Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Sethiel
Založen: 18. 06. 2008 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 18. červen 2008, 14:32:52 Předmět: OpenGl + ? |
|
|
Zdravím,
jsem nový na Českých hrách, ale ne úplně nový ve vývoji (velice jednoduchých a začátečnických) her. Doteď jsem používal knihovnu Allegro, která mě nadchla hlavně obšírností - od práce s obrázky, klávesnicí, zvukem až po organizaci datových souborů a podobně. Každopádně jsem si řekl, že je vhodný čas na to naučit se konečně OpenGL a udělat taky něco ve 3D. Mrkl jsem se po tutoriálech a je jich skutečně hodně ... ale žádný z nich neřeší pro naprostého začátečníka důležitou otázku - jakou knihovnu vybrat k OpenGL tak, aby funkce pokrývaly všechny běžně potřebné úkony.
Něco jsem četl o GLU (což jsem pochopil jako vyšší úroveň volání funkcí OpenGL pro urychlení a usnadnění) a GLUTu. Ta se tomu, co bych si představoval, blížila hodně ... ale ještě pořád to není ono.
Otázka od NAPROSTÉHO (tohle je důležité si uvědomit v odpovědích ) začátečníka ve 3D je: Která knihovna mi k OpenGL dodá běžné věci potřebné k vývoji hry? Hodila by se přenositelnost kódu. _________________ Imagination is the only weapon in the war against reality. |
|
Návrat nahoru |
|
|
(CZ)genius
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 85 Bydliště: Neratovice
|
Zaslal: 18. červen 2008, 14:43:15 Předmět: |
|
|
Pokud se ti to nechce psat specificky pro konkretni platformu tak bude nejlepsi asi SDL.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 18. červen 2008, 14:46:53 Předmět: |
|
|
jj SDL + doplnujuce kniznice SDL_image SDL_mixer ... su myslim velmi vhodne. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sethiel
Založen: 18. 06. 2008 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 18. červen 2008, 14:49:07 Předmět: |
|
|
SDL je něco relativně podobného knihovně Allegro, ne?
A co konkrétně pokrývají ty GLU/GLUT? Abych byl v obraze ... _________________ Imagination is the only weapon in the war against reality. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 18. červen 2008, 15:08:01 Předmět: |
|
|
ak chces zjednodusit OpenGL kod tak to sa nauc pouzivat nejaky uz hotovy framework alebo engine. napr Ogre3D _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 18. červen 2008, 15:19:36 Předmět: |
|
|
GLU bych moc nepoužíval, možná na maticové operace. GLU nepoužívá hw akceleraci a tudíž je pomalá, za nadstavbu ji rozhodně nepovažuji! GLUT je hodně skromná knihovna na práci s oknem, neumí skoro nic, za to je hodně jednoduchá.
K OpenGL (dále GL) je dobrý si přibrat knihovnu GLEW na extenze, umožní ti používat více funkcí (moderní hry v GL stojí jenom na extenzích). Dále co používám nebo hodlám používat:
- WinAPI na Windows a Xlib na X.Org (pro okno a vstupy, použití může být netriviální)
- Expat (na XML, nicméně formát YAML by mohl být pohodlnější...)
- FreeType (pokročilá knihovna na kreslení textu do bitmapy)
- FreeImage (na načítání obrázků všech možných formátů, umí taky editaci a filtry)
- Mesa (něco jako referenční renderer k GL s plnou podporou GL2.1, shaderama, FBO, PBO atd. pokud aplikace pojede na Mesa, máš šanci, že pojede i jinde, protože GL drivery od různých výrobců se prostě chovají za různých situací jinak nebo rovnou padají)
- GLIntercept (debugger k GL, umí logovat volané příkazy a chyby, loguje dále shadery, textury a screenshoty, umožňuje editovat extension list, měnit verzi GL, vhodné pro zkriplení vlastní karty na úroveň Intelu a testování)
- Zlib (komprese a dekomprese dat)
- OpenAL (pro přístup ke zvukovému hw)
- Ogg + Vorbis (přehrávaní formátu .ogg)
- Theora (patent-free codec pro přehrávání videa na úrovni DivX)
A nebo prostě použij SDL, které pokrývá některé z těchto funkcí, ale před lety mi přišlo ještě docela omezené. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 18. červen 2008, 15:42:04 Předmět: |
|
|
SDL pokryva vetsinu z toho co si vymenoval.
-WinAPI na zakladnej urovni vytvorit okno zachytavat spravy. (dve a viac okien pokrocile moznosti uz ale clovek neurobi)
-podporu XML SDL nema
-FreeType ma SDL zahrnute v rozsireni SDL_ttf //sie je to len wraper na freetype
-FreeImage je v SDL_image //zase wraper na ine kniznice
-Mesa GLIntercept
-Zlib ak clovek pouzije SDL_image ma k tomu zadarmo zlib
-OpenAL okrem 3D zvuku a doplerovskeho posunu je to v SDL_mixer a aj to by sa dalo mozno doprogramovat vdaka vstavanej podpore filtrov
-Ogg + Vorbis vid SDL_mixer
-Theora - SDL ma YUV overlay takze nie je problem.
myslim ze SDL sa vyvija slusne
EDIT: pouzitim SDL clovek proste ziska jednoduche a na zaciatok standartne API pre siroku oblast. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|