Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 20:43:07 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Celkem by mě zajímalo, pokud se Vám to nebude zdát příliž osobní , jak jste začínaly vy. Co byl Váš první projekt se týká programování directX/hry/engine  |
Jedno slovo> PacMan WinApi a Delphi... nic megalomanskeho
tam se procvici matematika  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 14. srpen 2008, 21:04:21 Předmět: |
|
|
To je 5 slov
No jinak já pěkně BASIC, pak Pascal, pak C++ a pak spousta dalších jazyků. Moje první použitelná hra byla bOOM2 http://www.fi.muni.cz/~xplasil/boom2.html ... to mi trvalo asi rok a půl
No a jinak, jak ty postupuješ se svým projektem?  _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hardwire
Založen: 04. 09. 2007 Příspěvky: 117
|
Zaslal: 15. srpen 2008, 09:18:45 Předmět: |
|
|
Moje první hra byla taková ta skládačka, kde v mřížce 4x4 je 15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje).
Moje druhá hra byla střílečka na motivy Moorhuhnu (http://www.hardwire.cz/download/kh.zip)
Obě dvě udělaný jen pomocí standardních Delphi komponent (Button, Image, ...), takže to bylo pěkně zprasený a nečím jako "engine" sem se rozhodně nezabejval
Pokud nemáš ještě moc zkušeností, tak je důležitý chtít nějakou hru udělat a jít hned do toho. Neptát se "jak", ale "proč" tu hru chci udělat a proč ji chci udělat právě takhle a ono to "jak" přijde samo (tohle teda tvrdí Jonathan Blow, ale já s ním musím souhlasit). Všichni chceme mít co nejhezčí kód, ale když budeš moc dlouho přemejšlet nad tím, "jak" to udělat, tak ztratíš motivaci dřív, než hru doděláš. Ideální (alespoň pro mě) je pustit se hned do hry, udělat něco jako prototyp, a teprve pak se začít starat o to, jak ten kód vypadá. Protože v době, kdy máš už prototyp, víš, co přesně ta hra bude potřebovat a můžeš podle toho navrhnout engine.
Co se týče mýho dalšího vývoje, tak následovaly tyhle dvě hry:
http://www.hardwire.cz/download/kh2.zip
http://www.hardwire.cz/download/gsk.zip |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. srpen 2008, 10:17:51 Předmět: |
|
|
Hardwire napsal: |
...15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje). |
Lloyd's 15 (patnáctka)
Jinak moje první hry (v TurboBASICu a PowerBASICu, IDE a kompilátory pro DOS, oba umožňovaly používat inline assembler a volání procedur):
http://www.nepsin.com/mem/mlat/hry1.htm
http://www.nepsin.com/mem/mlat/hry2.htm _________________

Naposledy upravil Mem dne 15. srpen 2008, 10:56:15, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hardwire
Založen: 04. 09. 2007 Příspěvky: 117
|
Zaslal: 15. srpen 2008, 10:52:16 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Hardwire napsal: |
...15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje). |
Lloyd's 15 (patnáctka) |
Jo! Dik  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Juraj

Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 16. srpen 2008, 21:47:06 Předmět: |
|
|
Abych z toho myslím celkem zajímavého topiku neudělal snůžku odpovědí, nebud Vám každnému odpovídat ale trochu to schrnu.
DÍKY za vaše názory a uvedené "začátky" v programování her a hlavně i za hotové gamesy které jsem postahoval a otestoval
Jinak k mému projektu kvůli kterému jsem zakládal toto téma, dnes jsem se vrátil z dovolené, kde jsem měl také trochu více času na přemýšlení i když ne zat tak moc Určitě Vás budu v průběhu informovat jak se mi daří to či ono a hlavně asi občas budu potřebovat Vaši radu..
A jednoho krásného dne si snad založím nový topic v sekci Projekty a budu konečně spokojen
Jak jste se tu asi většina schodla, začnu vytvářet spíše přímo hru než engine a po první funkční hře se uvidí jak se bude projekt vyvíjet dále. Jelikož už mám nějaké části hotové z mého testování funkcí v directx, doufám že se mi nyní začně projetk hýbat tím správným směrem. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 17. srpen 2008, 08:21:22 Předmět: |
|
|
Nebezpečí je zažehnáno, oheň zřejmě uhasíná. Juraj mistrně diskusi zatrhl (že by kurz rétoriky?) a já mu můžu popřát jen hodně štěstí. Takže do toho, ať je půl hotovo(a hratelná demoverze taky ) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|