.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGL Extensions, GLSL, GPU imageprocesing (examples)

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Photoshop na GPU?
wow, S tím by se daly dělat věcy.
85%
 85%  [ 6 ]
k čemu, vždyť procesor to zvládá
14%
 14%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 7

Autor Zpráva
asiJa



Založen: 10. 08. 2008
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha/Hranice

PříspěvekZaslal: 10. srpen 2008, 22:10:58    Předmět: OpenGL Extensions, GLSL, GPU imageprocesing (examples) Odpovědět s citátem

Zravím,
už nějakou dobu hledám nějaké examply ze kterých by se dal získat přehled v problematice věcí jako:
-renderování do textůry
-práce s více buffery
-2D postprocesing
-pixel shaders, shaderovaci jazyky (o tom je hodně ale většinou strašně propritarní - nvidia) a na mojí kartě nic nejede Sad

jako zatím jsem prošel a použil věci co jsou v SIGGRAPH 96 a 97
http://www.opengl.org/resources/code/samples/advanced/advanced97/programs/programs.html,
z nehe - Radial Blur, renderování do textury
http://nehe.ceske-hry.cz/tut_36.php
a pak ješte dobrou věc na stránkách ATI(AMD)
Hardware image processing using ARB_fragment_program
http://developer.amd.com/gpu/radeon/RadeonSampleCode/HW_Image_Processing/Pages/default.aspx#
na stránkách nvidie je podobný ale ten mi na mojem radeon9600 nešel

rád bych si udělal nejak přehled jaký je stav, co se dá všechno dělat pomocí jakých funkcní které jsou standartně podoporovane ogl-extensions a nejake příklady jak se používají nebo jak se snimi pracuje.

jako našel jsem nějaké texty a prezentace o tom, ze kterých jsem se dozvěděl o věcech které v době těch siggraph (96,97) ještě asi nebyly (např. pbuffers, framebuffer objects, convolution filter ext.).

Lze sice pročítat specifikace openGL extension ale těch jsou mraky a člověk si z toho dlouhého textu neudělá moc představu (co, jak, kčemu).

kdyby někdo měl nějaké dobré tipy na tutoriály případně examply, nebo nějakou vlastní skušenost, případně cokoli co k tomu říci budu rád

ještě související zajímavost:
http://users.design.ucla.edu/~acolubri/processing/glgraphics/home/index.html
http://processing.org/
tohle je asi přesně co mě zajímá - OpenGL a GLSL GPU akcelerovaná 2D grafika ale je to v javě, čehož se trochu bojím kvůli rychlosti, jako že renderování je třeba rychlé, ale ta fyzika k tomu => fakt radši C/C++
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. srpen 2008, 09:29:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Předem zapomeň na léta 96/97. Když chceš GL použít, potřebuješ alespoň GL2.0. Jednotlivé GL verze přidávají nové funkce stejně jako extenze. Convolution filtery pomocí ARB_imaging nepoužívat, pbuffery taky ne.

Základ je tedy GL2.0 a s ním přícházející GLSL, k tomu si přibereš extenzi framebuffer object (FBO) na rendering do textury. S tím si krásně vystačíš na dlouhou dobu a můžeš pomocí toho udělat snad všechny filtry. Taky se hodí vertex buffer object (VBO) na urychlení přenosu vertexů, nicméně nepouživat prototypy funkcí z extenze, ale ty z GL1.5. Použij knihovnu GLEW na inicializaci všech těchto funkcí.

Začal bych stažením AMD RenderMonkey a tam si vyzkoušel, co všechno GLSL umí. Máš tam i zdrojáky některých filtrů, tak si to projdi.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna