.[ ČeskéHry.cz ].
Koncepce, součásti herního engine
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2008, 20:43:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Celkem by mě zajímalo, pokud se Vám to nebude zdát příliž osobní Smile , jak jste začínaly vy. Co byl Váš první projekt se týká programování directX/hry/engine Question


Jedno slovo> PacMan Very Happy WinApi a Delphi... nic megalomanskeho Shocked
tam se procvici matematika Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 14. srpen 2008, 21:04:21    Předmět: Odpovědět s citátem

To je 5 slov Smile

No jinak já pěkně BASIC, pak Pascal, pak C++ a pak spousta dalších jazyků. Moje první použitelná hra byla bOOM2 http://www.fi.muni.cz/~xplasil/boom2.html ... to mi trvalo asi rok a půl Very Happy

No a jinak, jak ty postupuješ se svým projektem? Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hardwire



Založen: 04. 09. 2007
Příspěvky: 117

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2008, 09:18:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Moje první hra byla taková ta skládačka, kde v mřížce 4x4 je 15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje).
Moje druhá hra byla střílečka na motivy Moorhuhnu (http://www.hardwire.cz/download/kh.zip)

Obě dvě udělaný jen pomocí standardních Delphi komponent (Button, Image, ...), takže to bylo pěkně zprasený a nečím jako "engine" sem se rozhodně nezabejval Smile

Pokud nemáš ještě moc zkušeností, tak je důležitý chtít nějakou hru udělat a jít hned do toho. Neptát se "jak", ale "proč" tu hru chci udělat a proč ji chci udělat právě takhle a ono to "jak" přijde samo (tohle teda tvrdí Jonathan Blow, ale já s ním musím souhlasit). Všichni chceme mít co nejhezčí kód, ale když budeš moc dlouho přemejšlet nad tím, "jak" to udělat, tak ztratíš motivaci dřív, než hru doděláš. Ideální (alespoň pro mě) je pustit se hned do hry, udělat něco jako prototyp, a teprve pak se začít starat o to, jak ten kód vypadá. Protože v době, kdy máš už prototyp, víš, co přesně ta hra bude potřebovat a můžeš podle toho navrhnout engine.

Co se týče mýho dalšího vývoje, tak následovaly tyhle dvě hry:
http://www.hardwire.cz/download/kh2.zip
http://www.hardwire.cz/download/gsk.zip
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2008, 10:17:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Hardwire napsal:
...15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje).

Lloyd's 15 (patnáctka)

Jinak moje první hry (v TurboBASICu a PowerBASICu, IDE a kompilátory pro DOS, oba umožňovaly používat inline assembler a volání procedur):
http://www.nepsin.com/mem/mlat/hry1.htm
http://www.nepsin.com/mem/mlat/hry2.htm
_________________


Naposledy upravil Mem dne 15. srpen 2008, 10:56:15, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hardwire



Založen: 04. 09. 2007
Příspěvky: 117

PříspěvekZaslal: 15. srpen 2008, 10:52:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Mem napsal:
Hardwire napsal:
...15 posunutelných políček a jedno prázdný (nemůžu si teď vzpomenout, jak se to menuje).

Lloyd's 15 (patnáctka)

Jo! Dik Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 16. srpen 2008, 21:47:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Abych z toho myslím celkem zajímavého topiku neudělal snůžku odpovědí, nebud Vám každnému odpovídat ale trochu to schrnu.

DÍKY za vaše názory a uvedené "začátky" v programování her a hlavně i za hotové gamesy které jsem postahoval a otestoval Wink


Jinak k mému projektu kvůli kterému jsem zakládal toto téma, dnes jsem se vrátil z dovolené, kde jsem měl také trochu více času na přemýšlení i když ne zat tak moc Laughing Určitě Vás budu v průběhu informovat jak se mi daří to či ono a hlavně asi občas budu potřebovat Vaši radu..
A jednoho krásného dne si snad založím nový topic v sekci Projekty a budu konečně spokojen Very Happy

Jak jste se tu asi většina schodla, začnu vytvářet spíše přímo hru než engine a po první funkční hře se uvidí jak se bude projekt vyvíjet dále. Jelikož už mám nějaké části hotové z mého testování funkcí v directx, doufám že se mi nyní začně projetk hýbat tím správným směrem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 08:21:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
XYZ.


Nebezpečí je zažehnáno, oheň zřejmě uhasíná. Juraj mistrně diskusi zatrhl Smile (že by kurz rétoriky?) a já mu můžu popřát jen hodně štěstí. Takže do toho, ať je půl hotovo(a hratelná demoverze taky Very Happy )
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna