 08:41:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Velmi pekne!!!!

Na bakalarku je to myslim postacujuce - kiezby kadejake humanitne odbory mali bakalarky na takejto urovni!

Moj posudok: A Very Happy
_________________
Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
kerekes



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 09:07:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Cool,
mozno by stalo za to v tom pokracovat + spojit sa s nejakym grafikom aby si mal feedback od profi ludi ohladom pouzitelnosti. A viem si casom predstavit, ze by to mohla byt celkom oblubena utilitka (aj ked ok asi take nieco uz bude existovat) - ale ak to dostatocne vytunis + pridas podpory pre kreslenie normalok (resp vyskoviek s prevodom na normalky) pripadne dalsich textur tak by to mohlo konkurovat.

Par otazok:
Pouziva to qt, alebo aku kniznicu na GUI?
Vie to generovat UV-cka? Ak ano zvlada to aj zlozitejsie modely trebarz postavy?
Ako riesis mozne problemy v miestach kde sa spajaju uvcka? (hrana mappingu, napr na guli?)

Inac fakt pekna praca.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 09:23:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Když se blíží ty velikonoce, připomělo mi to zdobení vajec :-)
Jinak teda ...je to fakt maso. Pěkný. Taky by mě zajímalo to automatické mapování (všim sem si, že tam je). Jestli si na to šel nějak jednoduše, nebo je to prostě nějakej brutál algoritmus.

Zamýšlíš s tim něco dál? Vylepšování scény do Solertie, ...?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 10:55:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za pozitivní kritiku, teď na bakalářku už tam toho asi moc nepřibude, nějaká historie změn, exportování dat (to je docela užitečná věc Very Happy ), nějaké hrátky s uniformními atributy glsl shaderů...
Ale mám v plánu to v budoucnu vylepšit, tak aby to lidem více sedlo, teď jsem se spíš snažil tam udělat co nejvíce featur pro bakalářku.

Je to psané v C# (což není zrovna můj oblíbený jazyk, ale na dělaní okýnek je to celkem dobré), v budoucnu to udělám pravděpodobně v C++ za použití QT (musím myslet i na Linux přeci).

Generování texturovacích souřadnic za mě řeší UVAtlas v DirectX9, jinak je grafika ale renderována přes OpenGL. Ten Atlas umí generovat souřadnice docela slušně, pokud se nastaví správně parametry. V aplikaci jsem to zvolil zatím na pevno tak, aby to dávalo nejlepší výsledky pro objekty typu krychle, koule, jehlan...postavu to docela explodne...
Jinak je to Flatten mapping, takže si dokážete představit, že to není žádná sláva...ale dají se použít původní souřadnice modelu, takže si to v MAXku (nebo jiném) namapujete lépe.
Problémy dělá to, když se kříží v UVmapě několik trianglů, tak tam dochází k tomu, že se chce "zapisovat" na jednu pozici v textuře více vzorků a grafiky na tohle nejsou stavěné...zkrátka někdy se tam zapíše správná barva, někdy žádná...podle toho jak se překlopí cache (předpokládám, že tam nějaká je na GC)... Wink

Hrany mám řešeny tak, že se po okrajích trianglů v UVmapě udělá 1px okraj podle barev v okolí zapisovaného pixelu, takže hrana téměř zmizí, není to 100%, ale v 99 % případů to funguje dobře. Třeba když unwrapnu Vanille z FFX13 (má 14KTris), tak tam švy skoro nejsou poznat (pokud tedy hodně přiblížíte k modelu a máte malou texturu, tak při kreslení, kvůli různému natočení pixelů, je tam malý šev vidět).

Určitě to budu chtít použít do Sollertie, protože ve spojení s tabletem je to fakt hustý (ještě musím pořešit na XP stylus, abych tam měl i reakci na přítlak).

Do budoucna si chce trošku pohrát s ovládáním.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 11:23:46    Předmět: Odpovědět s citátem

a většina lidí udělá bakalářku přepisováním nesmyslných textů
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 11:29:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Super.. pěkný

Btw.. nebylo s tim GUI editorem více práce, než s vlastním algoritmem ? Very Happy
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 11:51:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím, že to vyšlo tak nastejno i když je pravda, že mi dalo dost práce zjistit jak některé komponenty fungují a hlavně proč některé komponenty nefungují...

Největší problém byl s blendingem, třeba včera, když jsem dodělával slučování původní textury s nakresleným přírutkem, tak jsem za boha nemohl dopočítat, který blending použít, vždy mi vznikaly bílé pruhy (tam kde byla alpha mezi 0 a 1), nakonec jsem tam úplnou náhodou něco napsal a ono to fungovalo správně... Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 16:46:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to fakt dobře.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 5. duben 2012, 17:08:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak, už jsem přidělal historii, teď půjde při otevření nového projektu zvolit velikost historie kreslící textury, takže to bude o to použitelnější...

Jen je problém, že si nemohu dovolit nechávat textury historie na kartě, to bych ji za chvíli zrušil...musím texturu kopírovat do paměti, zatím to mám přes Bitmapu, což se mi ale vůbec nelíbí, protože ty data z OpenGL musím kopírovat a strašně to žere výkon. Zkusím do historie ukládat ty Raw Data z OpenGL, to by měla bejt rychlovka... Idea

Do konce víkendu mám v plánu dodělat export dat, zacházení s projekty (ukládání rozdělané práce) a hrátky s uniformními atributy GLSL...
No a od zítra bych měl začít psát text bakalářky (vůbec nevím co a jak budu psát...).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 6. duben 2012, 11:50:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže jsem zrušil Bitmapy, ukládám holá data, přibližně o půlku se to zrychlilo, takže pořád žádná sláva...možností by bylo, ukládat historii na kartě, ale když si spočítáte, kolik zabere taková textura 4096x4096x4 s historií 10 úrovní...640MB, to je nepřípustné... Wink
Takže to nechám bejt tak jak to je teď...

Bohužel teď budu muset na pár dní práce odložit, protože mě postihla únava očních svalů, včera jsem se na vlastní kůži přesvědčil jak strašné je, když dostanete křeč do oka...mám to z toho celodenního vysedávání u počítače...
Moc mě to netěší, protože bych měl psát text k bakalářce a dodělat ještě nějaké featury, které mi chybí...holt to bude muset počkat po víkendu, protože si musím dát "no-pc" volno...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 6. duben 2012, 12:45:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak tu bakalářku můžeš někomu diktovat Smile. Jinak rychlost bych moc neřešil, jestli to běží na mainstream desktopové grafice (vyšší mainstream u notebooků) aspoň 30 fps, tak je to v poho. Před rokem jsem v levným lowendovým notebooku měl GeForce GT 540M 1 GB, na které jsem Mirror's Edge (Unreal3 engine, AAA hra z roku 2009) hrál v plném rozlišení na vysoké detaily s AA 4x, a dneska už je v těch samých levných lowendech ještě výkonější grafika (pokud hledáte).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 8. duben 2012, 04:17:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Sorry, ale aku cenovu kategoriu vlastne teraz spominas ? Pojem "lacny" je totiz hodne realtivny....

Poznam totiz ludi, pre ktorych je notebook za $2000 lacny, ale ja si to nemyslim - podla mna je to celkom dost vela penazi za book, za ktore vies nakupit kvanta inych veci...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. duben 2012, 04:42:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Lacný je pro mě 12 490 Kč s DPH, za což už notebook s tou dnes už starou grafikou GeForce GT 540M 1 GB seženu (ani jsem nemusel hledat, na Alze ve 3 nejprodávanějších). Nejlevnější s dobrou grafikou - GeForce GT 520M 1 GB (poloviční paměťová sběrnice oproti 540M) - je už za 10 990 s DPH. Levnějc ani nemá smysl jít, protože to jsou od Intelu už jen CPU bez virtualizace (Pentia a Celerony) a od AMD jen odpověď na Atom (Zacate) a starej Athlon.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 9. květen 2012, 19:47:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Vzhledem k tomu, že v pátek odevzdávám svou bakalářskou práci, tak bych se chtěl podělit s editorem.
Vím, že jakmile to sem dám, tak se strhne veeelkááá vlna kritiky.

Vím jaké to má nedostatky a do budoucna se je pokusím všechny odstranit. Takže za objektivní kritiku budu rád, ale jinak se nemusíte snažit. Very Happy

Odkaz ke stažení je zde.
Pro úspěšné spuštění potřebujete mít nainstalován .NET Framework 4 a SlimDX 32-bitů (pro auto-unwrap). Ta 32-bit verze je důležitá, nevím proč, ale čekal bych, že tam budou mít vyřešenu nějakou kompatibilitu...opak je pravdou...

Je tam jednoduchá html nápověda, kdyby si někdo připadal úplně ztracen. Ovládání by chtělo hodně zlepšit. Auto-unwrap může trvat i několik minut podle složitosti modelu. Obj modely jsou přiloženy ve složce obj-study.
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Ostatní Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna