Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 23. červenec 2008, 21:02:51 Předmět: scenare na adventuru |
|
|
mam dost sprostu otazku, pretoze som totalny noob. nestrelajte, prosim!
je nejaky soft, v ktorom je pisanie scenara klasickej point&click adventury prehladnejsie/logickejsie/praktickejsie, nez obycajny Word? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Roman Navratil
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 16777215
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 01:31:56 Předmět: |
|
|
No existují obecně programy pro "psaní scénářů". Jeden jsem měl dokonce kdysi i v PC, ale název už nevím. Sice nějaký takový programy prý používá i Dan Vávra, ale je na každým, jestli mu to nakonec sedne nebo ne.
Podle mě je to ale úplná p... , máš tam škatulky pro lokace a postavy atd. aby to bylo přehlednější a rychlejší a tak nějak "programátorsky jasné", a už tě to nějak omezuje. Podle mě je prostě daleko lepší standardní textový editor, tam jsi totiž limitován jen vlastní fantazií .
Na podobný programy se vykašli a zaměř se jen na obsah a ne na nějakou formu (zatím aspoň). _________________ www.farawaystudios.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 07:35:21 Předmět: |
|
|
Roman Navratil: Psani ve Wordu zacina dost pokulhavat ve chvili, kdy mas nejakou slozitejsi pribehovou strukturu, vice variant postav a reakci apod. Veci jakehokoliv vetveni a odezvy na hracske konani se formou filmoveho scenare nepise dobre.
Nicmene na point click adventuru, kde je asi jen jedna cesta, opravdu staci word nebo nejaky pdf soft a podporujici hyperlinky. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 08:07:13 Předmět: |
|
|
Nějaký takový soft by se mi taky hodil. Nejlépe s exportem do XML pro snadné použití ve hře... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 08:15:10 Předmět: |
|
|
praveze nechcem mat uplne linearny pribeh etc.
a vobec, pre buducnost, kapni bozskou Erric, prosim a porad v com pisat veci...
Naposledy upravil andrejdwin dne 24. červenec 2008, 09:51:13, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 08:59:58 Předmět: |
|
|
Ja bych volil jednu ze 3 moznosti: 4mm ctvereckovany blok (moje specialita ), Word (nebo neco podobneho, treba notepad, protoze neni binarni) a wiki (vyborne na psani strukturovanych specifikaci, muze prispivat vice autoru, ma to historii, ...)
No s vice vecma zkusenosti nemam, tak GL  _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 11:41:32 Předmět: |
|
|
Mně by se líbilo něco, kde by člověk mohl psát stromy rozhovorů, přiřadit rozhovory osobám, umět specifikovat rozhovorový strom pro každý stav hry, definovat akce, které způsobí přechod hry do jiného stavu atd. A hlavně aby to pak šlo vyexportovat do něčeho, co bych mohl jednoduše načítat ve hře - klidně texťák - hlavně jde o to GUI, aby si s tím poradili scénáristi, což jsou obyčejní uživatelé PC... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 12:14:51 Předmět: |
|
|
andrejdwin napsal: |
a vobec, pre buducnost, kapni bozskou Erric, prosim a porad v com pisat veci... |
Ja pisu na papir, kreslim si struktury na papir nebo do photoshopu a do wordu - kdyz to po me ma nekdo cist. Nemam na to zadny spec soft. Zatim jsem nedelal na projektu, kde bych vyuzil nejake slozite struktury, podminene vetve a zaroven to nebyly poznamky jen pro me, ale pro velky tym lidi, a zaroven by ti lide potrebovali tu vec v digitalu. Protoze to vetsinou je potreba v tistene verzi, tak neni jina moznost nez psat modularni texty a odkazovat na ne z nejakych seznamu, rejstriku, grafu a obrazku.
Ale uz jsem uvazoval, jak bych slozite pribehove struktury psal a prave bych to delal tak, ze bych si udelal graf (linearni, nelinearni, kombinovany whatever) toho pribehu a prolinkoval ho na prislusne texty a odkazy v textech na prislusne dalsi texty a tak.
Jak popisuje MD - Wiki je taky cesta.
Dost taky zalezi na tom, co je pro tebe dulezite. Jestli spis pozadi, hracska postava, nehracske postavy (motivace, zarazeni, rysy, vztahy...), organizace, sceny apod. Nebo je pro tebe primarni natvrdo dany pribeh a pises ho jak scenar do filmu a nezajimas se o veci kolem. Nemusim asi vysvetlovat, ze ta struktura bude vzdy jina.
Co bych ale doporucil, nestat se otrokem nejakych grafoidnich softu, nebo softu na psani krasne linearnich scenaru, ale fakt je pouzivat jen na to co nutne potrebujes.
Pokud se rozhodnes kreslit nejake grafy a dopodrobna znacit rozvetvovani v kazde variante v kazde scene, v kazde misi, v kazdem aktu... tak nakonec nebudes delat nic jineho. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 12:30:01 Předmět: |
|
|
ako som pisal, nemam skusenosti so scearnmi hier.
ale praveze by som nerad pisal cely scenar ako knihu/film (kde iba popisujem linearne, co vsetko musi postava urobit, aby sa dostala na dalsiu obrazovku).
rad by som niekde do pribehu dostal vetvu, ktorou by sa dalo dostat ku koncu inym sposobom (mozno k inemu koncu).
a hlavne by som rad mal vsetko pekne prehladne, aby som sa v tom vedel orientovat.
popisy vyzoru postav etc. si mozem urobit do ineho suboru extra. ok. chcel by som ale popisovat kazdu miestost extra, plus mat jasny zoznam predmetov, ktore su tam aktivne a zoznam aktivit a navaznosti tych predmetov. dialogy, ktore sa mozu vetvit je dalsi problem pre prehladnost (imho).
pomaly zacinam uvazovat nad Excelom, kde by to mohlo byt relativne prehladne (nenadarmo sa v nom robia produkcne plany a rozpisy pri filmovackach).
len mi napadlo, ci neexistuje nejaky editor, ktory by to cele riesil ovela elegantnejsie. ale ocividne ani nie. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 12:44:23 Předmět: |
|
|
otazkou je, jestli ten scenar pises jen pro sebe (pak ti fakt staci papir) nebo pro tym lidi, kteri na tom budou pracovat, pripadne se tim budes chtit prezentovat.
A urcite nejaky takovy soft existuje, ale nikdo z nas tu asi neni az zas takovy profik, aby neco takoveho pouzival. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 12:50:19 Předmět: |
|
|
erric> na tu otazku je odpoved proste ano
potrebujem mat sam v tom prehlad a viem, ze ho urcite rychlo stratim. a zaroven potom potrebujem dat teamu nieco, v com sa budu vyznat.
no nic. skusim pohladat este v nejakych anglickych forach a uvidime. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 12:55:22 Předmět: |
|
|
tak az neco najdes, tak to sem hod;o) rad se mrknu co je k dispozici _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
andrejdwin
Založen: 22. 07. 2008 Příspěvky: 6 Bydliště: Vieden
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 13:16:14 Předmět: |
|
|
asi som mal najprv googlit po anglicky a potom zahlcovat forum blbymi otazkami
po dvoch minutach som nasiel toto http://members.madasafish.com/~iantopeg/SLang.htm
uvidime co najdem este dalej, ked budem mat trochu viac casu (aj na otestovanie) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Erric

Založen: 06. 02. 2008 Příspěvky: 40 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 13:28:08 Předmět: |
|
|
To ale spis vypada urcene, na psani scenaru pro film. Tzn. linearnich prvku. Na to ti staci word. Takovym tem podporujicim featuram, ktere ti "zarucene pomuzou uvarit dobry pribeh" bych doporucoval se vyhnout. _________________ Game teaches
Portfolio
Střepy snů |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MD

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. červenec 2008, 13:32:42 Předmět: |
|
|
Tohle je hodne individualni, kazdemu vyhovuje neco trochu jeneho.
Nedelal bych z toho ale zas az takovou vedu, je treba si uvedomit, ze nezavisly vyvojar je omezen tim, co casove zvladne vytvorit - tedy je omezena jak delka hry tak slozitost pribehu a tim padem i delka scenare.
Ja mam rad papir, protoze u toho se nejlepe premysli, jenze pak na nem vznikne trochu chaos, protoze jednu chvili vymyslim neco, pak neco jineho, pak se k tomu predtim vratim a nektere veci vymyslim jinak...
U tech elektronickych medii se to da udrzovat hezky pohromade a aktualizovane. Taky to snadneji predas kolegum. (wiki muzu opravdu doporucit)
Asi bych pribeh nikdy nenavrhoval uplne do detailu (kazda lekarnicka na mape, kazda veta v dialogu), to nema smysl. Proc to psat dvakrat: jednou do wordu a jednou v editoru hry? Pokud ma hra kvalitni editor, tak by prave ten editor mel byt tim nastrojem, kde bude vsechno hezky prehledne videt (trochu idealisticke hihi). Ale vsichni vime ze behem vyvoje se kazdy dialog 7x zmeni, bude se to dit prubezne, jak se hra bude testovat.
Ale to neznamena, ze stezejni dialogy pro hru by nemely byt pripraveny dopredu. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|