.[ ČeskéHry.cz ].
OpenGl + ?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sethiel



Založen: 18. 06. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 14:32:52    Předmět: OpenGl + ? Odpovědět s citátem

Zdravím,

jsem nový na Českých hrách, ale ne úplně nový ve vývoji (velice jednoduchých a začátečnických) her. Doteď jsem používal knihovnu Allegro, která mě nadchla hlavně obšírností - od práce s obrázky, klávesnicí, zvukem až po organizaci datových souborů a podobně. Každopádně jsem si řekl, že je vhodný čas na to naučit se konečně OpenGL a udělat taky něco ve 3D. Mrkl jsem se po tutoriálech a je jich skutečně hodně ... ale žádný z nich neřeší pro naprostého začátečníka důležitou otázku - jakou knihovnu vybrat k OpenGL tak, aby funkce pokrývaly všechny běžně potřebné úkony.

Něco jsem četl o GLU (což jsem pochopil jako vyšší úroveň volání funkcí OpenGL pro urychlení a usnadnění) a GLUTu. Ta se tomu, co bych si představoval, blížila hodně ... ale ještě pořád to není ono.

Otázka od NAPROSTÉHO (tohle je důležité si uvědomit v odpovědích Smile ) začátečníka ve 3D je: Která knihovna mi k OpenGL dodá běžné věci potřebné k vývoji hry? Hodila by se přenositelnost kódu.
_________________
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 14:43:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud se ti to nechce psat specificky pro konkretni platformu tak bude nejlepsi asi SDL..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 14:46:53    Předmět: Odpovědět s citátem

jj SDL + doplnujuce kniznice SDL_image SDL_mixer ... su myslim velmi vhodne.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sethiel



Založen: 18. 06. 2008
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 14:49:07    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL je něco relativně podobného knihovně Allegro, ne?

A co konkrétně pokrývají ty GLU/GLUT? Abych byl v obraze ...
_________________
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 15:08:01    Předmět: Odpovědět s citátem

ak chces zjednodusit OpenGL kod tak to sa nauc pouzivat nejaky uz hotovy framework alebo engine. napr Ogre3D
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 15:19:36    Předmět: Odpovědět s citátem

GLU bych moc nepoužíval, možná na maticové operace. GLU nepoužívá hw akceleraci a tudíž je pomalá, za nadstavbu ji rozhodně nepovažuji! GLUT je hodně skromná knihovna na práci s oknem, neumí skoro nic, za to je hodně jednoduchá.

K OpenGL (dále GL) je dobrý si přibrat knihovnu GLEW na extenze, umožní ti používat více funkcí (moderní hry v GL stojí jenom na extenzích). Dále co používám nebo hodlám používat:
- WinAPI na Windows a Xlib na X.Org (pro okno a vstupy, použití může být netriviální)
- Expat (na XML, nicméně formát YAML by mohl být pohodlnější...)
- FreeType (pokročilá knihovna na kreslení textu do bitmapy)
- FreeImage (na načítání obrázků všech možných formátů, umí taky editaci a filtry)
- Mesa (něco jako referenční renderer k GL s plnou podporou GL2.1, shaderama, FBO, PBO atd. pokud aplikace pojede na Mesa, máš šanci, že pojede i jinde, protože GL drivery od různých výrobců se prostě chovají za různých situací jinak nebo rovnou padají)
- GLIntercept (debugger k GL, umí logovat volané příkazy a chyby, loguje dále shadery, textury a screenshoty, umožňuje editovat extension list, měnit verzi GL, vhodné pro zkriplení vlastní karty na úroveň Intelu a testování)
- Zlib (komprese a dekomprese dat)
- OpenAL (pro přístup ke zvukovému hw)
- Ogg + Vorbis (přehrávaní formátu .ogg)
- Theora (patent-free codec pro přehrávání videa na úrovni DivX)

A nebo prostě použij SDL, které pokrývá některé z těchto funkcí, ale před lety mi přišlo ještě docela omezené.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 18. červen 2008, 15:42:04    Předmět: Odpovědět s citátem

SDL pokryva vetsinu z toho co si vymenoval.

-WinAPI na zakladnej urovni vytvorit okno zachytavat spravy. (dve a viac okien pokrocile moznosti uz ale clovek neurobi)
-podporu XML SDL nema
-FreeType ma SDL zahrnute v rozsireni SDL_ttf //sie je to len wraper na freetype
-FreeImage je v SDL_image //zase wraper na ine kniznice
-Mesa GLIntercept
-Zlib ak clovek pouzije SDL_image ma k tomu zadarmo zlib
-OpenAL okrem 3D zvuku a doplerovskeho posunu je to v SDL_mixer a aj to by sa dalo mozno doprogramovat vdaka vstavanej podpore filtrov
-Ogg + Vorbis vid SDL_mixer
-Theora - SDL ma YUV overlay takze nie je problem.

myslim ze SDL sa vyvija slusne

EDIT: pouzitim SDL clovek proste ziska jednoduche a na zaciatok standartne API pre siroku oblast.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna