Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Standalf

Založen: 29. 01. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: 27. září 2008, 22:26:40 Předmět: Freetype vykresleni textu |
|
|
Ahoj, mam nasledujici problem. Uz driv jsem potreboval pouzit nejaky vykreslovani textu, tak jsem si vzal lekci 43 z NeHe tutorialu, verze LINUX / SDL a jenom pridal ty 2 freetype project soubory a trochu poupravil.
Pak jsem to vesele pouzival a fungovalo to. Tu hru jsem prepisoval do OOP z vice duvodu potrebovala prepsat a vylepsit, ale kdyz tam includuju 2 freetype soubory a pak pouzivam print(...), tak mi to nic nevykresli, ale co je zajimavy ani mi to nehodi chybu...
Mam dojem, ze nekde mozna zapomenu nejakej klicovej prikaz, ale co se tyce FreeType.h a FreeType.cpp, na nich jsem nic nezmenil.
Nenapada nekoho neco? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pcmaster

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1827
|
Zaslal: 28. září 2008, 01:30:56 Předmět: |
|
|
A normalne ti to nieco vykresli? Myslim pomocou FreeType? Skusal si to debuggovat (spustit ako debug a krokovat, ci ti tam lezu rozumne hodnoty)? Vytvoria sa ti display listy spravne? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Standalf

Založen: 29. 01. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: 28. září 2008, 08:05:06 Předmět: |
|
|
No koukal jsem, co je za hodnoty, ale nevim jestli jsou spravny, protoze jsem se freetype neucil. Pomoci freetype jsem jinak nic nezobrazoval,
ale predtim pouzivam zobrazovani 2D textur. Jasne, ze me napadlo ze by freetype text byl az pod tim, ale kdyz jsem textury odstranil, stene jsem nic nevidel....
Pred pouzitim textu davam jako nastaveni barvy:
glColor3ub(0xff,0xff,0xff);
Tady jsou hodnoty objektu freetype po inicializaci - menu_font.init("arial.ttf", 22):
Name Value Type
kód: |
menu_font {h=22.000000 textures=0x089fa398 list_base=0 } freetype::font_data
{
h 22.000000 float
+ textures 0x089fa398 unsigned int *
list_base 0 unsigned int
} |
Ve slozenych zavorkach ukazuju co je v jednotlivych clenech struktury.
Problem je v tom, ze tohle neni kod jako takovej, jen vypis sledovani z debuggeru. Klidne to dam do tagu, jestli ti to pomuze vymyslet reseni.
Naposledy upravil Standalf dne 28. září 2008, 10:39:42, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 28. září 2008, 10:06:22 Předmět: |
|
|
MODERATOR:
1) je tu tag CODE pro psani kousku zdrojaku
2) pokud chces postnout vic zdrojaku pak http://nopaste.ceske-hry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. září 2008, 17:36:28 Předmět: |
|
|
Problém bych viděl v tom, že jsi nastavil nějaké stavy v GL a nevrátil jsi je na defaultní hodnoty. Např. když při kreslení modelu vypneš textury, budou vypnuty i při kreslení textu, tzn. nejde kusy kódu z různých projektů skládat za sebe a doufat, že to bude fungovat. Je potřeba si zjistit, s jakými stavy pracuje NeHe kód a podle toho ho buď přepsat nebo tomu přizpůsobit zbytek projektu. Shadery pak umí některé stavy obejít nebo je ignorují. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Standalf

Založen: 29. 01. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: 28. září 2008, 18:07:47 Předmět: |
|
|
Proc se mam ucit Freetype, kdyz potrebuju vykreslit Ahoj? V tom nevidim logiku. Proste vezmu example, skompiluju a funguje. Teda spis fungovalo mi to v jinym projektu...
Jasne, ze kdyz predtim vykresluju nejaky 2D textury, zkontroluju ty funkce jestli je neprenastavuju... Neco takovyho jsem mel na mysli, jenze jsem nevedel co vsechno bych mel podezrivat...
EDIT: Porovnaval jsem zbezne s projektem, kde to funguje, ale niceho jsem si nevsiml. Zkusim udelat projekt co bude jenom vykreslovat freetype text, pak si snadno vsimnu kde delam chybu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ladik-BigBoss

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 28. září 2008, 22:49:30 Předmět: |
|
|
ty se nemusis ucit Freetype...
ale musis se podivat na rozhrani pro to co chces udelat a zjistit si jak ovlivnujes knihovnu, kterou Freetype pouziva.
kopirovani examplu bez rozmyslu nevede vetsinou k dobrym vysledkum... a NeHe neni prevratne kvalitni zdroj a dnes u GL2 a prichazejiciho GL3 zacina byt primo nevhodny... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Standalf

Založen: 29. 01. 2008 Příspěvky: 32 Bydliště: Děčín
|
Zaslal: 29. září 2008, 07:17:09 Předmět: |
|
|
Ja neverim tutorialum NeHe. Ja verim sobe, tim chci rict vecem, co mi fungovaly. NeHe byl zdroj informaci, vzal jsem example, laboroval a pak pridal do staryho projektu a fungoval.
Jediny co tedka musim zjistit je to, jestli se to s necim nebije v tomhle novym projektu. Ale primo freetype za to podle me nemuze, protoze to je porad stejny.
Nerikej mi, ze kdyz vis, ze jsi neco nekde resil ze se na to nepodivas a pak neskopirujes...
Uz se cejtim trapne, porad se opakovat. Kdybych rekl, ze je to kus kodu ze stary hry, tak byste nemeli ani predstavu co a jak. Kdyz reknu ze prvni zdroj byl NeHe, tak vite ne? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 29. září 2008, 09:06:42 Předmět: |
|
|
a nevykresluješ třeba mimo obrazovku? nedáváš špatně y-novou souřadnici (u freetype z nehe je bod 0, 0 v levém spodním rohu)
Já ten kód používám několik let a žádný problém se nikdy neobjevil. => chybu si si musel nasekat někde sám _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|