.[ ČeskéHry.cz ].
jaké IDE pro tvorbu shaderů?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jaké používáte IDE pro tvorbu shaderů?
Fx Composer 2.x
12%
 12%  [ 2 ]
Fx Composer 1.x
0%
 0%  [ 0 ]
Render Monkey
18%
 18%  [ 3 ]
Jiné/žádné
68%
 68%  [ 11 ]
Celkem hlasů : 16

Autor Zpráva
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 17:10:24    Předmět: jaké IDE pro tvorbu shaderů? Odpovědět s citátem

Jaké používáte IDE pro tvorbu shaderů a co si o nem myslite?
Rovnou zacnu, pouzivam Fx Composer 2, hlavne pro to, ze shadery zatim delam hlavne metdou pokus/omyl a je dobry, ze tady muzu rovnou videt vysledek.Ale rozhodne snim nejsem spokojeny, prijde mi ze je plny bugu.
Napr. dam na objekt jeden shader a kdyz tam chci misto nej dat jiny, uz to nejde apod. Pak mne taky vadi ze nefunguje zkratka Ctrl+S na ulozeni dokumentu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 17:29:25    Předmět: Odpovědět s citátem

RenderMonkey.

Je to takový pěkný editor a dá se v tom udělat víc, než se zdá. Sám v tom mám napsáno hromadu efektů, takže nemám smysl přecházet jinam. Přijde mi trochu jednodušší než FX Composer.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 17:33:06    Předmět: Odpovědět s citátem

No ja shader radeji pisu celej, proto Fx composer, v RM sem nezjistil jestli se tam da psat celej shader, moc sem to nezkoumal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 17:42:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslíš celej efekt ne? To se v RenderMonkey jen kliká. Shader je jenom ta část efektu, která se spuští na gpu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 17:56:16    Předmět: Odpovědět s citátem

najdu sa tu este pametnici co pouzivaju notepad? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 18:03:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Aha, tak to sorry, fakt sem se nato moc nedival a tak sem jen klik na PixeShader a videl sem v tom kodu jen tu jednu funkci a nevidel sem vstupni matice... tak sem myslel, ze ty jdou pridavat jen tim klikanim. Embarassed
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 18:54:56    Předmět: Odpovědět s citátem

#MepHyst0 - ano najdou se, ja pouzivam stary dobry notepad. A nestezuju si Laughing
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 21:12:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Když už jste u toho notepadu....

Po přesunutí shaderů z RenderMonkey do projektu je edituju už jen v PSPadu. Jsem si do něj dokonce dodělal syntax hightlighter pro CG/HLSL, keywords zobrazuje modře, intrinsic funkce a sémantiky u atributů vertexu (TEXCOORDn) růžově. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 21:14:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:

Po přesunutí shaderů z RenderMonkey do projektu je edituju už jen v PSPadu.

JJ, to co vypadne z RM po exportu do *.fx je hodne zajimavy, hlavne ty nazvy funkci VS a PS. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 30. červen 2008, 21:22:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Export do .fx právě nepoužívám, mám vlastní (podle mě inteligentnější) způsob popisu efektů.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 06:49:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Já také používám notepad... a potom je kompiluji přes CG do ASM (taky ručně) Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
backslash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 9
Bydliště: Trnava, Slovensko

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 07:54:53    Předmět: Odpovědět s citátem

pridavam sa k notepadu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 08:44:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyby mělo jít o rychlou úpravu, tak bych použil asi PSPad. Jinak používám Visual Studio, které mám stejně otevřené, protože v něm píšu projekt, ve kterém ten shader pak použiji Smile Navíc existuje cesta, jak pak ve Visual Studiu shadery přímo debugovat - jednou se mi to podařilo rozjet, ale přínos pro mě osobně nebyl moc velký - radši debuguju tak, že vracím debugovanou hodnotu jako barvu a z té dedukuju problém Smile

EDIT: Teď jsem našel zajímavý odkaz, který by se mohl leckomu hodit: InteliShade - add-in do VS2005 a VS2008, který umí kromě zvýraznění syntaxe také automatické doplňování.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 14:59:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Nikde sa tam neviem docitat, ci to podporuje len HLSL, Cg ci co to je alebo aj GLSL...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 15:12:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Cg Toolkit myslím přidává do Visual Studia zvýrazňování syntaxe pro shadery.

Když máte tolik alternativ, pak nechápu, jak někteří můžete psát v notepadu - tj ten nejubožejší editor.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna